Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat, päikyn tädit! Kuinka paljon perheet unohtelevat hoidettavia/muistettavia asioita?

Vierailija
08.10.2017 |

Mietin vaan, kun mulla on täysi työ muistaa kaikki kolmen lapseni asiat, joita tulee joka viikko hoidettavaksi ja muistettavaksi.

Kommentit (261)

Vierailija
221/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä jotka ovat huolimattomia kaikilla elämän alueilla. Samat ihmiset ovat usein myöhässä ja asiat hullunmyllyn päässä. Sitten on toinen ääripää. Näillä ihmisillä on järjestelmällisyyden taito, ovat ajoissa ja vastuuntuntoisia kaikessa. Nämä tyypit erottuvat vanhemmissa ja päiväkodin henkilökunnassa selvästi.

Vaatimuksia tulee myös molemminpuolin. Pitää muistaa kenelle ei laiteta kurahousuja, jollekin taas kuravaatteet pakkasellakin oltava. Kuka saa nukkua vain 25 minuuttia, kenelle sitä toiselle tätä.

Vierailija
222/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa ihmisiä jotka ovat huolimattomia kaikilla elämän alueilla. Samat ihmiset ovat usein myöhässä ja asiat hullunmyllyn päässä. Sitten on toinen ääripää. Näillä ihmisillä on järjestelmällisyyden taito, ovat ajoissa ja vastuuntuntoisia kaikessa. Nämä tyypit erottuvat vanhemmissa ja päiväkodin henkilökunnassa selvästi.

Vaatimuksia tulee myös molemminpuolin. Pitää muistaa kenelle ei laiteta kurahousuja, jollekin taas kuravaatteet pakkasellakin oltava. Kuka saa nukkua vain 25 minuuttia, kenelle sitä toiselle tätä.

Minä olen aina säntillinen, jämpti ja aikataulussa.

Olen myös yrittäjä. Kaikki asiakkaani eivät ole säntillisiä, jämptejä ja aikataulussa.

Samaten lapsellani on astma. Jota en vuosienkaan harjoittelun jälkeen ole kyennyt kahlitsemaan.

Joten aina minä en tiedä, en ehdi, en kykene, en pystykään pitämään sovittua tai vain unohdan. Tarpeeksi venyttyäni ja valvottuani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3lapsen yh, joista kaksi on päiväkodissa. Meillä ei ole autoa.

Tuntuu että vuorokaudesta loppuu tunnit kun klo 1yöllä täytät lapsen vasua nettiin(joka ensin piti tehdä paperisena, ja sitten ilmoitettiinkin ettei paperilla tee mitään- tee nettiin). Heräät klo 4.30 seuraavaan päivään. Klo 5.55 oot päiväkodin ovella lasten kanssa, jossa kiukkuinen hoitaja huomauttaa, että ilmoitettu hoitoaika on klo 6! Kun oot puolituntia kävellyt pimeessä ja sateessa rattaita työntäen, ei jaksa huumoria irrota.

Myöhemmin päivällä tulee viesti, ettei vasua oo oikein täytetty- tee uudestaan. Tekisi mieli itkeä. Ja tässä vain päiväkodin osuus. Koulu vaatii omat juttunsa.

Niin ja olen keikkalainen. Saan yleensä tietää viikon työvuorot kerralla, ja välillä en niinkään paljoa. En siis kiusallani ilmoita hoitoaikoja viime tipassa.

Vierailija
224/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että vuorokaudesta loppuu tunnit kun klo 1yöllä täytät lapsen vasua nettiin(joka ensin piti tehdä paperisena, ja sitten ilmoitettiinkin ettei paperilla tee mitään- tee nettiin). Heräät klo 4.30 seuraavaan päivään. Klo 5.55 oot päiväkodin ovella lasten kanssa, jossa kiukkuinen hoitaja huomauttaa, että ilmoitettu hoitoaika on klo 6! Kun oot puolituntia kävellyt pimeessä ja sateessa rattaita työntäen, ei jaksa huumoria irrota.

Myöhemmin päivällä tulee viesti, ettei vasua oo oikein täytetty- tee uudestaan. Tekisi mieli itkeä. Ja tässä vain päiväkodin osuus. Koulu vaatii omat juttunsa.

Niin ja olen keikkalainen. Saan yleensä tietää viikon työvuorot kerralla, ja välillä en niinkään paljoa. En siis kiusallani ilmoita hoitoaikoja viime tipassa.

Muuten ymmärrän sinua, mutta aloittaisitko itse työt mielelläsi 5min ennen työaikaa? Avaavatko kaupat ovensa viittä minuuttia ilmoitettua aiemmin? Vanhemmat saattavat tulla välillä soittamaan ovikelloa jopa 5:50, vaikka hoitoaika alkaisi klo 6. Ja sitten valitetaan, kun kestää avata ovi. Usein työaikaan ei ole varattu erikseen aikaa päiväkodin avaamiseen/sulkemiseen, joten klo 5:55 saattaa lapsesi hoitaja olla vielä riisumassa omia ulkovaatteitaan. Eikä ovea tarvitse edes avata ennen kuin kello on tasan tarkkaan se, jolloin lapsen hoitoaika alkaa. Sinulle sentään avattiin ovi vaikkei olisi edes tarvinnut, olisit siitä tyytyväinen.

Toki kiukkuisuuden sijaan asiasta olisi voinut huomauttaa ystävällisesti.

Vierailija
225/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ymmärrän sinua, mutta aloittaisitko itse työt mielelläsi 5min ennen työaikaa? Avaavatko kaupat ovensa viittä minuuttia ilmoitettua aiemmin? Vanhemmat saattavat tulla välillä soittamaan ovikelloa jopa 5:50, vaikka hoitoaika alkaisi klo 6. Ja sitten valitetaan, kun kestää avata ovi. Usein työaikaan ei ole varattu erikseen aikaa päiväkodin avaamiseen/sulkemiseen, joten klo 5:55 saattaa lapsesi hoitaja olla vielä riisumassa omia ulkovaatteitaan. Eikä ovea tarvitse edes avata ennen kuin kello on tasan tarkkaan se, jolloin lapsen hoitoaika alkaa. Sinulle sentään avattiin ovi vaikkei olisi edes tarvinnut, olisit siitä tyytyväinen.

Ei se äiti siellä pimeessä välttis edes tiedä tarkkaa kellonaikaa... turha sinne ovelle on tulla räyhäämään.

Vierailija
226/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se äiti siellä pimeessä välttis edes tiedä tarkkaa kellonaikaa... turha sinne ovelle on tulla räyhäämään.

Sanoinkin, että asiasta olisi voinut huomauttaa ystävällisesti. Ehkä seuraavalla kerralla tulee sitten mieleen tarkistaa mitä kello on.

Vierailija
227/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinkin, että asiasta olisi voinut huomauttaa ystävällisesti. Ehkä seuraavalla kerralla tulee sitten mieleen tarkistaa mitä kello on.

Kaatosateessa pimeessä märkänä ehkä ei tajua häiritsevänsä Armon Työntekijää vain olemalla oven takana.

Vierailija
228/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mari74 kirjoitti:

Minä muistin kaiken kymmenen vuotta sitten, mutta sen jälkeen kun on tullut kaksi vakavaa sairautta, niin ei se muisti ole enää sellainen kuin se on. Kovasti yritän muistaa kaikki, mutta aina silti niitä muistista pois tipahtelee, vaikka kalenteriin kirjoitankin. Ollaan sitten lapsen kanssa aika usein väärään aikaa väärässä paikassa, mutta huumorilla me otetaan nuo tilanteet.

Elämä ei ole mustavalkoista, ei ole vain laiskoja unohtelijoita ja ahkeria muistajia. On paljon ihmisiä jotka on siinä välillä ja hankalissakin elämäntilanteissa. Yleensä kaikesta selviää, kun kaikki yrittävät olla ystävällisiä toisilleen ja eivät tuomitse ja näe itseään kaikkivoipina suuntaan tai toiseen.

Just näin. Ei ketään haittaa, jos on sairautta tai vaikea/kuormittava tilanne ja sen takia joku juttu unohtuu. Noista jutuista selviää huumorilla ja ystävällisyydellä. Sen sijaan se on se välinpitämätön asenne tietyllä porukalla muiden aikaa ja vaivannäköä kohtaan, mikä rasittaa. Siitä kun joutuu kärsimään myös oma lapsi. Yleensä ne ihmiset myös syyttävät muita omista unohduksistaan eikä ikinä kanna vastuutaan.

Mistä sä tiedät, mikä on sairautta, vaikeaa tai kuormittavaa tilannetta ja mikä on välinpitämätöntä asennetta? Perheiden sairastelut tai muiden läheisten asiat eivät kuulu päiväkodin henkilökunnalle.

Niinpä, hyvä kysymys ja vaikea aina itsekään tietää mikä johtuu kuormittavuudesta ja mikä vain siitä että ei muista. Välinpitämättömyyttä on se että muistaa että joku lappu pitäisi täyttää mutta ei tee sitä vaikka olisi mahdollisuus. Valitettavasti ne asiat mitä pitäisi tehdä tulee mieleen ehkä juuri väärään aikaan eli kun on vaikka ulkona liikenteessä ja kotona ei sitten muistakaan. Ei kai siinä auta kun laittaa jokainen asia kalenteriin. (Ja sitten kun kännykkä jossa kalenteri on, katoaa on kusessa... kokemusta tästä) Pitäisi vielä muistaa sitä kännykän kalenteria kurkkia joka ilta ja aamu. Itseäni kalenteri ei oikeastaan auta ilman muistutuksia, eli että laitan hälytyksen asiasta niin että muistuttaa edellisenä iltana (ja silti olen unohtanut joskus jotain) Eikö se hajamielisyys ollut nerouden merkki 🙄

Vierailija
229/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikky ei nyt vielä mitään ole mutta se koulu. Silloin vasta muistia tarvitaankin.

Vierailija
230/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaatosateessa pimeessä märkänä ehkä ei tajua häiritsevänsä Armon Työntekijää vain olemalla oven takana.

No nyt en kyllä ymmärrä, miksi olet noin tympeä. Nimenomaan sanoin, että työntekijä olisi voinut ystävällisesti huomauttaa ettei kello ole vielä tasan mutta voitte kuitenkin tulla sisään sen sijaan, että on ollut kiukkuinen. Näin kyseiselle äidille olisi ilmaistu asiasta ystävälliseen sävyyn, ja jatkossa äiti ehkä ymmärtäisi tarkistaa mitä kello on, ennen kuin soittaa ovikelloa.

Koska edelleen - ei ne kaupatkaan aukea viittä minuuttia aiemmin. Minusta tapasi puhua "Armon (arvon?) Työntekijän häiriintymisestä" on ikävää, koska tuskin itsekään haluaisit, että sinut revitään töihin ennen kuin työaikasi on edes alkanut. Edelleen kuitenkin korostan, että mikäli vastaava tilanne on ollut ensimmäinen laatuaan, työntekijä olisi voinut ystävällisesti selittää asian äidille kiukkuisen vastaanoton sijaan.

Ymmärsin siis, että äiti on pyrkinyt sisään lastensa kanssa eikä vain seisonut ja odottanut oven takana, joskaan en voi tietää, miten asia oikeasti on.

Vierailija
231/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt en kyllä ymmärrä, miksi olet noin tympeä. Nimenomaan sanoin, että työntekijä olisi voinut ystävällisesti huomauttaa ettei kello ole vielä tasan mutta voitte kuitenkin tulla sisään sen sijaan, että on ollut kiukkuinen. Näin kyseiselle äidille olisi ilmaistu asiasta ystävälliseen sävyyn, ja jatkossa äiti ehkä ymmärtäisi tarkistaa mitä kello on, ennen kuin soittaa ovikelloa.

Koska edelleen - ei ne kaupatkaan aukea viittä minuuttia aiemmin. Minusta tapasi puhua "Armon (arvon?) Työntekijän häiriintymisestä" on ikävää, koska tuskin itsekään haluaisit, että sinut revitään töihin ennen kuin työaikasi on edes alkanut. Edelleen kuitenkin korostan, että mikäli vastaava tilanne on ollut ensimmäinen laatuaan, työntekijä olisi voinut ystävällisesti selittää asian äidille kiukkuisen vastaanoton sijaan.

Ymmärsin siis, että äiti on pyrkinyt sisään lastensa kanssa eikä vain seisonut ja odottanut oven takana, joskaan en voi tietää, miten asia oikeasti on.

Ei siellä lue että olisi soitettu ovikelloa.

Armollinen tapasi opastaa armollisesti tarkistamaan kellonaika oli erittäin Armollinen.

Vierailija
232/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään luen viimeisimmät viestit pitkistä ketjuista ensimmäiseksi, jotta näen mihin on päädytty.

Palsta ei pettänyt tälläkään kertaa, buahhhaaaa!

Vierailija
233/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Please, älkää vanhemmat soitelko päiväkodin ovikelloa klo 6.18, jos päiväkoti aukeaa 6.30.

Minä olen juuri tullut työpaikalleni siinä vaiheessa, vaihdan vaatteita, syön mahd.aamupalaa/juon kahvi/käyn vessassa ennen työaikani alkua. Ovi aukeaa 6.30 vaikka kuinka kolkuttelisi. Minulle ei makseta palkkaa kuin vasta 6.30 lähtien.

Valot voivat olla päällä sisällä, mutta ei se kauppakaan aukea 10 min aiemmin kuin ovessa lukee.

Minua ei haittaa jos ajoissa odotatte oven takana. Mutta soittakaa ovikelloa vasta kun pk aukenee.

Vierailija
234/261 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa olettaa että pk avaisi ovensa ennenkuin kuuluu. Eiväthän työntekijät saa siitä palkkaa.

Vierailija
235/261 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon saa muistutella ainakin täällä päiväkodin puolella. Meillä on systeemi jossa perjantaisin viikkokirjeessä ja sen liitteissä lähtee perheille muistutus tulevan viikon asioista, tämän lisäksi mm lelu- ja retkipäivät ilmoitetaan aina ryhmän ilmoitustaululla edellisenä päivänä mutta lähes joka kerta joku unohtaa siitä huolimatta :) Ei se onneksi haittaa. Leluja voi lainata päiväkodilta ja retkestä jääneet ottaa vastaan toinen ryhmä/päiväkodille jäänyt työntekijä. 

Hoitoaikojen ilmoittamisesta joudumme muutamaa perhettä muistuttamaan oikeastaan joka viikko. Järjestelmä on sähköinen ja hoitoaikojen ilmoitus vie aikaa max viisi minuuttia mutta tästä huolimatta joka ikinen viikko on vanhempia jotka ei vaan "ole ehtineet". Tuommoinen paimentaminen on rasittavaa, varmasti molemmille osapuolille. Mutta emme me kiusallaan niitä kysele ja muistuta, mulle henk.koht olisi ihan sama ilmoitatteko vai ette mutta kun kunta vaatii ne. Ruokatilaus seuraavalle viikolle tehdään ilmoitettujen hoitoaikojen mukaan ja ohjeistus on että ne jotka eivät ole hoitoa varanneet tulkitaan niin etteivät ole tulossa hoitoon eli ruokaa ei tilata heille. Käytännössä kuitenkin se olemme sitten me hoitajat jotka asian kanssa painivat seuraavalla viikolla kun ruokaa on liian vähän joten joka kerta me laitamme tekstarin ja kysymme hoitoajat ennen kuin saamme ruokatilauksen tehtyä. 

Sama koskee loma-aikoja, ohjeistus on että ne jotka eivät ole määräaikaan mennessä varanneet hoitoa tulkitaan niin etteivät tarvitse hoitoa loman aikana mutta aina me vaan kyselemme ja muistutamme koska jos suostumme siihen että hoitajien tarve lomaviikolla lasketaan ilmoitetun hoitotarpeen mukaan lopputulos on se, että meitä on siellä liian vähän kun muutama tuleekin hoitoon vaikka hoitoa ei ole varattu ajoissa. Ja nämä kaksi tilannetta todella harvoin koskevat perheitä joissa hoitoaikoja ei vanhempien työn luonteen vuoksi vielä tiedetä, sellaisten perheiden kanssa on sovittu että he varaavat hoidon varmuuden vuoksi ja sitten sieltä merkataan myöhemmin suunnitellut poissaolot sen mukaan milloin eivät hoitoa tarvitsekaan. 

Vasukaavakkeet on yksi asia, ei me niitäkään kiusallamme kysellä vaan meille on annettu tiukka ohjeistus siitä mihin mennessä kaikki vasukeskustelut on pidettävä ja tuo kaavake on osa sitä. Eli kun kolmatta kertaa laitan samalle perheelle viestin että viitsittekö ottaa nuo kaavakkeet naulakosta mukaanne, lukea läpi ja allekirjoittaa kotona sekä palauttaa päiväkodille niin en minä sitä kiusallani tee. Jos jätän sen tekemättä niin en hoida työtäni. 

Kaikenlainen muistuttelu on osa arkea ja osa tätä työtä, ei ehkä ihan se kaikkein mukavin osuus mutta työhön kuuluva ns pakollinen paha. Nyt eletään niitä viikkoja jolloin viikkokirjeen perään tulee muistutus siitä että katsokaas läpi lapsen varavaatteet, viekää pienet/säähän sopimattomat pois ja tuokaa sopivaa tilalle :) Rukkasia ja sukkia saa olla useammatkin. 

Vierailija
236/261 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on hoitosopimus jossa on hoitoajat, miten voidaan tulkita, että "hoitoa ei ole varattu"?

Juridisesti pitämätön tulkinta.

Vierailija
237/261 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. KVTES määrää, että työntekijällä pitää olla työvuorot tiedossa viimeistään viikkoa aiemmin, joten siksi lasten hoitoaikojen PITÄÄ olla ajoissa perillä. Varsinkin meillä vuorohoitoa tarjoavassa päiväkodissa, kun meidän työvuoroja ihan oikeasti sitten muutellaan niiden lasten hoitoaikojen mukaan. Ei olisi kivaa, jos ei voisi elämää suunnitella edes sitä viikkoa eteenpäin.

2. Meillä on usein retkillä yli 20 lasta mukana, me emme voi muokata aikataulujamme sen yhden lapsen mukaan, joka ei ole paikalla kun retkelle lähdetään. Tosin meillä ei yleensä retkiä suunnitella, eikä niistä ilmoiteta etukäteen vanhemmille, koska hoitoajat varataan vain työvuorojen mukaan, ei sen mukaan, että lapsi pääsisi retkelle. Päivähoitoa tarjoavassa päiväkodissa ilmoitetaan etukäteen, jos vanhempi unohtaa, niin sille ei mahda mitään. Aina on niitä jotka unohtaa joulujuhlatkin ja valokuvaukset.

3. Ikävä kyllä vanhempien täytyy osallistua aktiivisesti oman lapsensa kasvatukseen ja sen suunnitelluun. Siksi kyselemme ja infoamme. Kuitenkin: Kaikesta voi kieltäytyä, edes vasukeskusteluun ei ole pakko osallistua ja infolaput voi halutessaan heittää vaikka roskiin. Itse olen sitä mieltä, että vanhempien pommittaminen infoamisella ei ole oikein, että laitetaan esim. tekstiviestejä ja muistutellaan, varsinkin jos on jo laput jokaisen lokeroon laitettu, eiköhän jokainen vanhempi itse huolehdi, että pitääkö jotakin asiaa tärkeänä vai ei ja ihan turha tulla valittamaan, ettei olisi infottu.

Meillä ei muistutella erikseen esim. hoitoakojen ilmoittamisesta, motiivista se on kiinni, harvempi unohtaa lääkäriinkään mennä, koska joutuu sitten maksamaan siitä kuitenkin. Meillä lisämotiivia tuo se, että lapsi ei välttämättä mahdu hoitoon, jos ei ole ajoissa varattu ja työntekijöiden vuorot on jo muuteltu. Meille on tärkeää, että henkilökuntaa on oikea määrä, jotta voimme taata lasten turvallisuuden.

Ja jos vanhemmilla on vaikeuksia muistaa ja pyöritella asioita esim. 1-4 lapsen kanssa, niin voi miettiä miten vaikeaa on muistaa asioita samalla kun pyörittää 4-8 lapsen arkea, joista osa voi olla vielä erityistä tukea tarvitsevia. Vähän tässä ketjussa nyt on kummallisia ajatuksia, että päiväkodin työntekijöiltä vaaditaan täydellisyyttä samalla kun itse unohdellaan puolet asioista milloin mistäkin syystä.

Minullakin on huono muisti: Laitan asioita paperille/puhelimeen muistutusta, niin ei unohdu.

Vierailija
238/261 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. KVTES määrää, että työntekijällä pitää olla työvuorot tiedossa viimeistään viikkoa aiemmin, joten siksi lasten hoitoaikojen PITÄÄ olla ajoissa perillä. Varsinkin meillä vuorohoitoa tarjoavassa päiväkodissa, kun meidän työvuoroja ihan oikeasti sitten muutellaan niiden lasten hoitoaikojen mukaan. Ei olisi kivaa, jos ei voisi elämää suunnitella edes sitä viikkoa eteenpäin.

2. Meillä on usein retkillä yli 20 lasta mukana, me emme voi muokata aikataulujamme sen yhden lapsen mukaan, joka ei ole paikalla kun retkelle lähdetään. Tosin meillä ei yleensä retkiä suunnitella, eikä niistä ilmoiteta etukäteen vanhemmille, koska hoitoajat varataan vain työvuorojen mukaan, ei sen mukaan, että lapsi pääsisi retkelle. Päivähoitoa tarjoavassa päiväkodissa ilmoitetaan etukäteen, jos vanhempi unohtaa, niin sille ei mahda mitään. Aina on niitä jotka unohtaa joulujuhlatkin ja valokuvaukset.

3. Ikävä kyllä vanhempien täytyy osallistua aktiivisesti oman lapsensa kasvatukseen ja sen suunnitelluun. Siksi kyselemme ja infoamme. Kuitenkin: Kaikesta voi kieltäytyä, edes vasukeskusteluun ei ole pakko osallistua ja infolaput voi halutessaan heittää vaikka roskiin. Itse olen sitä mieltä, että vanhempien pommittaminen infoamisella ei ole oikein, että laitetaan esim. tekstiviestejä ja muistutellaan, varsinkin jos on jo laput jokaisen lokeroon laitettu, eiköhän jokainen vanhempi itse huolehdi, että pitääkö jotakin asiaa tärkeänä vai ei ja ihan turha tulla valittamaan, ettei olisi infottu.

Meillä ei muistutella erikseen esim. hoitoakojen ilmoittamisesta, motiivista se on kiinni, harvempi unohtaa lääkäriinkään mennä, koska joutuu sitten maksamaan siitä kuitenkin. Meillä lisämotiivia tuo se, että lapsi ei välttämättä mahdu hoitoon, jos ei ole ajoissa varattu ja työntekijöiden vuorot on jo muuteltu. Meille on tärkeää, että henkilökuntaa on oikea määrä, jotta voimme taata lasten turvallisuuden.

Ja jos vanhemmilla on vaikeuksia muistaa ja pyöritella asioita esim. 1-4 lapsen kanssa, niin voi miettiä miten vaikeaa on muistaa asioita samalla kun pyörittää 4-8 lapsen arkea, joista osa voi olla vielä erityistä tukea tarvitsevia. Vähän tässä ketjussa nyt on kummallisia ajatuksia, että päiväkodin työntekijöiltä vaaditaan täydellisyyttä samalla kun itse unohdellaan puolet asioista milloin mistäkin syystä.

Minullakin on huono muisti: Laitan asioita paperille/puhelimeen muistutusta, niin ei unohdu.

Niin.

Ja taas oikein veemäinen asenne. "Ikävä kyllä vanhempien täytyy osalliatua lastensa kasvatukseen".

Mitä vittua!

Kyllä ne vanhemmat "osallistuu". Maksavat myös työssä saamillaan verovaroilla sinunkin palkkasi. Ilman heitä sinä olisit täysi elätti. Nyt vain suojatyössä.

Vierailija
239/261 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitaja88 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsytys on riippuvaista unohduksen laadusta. Eipä ärsytä unohtuneet omalelupäivät, lapsennehan siinä vaan kyynelehtii. Se ettette tule ajoissa retkille, selvä, lähdemme viiden minuutin odotuksen jälkeen ja toinen ryhmä vastaanottaa lapsenne kun lopulta saavutte, sinun lastasi vaan harmittaa kun reissu jää välistä.

Vähän ärsyttää kun ette viitsi ilmoittaa lapsenne poissoloista, menee ruokaa hukkaan. Nykyään kun voitte ihan hyvin laittaa viestiä vaikka keskellä yötä kännykkään ja se odottaa meitä aamulla ja ehdimme perun loppupäiväb ruuat, varsinkin jos lapsellanne on erityisruokavalio, vielä perusruokaa kalliimpi. Muutaman kerran unohdukset eivät haittaa, sitten kun on jatkuvaa, ärsyttää hieman.

Eniten ärsyttää nämä, joita pitää hätyyttää, että saa tärkeitä lomien hoitotarpeita ilmoitetua. Ymmärrän, ettei voi ilmoittaa ennen kuin tietää, mutta paljon löytyy näitä jotka arpoo kuinka paljon vähentää lapsen lomaa, jotta saa vähän "omaa" lomaa. Se ettei nämä tyypit ilmoita omia lomiaan, tarkoittaa sitä e

tten minä pysty ilmoittamaan omia lomiani ja lapsieni hoitopäiviä. Joka taas vaikuttaa lapsieni päiväkotiini ja niiden työntekijöiden lasten hoitotarpeeseen... kiva kierre eikös?

Jos sinulla on vaikea pysyä kärryillä muistettavista asioista, priorisoi tärkeysjärjestys ja laita kännykkään tai kalenteriin muistutus, että välttämättömimmät asiat tulee varmasti hoidettua.

Vaihda alaa. Oikeasti.

Niinhän ne vaihtaakin mutta se meidän lapset jotka siitä vain kärsivät.

Yksikään lapsi ei kärsi jos tuollainen öykkäri häipyy maisemasta. Valitettavasti vaan nuo kaameimmat ei tod vaihda, koska tuolla asenteella ei oikeaän työelämään huolita.

Anteeks, mutta väititkö sä juuri että päiväkodissa työskentely ei ole oikeaa työtä? Ole hyvä ja mene vaikka viikoksi kokeilemaan.

Se on julkishallinnon työ, jossa aelviää täysin kusipää. Näkeehän sen täälläkin, että koko palveluasenne täysin hukassa. Oikeassa työelämässä ei tolla asenteella kauaa keiku.

Koska niiden hoitajien kuuluu olla aina iloisia Maija Poppasia ja kun kysytään onko mitään ongelmaa kuuluu iloisesti vastata ei mitää jottei jollekin pikkuäitylille tule pahamieli sitä että pitää ajatella muitakin kuin vain itseään. Ihan hiljaa siellä ottavat vastaan kaiken vaikka ei heille kuulu perheet ja niiden asiat mitenkään. Ihan hiljaa ollaan kaikista ongelmista ja kasvatetaan ryhmäkokoja ja lisätään vastuuta samalla kun otetaan voimavaroja pois.

Jos vaihdat alaa tai jäät sairaslomalle olet vain heikko ja hyödytön mytty koska et kestänyt sitä ettei sinulle kuulu omaa elämää tai samaa ihmisarvoa kuin pikkuäitylille jota varten elät.

Ole AIKUINEN. Älä ole lapsellinen tai marttyyri. Onnistuisiko?

Nimitely on lapsellista. Työn, jota ei ole itse tehnyt, aliarvioiminen on lapsellista.

Ei tarvitse olla entiseltään ammatiltaan päiväkodin täti todetakseen, että hoitajien kirjoitukset tässä ketjussa ovat lapsellisia ja uhriutumisella mässääviä. Käsittämätön asenne suorastaan vyöryy silmille!

Eikä tarvitse olla päiväkodin täti nähdäkseen miten vihamielisesti vanhemmat täällä suhtautuvat siihen jos ne kehtaa ärsyyntyä tuollaisesta pikkuasiasta kuten siitä että etteivät pääse suunnittelemaan omia työvuoroja tai lomia.

AIKUINEN miettisi, että mikä siinä tiedonkulussa mättää kun se ei toimi. AIKUINEN ei ala määkiä marttyyrinä netissä tai itkettämään lasta.

Laittakaa se viestintänne kuntoon. Sähköiseksi ja selkeäksi.

Tiedottakaa vain kun on oikeaa asiaa. Lopettakaa se kamala tieto- ja osallistamis- ja tarkkailumyllytys ja keskittykää siihen varsinaiseen työhönne.

Olkaa AIKUISIA.

Vasun mukaan vanhempia pitää osallistaa. Älkää meille valittako vaan vasun tekijöille.

Te saatte syyllistää äitejä. Haukkua välinpitämättömiksi ja kehottaa antamaan ylimääräiset lapset pois, jos pää ei kestä.

Kyllä se on ennemminkin helpotus jos vanhempi kieltäytyy vasukeskustelusta. Osittain nuo keskustelut on meidänkin mielestä turhia, jos lapsi on esim. täysin normaali eikä mitään huolestuttavaa ole, onhan se ihan idioottimaista täyttää joku paperi ihan tavallisella tietynikäisen lapsen kehitysvaiheen kuvailulla ja ehkä lisäyksenä joku lapsen lempiväri ja lempiruoka ja parhaat kaverit tms. Mitä kukaan tuollaisella tiedolla tekee? Varsinkin jos lapselta voi nuo asiat kysyä jos niitä joskus tarvitsee.

Vierailija
240/261 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmalla on se oma työ. Vaativampi kuin se jossa sinä häthätää naama norsun vituilla muistat muutaman lapsen asiat.

Ei ne vanhemmat halua muuta kuin päivähoitoa siksi aikaa, kun itse ovat töissä. Ei he odota sirkustemppua, retkia, pomppuratoja tai jotai helvetin vasukasvatusta.

Hyvätasoinen päivähoito riittää. Lämmin aikuinen.

Lastenhoitoväkihän se nyt on kehittänyt koko tämän "varhaiskasvatusfarssin" johon vanhemmat pitää "osallistaa". Ei me vanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi