Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
Lähisukulaisen lapsi (kouluikäinen) kysyi kovalla äänellä junassa: "Miksi sinä olet noin lihava?" . Äitinsä ei sanonut lapselleen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Käly kysyi, oliko raskauteni vahinko. Vähän veti hiljaiseksi, kun kuitenkin iloisina asiasta kerroimme. Ja emme ole niin läheisiä että ymmärtäisin ottaa vitsillä tuollaiset heitot.
Siskoni oli bingossa ja siellä eräs isoääninen ämmä kysyi kantavalla äänellään, että oliko muutaman vuoden ikäinen tyttölapsi ollut VAHINKO! Tosi törkeä, koska lapsi oli erittäin toivottu ja haluttu. Sisareni oli hyvin järkyttynyt, eikä vastannut mitään. Tämä kyseinen nainen on toiminut perhepäivähoitajana ennen eläkkeelle jäämistä että silleen...
Puolituttu kysyi juhlissa kovaan ääneen "siiis miks sä oot noin lyhyt??" ja katsoi päästä varpaisiin. Jäin tuijottamaan sanattomana. Meinasin kysyä miksi hän on niin sairaalloisen ylipainoinen, mutta en viitsinyt. Kävi myös mielessä käydä tarkkaan läpi kaikki lapsuudenaikaiset sairastelut jotka saattoivat vaikuttaa pituuteen.
Minulta ja mieheltäni on udeltu, koska aiomme hankkia lapsia. En tiedä, olisinko muuten edes pitänyt ko. uteluita röyhkeänä, mutta meillä oli tuolloin tuloksetonta yritystä takana jo muutama vuosi ja aihe oli siksi erityisen herkkä. Kyllästyneenä päätin, että sanon juuri siten kuin asia on, joten uteluihin aloin vastata suoraan, että meille ei yrityksestä huolimatta ole suotu lapsia, vaikka niin kovasti niitä toivoisimme. Se onneksi lopetti utelut kaikissa tapauksissa siihen.
Kerroin eräälle uudelle työkaverille puolisostani rennon keskustelun yhteydessä. Muistaakseeni lause oli jotain tyyliin "Minä ja (puolison nimi) ollaan katseltu vähän isompaa asuntoa." Puolisoni on nainen ja tämä noin kolmekymppinen nainen vähän hölmistyneenä kysyi että olenko siis lesbo. Sanoin kyllä olevani ja hänen seuraava kysymyksenään oli "Käyttikö joku mies sua hyväkseen kun olit lapsi?"
A.) No ei. B.) Vaikka olisikin niin luuletko että se on asia josta haluaisin keskustella puolitutun ihmisen kanssa kahvihuoneessa kymmenen ihmisen ympäröimänä?!
Kävin synnytyksen jälkeen normisti papakokeessa, ja omituinen hoitaja kysyi koetta tehdessään: "No, olitko pettynyt, kun synnytys päättyikin sektioon?"
Olin niin hämilläni, että en osannut vastata kuin että "no olin minä vähän"... WTF???? :D
"Did you get laid?" ja "How much?"
"Haluaisko tytöt tienata satasen?", "Lähteekö tytöt hotellille?" jne.
Helsinki 1998. Röyhkeästi keskellä päivää tultiin kysymään alaikäiseltä seksipalveluita.
Minulle ei sanottu suoraan, mutta kuulin mutkien kautta kun olin menossa naimisiin, että monet arvelivat minun olevan raskaana. Siskopuolenikin oli kommentoinut laittavansa kortin sitten kun se vauva syntyy, naimisiinmenosta ei aikonut erikseen onnitella. Olimme kolmekymppisiä ja menimme 7kk seurustelun jälkeen kihloihin, siitä kuukausi eteenpäin naimisiin maistraatissa kahdestaan ilman todistajia. Ei kuitenkaan salaa, vaan kerrottiin kaikille etukäteen. Ilmeisesti ihmisten mielissä tämä oli ihan selvä tapaus, vahinkoraskaus ja siitä seurannut naimisiin kiirehtiminen. Lapsi syntyi kuitenkin säädyllisesti 11,5kk naimisiinmenon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni kysyi, miten voin olla mieheni kanssa, kun hän ei ole edes "hyvännäköinen". .
Oisit sanonu että haisethan sääkin pahalle mutta oon silti sun kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Puolituttu kysyi juhlissa kovaan ääneen "siiis miks sä oot noin lyhyt??" ja katsoi päästä varpaisiin. Jäin tuijottamaan sanattomana. Meinasin kysyä miksi hän on niin sairaalloisen ylipainoinen, mutta en viitsinyt. Kävi myös mielessä käydä tarkkaan läpi kaikki lapsuudenaikaiset sairastelut jotka saattoivat vaikuttaa pituuteen.
Heh, minulta kysytään että miksi sä olet noin pitkä, toljottaakohan nää samat tyypit monttu auki sekä pitkiä että lyhyitä :D Tuntuu nää pituusasiat aiheuttavan kovasti hämmennystä joissain ihmisissä.
Tavallinen tuntematon nuori nainen pyysi saada juoda vesipullostani. Annoin juoda ja viskasin pullon menemään. Not today, herpes.
- Onko nuo sun huulet omat ja siis ihan oikeat, ilman mitään täytteitä?
No on! Tänä päivänä monet täyttää huuliaan joten siksi saan kuulla tuosta aikuisilta, ja minulla ollut lapsesta saakka isot huulet ja siksi kiusattu ja haukuttu koulussa. Lisäksi eikö ihmiset näe että minun huulet eivät väänny ankkamaisesti sivuilta kuten useimmat niistä täytehuulista tekevät, tai että alahuuleni on kuitenkin ylähuulta suurempi kun taas suurennetuissa huulissa ylähuuliin pumpataan yleensä liikaa tavaraa ja siksi ne vääntyy ankkamaisesti ulospäin.
Ei kysytty suoraan mutta naureskeltu selän takana. Kuulin tämän kaveriltani joka oli ollut tuolloin paikalla.
Olin sinä vuonna kun olin täyttämässä 20 aloittanut amiksen aikuislinjalla ja sanomattakin selvää että olin ryhmästä nuorin. No muut ryhmäläiset päättivät ottaa minut kiusaamisen kohteeksi kun ikäni tuli selville. Yhtenä päivänä kun olin nukkunut pommiin niin ryhmässä oltiin spekuloitu yhdessä minkä takia en ollut koulussa. ( Aikuislinjalla ei ole edes läsnäolopakkoa.) Oli kuulemma niin villi yö ollut että en ollut sen takia herännyt kouluun. Suunnittelivat yhdessä ryhmän kanssa ostavansa minulle kondomeja ja päivittelivät jotain teiniraskaudesta.
Ihmettelen vain sitä epäkypsää käytöstä jota sain osakseni aikuisilta ihmisiltä joiden lapsi olisin voinut olla. Olisivatko he pitäneet asiaa hauskana jos vitsailu olisikin kohdistunut omaan lapseen jota on seksuaalisesti hyväksikäytetty ja koulukiusattu lukioon saakka? Kukaan ei ollut puuttunut kiusaamiseen vaan koko ryhmä naureskellut porukalla.
Noista lapsiuteluista.
Me olemme mieheni kanssa nelikymppisiä (vapaaehtoislapsettomia), oltu yhdessä kohta 10 vuotta, ja meiltä kysyttiin sukujuhlissa että koska hankimme lapsia. Sanoin hymyissä suin että voi kuule kun me ollaan vielä niin nuoria että meillä on vaikka kuinka paljon aikaa vielä miettiä asiaa :D
Kukaan täyspäinen henkilö ei kehtaa sanoa tuohon mitään, koska tajuavat viimeistään siinä vaiheessa että on loukkaavaa kommentoida toisen ihmisen ja etenkin naisen hedelmällistä tai hedelmätöntä ikää ;D
Vierailija kirjoitti:
Lähisukulaisen lapsi (kouluikäinen) kysyi kovalla äänellä junassa: "Miksi sinä olet noin lihava?" . Äitinsä ei sanonut lapselleen mitään.
Tuo kertoo vaan siitä että joko äitinsä inhoaa ylipainoisia ihmisiä ja toitottaa siitä aiheesta liikaa lapselleenkin, tai että äidin äo on yksinkertaisesti vain alle 80 ja siksi ei tajua mitä lapsensa sanelee.
Joskus aikoinaan mulla oli eräässä yökerhossa ollut pientä peliä useampana viikonloppuna erään neitokaisen kanssa ja nyt tällä kertaa asiat olivat edenneet siihen pisteeseen, että nainen pyysi minua tulemaan hänen luokseen yöksi. Matkalla narikkaan hän sitten kysyi: "Mitä kaliiberia sä oot"? Vastauksena annoin arvoituksellisen hymyn ja katosin narikkaruuhkassa toiseen baariin etsimään parempaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt itke ap, ei me niin pahoja olla. Sulla on nyt vaan niin vaikeaa, koira ja kaikkee.
Ja vielä narttu.
Voi voi.
Onko sulla silikonit? Useampi ventovieras kysynyt.
Ei ole. Ja jos olisi, tuskin siitä haluaisin avautua ventovieraalle.
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kauheaa! Täti kiusasi Sinua ja kahvipöydässä vielä! Kai sä olet saanut terapiaa tohon traumaan?
Minulta kysellään mieheni palkkaa aina välillä. Mies tienaa ihan varmasti enemmän kuin tuttavien puolisot, mutta ei sitä summaa tarvitsisi olla kyselemässä...