Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?

Vierailija
08.10.2017 |

Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?

Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!

Itselläni tuli mieleen tällainen:

Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.

Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?

Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.

Kommentit (1173)

Vierailija
1121/1173 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain kurssilla jutusteltiin ihan tuntemattomien kanssa ja siinä tuli esille ihmisten perhe- ja työtilanteet jne. ja sanoin että olen sinkku ja lapseton. Niin joku nainen kysyi että haluanko miehen ja lapsia. Olen kolmekymppinen, minun mielestäni jos siinä iässä on lapseton niin on erittäin todennäköistä että se johtuu hedelmällisyysongelmista tai jostain muusta traumaattisesta tai henkilökohtaisesta asiasta, josta ei halua avautua edes kaikille tutuille, vielä vähemmän tuntemattomille.

Oletko joku körtti? Ihanko oikeasti olet nykyaikana sitä mieltä, että jos kolmekymppisenä ei ole lasta, niin on jokin ongelma syynä tähän? Ei hitto soikoon! Kaikkea sitä kuulee! Nyt aiheutan sulle järkytyksen: Suurin osa kolmekymppisistä NUORISTA naisista on ihan vapaaehtoisesti lapsettomia. Niitä tehdään sitten myöhemmin, JOS halutaan. Ja kuulet vielä toisenkin järkyttävän uutisen: Kaikki eivät halua lapsia. Mietipä näitä asioita ennen kuin ryhdyt yleistämään, että kaikki lapsettomat kolmekymppiset ovat joko mahoja tai hirmuisten traumojen pilaamia ihmispoloja!  

Vierailija
1122/1173 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän ikäinen olet ap? Kyllä tuon tyyliset kyselyt ovat ihan peruskauraa vanhemmalta väestöltä, eivätkä ne mitään pahaa tarkoita, vaikka toki ovat ehkä tungettelevia. Saatetaan myös kysyä miksei jollain nuoremmalla esim. 20-vuotiaalla (!) jo ole heilaa tai onko heilaa ja jos niin kuka.

En oikein ymmärrä kysyjän nöyryyttämistä tuossa tilanteessa. On olemassa ihmisiä eri yhteiskuntaluokista, eri kulttuureista ja erilaisista ikäryhmistä. Kaikilla on erilainen tapa ymmärtää, mikä on röyhkeää tai mikä on normaalia keskustelun luomista.

Samaa mieltä. Kaikenlainen näpäyttely, nolaaminen ja nöyryyttäminen on huonoa ja typerää käytöstä. On minultakin kysytty vaikka mitä ikävää ja lauottu vaikka mitä hölmöä ja loukkaavaa päin naamaa, mutta koskaan en ole alentunut nolaamaan toista. Se ei oikein ole edes lapsenakaan kuulunut toimintamalleihini.

Kaikesta itseensä ottava, joka asiasta pöyristyvät ja suuttuvat ihmiset eivät ole mitään sosiaalisesti lahjakkaita tai tunneälykkäitä, vaikka niin ilman muuta luulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1173 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minulta, mutta tuttu juttu tuo pyörätuoli-homma. Siskoni on pyörätuolissa ja hämmentävän moni, usein vanhempi nainen puhuu hänelle oikein korostetun selkeästi ja hitaasti. Tai jos liikun siskon kanssa jossain, hänelle puhutaan minun kauttani. "Mitäs Eevalle tänään kuuluu" ja katsekontakti otetaan minuun.

Minulla on näkövamma, samaa kohtelua saan minäkin ja auta armias jo otan valkoien kepin kouraan (en ole sokea), voitte arvata loput. Kyllä minulle on huudettu ja niiiiin hemmetin selkeästi kaikki "selostettu" kuin ei näkövammaisella olisi aivoja ollenkaan. Välillä on pitänyt pistää huumoriksi koko touhu ja nyt jo saan outoa nautintoa kun hämmennän näkevien mieltä.

Yksi näkövammainen alkoi luennoida minulle siitä etten tajua mitään näkövammaisen elämästä, kun olin vain

Ihmiset rakastavat uhriutua, pahastua, loukkaantua ja etenkin läksyttää ja opettaa toisia.

Minua kyllästyttää suunnattomasti kaikki opettaminen ja läskyttäminen mitä media on pullollaan. Aina on joku vammainen, etninen, erikoinen tai joku vähemmistöläinen neuvomassa mitä ei ainakaan saa tehdä, ja mikä on ihan hirveän ärsyttävää ja mikä on pahaa. Sitten kuitenkin yhtäältä jaksetaan vielä valistaa, että jokainen vähemmistö x:n edustaja on yksilö, ja kukaan ei voi edustaa heitä kaikkia.

Joo no ettekö sitten pitäisi läpenne ihan kiinni, tai puhuisi vain ja ainoastaan omasta puolestanne?

Vierailija
1124/1173 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain kurssilla jutusteltiin ihan tuntemattomien kanssa ja siinä tuli esille ihmisten perhe- ja työtilanteet jne. ja sanoin että olen sinkku ja lapseton. Niin joku nainen kysyi että haluanko miehen ja lapsia. Olen kolmekymppinen, minun mielestäni jos siinä iässä on lapseton niin on erittäin todennäköistä että se johtuu hedelmällisyysongelmista tai jostain muusta traumaattisesta tai henkilökohtaisesta asiasta, josta ei halua avautua edes kaikille tutuille, vielä vähemmän tuntemattomille.

Oletko joku körtti? Ihanko oikeasti olet nykyaikana sitä mieltä, että jos kolmekymppisenä ei ole lasta, niin on jokin ongelma syynä tähän? Ei hitto soikoon! Kaikkea sitä kuulee! Nyt aiheutan sulle järkytyksen: Suurin osa kolmekymppisistä NUORISTA naisista on ihan vapaaehtoisesti lapsettomia. Niitä tehdään sitten myöhemmin, JOS halutaan. Ja kuulet vielä toisenkin järkyttävän uutisen: Kai

Tottakai vapaaehtoisesti lapsettomia on olemassa, en missään vaiheessa sanonut että kaikki, sanoin että on todennäköistä että tällaisia ihmisiä on olemassa. Onko kohteliasta kysyä kysymys että olisitko halunnut lapsia, kun vain ja ainoastaan ei-vastaus on helppo sanoa, ja kyllä-vastaus tulee sisältämään jotain ikävää? Vai onko sinusta todennäköistä että joku vastaa iloisesti ja kevyesti että joo olisin halunnut lapsia mutta en saanut niitä?

Vierailija
1125/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli juuri tehty 2 isoa syöpäleikkausta ja rankoista hoidoista voipuneena vain makasin sohvalla. Naapuri tuli , kutsumatta, koputtamatta sisään terassin ovesta sisälle ja hetken oltuaan paukautti kysymyksen: pelkäätkö kuolemaa.. sivistynyttä....

Vierailija
1126/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylipainoa n. 15kg. Olen kuitenkin ollut suurimman ajan elämästäni normaalipainossa. Eräs ihminen jaksaa joka kerta kun nähdään puhua negatiiviseen sävyyn muiden tuttaviensa ylipainosta, sen terveysriskeistä jne. On tentattu mun ruokailutapoja, vihjailtu ahmimiseen, osoiteltu tuotteita, kuten kevyt margariinia, joita kannattaisi käyttää.

Ihan kuin tämä ei riittäisi, niin sama tyyppi on heittänyt mulle vitsiä rauhoittavien käytöstä, huomauttelee jos hengästyn herkästi, jos ihossani on ihottumaa, laittamassani ruuassa on jokin väärä ainesosa jne. On myös ensin kehunut vaikka housujani, sitten hetken päästä laittanut itselleen samantapaiset housut, katsonut peiliin ja todennut, miten ei voi tämmöisiä laittaa kun on tyylitajuttomat yms.

Ei oikein nappaa tää homma enää. Ikävää et ihmiset voi nykyään niin huonosti ettei puheissa oo mitään suodatinta. 

Vierailija
1127/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on pullollaan tilaisuuksia esittää tökeroitä ja röyhkeitä kysymyksiä. Kun kyselee väliaikaisen pankkitunnusten puuttumisen takia vaihtoehtoisia toimintatapoja asioihin, joihin ne prkleen tunnukset tarvitaan, saa hetikohta syytöksen, että on varmaan sosiaalitukia saava ihminen kun ei voi toimia vaan normaalisti! Jopa sellaiset ihmiset, joiden olettaisi olevan kohtuu fiksuja, tekevät aivan poskettomia oletuksia ja hirnuvat niitä sitten isoon ääneen mukamas oivaltavina kommentteina.

Tämäkin ketju osoittaa, että monella olisi syytä pitää kuononsa ja somettamisen mahdollistava laitteensa enimmän aikaa kiinni.

Vierailija
1128/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut peppuun? Härski kysymys oli.

Vierailija
1129/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen vanhempi sukulainen on ikääntyessään vähän vinksahtanut ja hänen suustaan tulee vähän mitä sattuu. Hän mm soitti minulle viime viikolla, ja kiljui ja kiroili puhelimeen, että me olemme varastaneet hänen tililtään kaikki rahat. Toisella kertaa tuli meille, marssi ympäri taloa ja ilmoitti mitkä tavarat on häneltä varastettuja. Olemme myös mm varastaneet hänen mökiltään kaikki polttopuut. Ja aina uhkailee, että nyt kyllä menee poliisille tekemään meistä rikosilmoituksia.

Emme ole tietenkään häneltä mitään koskaan vieneet, mökillään emme ole edes käyneet. Ihan kaiken olemme omalla työllämme hankkineet. On vaan todella ahdistavaa olla jatkuvasti kiroilun ja syyttelyn kohteena, kun mitään syytä ei ole. Eikä tuota varmaan loppumaankaan saa. Puhelimet on pidettävä äänettömällä yöt ja viikonloput, lapsia on kielletty avaamasta hänelle ovea.

Sinähän se olet vinksahtanut kun et tajua että tolla on selvä dementia.

Voisit ottaa yhteyttä ton miehen lähisukulaisiin, ja kertoa että olette murheissanne miehen tilasta.

Jos lähisukulaisia ei ole niin tee ilmotus sossuun.

Ton miehen kroppa pelaa hyvin mutta järki ei.

Voi odottaa mitä vaan.

Vierailija
1130/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monchici kirjoitti:

Oletko sinä venepakolainen, kysyi eräs ruotsalainen minulta -70 luvulla. Asun Tukhomassa. 

Hahhaa, joo olet Hallonbåtflykting.

Ne tietää jotka tietää.

Vierailija
1131/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolituttu miesoletettu kysyi: milloin olet viimeksi saanut m-----a? (miehen sukupuolielintä ).

Menin sanattomaksi, kuten aina äärettömän tyhmän idiootin kohdatessani.

Vierailija
1132/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppipuoli kysyi kymmenen hengen päivällisillä pöydässä, joko mieheni on alkanut tehdä jotain kotitöitä. Olipa harvinaisen juntti kysymys etenkin kun mies istui vieressäni. Mutta hei, minähän se hänestä huolehdin, annan tissiä ja pyyhin pyllyä? Tosin tuo ei ko. ihmisen suusta yllättänyt.

Vastasin kuten asia on: "ei, mutta se hakkaa halot, tekee tulet ja tyhjentää ulkohuussin", mikä oli hyvä aasinsilta ja seuraavat puoli tuntia keskusteltiin huussiasioista.

Puhuitte ruokapöydässä huusin tyhjennyksestä?

Vierailija
1133/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaus

Vierailija
1134/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut peppuun? Härski kysymys oli.

Mun oletus on, että tämän aihepiirin härskit kysymykset kertovat kysyjän puutteen täyttämästä seksielämästä. Jos on elämä ja asenteet kohdallaan, ei ole tarvetta heitellä moisia.

Itse olen niin hyvä (tai paha) suustani, ettei sama tyyppi erehdy toista kertaa kyselemään. :D

Vierailija
1135/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolituttu miesoletettu kysyi: milloin olet viimeksi saanut m-----a? (miehen sukupuolielintä ).

Menin sanattomaksi, kuten aina äärettömän tyhmän idiootin kohdatessani.

"Tekeekö kipeää olla noin äärettömän tyhmä idiootti kuin sinä?"

Tyyppi nauttii kun näkee sinun hämmentyvän. Sano kerrankin takaisin.

Vierailija
1136/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppipuoli kysyi kymmenen hengen päivällisillä pöydässä, joko mieheni on alkanut tehdä jotain kotitöitä. Olipa harvinaisen juntti kysymys etenkin kun mies istui vieressäni. Mutta hei, minähän se hänestä huolehdin, annan tissiä ja pyyhin pyllyä? Tosin tuo ei ko. ihmisen suusta yllättänyt.

Vastasin kuten asia on: "ei, mutta se hakkaa halot, tekee tulet ja tyhjentää ulkohuussin", mikä oli hyvä aasinsilta ja seuraavat puoli tuntia keskusteltiin huussiasioista.

Puhuitte ruokapöydässä huusin tyhjennyksestä?

Typerän anoppipuolen ruokapöytään juuri sopiva puheenaihe.

Vierailija
1137/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän ikäinen olet ap? Kyllä tuon tyyliset kyselyt ovat ihan peruskauraa vanhemmalta väestöltä, eivätkä ne mitään pahaa tarkoita, vaikka toki ovat ehkä tungettelevia. Saatetaan myös kysyä miksei jollain nuoremmalla esim. 20-vuotiaalla (!) jo ole heilaa tai onko heilaa ja jos niin kuka.

En oikein ymmärrä kysyjän nöyryyttämistä tuossa tilanteessa. On olemassa ihmisiä eri yhteiskuntaluokista, eri kulttuureista ja erilaisista ikäryhmistä. Kaikilla on erilainen tapa ymmärtää, mikä on röyhkeää tai mikä on normaalia keskustelun luomista.

Jatkossa puhutaan vaan säästä tai jostain *temppareista* tai sitten möllötetään vain tuppisuina.

Vierailija
1138/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istun pyörätuolissa minulle teini-ikäisenä tapahtuneen onnettomuuden johdosta koska olen alaraajahalvaantunut. Hämmästyttävän monet ihmiset luulevat yhä, että jos ihminen istuu pyörätuolissa niin hän on automaattisesti kehitysvammainen. Minulta on kysytty ties kuinka monta kertaa, että olenko kehitysvammainen, osaanko esimerkiksi lukea tai kirjoittaa, minkälaisessa kehitysvammaisten asuntolassa asun ja jos olen jonkun toisen ihmisen kanssa liikkeellä, niin häneltä kysytään usein, että onko hän minun avustajani tai minulle tarkoitetut kysymykset osoitetaan sille mukanani olleelle ihmiselle. Monesti on käynyt sellaisessa tilanteessa, että kun seurassani ollut ihminen on käskenyt kysyä asiaa minulta itseltäni, niin kysyjä on hämmästyneenä kysynyt, että ymmärränkö minä todella puhetta ja osaan vastata kysymyksiin vaikka itstun pyörätuolissa.

Et taida itse tietää mi

Kehitysvammainen on aina älyllisesti kehitysvammainen, ei esim. liikuntavammainen.

Vierailija
1139/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea rodullistettu apache kirjoitti:

Mistä päin olet kotoisin?,

Mitä röyhkeää, moukkamaista tai törkeää siinä kysymyksessä on? Hävettävä vastata, että Tuupovaarasta, mutta suku on Carambarombasta.

Vierailija
1140/1173 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa aina samalla mitalla, esim rauhoittavien käytön kyselyyn vastaisin itse että, ei ole tarve vielä käyttää, mut onko ne sulla toiminut? Vaatteista oisin et sun vartalon malli ei suosi tän hetken muotia yms. Älkää alistuko ja jos joku vetää herneen nenään ni sitten vetää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi