Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
Ilmoitettiin miehen vanhemmille kihlauksestamme. Onnittelujen sijaan tuleva anoppi kyseli, paljonko tienaan. Sanoin, että se on oma asiani ja poikansa kyllä tietää millaiseen talouteen on kanssani ryhtymässä. No, hän sitten näki vaivan kysyä suoraan verottajalta. :O Helpommalla oltaisiin kuulemma päästy, jos olisin vain kertonut.
Mitä röyhkeää ap tuossa siis oli? Taidat olla vähän yliherkkä.
Mun pojallani on puhevikaa ja käy puheterapeutilla kerran viikossa. Oltiinpa laivalla poikani samanikäisen serkkutytön kanssa. Serkkutytön isovanhemmat toiselta puolelta on kauheita snobeja muutenkin, eikä käsittääkseni muutenkaan pidä meitä minään, kun ollaan tällaisia "tavallisissa" töissä käyviä taatelintallaajia. Serkkutytön isoäiti alkoi lasten leikkiessä multa utelemaan poikani puheviasta, mikä ei siis ole edes sellainen massiivinen häiriö, että särähtäisi ihan hirveästi korvaan, mutta anyway, utelu päättyi siihen, että tämä isoäiti vielä lopuksi paukautti silmät levällään: "Mutta siis meneekö hän muka tavalliseen kouluun sitten?". Mun mielestä se oli kieltämättä vähän röyhkeää.
Röyhkeäksi mieltäisin ennemmin kysymyksen "ootko raskaana vai lihonnut kun sulla tuota vatsaa on?" esim. Kun sitten taas aapeen tädin "röyhkeä" kysymys oli pelkkää normijuttelua. Hän ei ehkä tiennyt mitä muuta kysyä arvon yrmyltä. Mitäs olet tuollainen sitruuna.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin täti kysyi keväällä, että haluanko lähteä puoleksi vuodeksi työkokeiluun entiseen työpaikkaani (tekemään entisen osastoni kesälomitukset - sitä se ei sanonut.)
Tuo on kyllä ihan puhdasta kettuilua viranomaiselta ja tämänhän ne siellä osaa. Eipä sitten oikein muuta osaakaan.
Kun ilmoitettiin raskaudesta veljen kihlattu kysyi ensimmäisenä oliko se vahinko? Vedin kyllä herneen nenään. Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 4 vuotta, siitä asuttu 2 saman katon alla ja ikää itsellä siinä 30 tietämillä ja mies hieman alle 40.
Paleletko talvella kun olet noin lihava?
Kysytty onko mieheni lapseni isä ja tiedänkö kuka lapseni isä on... :D Olen nuorehko äiti, joten minusta saa ilmeisesti tehdä erilaisia olettamuksia. Ja aina ollaan yhtä ihmeissään, kun kerron, että olemme ihan tavallinen ydinperhe, oltu jo 7 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Eräs saman kerrostalon asukas tuli kysymään olenko töissä vai elänkö yhteiskunnan tuella. Perusteli kysymystään sillä, kun minulla on kaihtimet kiinni päivisin. Teen siis lähinnä yövuoroja vanhainkodissa, siksi kaihtimet kiinni, kun herään yleensä noin 11-12 aikaan, ja joskus myöhemminkin jos en ole saanut nukuttua ennen yövuoroa. Yövuoro loppuu klo 7. En vaivautunut edes vastaamaan vaan sanoin, ettei asia kuulu hänelle. Otti niin päähän tuollainen kyylä.
Tuohon olisi ollut hyvä kuitata että "sinä ainakin elät yhteiskunan tuilla, koska on päivät aikaa kytätä muiden kaihtimien asentoja".
Minulle röyhkein lausahdus tullut tädiltäni, kun valmistuin opinnoista, niin hän kysyi että "ei varmaan tarvi haaveilla että saisi koulutusta vastaavaa työtä". Tutkinto oli luultavasti hienompi kuin minä minua piti.
Vierailija kirjoitti:
Käly kysyi arvostelevasti hääjuhlissamme:
Mites sä nyt noin hienona olet?!?
Minä:Mitä ...?
Käly:Ainiin,onhan sun HÄÄT!
Miten joku voi olla noin törkeä?
No tuo saattoi olla ihan vaan vitsikin.
Vähän samaa sarjaa kuin loman jälkeen yksi työkaveri tulee kättelemään ja esittelemään itsensä. On loman jälkeen muka unohtanut kaiken ja tulee muka kuin uutena työntekijänä työpaikalle.
Eräs miespuolinen asiakas kysyi minulta aivan kuin ohimennen, että olikos vastikään eläkkeelle jäänyt, pitkään samassa firmassa työskennellyt kollegani oikeasti mies vai nainen.
Menin sanattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin täti kysyi keväällä, että haluanko lähteä puoleksi vuodeksi työkokeiluun entiseen työpaikkaani (tekemään entisen osastoni kesälomitukset - sitä se ei sanonut.)
Olen ajatellut että kun tällainen tapaus sattui kohdalleni kyselen tyhmänä että paljonko työkokeilusta saa palkkaa, minkä verran siitä kertyy eläkettä ja onko kyse kokoaikatyöstä vai osa-aikaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut että kun tällainen tapaus sattui kohdalleni kyselen tyhmänä että paljonko työkokeilusta saa palkkaa, minkä verran siitä kertyy eläkettä ja onko kyse kokoaikatyöstä vai osa-aikaisesta.
Sattuu siis, olen ollut työkokeiluissa aikaisemmin mutta tämän ikäisenä pitää alkaa jo kerryttämään eläkettä.
Juhlissa meitä nuorempi mieshenkilö kysyi, että koskas te teette lapsia, vai kummanko värkeissä on vikaa? Hymähdin vaivautuneesti ja menin kotiin itkemään.
Sitten on nämä satunnaisten ohikulkijamiesten härskiydet, joita ei enää edes osaa eritellä. Viimeksi joku setämies kysyi, että pääseekö lypsylle.
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Onko sinulla asenneongelma? Hän halusi vuorovaikuttaa kanssasi ja tuossa ei ollut mitään RÖYHKEÄÄ!
En tiedä oliko tämä röyhkeää, mutta nauratti. Tuli 24-vuotiaana suunnitellusti raskaaksi. Neuvolan täti oli vahvasti sitä mieltä, että tarvitsin tukea ja ehdotti että alkaisin käydä Tyttöjen talossa saamassa vertaistukea - mihin, sitä en oikein tajunnut. Ehkä vaikutin jotenkin syrjääntyneeltä hänen mielestään :D
Seuraavalla neuvolakerralla mieheni tuli mukaan. Oli menossa sen jälkeen töihin (juristi) joten pukukin oli päällä. Kysyin siitä Tyttöjen talosta niin täti alkoi vaikeana kiertelemään ja vaihtoi nopeasti puheenaihetta. Koskaan aiheeseen ei palattu.
Työhaastattelussa (pitkä sairasloman sijaisuus): -Sulla on 10-vuotias lapsi, olet 36. Aiotko tehdä lisää?
Vastasin totuudenmukaisesti en.
Haastattelija (mies) jatkoi: - Mutta kyllä sä voisit iän puolesta.
Argh. Mietin liittoon ilmoittamista. Onneksi olen saanut paremman työpaikan. Eikä ole edelleenkään tulossa toista lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käly kysyi arvostelevasti hääjuhlissamme:
Mites sä nyt noin hienona olet?!?
Minä:Mitä ...?
Käly:Ainiin,onhan sun HÄÄT!
Miten joku voi olla noin törkeä?No tuo saattoi olla ihan vaan vitsikin.
Vähän samaa sarjaa kuin loman jälkeen yksi työkaveri tulee kättelemään ja esittelemään itsensä. On loman jälkeen muka unohtanut kaiken ja tulee muka kuin uutena työntekijänä työpaikalle.
Lue kunnolla:ARVOSTELEVASTI!
(eli mulkoillen päästä varpaisiin)
Eli ei vitsikkäästi!
Työkaveri sanoi ettei mikään ole ihanampaa kuin keinuttaa omaa lasta sylissä. Hänellä on 3 aikuista lasta. Minä taas olen lapseton. :(
Voiko tällaiseen muuten pakottaa sanktioiden uhalla? Alkoi kiinnostaa