Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ihmeestä tunnistan narsistin kun on kuitenkin alussa ihana?

Vierailija
09.10.2017 |

Pidän normaalin itsevarmoista miehistä.

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä listaus. Itselleni on sattunut tapaus, ei välttämättä narsisti, mutta narsistinen persoona. Ajattelin, aluksi, että miten noin komea mies voi olla noin mukava ja huomaavainen. Osasi kirjoittaa tosi kohteliaita työviestejä, ja huomioi minua pikku lahjoilla. Joo, arvaatte varmaan, mitä kävi.... Kun opin häntä paremmin tuntemaan, niin aloin huomata, että puheet eivät vastanneet lainkaan tekoja, ja ymmärsin, että toisen huomioiminen on vain tapa saada ihailua.  Hän valehteli tarvittaessa päin naamaa aivan kirkkain silmin, ei koskaan pyytänyt anteeksi, aina oli selitys valmiina. Sellaista ihmeellistä vuoristorataa, jossa ensin olet kuningatar, sitten yhtäkkiä olet ilmaa, ei mitään logiikkaa tai jatkuvuutta käytöksessä. Tuntui, että tulen hulluksi, kun en ymmärrä, mitä hän oikein tarkoittaa. Nyt hän on seurustellut jo vuoden yhden mukavantuntuisen naisen kanssa. En ymmärrä, miten suhde voi toimia. No, kuulemma nainen on tosi "joustava", sanoi hän itse.... 

Minä olen tavannut myös tuollaisen miehen. Pesuskestävä narsisti ei tämä minunkaan tuttavuuteni ollut, vaikkakin narsistinen. Mies ei ollut esimerkiksi väkivaltainen tai uhkaava, vaan aina hellä ja kohtelias. Ei koskaan loukannut sanoilla.

Et ole siis koskaan edes tavannut oikeaa narsistia, vaan jonkun jonka kuvittelit ehkä sellainen olevan.

Hyvin todennäköisesti olen tavannut oikean narsistin. Jokainen meistä on. Kaikki eivät vain ole tunnistaneet narsistia.

En koskaan kuvitellut tuon miehen olevan narsisti. Hänellä oli voimakkaasti narsistinen persoonallisuus, mutta persoonallisuushäiriöinen hän ei ollut. Hänellä oli epärealistisen suuret käsitykset itsestään, piti itseään erityistapauksena jolle on omat säännöt (tai ei sääntöjä lainkaan) jne. Hänelle oli vain luottohenkilöitä ja vihollisia, ja joka oli yhdessä pienessäkin asiassa eri mieltä, oli häntä vastaan ja hänen vihollisensa.

Vierailija
82/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on narsisteja, mitenkäs muutenkaan.

Kommentillasi ei ole asian suhteen yhtään mitään arvoa. Miksi edes vaivauduit sen kirjoittamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä listaus. Itselleni on sattunut tapaus, ei välttämättä narsisti, mutta narsistinen persoona. Ajattelin, aluksi, että miten noin komea mies voi olla noin mukava ja huomaavainen. Osasi kirjoittaa tosi kohteliaita työviestejä, ja huomioi minua pikku lahjoilla. Joo, arvaatte varmaan, mitä kävi.... Kun opin häntä paremmin tuntemaan, niin aloin huomata, että puheet eivät vastanneet lainkaan tekoja, ja ymmärsin, että toisen huomioiminen on vain tapa saada ihailua.  Hän valehteli tarvittaessa päin naamaa aivan kirkkain silmin, ei koskaan pyytänyt anteeksi, aina oli selitys valmiina. Sellaista ihmeellistä vuoristorataa, jossa ensin olet kuningatar, sitten yhtäkkiä olet ilmaa, ei mitään logiikkaa tai jatkuvuutta käytöksessä. Tuntui, että tulen hulluksi, kun en ymmärrä, mitä hän oikein tarkoittaa. Nyt hän on seurustellut jo vuoden yhden mukavantuntuisen naisen kanssa. En ymmärrä, miten suhde voi toimia. No, kuulemma nainen on tosi "joustava", sanoi hän itse.... 

Minä olen tavannut myös tuollaisen miehen. Pesuskestävä narsisti ei tämä minunkaan tuttavuuteni ollut, vaikkakin narsistinen. Mies ei ollut esimerkiksi väkivaltainen tai uhkaava, vaan aina hellä ja kohtelias. Ei koskaan loukannut sanoilla.

Et ole siis koskaan edes tavannut oikeaa narsistia, vaan jonkun jonka kuvittelit ehkä sellainen olevan.

Hyvin todennäköisesti olen tavannut oikean narsistin. Jokainen meistä on. Kaikki eivät vain ole tunnistaneet narsistia.

.

Mahtavaa. Olet tavannut narsistin. Jokainen siis on, vaikka ei ole tunnistanut. Montako kertaa narsistituttusi on sinua pahoinpidellyt humalassa?

Vierailija
84/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Mahtavaa. Olet tavannut narsistin. Jokainen siis on, vaikka ei ole tunnistanut. Montako kertaa narsistituttusi on sinua pahoinpidellyt humalassa?

Minua ei nyt pysty provosoimaan, aikasi menee hukkaan. Yritä jotain toista.

Vierailija
85/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huomioni on että heiltä puuttuu kykyä tuntea myötätuntoa toista ihmistä kohtaan tai ajatuksen tasolla hän ei osaa asettua toisen ihmisen asemaan.

Suhteen alussa hän voi olla ihana mutta kaikki ihanat sanat ja kivat yllätykset ovat sitä varten että uhri saadaan koukkuun.

Vierailija
86/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee fiilis, että tämä on liian hyvää ollakseen totta.

Eli jos tulee sellainen tunne kuin... ihastus?

Vierailija
87/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika vajaaälyinen/aistinen saa olla jos ei tunnista narsisteja/pelimiehiä/kusipäitä.

Vaan ilmeisesti osa naisista on tälle ihan sokeita?

Itse miehenä kaverinaisten touhuja sivusta seuranneena:

"Oih kun tulisi mies ja veisi jalat alta!"

Sitten tulee tyyppejä jotka näen alle minuutissa esittäjiksi elekielestä/ilmeistä/äänestä ym.

= Naiset ei tajua yhtään mitään vaan vaahtoaa miten ihana mies vie jalat alta, sitten suuttuvat kun kysyn että tuohan vaikuttaa täydeltä kusipäältä.

Menee 1-4kk = samat naiset itkee miten "ei voinut tietää yhyy!!", Joo ei voinut tietää jos joku sanoi suoraan että se on ongelmatapaus? Joo ei voinut tietää kun ulkopuolinenkin näkee heti tyypin motiivit?

No, ehkä se vaan on naisten sosiaalista sokeutta, kun ajatellaan alapäällä eikä järjellä = menee ilmiselvätkin tapaukset prinssistä?

Ihan ekana kannattaa unohtaa se "vie jalat alta" virsi, todella naivia ja tunnekeskeistä = ei jää järjelle sijaa, sitten taas ne kunnollisemmat ei kelpaa kun ei ole psykopaatin kykyä olla häpeilemättä toimiaan

Vierailija
88/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ehkä usko, mutta minulla on hiljainen jurottaja- kaverimies joka tuli asuntooni ja availi kaapin ovia.. Hiukan suu auki jäin tuijottamaan mutten sanonut silloin mitään kuitenkaan. Tämä mies oli ujo siis alussa.

Ap

Ehkä hän oli juuri tulossa kaapista ulos.

Vierailija
89/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä jutuista tosi moni sopii mun mieheen.

- Esitti alussa supermukavaa

- Saa raivokohtauksia, joiden aikana menee "ihmeelliseen tilaan" = järkipuhe ei auta

- Ei ole kovinkaan kummoisissa väleissä vanhempiensa kanssa

- Hänellä ei ole oikeastaan kavereita (yksi jota tapaa harvoin)

- On mustasukkainen, jopa menneisyydelleni

- Arvostelee vaatteitani, käytöstäni (syyttä)

- Hänessä ei ole koskaan vikaa. Kääntää asiat aina niin, että muut ovat syyllisiä

Ei hän silti ole narsisti. Ei esim. valehtele. Tai ole mitenkään itsekäs.

Vierailija
90/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä hakukoneeseen sanat MITEN TUNNISTAN NARSISTIN niin saat ohjeita enemmän kuin tarpeeksi. Pääsääntöisesti ja suhteen alussa et sitä välttämättä tunnista mitenkään.

https://mielenihmeet.fi/4-merkkia-siita-etta-narsistin/

Jos sinulla on aiemmin ollut taipumus joutua narsistien kanssa suhteisiin niin muuta deittaustaktiikkaasi. Narsistit haluavat olla se joka tekee aloitteen. Tee siis sinä aloite puolestasi.

https://www.vauva.fi/keskustelu/1206997/ketju/narsistin_tunnistaminen_4…

Jos huomaat että keskusteluanne ei käydä sinusta vaan pääasiassa miehestä niin se on vaaran merkki.

"Jos huomaat että keskusteluanne ei käydä sinusta vaan pääasiassa miehestä niin se on vaaran merkki."

Tämä, jos myös huomaat että kaikki vastoinkäymiset on aina muiden syy, ei kestä kritiikkiä, eikä ikinä puhu itsestään kriittiseen sävyyn! Nimittäin kaikilla on heikkouksia ja niiden myöntäminen on ihmisessä hyvä piirre.

Vierailija
91/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kysymys ap:n esitettäväksi on, että mistä tietää ettei itse ole narsisti, ja sen takia päädy esittämään näitä narsistisyytöksiä? Tästä yleensä naisen tapauksessa on kyse. Ei nähdä metsää puilta. Nähdään vain muiden virheita, mutta oman käyttäytymisen tunnistamiseen tai analysointiin ei kyetä.

Vierailija
92/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika vajaaälyinen/aistinen saa olla jos ei tunnista narsisteja/pelimiehiä/kusipäitä.

Vaan ilmeisesti osa naisista on tälle ihan sokeita?

Itse miehenä kaverinaisten touhuja sivusta seuranneena:

"Oih kun tulisi mies ja veisi jalat alta!"

Sitten tulee tyyppejä jotka näen alle minuutissa esittäjiksi elekielestä/ilmeistä/äänestä ym.

= Naiset ei tajua yhtään mitään vaan vaahtoaa miten ihana mies vie jalat alta, sitten suuttuvat kun kysyn että tuohan vaikuttaa täydeltä kusipäältä.

Menee 1-4kk = samat naiset itkee miten "ei voinut tietää yhyy!!", Joo ei voinut tietää jos joku sanoi suoraan että se on ongelmatapaus? Joo ei voinut tietää kun ulkopuolinenkin näkee heti tyypin motiivit?

No, ehkä se vaan on naisten sosiaalista sokeutta, kun ajatellaan alapäällä eikä järjellä = menee ilmiselvätkin tapaukset prinssistä?

Ihan ekana kannattaa unohtaa se "vie jalat alta" virsi, todella naivia ja tunnekeskeistä = ei jää järjelle sijaa, sitten taas ne kunnollisemmat ei kelpaa kun ei ole psykopaatin kykyä olla häpeilemättä toimiaan

Tunnistan itseni tästä ja myös osan kavereistani, että oikein naurattaa. Ratkaisu on ollut, että olen ikuinen sinkku, tämä toiminut hyvin 3 vuotta koska en vain voi mitään sille, että miesmakuni on surkea ja ihastun vääriin tyyppeihin. Käytännössä en tarvitse miestä mihinkään, muuhun kuin hetkittäiseen hupiin, niin parempi olla ilman vakiintumista.

Olen myös huomannut, että osa miehistä kuuluu näihin "jännä naisiin ihastujiin", sitten itketään kun "kaikki naiset on H'***ia ja onnenonkijoita", no ei ole mutta kun et sinä edes katsele muunlaisia naisia.

Vierailija
93/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, voiko mistään tunnistaa täysin varmasti. Kuitenkin sanoisin, että jos ihmisen seurassa tulee jostain syystä outo tai epämiellyttävä olo, silloin kannattaa ihan oikeasti luottaa siihen omaan vaistoon. 

Vierailija
94/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on mustasukkainen jos saat huomiota sairastuttuasi. Alkaa esittelemään omia "oireitaan" ihan vakavissaan ja sivuuttaa sinun sairautesi, vaikka kuinka vakavan. Tai varsinkin sellaiset, koska hänen kuuluu olla aina kaiken keskipisteenä.

Vierailija
95/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeasti vain eteenpäin uudessa suhteessa. Narsisti paljastaa itsensä kyllä jo ensimmäisten kahden kuukauden aikana. Kyse on silloin vain siitä, miten rakastunut ja sokea uusi kumppani siinä vaiheessa jo on.

Järkevä mies, jolla ei ole kiire edetä vaikkapa kihloihin heti ensimmäisen puolen vuoden aikana, ei ole narsisti. Moni on narsistinen olematta narsisti. Mutta ei ihmissuhteita voi sillä tavalla elää, että ennaltaehkäisee ne.

Ap kuulostaa järkevältä ihmiseltä eikä tyypilliseltä narsistin uhrilta. Ja tällä en nyt tarkoita syyllistää uhreja, mutta harva heistä on noin suhteen alussa harkinnut. Se vain on niin ihanaa narsistin kanssa, ettei tule kirjoiteltua vauvapalstalle neuvojen toivossa. Eikä ehdikään, sillä narsisti myös valloittaa kaiken aikasi hyvin nopeasti.

Mun kokemuksen mukaan just narsistit kovin nopeasti toimivat suhteissaan, nopeasti kiedotaan toinen itselleen, kihlaus, yhteenmuutto jne. Myös narskun kumppanin muut suhteet yrittää narsku sabotoida, että kumppani olisi mahdollisimman riippuvainen narskusta itsestään. Mutta tämä tehdään yleensä niin ettei kumppani sitä tajua.

Vierailija
96/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti kaipaa jatkuvaa ihailua, normaali ihminen ei, siitä ehkä tunnistaa parhaiten.

Vierailija
97/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkeasti vain eteenpäin uudessa suhteessa. Narsisti paljastaa itsensä kyllä jo ensimmäisten kahden kuukauden aikana. Kyse on silloin vain siitä, miten rakastunut ja sokea uusi kumppani siinä vaiheessa jo on.

Järkevä mies, jolla ei ole kiire edetä vaikkapa kihloihin heti ensimmäisen puolen vuoden aikana, ei ole narsisti. Moni on narsistinen olematta narsisti. Mutta ei ihmissuhteita voi sillä tavalla elää, että ennaltaehkäisee ne.

Ap kuulostaa järkevältä ihmiseltä eikä tyypilliseltä narsistin uhrilta. Ja tällä en nyt tarkoita syyllistää uhreja, mutta harva heistä on noin suhteen alussa harkinnut. Se vain on niin ihanaa narsistin kanssa, ettei tule kirjoiteltua vauvapalstalle neuvojen toivossa. Eikä ehdikään, sillä narsisti myös valloittaa kaiken aikasi hyvin nopeasti.

Mun kokemuksen mukaan just narsistit kovin nopeasti toimivat suhteissaan, nopeasti kiedotaan toinen itselleen, kihlaus, yhteenmuutto jne. Myös narskun kumppanin muut suhteet yrittää narsku sabotoida, että kumppani olisi mahdollisimman riippuvainen narskusta itsestään. Mutta tämä tehdään yleensä niin ettei kumppani sitä tajua.

Juuri näin se menee. Yleisenä nyrkkisääntönä voitaneen pitää, että oman turvallisuuden ja mielenterveyden takia kenenkään kanssa (olipa narsisti tai ei) ei kannata muuttaa kovin nopeasti yhteen. Ei kannata myöskään paljastaa kipeitä henkilökohtaisia asioita uudelle tuttavuudelle heti alussa eikä lainata rahaa. 

Jos uusi kumppani puhuu paljon pahaa muista, kohtelee asiakaspalvelijoita huonosti, juo liikaa, syyttelee muita ongelmistaan, yrittää pummata rahaa ja tavaroita sinulta, painostaa yhteenmuuttoon/kihloihin/naimisiin/lapsenhankintaan - suosittelen ottamaan etäisyyttä ja lopettamaan suhteen kokonaan. Ihan sama onko kyseessä häiriötasoinen narsisti vai ei, mikään ei ole yhtä tärkeää kuin oma turvallisuus ja mielenterveys.

Vierailija
98/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut huomaavinani narsistisessa ihmisessä suuren kateuden.

Ei voida kestää itseä osaavampia ja ammattitaitoisempia ihmisiä.

Kateuden saattaa herättää myös lomamatka, parempi kyky tarinankerrontaan tai vaikka hyvät ihmissuhteet muihin ihmisiin.

Narsistin kateus purkaantuu tuhoamisviettinä.

Vierailija
99/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mainittu outo olo saattaa ilmetä myös siten, että itse tiedät mikä on totta, mutta kuulet siitä huolimatta persoonastasi tai olosuhteista aivan käsittämättömiä väitteitä. Tulee vahva todellisuusristiriita.

Vierailija
100/167 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan kuvitellut tuon miehen olevan narsisti. Hänellä oli voimakkaasti narsistinen persoonallisuus, mutta persoonallisuushäiriöinen hän ei ollut. Hänellä oli epärealistisen suuret käsitykset itsestään, piti itseään erityistapauksena jolle on omat säännöt (tai ei sääntöjä lainkaan) jne. Hänelle oli vain luottohenkilöitä ja vihollisia, ja joka oli yhdessä pienessäkin asiassa eri mieltä, oli häntä vastaan ja hänen vihollisensa.

Etunimi Donald ja sukunimi Trump?