Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli ihan ensimmäinen reaktiosi, kun kuulit Presidenttiparin saavan vauvan?

Vierailija
09.10.2017 |

Mä tulin iloiseksi uutisesta. Mutta sitten mietin, että en itse kyllä enää tuossa iässä jaksaisi mitään yöheräilyjä harrastamaan.

Kommentit (521)

Vierailija
441/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta voin ajatella, että Jenni on maan äiti <3. Mutta kyllähän tuo Salen ikä on melkoisen korkea. Noh, eiköhän lapsonen kuitenkin ole kovasti rakastettu ja varmasti hänestä pidetään hyvä huoli. Minkäs ikäisiä Salen poikien lapset on, että onko heistä vähän kuin sisaruksiksia tälle tulevalle vauvalle? 

Vierailija
442/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin,  että kappas vain ja ovat ilmeisesti kauan yrittäneet, niin onnea vain heille.

En anna vauvan millään tavalla vaikuttaa käyttäytymiseeni presidentin vaaleissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin: No niin! Ei ollut vela!

Vierailija
444/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää toi iästä ulina, kyllä täällä monelta kuolee toinen vanhemista, vaikka olisivat kuinka nuorina lapsensa tehneet. Tuo lapsi saa aivan varmasti hyvät vanhemmat.

Voi elämä, mikä logiikka. Tottakai kuka tahansa voi kuolla missä tahansa iässä. Se on kuitenkin täysin eri asia kuin tietoisesti hankkia lapsi siinä vaiheessa, kun varmuudella on enemmän elämää takana kuin edessä. Tehdään lapselle varmuudella isätön aikuisuus. Oikein hienoa ja esimerkillistä toimintaa tosiaan.

Mutta kuka meistä tietää varmuudella , ollaanko sitä vielä 20 vuoden päästä elossa? Monelta hajoaa koti avioeron takia jo alle kouluikäisenä, oletko noista lapsista yhtä huolissasi? Itse olen kyllä heistä enemmän huolissani.

Tottakai olen heistäkin huolissani, mutta edelleenkään et tajua pointtiani. Nuo lapset eivät tiedä jo syntyessään, mitä tulee tapahtumaan. Niinistön lapsi tietää heti kun oppii ymmärtämään asioita, että isä tulee kuolemaan ennen kuin lapsi on lähelläkään keski-ikää. Todennäköisesti jo ennen kuin lapsi on edes 30. Se on täysin eri tilanne kuin isän poistuminen yllättäen syystä tai toisesta. Miten tätä on niin vaikea tajuta?

Aika monen päiväkotilapsen kohdalla ikävä kyllä voi aavistella, että tämän lapsen vanhempien liitto ei tule kestämään. Avioerot ovat edelleen aika yleisiä ja se näkyy pk:ssa lasten käyttäytymisessä. Ollaan heistä mieluummin huolissaan, kun tämän eliittiin kuuluvan lapsen tulevaisuudesta. 

Ole vain. Minä olen huolissani myös tästä eliittilapsesta, joka joutuu kärsimään sekä isänsä iän että perheensä julkisen aseman takia. Ei tule helppoa elämää hänelle, vaikka isä ja äiti olisivatkin rakastavia ja huolehtivia. Joka liikettä vahditaan ja kaverit kiusaa pappaikäisestä isästä. Lapsiparka.

Höpö höpö. Kyllä kai tuollaiseen kiusaamiseen puututaan välittömästi. Ja luuletko, että tulevat kaverit on mitään tavallisia räkänokkia?

:D:D:D:D:D Niin joo, eliittilapset eivät tietenkään kiusaa. Hehän istuvat sivistyneesti kädet ristissä ja keskustelevat politiikasta. Eikun...

Ja Suomessa ei tietenkään ole mahdollista, että presidentin lapsi kaveeraisi ihan tavallisten lasten kanssa. Hän menee tietysti kouluun, jossa on vain politikkojen lapsia. Eikun....

Vinkki: Ihan tuolla länsinaapurissakin "eliittilapset" kaveeraavat ja jopa menivät naimisiin ihan tavisten kanssa. Miksi se meillä olisi mahdotonta?

Kun eivät asu missään Jakiksessa.

Eipä asu Hjallis Harkimokaan ja silti kaikkia poikiaan on kiusattu koulussa. Isällä on rahaa, valtaa ja hieno asuinalue. Silti kiusataan. 

Vierailija
445/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen reaktio oli harmitus siitä, että minä terve alle kolmekymppinen en ole tullut raskaaksi yrityksistä huolimatta, ajattelin että on epäreilua kun vanhat ihmiset saa vauvan ja minä en.

Sitten kun tunnemyrsky tasoittui, olin kyllä edelleen vähän pöllämystynyt ajatuksesta mutta tajusin ettei se ole minulta mitenkään pois.

Olen ajatellut, että Jenni olisi ehkä aina ollut vela, tai sitten ajan myötä hyväksynyt lapsettomuutensa. Saulista en olisi uskonut, että suostuisi moiseen. Mutta ehkäpä he ovat fiksuina ihmisinä tehneet päätöksensä tiedostaen riskit.

Vierailija
446/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinistön iässä pitäisi olla riittävästi järkeä ja jättää lapsenhankinta nuoremmille. Todella itsekästä tehdä lapsi, jonka tietää 100% varmuudella menettävän isänsä viimeistään noin 30 vuotiaana (todennäköisesti jo paljon aiemminkin).

Moni menettää isänsä paljon aikaisemmin avioeron takia ja aina ne yhteydenpidot eivät toimi. 

Kyllä, kyllä. Aina voi sattua jotain yllättävää, mutta se on eri asia. Tässä tapauksessa ei ole kyse yllättävästä poistumisesta, vaan jo ennen lapsen syntymää on tiedossa, että isä ei ole lapsen elämässä kuin max 30v (jos sitäkään). Avioeroa harvemmin suunnitellaan jo ennen lapsen syntymää ja valtaosassa tapauksista yhteys isään säilyy eron jälkeenkin. 

Mä en tajua tätä. Tämä lapsi saa varmasti rakastavat vanhemmat, jotka tekevät kaikkensa. Ei ole kyse mistään junttien parikymppisten vahingosta. Kuka tahansa voi koska tahansa kuolla. Oma isänikin kuoli ihan yhtäkkiä nuorena.

Jos vertaillaan kahta pienen vauvan isää, toinen on 30v. ja toinen 70v. Kumpi todennäköisemmin näkee lapsensa kasvavan aikuiseksi? Kumpi todennäköisemmin kuolee ennen lapsen täysi-ikäistymistä. Kyllä se aiemmin kuoleva näistä on se 70v. isä. Tämä vaan on fakta, joka ei poistu hokemalla mantraa "kuka tahansa voi kuolla koska tahansa". Joo voi, mutta todennäköisemmin se on se eläkeikäinen isukki. Riski on huomattavan suuri. Paljon suurempi kuin 30v. isän tapauksessa.

Lisäksi vielä vanhusisän ja lapsen suhde on ihan erilainen kuin nuoremman isän ja lapsen. Nuorempi isä voi tarjota lapselle paljon enemmän. Ikä ja kunto rajoittaa vanhusisän elämää jo melkoisen paljon, vaikka isä olis hyvässäkin kunnossa. Karua mutta totta. Ja yleensä lapsi joutuu vieläpä ottamaan vanhusisäänsä nähden sen huolehtijan roolin, sen mikä kuuluis isälle. Onko se oikein lasta kohtaan? Minusta ei ole.

Nainen haluaa lapsen, mikä on aika tavallista, luonnollista ja laillista. Hänellä on yksi aviomies lapsensa isäksi. Minkäs teet? Varmasti asian kaikki puolet on perusteellisesti mietitty.

Vierailija
447/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ikä vaan rakkaus kirjoitti:

Täällä niin toitotetaan iästä ja siitä, ettei ajatella lasta ja tämän tulevaisuutta. Niin käykääpä vaikka katsomassa tilastoja siitä, miten paljon on huostaanotettuja lapsia. Sen lisäksi orvoksi jääneitä, isättömiä tai äidittömiä. Nuoria ja vanhempi pareja, jotka eronneet parin vuoden sisällä lapsen saannista, likaiset erot ja lapset jääneet väliin.

Kyllähän varakas ja tasapainoinen pari lapsen kanssa pärjää enemmän kuin hyvin. Ei varmasti tule olemaan pahoinpitelyä tai alkon kanssa ongelmaa, kuten niissä lukuisissa perheissä, joihin EI OLISI KOSKAAN PITÄNYT HANKKIA LAPSIA, VAIKKA NUORIA OLIVAT. Työni puolesta kohdannut paljon pahaa ja siksi ihmettelen tätä hurskastelua ihmisten iästä, vaikka kaikki tietävät että on varaa niin kodin- kuin lapsenhoitajiin tuolla parilla, niin ei tule olemaan rasitus liian suuri, edes Saulille. 

Eli ei se ikä, vaan rakkaus ja kunnollisuus, turvallinen koti. Lisäksi eihän kukaan meistä tiedä, milloin kuolla kupsahtaa, onhan ne 40 v ja 50v rajapyykit erityisesti miehille vaarallisia, myös naisillekin, kun sairaudet, sydänkohtaukset, aivoinfarktit (allekirjoittaneena 38v) ym. voivat iskeä salaman lailla. 

Varakkuus ei kyllä takaa yhtään mitään. Kai sen jo jokainen tietää? Vai ihanko oikeasti joku kuvittelee, että kun on päässyt yhteiskunnan eliittiporukkaan ja saa isoa palkkaa niin silloin ei siellä kotona voi tapahtua enää mitään pahaa? Että vain taviskansan keskuudessa on perheväkivaltaa, alkoholismia jne. Voin ihan suoraan sanoa, että sä et todellakaan ole missään työssäsi nähnyt yhtään mitään jos edelleen tuollaista kuvittelet.

Eikös Vilja Eerikan isäkin ollut suht menestyvä artisti, isoäiti sosiaalijohtaja ja isän veljellä joku nuorisokoti. Kulissit pystyssä ja hyvin meni. Sunkaltainen sossutäti uskoi kaiken mitä isä ja suku sepitti. Kun eihän nyt hyvässä perheessä mitään pahaa voi tapahtua. Kiduttaisiko kiva isä ja äitipuoli muka pientä lasta, ei kai sentään. Paha oli se äiti joka oli juoppo, hän tiesi totuuden mutta häntä ei uskottu. Koska vain juoppo voi olla paha. 

Enkä sano että Saulin ja Jennin lapsi kokis mitään pahaa, tuskinpa vaan. Mutta se että tehdään ihan varmoja johtopäätelmiä siitä että lapsi ihan varmasti saa paljon paremman kodin kuin kukaan muu vaan sen takia että isä on menestyvä poliitikko ja perhe näyttää ulospäin idylliseltä on ihan perseestä. Työ, varakkuus ym. ei takaa mitään. Julkisuuskuva ei takaa mitään, se voi olla vaan kulissia ja totuus ihan muuta. Tämän luulis olevan ihan selvää kaikille.

Vierailija
448/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasavallan Presidentti vaihtaa kohta vaippoja.

Kannattaisiko luopua seuraavasta kaudesta?

En äänestä enää Saulia. Lapset ensin.

En äänestä minäkään, koska noin vastuuntunnoton ja itsekäs ihminen ei minusta ole siihen työhön oikea ihminen. Itseasiassa ensimmäinen ajatus olikin, että Sauli se ei sitten halunnutkaan toista kautta eikä ainakaan voittoa ekalla kierroksella.

Tämä uutinen on pitkä miinus jatkokausi-haaveille.

No onneksi Niinistöä ei valita täällä av:lla. Minä kyllä äänestän häntä nyt vielä innokkaammin ja taidanpa kutoa töppöset vauvalle-

Muista nyt kuitenkin, että innokkuudestasi huolimatta sinullakin on vain yksi ääni annettavana.

Vierailija
449/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinistön iässä pitäisi olla riittävästi järkeä ja jättää lapsenhankinta nuoremmille. Todella itsekästä tehdä lapsi, jonka tietää 100% varmuudella menettävän isänsä viimeistään noin 30 vuotiaana (todennäköisesti jo paljon aiemminkin).

Moni menettää isänsä paljon aikaisemmin avioeron takia ja aina ne yhteydenpidot eivät toimi. 

Kyllä, kyllä. Aina voi sattua jotain yllättävää, mutta se on eri asia. Tässä tapauksessa ei ole kyse yllättävästä poistumisesta, vaan jo ennen lapsen syntymää on tiedossa, että isä ei ole lapsen elämässä kuin max 30v (jos sitäkään). Avioeroa harvemmin suunnitellaan jo ennen lapsen syntymää ja valtaosassa tapauksista yhteys isään säilyy eron jälkeenkin. 

Mä en tajua tätä. Tämä lapsi saa varmasti rakastavat vanhemmat, jotka tekevät kaikkensa. Ei ole kyse mistään junttien parikymppisten vahingosta. Kuka tahansa voi koska tahansa kuolla. Oma isänikin kuoli ihan yhtäkkiä nuorena.

Jos vertaillaan kahta pienen vauvan isää, toinen on 30v. ja toinen 70v. Kumpi todennäköisemmin näkee lapsensa kasvavan aikuiseksi? Kumpi todennäköisemmin kuolee ennen lapsen täysi-ikäistymistä. Kyllä se aiemmin kuoleva näistä on se 70v. isä. Tämä vaan on fakta, joka ei poistu hokemalla mantraa "kuka tahansa voi kuolla koska tahansa". Joo voi, mutta todennäköisemmin se on se eläkeikäinen isukki. Riski on huomattavan suuri. Paljon suurempi kuin 30v. isän tapauksessa.

Lisäksi vielä vanhusisän ja lapsen suhde on ihan erilainen kuin nuoremman isän ja lapsen. Nuorempi isä voi tarjota lapselle paljon enemmän. Ikä ja kunto rajoittaa vanhusisän elämää jo melkoisen paljon, vaikka isä olis hyvässäkin kunnossa. Karua mutta totta. Ja yleensä lapsi joutuu vieläpä ottamaan vanhusisäänsä nähden sen huolehtijan roolin, sen mikä kuuluis isälle. Onko se oikein lasta kohtaan? Minusta ei ole.

Niin, ja sitten on paljon niitä nuoria isiä, jotka vain lähtevät lätkimään, esim ei niin nuori eräs blogin pitäjä, joka jätti vuoden vanhan vauvansa... eli asiassa on monta ei puolta, eikä mikään niistä ole ehdoton oikea. Ainoa varma asia on, että pariskunta itse tietää, mitä haluaa ja miten toimia, turha varsinkaan tällä palstalla huudella että kamala vääryys lasta kohtaan, hui, kun isi ja äiti vanhoja. Kuitenkin myös ikä tuo mukanaan niitä hyviä puolia, ei ole halua juosta vieraissa heti kun tulee riittaa tai lapsiarki väsyttää, kun on kauan odotettu lasta, niin lasta arvostetaan ja sen saamista pidetään lahjana :). Totta kai sitä varmaankin miettii, että kun lapsi kasvaa, niin onko molemmat vanhemmat mukana, mutta sehän tässä elämässä on yksi asia, että koskaan ei tiedä mitä tuleva tuo ja milloin se viimeinen kakku kolahtaa.

Nim. itsekin esikoistaan odottava 37v, korkeasti koulutettu ja mies reilusti vanhempi, varakkaita olemme ja aion käyttää lapsenvahtia ym apua, koska on mahdollista toisin kuin kaksikymppisenä rahattoman opiskelijana olisi ollut :) eli  omasta kokemuksestani vain puhun.

Vierailija
450/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, muakin lähinnä surettaa omasta ja mieheni puolesta kun vauvaa ei kuulu, ja sitten tuollaisen vanhuksen pitää saada vauva. Vaan onpa noilla rahaakin millä mällätä ja saada mitä kulloinkin haluaa.

Voi luoja taas millaisia ihmisiä täällä vastaamaassa.

Ekaksi ihan sulle : se, että Jenni ja Sauli saavat vauvan EI OLE mitenkään sulta pois !

Ja toisaalta: mä luulen että Sauli Niinistö on ikäisekseen todella hyvässä kunnossa ja niinhän sitä nykyään jo kirjoitetaan, että tämän päivän 70 v on entinen 50 v.

Mitään sairasta tossa ei ole, miten jotkut voivatkin olla niin inbottavia , että tuollaista kirjoittavat.

Itse hämmästyin ja sen jälkeen tuli ilo heidän puolestaan ! Vauva heille, kun ovat niin pitkään sitä toivoneet ! Mikä voisi olla parempaa !!

Vierailija
451/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ruikutatte siitä, että sauli olisi liian vanha isäksi? Mä olen vanhana isäksi tulleen miehen lapsi ja ihan onnellinen, maailman paras isä on ollut ja edelleen elossa.

Vierailija
452/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrjö lens. Ykkösluokassa.

Vierailija
453/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari saa kummityttönsä kanssa lapsen. Liikutun!

Vierailija
454/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daniel ET KIRJOTA ENÄÄ YHTÄÄN AINOAA RIVIÄ TÄNNE MUN KONEELLA - jos tapaan sinut vielä kerrankin näistä puuhista et välty poliisilta! Asetan vastuuseen

TULIKO TÄMÄ ASIA NYT ERITTÄIN SELVÄKSI?

Vierailija
455/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin, että Sauli jaksaa vielä painaa.

Vierailija
456/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisen seitsenkymppinen on huomisen kolmikymppinen. Tämän varaan minä ainakin lasken.

Vierailija
457/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrskähdin ja samalla kauhistelin ja menin kirjoittamaan parit huhhuh-viestit. Järkyttävää.

Get real. 70 on 70, vaikka voissa paistaisi ja hokisi samalla ihQdaata ja pyörisi kolmesti ympäri. Ei ihminen jaksa ikuisuuksia samalla tavalla, vaan ikä alkaa näkyä sekä fyysisellä että henkisellä tasolla. Myös miehillä. Emme valitettavasti ole kuolemattomia ja ikinuoria, vaan ihmisillä on elämässä erilaisia elämänvaiheita. Tämän asian kieltäminen on naurettavaa.  

Vierailija
458/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset suostu tätä tajuamaan. Olen huomannut, että edes nelikymppiset muijat vauvahimoissaan eivät tätä tajua, vaikka perheessä olisi ollutkin varhaisia kuolemia. Yhtäkkiä päästään tilanteeseen, että 30-vuotias ja 70-vuotias ovat ihan samalla tasolla, ja hauta lähestyy molempia yhtä nopeasti. Ihan käsittämätöntä, miten typeriksi aikuiset ihmiset viitsivät heittäytyä. Alkaa vähän tuntua siltä, että jos naisella ei olisi vaihdevuosia, niin jengi lisääntyisi ihan tohkeissaan vielä 80-vuotiaanakin. Koska voi ja koska 50-vuotias puoliso voi kuitenkin kuolla ennen kuin äiti. 

Vierailija
459/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jaa"

ja siinä se. Ei herätä intohimoja puoleen ei toiseen.

Vierailija
460/521 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli on Jennin kummisetä. Yök. Siitähän on kirjoitettu lölppeihinkin joskus eli ei se mikään salaisuus ole. Ällöttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme