Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodissa vaaditaan että kuravaatteet pestään kotona päivittäin.

Vierailija
09.10.2017 |

Ne vaan ei kerkee kuivumaan aamuksi, jos ne pesee pesukoneessa alkuillasta! Ei niitä kai voi kuivuriinkaan laittaa...

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä pesis joka päivä. Hiekat voin ravistella irti ja kuivattaa.

Vierailija
62/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että pelkkä suihkussa huuhtelu riittäisi ja sitten satunnaisesti konepesu.

Kun kuravaatteet pesee koneessa, ne kannattaa kääntää sisäpuoli ulospäin kuivumaan, muuten ne eivät kuivu ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta asiasta mä kyllä harmistun tämä laosiarjen keskellä, mutta tästä en saa mitenkään ongelmaa kehitettyä. Kuravaatteet pesuun vips ja kuivumaan vips. Siinä se. Tai jos eivät ole kovin likaiset, niin suihkun alle ja kuivumaan. Onko teillä liian vähän ongelmia? Mielestäni tämä on yksi helpoimmista asioista lapsiarjessa ja siihen löytyy helposti myös ratkausu: Pesen kuravaatteet, vaikka joka päivä. Eikä tää kuravaihe loputtomiin kestä.

Vierailija
64/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me riisuttiin ne pois jo pkodissa, huuhtelin ne huolella ja jätin sinne henkarissa kuivumaan. Perjantaina otin mukaan ja pesin koneessa. Saahan sitä vaatia, ei sitä tarvitse totella.

Näin minäkin olen tehnyt,eihän yltäpäältä kuraista lasta voi edes autoon laittaa ja kotona on toiset jos mennään illalla ulos.

Vierailija
65/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä pesen kuravaatteet ehkä.... Pari kertaa syksyssä. Muutoin suihkuttelen kurat pois. Enkä kyllä pesisi joka päivä, vaikka kuinka vaadittaisiin :D

Miksi ne kurikset edes on päivittäin käytössä? Meillä niitä käytetään vain sadepäivinä tai jos esim. yöllä on satanut, ja maa on märkä. Muuten riittää haalari.

Vierailija
66/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus nykyvanhemman ongelmanratkaisukykyä ja elämänhallintaa. Helpostikos sitä masentuu jos tuosta ongelman kehittää.

Pitäskö jatkaa, että 'päiväkoti määrää vapaa-ajan käytöstä kun kuravaatteet pitää puhdistaa...'

Vierailija
67/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuako niiden siellä päiväkodissa täytyy laittaa lapset pihalle rämpimään kuraan ja paskaan?! Minä sanoin niille ämmille, että pitäkää lapsi sisällä, niin ei tarvitse vaatteiden mennä paskaan.

Vierailija
68/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää nuo päiväkodin määräilevät hoitajat.

Eiköhän aikuiset ihmiset tiedä, koska vaatteet laitetaan pesuun.

Voi kuule, ei kaikki tajua. Eräänkin kerran miehen lapset on haettu perjantaina päiväkodista ja ne kuravaatteet on olleet suorastaan saastaiset. Parhaimmillaan/pahimmillaan on jouduttu heittämään roskiin fleecevuorilliset kuravaatteet kun olivat sisältä homeessa ja haisivat lisäksi aivan järkyttävän pahalle kun niitä ei ollut koko syksynä ilm. käännetty nurin päin kuivumaan. Vaatteita ei äidin luona pestä, vaikka olisivat kuinka likaiset.

Samaiset lapset ovat mm. ulkoilleet viikon rikkinäisissä kumppareissa ennenkuin tulee viikonloppu niin että isi paikkaa/hommaa uudet. Aamulla äiti on vienyt ohuimmassa vk-takissa päikkyyn vaikka pakkasta -10.... 5vee poika kulkee pakkasillakin lippiksessä ja ilman sormikkaita.... Lista on loputon. (Eikä ole kyse siitä, etteikö lapsilla olisi vaatteita ja varusteita, mies ostaa kaiken. Ne vaan äidin luona esim. "häviää" jonnekin kaapin perukoille eikä niitä huolehdita lapsille päälle. Päiväkodista kun tulee muistutuslappua kotiin sopivista varusteista niin vähän aikaa äiti viitsii huolehtia asioista "kun kytätään")

Että älkää normaalit vanhemmat, arjen asiat ja lapset huolella hoitavat ärsyyntykö näistä päiväkodin ohjeistuksista. Kaikilla lapsilla ei asiat ole yhtä hyvin ja näitä muistutuksia ja huomautuksia koteihin tarvitaan.....

Eikö tällaisessa tapauksessa isä saisi sovittua päiväkodin kanssa, että siellä päiväkodissa olisi lapsille iso varavaatekassi, mitä se äiti ei saisi viedä kotiinsa. 

Vierailija
69/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, ei kaikki tajua. Eräänkin kerran miehen lapset on haettu perjantaina päiväkodista ja ne kuravaatteet on olleet suorastaan saastaiset. Parhaimmillaan/pahimmillaan on jouduttu heittämään roskiin fleecevuorilliset kuravaatteet kun olivat sisältä homeessa ja haisivat lisäksi aivan järkyttävän pahalle kun niitä ei ollut koko syksynä ilm. käännetty nurin päin kuivumaan. Vaatteita ei äidin luona pestä, vaikka olisivat kuinka likaiset.

Samaiset lapset ovat mm. ulkoilleet viikon rikkinäisissä kumppareissa ennenkuin tulee viikonloppu niin että isi paikkaa/hommaa uudet. Aamulla äiti on vienyt ohuimmassa vk-takissa päikkyyn vaikka pakkasta -10.... 5vee poika kulkee pakkasillakin lippiksessä ja ilman sormikkaita.... Lista on loputon. (Eikä ole kyse siitä, etteikö lapsilla olisi vaatteita ja varusteita, mies ostaa kaiken. Ne vaan äidin luona esim. "häviää" jonnekin kaapin perukoille eikä niitä huolehdita lapsille päälle. Päiväkodista kun tulee muistutuslappua kotiin sopivista varusteista niin vähän aikaa äiti viitsii huolehtia asioista "kun kytätään")

Että älkää normaalit vanhemmat, arjen asiat ja lapset huolella hoitavat ärsyyntykö näistä päiväkodin ohjeistuksista. Kaikilla lapsilla ei asiat ole yhtä hyvin ja näitä muistutuksia ja huomautuksia koteihin tarvitaan.....

Eikö tällaisessa tapauksessa isä saisi sovittua päiväkodin kanssa, että siellä päiväkodissa olisi lapsille iso varavaatekassi, mitä se äiti ei saisi viedä kotiinsa. 

Tai miksi eivät tee lasua ja lapsi isälle?

Vierailija
70/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä pese kuravaatteita koneessa päivittäin. Kun ei niiden kanssa voi oikein muutakaan pestä, ja jokaiselle päivälle yksi koneellinen lisää, olkoonkin että lyhytohjelma, on aikamoinen kuluerä meille, jotka maksetaan jokainen litra vettä ihan itse. Puhumattakaan ekologisista ongelmista, vaatteiden kestävyydestä ja ylipäänsä kiinnostuksesta päivittäiseen pesukoneen kanssa säätämiseen. Harjaus, kopistelu, kostealla pyyhintä, tuuletus saa riittää. 

Vierailija
71/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä kurahousuja ja sadetakkeja voi ostaa useampia? Ei niiden tarvi olla mitään kallista merkkiä, Lidlissäkin on joka syksy ja kevät hyviä. Meillä on kolmet, yhdet käytössä hoidossa, yhdet kotona, yhdet pesussa tai varalla.

Vierailija
72/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaiset ongelmat ja erilaiset kyvyt hallita elämää. Toisilla haasteeksi riittää kurahousut:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/huippukirurgi-hernesniemen-huono-paa…

Vierailija
73/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pesukone tykkää kuravaatteista?Hiekassa ym.löytynee vaikka huuhtelisi ennen koneeseen laittoa.Ja seuraava koneellinen froteepyyhkeitä...

Vierailija
74/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös tuo sääntö, ollut siitä alkaen, kun joku ääliö keksi laittaa päiväkodin pihaan kivituhkaa. Se ei lähde huuhtelemalla, ja jos sitä ei pestä pois, se on päiväkodin eteisessä hengitysilmassa. Kyllähän ne kuravaatteet kuluvat tavallista enemmän, mutta tykkään lapsestani niin paljon, että ajattelen mieluummin hänen terveyttään kuin murehdin kuravaatteiden kulumista.

Jos kurikset eivät ole aamulla kuivat, ne laitetaan päiväkodin eteisessä olevaan kuivauskaappiin kuivumaan. Jos tähän ei ole mahdollisuutta, sanotte hoitajille, että sitten ei ole mahdollisuutta pestä niitä joka päivä.

Siis aivan hullua, tuo kivituhka, jos se siis on ärsyttävä aine hengitysilmassa! Pölisee kai se ulkonakin, ja lapset vielä maanpinnassa leikkii...? Eikö olisi helpompi vaihtaa se materiaali kuin kaikkien vettä ja energiaa kuluttaa kuristen päivittäiseen pesuun?

Olen myös ihmetellyt, kun joidenkin päiväkotien pihat on nykyään päällystetty jonkinlaisella muovisella "tekonurmella" tms. Näyttää kyllä oudolta, ulkona. Siis toimiiko se teidän vanhempien ja pk-hlökunnan mielestä? Ja onko pitkän päälle ympäristölle/ihmiselle ok?

Kun itse olin pk:ssa 70-80-lukujen taitteessa, ei ulkoilu ollut NOIN hankalaa ja jopa metsää oli niiden kahden pk:n pihalla, joissa olin, ihanaa! :) Aika voi tosin kullata muistot enkä kyllä tuolloin itse pessyt kuriksiani/ulkovaatteitani. :D

Vierailija
75/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai miksi eivät tee lasua ja lapsi isälle?

Ohis.

Koska lastensuojelu ei ota kantaa huoltajuusasioihin. Lasu ei aiheuta huostaanottoa tm. vaan ensin kartoitetaan tilanne ja katsotaan voiko apua tarjota.

Huoltajuusasioissa onkin oikeustie ainoa vaihtoehto, jos sopuun ei päästä.

Vierailija
76/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset olivat päiväkodissa, me ei todellakaan viety kuriksia joka päivä kotiin pestäväksi. Tekeekö joku niin? :O Me huuhdeltiin pahimmat kurat suihkulla siinä päikyn kuraeteisessä. Välillä toki käytettiin kurikset kotona pestävänä, ehkä kerta viikkoon tms. 

Paidat, housut jne. kuivuu meillä hyvin yön aikana mutta koneessa pestyjen kuriksien kokonaan kuivuminen kesti kyllä tosiaan kauemmin. 

Ongelma on ainakin uudemmissa päiväkodeissa siinä, että ilmastointi menee sen klo 17 jälkeen minimiteholle, joten kaikkien kymmenien kuristen huuhteluvesi jää sinne päikyn sisäilmaan. Näin meille ainakin tätä selitettiin ja sen jälkeen olen kiltisti kuivattanut kurikset kotona. Ei niitä joka käytön jälkeen tarvitse pestä, pääasia, ettei niitä jätä sinne päiväkodille kuivamaan.

Vierailija
77/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen koneessa vaikka joka päivä, samoin haalarit jos ovat likaiset. Lapset käyttävät niitä niin vähän aikaa, etteivät vaatteet ehdi juurikaan kulua. Inhoan likaisia ja kuraisia vaatteita, ja mun mielestäni niin kauan kun lapset eivät itse voi päättää, miltä näyttävät, minä päätän sen. Näyttävät siis aina puhtailta. Mun käy sääliksi lapsia jotka joutuvat menemään ihmisten ilmoille likaisissa vaatteissa.

Vierailija
78/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen koneessa vaikka joka päivä, samoin haalarit jos ovat likaiset. Lapset käyttävät niitä niin vähän aikaa, etteivät vaatteet ehdi juurikaan kulua. Inhoan likaisia ja kuraisia vaatteita, ja mun mielestäni niin kauan kun lapset eivät itse voi päättää, miltä näyttävät, minä päätän sen. Näyttävät siis aina puhtailta. Mun käy sääliksi lapsia jotka joutuvat menemään ihmisten ilmoille likaisissa vaatteissa.

Joutuvat kuralätäkköön pyörimään hiekkaisissa vaatteissa? Raukkaparat.

Vierailija
79/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vanhassa ok-talossa. Pelkään putkien menevän tukkoon hiekasta.

Olen siis huuhdellut kuravaatteita vain päiväkodin kuraeteisessä, mikä on kylläkin kiellettyä. Mutta siellä lienee helpommin puhdistettava vesilukko.

Jos on kotona pakko pestä, teen sen kaatamalla ulkona ämpärillä vettä päälle.

Jos asuisin kerrostalossa, pesisin tietysti kotona ne käsin.

Vierailija
80/179 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut kuravaatteet pesun jälkeen kuivausrumpuun. Ja kun lapset olivat pieniä, pesin lähes joka päivä kuravaatteita ja sitten kuivausrumpuun. Eivät ole menneet rikki, eikä kuivaurumpukaan. Sama rumpu on meillä jo yhdettätoista vuotta.