Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä ihmeestä tunnistan narsistin kun on kuitenkin alussa ihana?

Vierailija
09.10.2017 |

Pidän normaalin itsevarmoista miehistä.

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ajattele narsismia sairautena, sillä sairauteen yleensä ajattelemme olevan hoitoa ja useimmista sairauksista voi parantua, tai niitä voi ainakin lievittää. Narsismiin ei oikein lääkettä ole eikä henkilö itse niinkään kärsi tilastaan, vaan muut.

Sen vuoksi persoonallisuushäiriö on paljon parempi termi kuin sairaus.

Vierailija
62/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvä listaus. Itselleni on sattunut tapaus, ei välttämättä narsisti, mutta narsistinen persoona. Ajattelin, aluksi, että miten noin komea mies voi olla noin mukava ja huomaavainen. Osasi kirjoittaa tosi kohteliaita työviestejä, ja huomioi minua pikku lahjoilla. Joo, arvaatte varmaan, mitä kävi.... Kun opin häntä paremmin tuntemaan, niin aloin huomata, että puheet eivät vastanneet lainkaan tekoja, ja ymmärsin, että toisen huomioiminen on vain tapa saada ihailua.  Hän valehteli tarvittaessa päin naamaa aivan kirkkain silmin, ei koskaan pyytänyt anteeksi, aina oli selitys valmiina. Sellaista ihmeellistä vuoristorataa, jossa ensin olet kuningatar, sitten yhtäkkiä olet ilmaa, ei mitään logiikkaa tai jatkuvuutta käytöksessä. Tuntui, että tulen hulluksi, kun en ymmärrä, mitä hän oikein tarkoittaa. Nyt hän on seurustellut jo vuoden yhden mukavantuntuisen naisen kanssa. En ymmärrä, miten suhde voi toimia. No, kuulemma nainen on tosi "joustava", sanoi hän itse.... 

Vierailija kirjoitti:

- pitää mykkäkoulua jos asiat ei mene hänen mielen mukaan

- paljon irtosuhteita menneisyydessä, tämä kuvastaa naraskun heikkoa itsetuntoa 

- ei pyydä koskaan anteeksi, koska ei ole omasta mielestään ikinä väärässä

- arvostelee kumppanin ulkonäköä ja vaatetusta, jos ne ei satu hänen mieleen, pieniä piikkejä tulee

- puhuu asettuvansa muiden yläpuolelle esim konfiliktitilanteessa

- ei pidä lemmikeistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi juttu on kehujen välissä ns. oudot "sivallukset".

Hetki sitten kehutaan upeaksi, sitten sanotaankin, että olisit ihan kymppi, jos kasvot olisivat hieman kauniimmat.

Saattaa myös yllättäen kehua jonkun näkemänsä naisen upeaa kampausta tai meikkiä sinulle. Tälläisiä todella outoja sivalluksia.

Haha täällä oli tänäänkin tällainen joka toitotti tota eli manipuloi

Vierailija
64/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuuko narsisti hyvin pienestäkin asiasta?

Kyllä. Narsismisairauteen liittyy suhteettomien raivokohtausten saaminen joskus todella vähäisistä asioista ja säännöllisesti. Kohtauksen aikana narsisti voi olla harhainen.

Kohtauksen aikana narsisti voi esimerkiksi alkaa riehua ja hajottaa esineitä ja satuttaa itsensä ja sen jälkeen keksiä, että koska sinä aiheutit hänelle tämän reaktion, kyseessä on pahoinpitely. Sitten uhkailee, että aikoo mennä lääkäriin hankkimaan todistuksen "pahoinpitelyn" jäljistä. Vaikket siis olisi nostanut sormeasi häntä vastaan.  Kyseessä on manipulaatio- ja pelottelutekniikka, jolla yrittää saada todellisuudentajusi horjumaan.

Vierailija
65/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Tuskin narsistien uhreja kiinnosta yhtään pilkunviilaus siitä onko kyseessä vakava sairaus vai vakava persoonallisuushäiriö. Sovitaan vaikka niin, että narsismi on erittäin vakava persoonallisuushäiriö, josta ei voi parantua. Itse katson, että narsismin tulisi riittää pakkohoitopäätökseen. Vähemmänkin sairaita kun on laitoksissa, kuten narsistien elämänsä aikana rääkkäämiä uhrejakin.

Vierailija
66/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat yleensä edetä nopeasti.

Vierailija
67/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko rakkaus muuttaa narsistin niin että tajuaa itsekeskei185syytensä?

Ei voi. Narsismi on parantumaton ja erittäin vakava mielisairaus. Jos aiot yrittää, niin heität oman elämäsi hukkaan.

https://www.narsistienuhrientuki.fi/

Narsismi on häiriö ei mielisairaus.

Narsismi on erittäin vakava ja parantumaton mielisairaus. Jokainen narsisti on myös väkivaltainen, jokainen on sitä psyykkisesti, monet myös fyysisesti. Psykoosi on lähinnä hetkellinen häiriö, narsismi taas koko elämän mittainen mielisairaus, joista lukuisat narsistin läheiset ihmiset kärsivät. Narsistisen raivokohtauksen saadessaan narsisti voi olla harhainen.

Kuulehan nyt narsismi luetaan pershäiriöihin eikä mihinkään mielisairauteen . Mielisairauksia ovat vain skitsous ja maanis- debr

Vierailija
68/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi käyttää menneisyyttäsi sinua vastaan. Kun kerran uskoudut jostain asiasta, jossa olet epäonnistunut tai erehtynyt, se kaivetaan uudestaan ja uudestaan esiin todisteena siitä, että olet huono ihminen.  Äärimmäisenä keinona narsku myös pyrkii käyttämään menneisyyttäsi tuhotakseen muita ihmissuhteitasi.

Vierailija
69/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset määreet kun jonkun seurassa tulee outo olo tai liikaa eivät kerro ollenkaan riittävästi sillä yhtä hyvin sinä itse saatat olla se outo ja aiheuttaa sen että joku liikaa sitä ja tätä.

Ei narsisti ole ihminen joka tekee omia juttujaan , VAAN JOKA SOTKEUTUU toisen maailmaan ja päänsisään ja alkaa manipuloida tuota toista. Oikeastaan edellinen kuvaaja täyttää itse nämä määreet. Narsismi on AKTIIVISTA eikä sitä passiivisesti sinuun nähden asemassa oleva ilmennä!

Vierailija
70/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi käyttää menneisyyttäsi sinua vastaan. Kun kerran uskoudut jostain asiasta, jossa olet epäonnistunut tai erehtynyt, se kaivetaan uudestaan ja uudestaan esiin todisteena siitä, että olet huono ihminen.  Äärimmäisenä keinona narsku myös pyrkii käyttämään menneisyyttäsi tuhotakseen muita ihmissuhteitasi.

Täyttyy tällä palstalla joka päivä tämä.

Vierailija
71/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan nyt narsismi luetaan pershäiriöihin eikä mihinkään mielisairauteen . Mielisairauksia ovat vain skitsous ja maanis- debr

Narsismi on siis pershäiriö, johon liittyy toisten ihmisten alistaminen, väkivalta, riehuminen ja räyhääminen.

Skitsofreniaan harvoin liittyy vastaavia.

Vierailija
72/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteet perustaa järkeen ei tunteeseen. Pitää kovaa ulkokuorta ja sisimmästä huono itsetunto.

Vierailija
73/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Tuskin narsistien uhreja kiinnosta yhtään pilkunviilaus siitä onko kyseessä vakava sairaus vai vakava persoonallisuushäiriö. Sovitaan vaikka niin, että narsismi on erittäin vakava persoonallisuushäiriö, josta ei voi parantua. Itse katson, että narsismin tulisi riittää pakkohoitopäätökseen. Vähemmänkin sairaita kun on laitoksissa, kuten narsistien elämänsä aikana rääkkäämiä uhrejakin.

Ohhoh. Sittenhän lääkärit ja juristit olisivatkin kaikki kiven sisässä.

Vierailija
74/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, joten joukossa varmasti on lääkäreitä ja juristejakin. Paskajuttua taas on väittää kaikkien lääkäreiden tai juristien olevan narsisteja.

Vierailija
75/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä listaus. Itselleni on sattunut tapaus, ei välttämättä narsisti, mutta narsistinen persoona. Ajattelin, aluksi, että miten noin komea mies voi olla noin mukava ja huomaavainen. Osasi kirjoittaa tosi kohteliaita työviestejä, ja huomioi minua pikku lahjoilla. Joo, arvaatte varmaan, mitä kävi.... Kun opin häntä paremmin tuntemaan, niin aloin huomata, että puheet eivät vastanneet lainkaan tekoja, ja ymmärsin, että toisen huomioiminen on vain tapa saada ihailua.  Hän valehteli tarvittaessa päin naamaa aivan kirkkain silmin, ei koskaan pyytänyt anteeksi, aina oli selitys valmiina. Sellaista ihmeellistä vuoristorataa, jossa ensin olet kuningatar, sitten yhtäkkiä olet ilmaa, ei mitään logiikkaa tai jatkuvuutta käytöksessä. Tuntui, että tulen hulluksi, kun en ymmärrä, mitä hän oikein tarkoittaa. Nyt hän on seurustellut jo vuoden yhden mukavantuntuisen naisen kanssa. En ymmärrä, miten suhde voi toimia. No, kuulemma nainen on tosi "joustava", sanoi hän itse.... 

Minä olen tavannut myös tuollaisen miehen. Pesuskestävä narsisti ei tämä minunkaan tuttavuuteni ollut, vaikkakin narsistinen. Mies ei ollut esimerkiksi väkivaltainen tai uhkaava, vaan aina hellä ja kohtelias. Ei koskaan loukannut sanoilla. Mutta todella, teot eivät vastanneet puheita, anteeksipyytäminen ei tullut kuuloonkaan koska hän ei ollut tehnyt mitään väärää, ja jos minä yritin selvittää epäselviä asioita, olin "törkeä" ja hankala.

Näille miehille on oma määrittelynsä ja heistä eroon pääsemiseksi on olemassa oma useamman kohdan ohjelma. Ovat patologisia pettäjiä, huikeita rakastajia ja välttelevät aina ikäviä tilanteita. Eivät esimerkiksi vieraile koskaan sairaalassa yhdenkään naisystävänsä luona. Kaikki ikävä suljetaan pois.

Vierailija
76/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kartan miehiä, joilla ei ole pysyvyyttä eli ihmissuhteet ovat rikkonaisia tai riitaisia esim. hän kuvaa kuvaa olleensa uhri/väärinkohdeltu esim. työpaikan ristiriidoissa tai entisissä parisuhteissaan. Syy on aina muissa/olosuhteissa.

Vierailija
77/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tavannut myös tuollaisen miehen. Pesuskestävä narsisti ei tämä minunkaan tuttavuuteni ollut, vaikkakin narsistinen. Mies ei ollut esimerkiksi väkivaltainen tai uhkaava, vaan aina hellä ja kohtelias. Ei koskaan loukannut sanoilla.

Et ole siis koskaan edes tavannut oikeaa narsistia, vaan jonkun jonka kuvittelit ehkä sellainen olevan.

Vierailija
78/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, joten joukossa varmasti on lääkäreitä ja juristejakin. Paskajuttua taas on väittää kaikkien lääkäreiden tai juristien olevan narsisteja.

Vähän alakantiin tuo arvio, kun psykopaattejakin on väestöstä arviolta jopa 5 %. Narskut eivät kyllä jää vähäisemmäksi luvultaan...

Toki kaikki eivät ole saaneet virallista diagnoosia, useimmat eivät koskaan saa.

Vierailija
79/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän alakantiin tuo arvio, kun psykopaattejakin on väestöstä arviolta jopa 5 %. Narskut eivät kyllä jää vähäisemmäksi luvultaan...

Toki kaikki eivät ole saaneet virallista diagnoosia, useimmat eivät koskaan saa.

Eli narsistien muodostama uhka toisille ihmisille onkin siis jopa moninkertainen kuin olen sen kuvitellut olevan aiempien tietojen valossa. Narsistien Uhrien Tuki ei ole siis tosiaankaan syntynyt turhalle maaperälle.

Vierailija
80/167 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet on narsisteja, mitenkäs muutenkaan.