Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet jos näet sairauslomalla olevan ihmisen kenkäkaupassa?

Vierailija
09.10.2017 |

Saappaita ostamassa "kun on niin kurjat kelit niin pääsee sitten ulkoilemaan" Jos on siis masennuksen takia saikulla. Miten silloin jaksaa ulkoilla, saati sitten shoppailla?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Masennusta on eri asteista. Voi olla, että lääkäri on kehoittanut lepäämään, liikkumaan ja muutenkin elämään terveellisesti sairasloman ajan. Ehkä hän tosiana noudattaa tätä ja tarvitsi ne saappaat vaikka metsäretkelle. Masentunut ihminen voi tsempata päästäkseen ostoksille, voi jopa näyttäytyä reippaana ja iloisena. Se totuus siellä kotona voi kuitenkin olla aivan toinen.

Vierailija
22/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaiden tulee kävellä ilman kenkiä että ne on helpompi tunnistaa ja kiertää tarvittaessa kaukaa kadulla vastaan tullessa!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Masennusta on eri asteista. Voi olla, että lääkäri on kehoittanut lepäämään, liikkumaan ja muutenkin elämään terveellisesti sairasloman ajan. Ehkä hän tosiana noudattaa tätä ja tarvitsi ne saappaat vaikka metsäretkelle. Masentunut ihminen voi tsempata päästäkseen ostoksille, voi jopa näyttäytyä reippaana ja iloisena. Se totuus siellä kotona voi kuitenkin olla aivan toinen.

Juuri näin.

Itselläni kaupassa käynti on hyvä indikaattori tilastani. Kun olen masennuksen pahimmassa vaiheessa, minua ei meinaa saada kauppaan millään. Kun olo vähän virkistyy (=keskivaikealle tasolle) lähden kauppaan puolison kanssa, mutta en mielelläni. Kun pääsen lievään vaiheeseen, menen yksin ja mielelläni. Silloin kun joudun vastentahtoisesti menemään, on se melkoinen ponnistus ja loppupäivä menee toipuessa.

Ulkona olemimen on ihan parasta lääkettä masentuneelle, jo ihan siksi että näkee päivänvaloa. Se on itsessään hyvä aivoille. Se lääke on usein vain aika vaikea ottaa, eikä sitä kyllä helpota apn kaltaiset tampiot.

Vierailija
24/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka kolmen kuukauden sairaslomalla, kai sitä pitää kenkäkaupassakin käydä. Ja itseään pitää hoitaa, kävelyllä käyminen on nimen omaan hyvä. Ihmeellinen aloitus taas.

Vierailija
25/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on kengät menneet rikki tai tarvitsee muusta syystä uudet kengät. Ei muuta. Jos on sairauslomalla, niin sitten on. Ei sairaan tarvitse linnoittautua kotiinsa, ja harvalla on kotipalvelijaa joka tekee kaiken puolesta sairaanakin.

Vierailija
26/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus kuuluu absoluuttiseen valioluokkaan

On hienoa että AP:n kaltainen olento pohtii syviä asioita.

Vierailija
27/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein jos on työpaikalta saikulla joku vaikka pari päivää niin jos työkaveri näkee saikkulaisen kaupassa tai kodin ulkopuolella, niin siitä tehdään numero työpaikalla. "Valehtelija/väärinsaikuttaja" on otettu kiinni itse teosta. Suomessa tavallinen tapa. Sitten puidaan syitä mahdolliseen kotoa poistumiseen. Onko ollut valesaikulla...

Vierailija
28/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ulkoilu ja itsestä huolehtiminen on oiva lääke masennukseen. Joten ihan ok.Mutta yksi kansanedustaja oli kyllä liian pirteä ja tehokas masennuspotilas, joten sitä diagnoosia ihmettelen.

Ja silti voi mielessään suunnitella itsemurhaa.

Vierailija
29/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ulkoilu ja itsestä huolehtiminen on oiva lääke masennukseen. Joten ihan ok.Mutta yksi kansanedustaja oli kyllä liian pirteä ja tehokas masennuspotilas, joten sitä diagnoosia ihmettelen.

Ja silti voi mielessään suunnitella itsemurhaa.

Näin on. Ystäväni oli kaupungilla ja seurassa iloinen, nauroi ja osallistui kaikenlaiseen, kunnes viime keväänä tappoi itsensä... Jätti jälkeensä suuren surun ja hämmennyksen - kukaan ei tiennyt miten huonossa kunnossa hän oikeasti oli. Ja onhan näitä ollut julkisuudessakin, Linkin Parkin laulaja muun muassa.

Vierailija
30/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaiden tulee kävellä ilman kenkiä että ne on helpompi tunnistaa ja kiertää tarvittaessa kaukaa kadulla vastaan tullessa!

Ap

Sä olet näemmä itse kaiken lääketieteellisen avun ulottomattomissa jo.

Vierailija
31/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, ettei asia kuulu mulle vttuakaan.

Vierailija
32/33 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa sairauksissa on hyvä liikkua ja haukata happea.

Vierailija
33/33 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onhan noita oikeasti masentuneita ja sitten "masentuneita". Kun vähän valittaa jaksamattomuutta ja alakuloa, niin saat siitä viikkojen tai kuukausien, parhaimmillaan jopa vuoden saikut. Ja kyllä, tiedän useampia ihmisiä, jotka ovat näin tehneet, kun ei ole työnteko kiinnostanut ja kaivannut ylimääräistä lomaa olematta sen kummmin henkisesti huonossa kunnossa. Kyllä vähän kyrsii, kun näkee näitä tyyppejä sitten jossain tapahtumissa, kun muut raatavat töissä tehden näidenkin hommat. Toki en tiedä kumpaan ryhmään tämä kyseinen työkaverisi kuuluu, eivät oikeasti masentuneetkaan koko aikaa peiton alla ole.

Yksi ongelma on se, että kaikista sairaista yritetään tehdä masentuneita.

Itse tunnen ihmisiä, jotka ovat saaneet hoitoa vakaviin sairauksiin vasta sen jälkeen kun masennuslääkitys ei ole auttanut.

Itsekin sain hoitoa ms-taudin aiheuttamaan fatiikkiin vasta kun masennuslääkkeet eivät auttaneet siihen.

Kyllähän se vähän oudolta tuntui kun ms:stä ja fatiikista huolimatta olin ihan normaalin hyväntuulinen ja tyytyväinen. Ihan vaan sairaan väsynyt olin. Ja lääkäri esitti että saatan olla masentunut niin etten huomaa sitä itse.

Sitten testattiin monet eri masennuslääkkeet ennen kuin sai lääkitystä siihen fatiikkiin.

Masennuslääkkeet vaikuttivat siten että väsytti entistä enemmän ja tuli välinpitämätön olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän