Mistä ihmeestä tunnistan narsistin kun on kuitenkin alussa ihana?
Kommentit (167)
On koko ajan outo ja epämukava olo hänen lähellään, vaikka hän olisi mukavalla päällä. Oli oli heti ensikohtaamisesta lähtien vaikka ei vielä "karvaansa" ollutkaan näyttänyt. Osaa valita käyttäytymisen tarkoitusperän ja seuran mukaan. Hänellä on AINA joku hampaissaan.
Tällä hetkellä hänellä on hyvä kausi ja suorastaan mielistelee minuakin, jota yleensä vähintään katsoo ylen, mutta tiedän että kohta hän on taas oma kamala itsensä ja saattaa vaikka yhtä-äkkiä huvikseen nolata minut koko työyhteisön edessä. Kamalana kautena työnteosta ei meinaa tulla mitään sillä hän ei välttämättä edes vaivaudu vastaamaan työtä koskeviin kysymyksiin eikä suostu yhteistyöhön. En kyllä ole ainoa joka saa tätä osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin vetovoima perustuu siihen, että se sanoo, mitä haluat kuulla. :D Tyhmiä naisia on helppo vedellä sitten naruista kun tietää, mitä nämä haluavat. Ja sitten nämä naiset roikkuvat narsistien perässä, kun tämä on se ainoa oikea. Naisia on loppujen lopuksi aika helppo vedättää...
Tuokin saattaa olla totta, mutta vähintään yhtä paljon on miehiä, jotka roikkuvat huijarinaisten perässä pitkään rahaa lainaten, jos on pienikin toive seksistä, ja vaikkei olisikaan.
Mulla on kokemusta väkivaltaisesta miehestä joka ei mielestäni ole narsisti vaan muulla tavalla lapsuutensa vaurioittama eikä siksi näe seurauksia.
Sitten on kokemusta näennäisesti kunnollisesti käyttäytyvästä mutta hänen seurassaan loppuu happi ja syntyy halu paeta.
Äärimmäiset esimerkit ja väliin mahtuu monta "normaalia" miestä.
Koko ajan pitää olla puolustuskannalla. Olet syytetyn penkillä 24/7. Olo on jännittynyt.
Et ole oma itsesi, vaan hänen joku roolihahmo.
Happi loppuu. Selittämätön paha olo.
Arvottomuuden tunne ja sellainen olo ettei ansaitse mitään vapautta ja itsemääräämis oikeutta.
Toinen ajattelee puolestasi, koska itse olet niin alhainen ette edes osaa ajatella mitään. Aivoton.
Hän taas on sinulle ihan liian hyvä Jumalan armolahja. Vain hän sietää sinua.
Hän saa sinut sekoamaan ja kun kaikki paha olo räjähtää hallitsemattomasti painekattilastasi, hän on riemuissaan. Sinä oletkin itse paha. Ja hän täydellisen armollinen ja ihana kun sietää sinua, vaikkei kukaan maailman ihminen voisi tuollaista raivohullua sekopäätä arvostaa paskan vertaa.
Ai niin.. Siis kysyttiin mistä sen alussa tunnistaa.
No pienistä valkoisista valheista, ristiriidoista, mielistelystä, mielistelystä ja mielistelystä. Sekä siitä kun hän on liian hyvä muiden ihmisten uhri.
Myös teatraalinen moraalisuuden julistaminen isoon ääneen. "Minä se en vaan ymmärrä sitä enkä tätä!" "Minä en koskaan voisi sitä enkä tätä, mutta ne muut.." "Ne muut on sellaisia"
Ai mistä tietää? Minua varoitettiin niin monelta taholta. Niitä olisi pitänyt tajuta kuunnella.
Narsisti yleensä valitsee ajankohdan jolloin sinulla menee hyvin. Muutoksia työelämässä, suuren voiton mahdollisuus. Kun on kyseessä rahan saaminen, valta, suuren menestyksen mahdollisuus, suuret kuvitelmat ja unelmat joihin narsisti voi samaistua, narsisti sekoittaa ne rakkauteen, mikä kestää, lunnes paljastuu, ettet olekaan niin mahtava kuin hän kuvitteli rikä sinusta olekaan enää hyötyä.
Ehkä he eivät ole narsisteja, vaan machiavellisteja.
Pahan nelikko: Psykopaatti, narsisti, machiavellisti ja sadisti.
Machiavellisti nauttii manipuloinnista.
En tiedä "mikä" exäni oli, mutta hän koki olevansa minun yläpuolellani ihmisenä ja määrittelijänä. Hän sai määritellä puolestani mitä ajattelen, mitä tunnen, millainen olen. Koin itseni esineeksi ja vialliseksi tuotteeksi koko ajan. Happi loppui. Mitenkään päin ei voinut olla, kun koko ajan toinen selosti ja kommentoi: Sinä tätä sinä sitä. Olet sellainen ja olet tällainen.
Hän ei haukkunut, vaan kommentoi ihmetellen.
Mitään ei saanut tehdä rauhassa. Ei saanut meikata, pukea, istua, lukea tai katsoa telkkaria.
Jos olin hiljaa, niin se aiheutti ihmettelyä. Jos puhuin, sitä ihmeteltiin.
Helvetin rasittavaa.