Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiksi vaikka ei kuulu kirkkoon?

Vierailija
09.10.2017 |

Ystäväni pyysi minua lapsensa kummiksi johon toki ilomielin suostuin. Kuitenkin tajusin vasta myöhemmin, että en enää muutamaan vuoteen ole kuulunut kirkkoon, joten ihan virallinen kummi en ilmeisesti voi olla? Joku helpotus tähän ilmeisesti tuli jokunen vuosi sitten, kun niin paljon porukkaa on eronnut kirkosta. Mutta miten kastejuhlassa pitää toimia, voinko seistä edessä muiden kummien kanssa? Ja pitääkö pappi asiasta "puhuttelun"? :D

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin: ”Mitäs järkeä siinä sitten on? Pyydän sukulaistyttöä kukkaistytöksi mutta en mene naimisiin? Pyydän kaveria muuttoapuun mutta en muuta? Ostan silmälasit vaikka näköni on hyvä?”

Ja sinä tumpelo kirjoitit: ”Niin koska kummi on vain kristinuskon opettaja. Mitään muuta roolia hänellä ei ole lapsen elämässä. 😏 Koska itse kävit viimeksi kirkossa omien kummiesi kanssa? Milloin viimeksi luit heidän kanssaan Raamattua? Käythän ja luethan toki itse joka sunnuntai, koska kummisi näin opetti. 😇”

Etsi itse roolisi lapsen elämässä! Jos olet isän sisko tai äidin täti, serkun avovaimo tai naapurin mummo, sehän on ihan okei! Mikä hiton hinku niille, jotka eivät kuulu kirkkoon, on välttämättä saada ottaa juuri siitä vihaamisestaan kirkosta juuri tämä kummi-käsite itselleen? Onhan nykyään nimiäisiä jos ei haluta kastetta, eikä mitään kummeja siihen tarvita jos on rehellinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä