Miten voisi löytää naisen, joka ei vaadi ihan naurettavia?
Olen 37v mies. En väitä olevani mikään saalis, en ole kummoisen näköinen, ja olen joutunut vaihtamaan alaa aikuisiällä, joten omaisuutta ei ole. Olen kuitenkin tehnyt paljon töitä uuden alani eteen, ja uskoisin olevani ihan mukavaa seuraa jollekin vähän introvertimmälle, esimerkiksi kotoilusta ja luonnosta pitävälle naiselle. Olen myös ihan hyvässä kunnossa ikäisekseni, ja vaikka vastalauseita tuleekin, tiedän sen, niin voin sanoa olevani nuorekas. Osa ikäisistäni on todella ukkoutuneita ja akkautuneita, mutta minä en ole.
Olen myös valmis lastentekoon, jos nainen sitä haluaisi - ja siis siinä tapauksessa tekemään uhrauksia joita lastenteko vaatisi, kuten muuttamaan johonkin kaupungin ympärillä olevaan pikkukuntaan, säästämään omassa elämässä paljon, korjaamaan ja remppaamaan asioita itse (olen ihan kohtuullinen kädentaidoissa).
Toisaalta, jos nainen olisi vannoutunut lastenvastustaja, niin lapsetonkin elämä minulle kävisi, tosin mitään bailubailu-pintaliitoelämää en halua. Osa sinkkunaisista tuntuu lähinnä haluavan elämältään tärkeissä "piireissä" elämistä.
Kysymys on, että mistä löytäisin tuollaisen noin 30-35v naisen, jonka kanssa unelmat osuisivat yksiin, ja joka ei vaatisi vaatimasta päästyään? En ole viimevuosina edes jaksanut yrittää etsiä naisia, koska naisten vaatimukset ovat vaikuttaneet niin naurettavilta. Minulla on hyvin vähän vaatimuksia esim. naisen ulkonäölle, tärkeämpänä pidän yhdessä viihtymistä. Olen kuitenkin huomannut, että naiset riippumatta omasta ulkonäöstään, elämäntilanteestaan ja luonteestaan etsivät edelleen päälle kolmekymppisenäkin niitä samoja huippumiehiä, joita kaikki naiset haluavat.
Kommentit (348)
Ite oon ruma (eli siis normaalin näkönen, hoikka ja pienirintanen) 21-vuotias nainen tai ehkä tyttö sulle? :D ja mul ei oo mitää vaatimuksia kunhan on ystävällinen, rakastava ja luotettava mies. Mulla ei oo ulkonäöllisiä vaatimuksia, koska tiiän et oon ruma, joten ei ees olis kauheesti valinnanvaraa. Miehet ei kyllä tykkää musta varmaankin koska en käytä meikkiä ja olen aika perus ujo (oikeastaan introvertti) mutta ystävällinen nainen :( Valitettavasti tässä maailmassa ei kauheasti ole kivoja ihmisiä jäljellä joten en sit tiiä miten sellasia löytyis tai ainakin nyt mulle näyttäis siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele ne naurettavat vaatimukset?
En usko hetkeäkään että vika on naisissa, vaan omassa naismaussasi.
Ei niissä kai mitään määrittelemistä ole. Kärjistettynä ja yleistettynä, useimmat naiset haluavat 60 000 vuodessa ansaitsevan, Unicefilla työskentelevän lakimiehen, joka on 185cm tummatukkainen komistus, mutta kuitenkin ihanan maanläheinen kun pelaa sälibändyjoukkueessa paikallissarjassa ja katsoo viikonloppuisin fudista tai lätkää kalja kädessä. Okei tietty sitten tästä on vielä olemassa kouluttamattomampi ja mielllään hiukan brutaalimpi versio, joka vetoaa amiksiin tai muuten koulutuksensa lyhyeen jättäneisiin naisiin. Minä nyt en kuitenkaan ole kumpaakaan näitä vaihtoehtoja lähelläkään.
Tämä paljastaa sinun ennakkoluuloisen ja naisvihamielisen sovinistisen asenteesi. Se on syynä naisenpuutteeseesi. En ole varsinaisesti yllättynyt.
Ap on misogynisti. Sellaisen kun haistaa niin kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsirakas kirjoitti:
Itse aloin etsimään vaimoa heti lukion jälkeen ja silloin vaatimukset olivat vielä kovia. Pikku hiljaa ne ovat vähentyneet, kun sopivaa ehdokasta ei kovasta yrityksestä huolimatta ole tullut vastaan. Nyt riittäisi, jos vaimo olisi nainen ja iältään ehkä 40-60. Itse olen jo hieman yli 50 vuotta (57), mutta hyvässä kunnossa. Oma tukka on ja omat hampaat ja työpaikka.
Jos olisin sinkku ja näkisin ilmoituksesi netissä, en ottaisi sinuun yhteyttä. En ikinä ottanut yhteyttä enkä edes vastannut miehelle, joka haki yli 10 vuotta itseäni nuorempaa naista, VAIKKA olisin mahtunut hänen kriteereihinsä.
Niin miten Sauli on kehdannut hakea nuorempaa ja saattaa sen siunattuun kuntoon. Kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsirakas kirjoitti:
Itse aloin etsimään vaimoa heti lukion jälkeen ja silloin vaatimukset olivat vielä kovia. Pikku hiljaa ne ovat vähentyneet, kun sopivaa ehdokasta ei kovasta yrityksestä huolimatta ole tullut vastaan. Nyt riittäisi, jos vaimo olisi nainen ja iältään ehkä 40-60. Itse olen jo hieman yli 50 vuotta (57), mutta hyvässä kunnossa. Oma tukka on ja omat hampaat ja työpaikka.
Jos olisin sinkku ja näkisin ilmoituksesi netissä, en ottaisi sinuun yhteyttä. En ikinä ottanut yhteyttä enkä edes vastannut miehelle, joka haki yli 10 vuotta itseäni nuorempaa naista, VAIKKA olisin mahtunut hänen kriteereihinsä.
Hieman yli 50??? 57???? 😁😁😁😁 Juu ei todellakaan tällekään nelikymppiselle, vaikka olisin sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon ruma (eli siis normaalin näkönen, hoikka ja pienirintanen) 21-vuotias nainen tai ehkä tyttö sulle? :D ja mul ei oo mitää vaatimuksia kunhan on ystävällinen, rakastava ja luotettava mies. Mulla ei oo ulkonäöllisiä vaatimuksia, koska tiiän et oon ruma, joten ei ees olis kauheesti valinnanvaraa. Miehet ei kyllä tykkää musta varmaankin koska en käytä meikkiä ja olen aika perus ujo (oikeastaan introvertti) mutta ystävällinen nainen :( Valitettavasti tässä maailmassa ei kauheasti ole kivoja ihmisiä jäljellä joten en sit tiiä miten sellasia löytyis tai ainakin nyt mulle näyttäis siltä.
Ei, et ole ruma. Sinulla on huono itsetunto, niin kuin minullakin oli nuorena, se vaikuttaa käsityksesi itsestäsi. Noilla kriteereillä sinulla on hyvät mahdollisuudet löytää läpi elämän kestävä, onnellinen parisuhde, olet vielä varsin nuori. Kumppanin valinnassa nimittäin se sisin ratkaisee, jos haluaa kestävän parisuhteen. Minäkin olin ja olen edelleen introvertti luonnonlapsi, löysin lopulta kaltaiseni ja onnellisia ollaan, vuodesta toiseen. Rakasta itseäsi sellaisena kuin olet, etsi toista ihmistä, joka tekee niin äläkä missään, koskaan anna kohdella itseäsi huonosti. Kaikkea hyvää matkallesi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsirakas kirjoitti:
Niin miten Sauli on kehdannut hakea nuorempaa ja saattaa sen siunattuun kuntoon. Kamalaa.
No ei hakenut nuorempaa, vaan työyhteyksissä tutustui ja rakastui naiseen, joka sattui olemaan nuorempi. Vähän eri juttu kuin joku hakuilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Olen 37v mies. En väitä olevani mikään saalis, en ole kummoisen näköinen, ja olen joutunut vaihtamaan alaa aikuisiällä, joten omaisuutta ei ole. Olen kuitenkin tehnyt paljon töitä uuden alani eteen, ja uskoisin olevani ihan mukavaa seuraa jollekin vähän introvertimmälle, esimerkiksi kotoilusta ja luonnosta pitävälle naiselle. Olen myös ihan hyvässä kunnossa ikäisekseni, ja vaikka vastalauseita tuleekin, tiedän sen, niin voin sanoa olevani nuorekas. Osa ikäisistäni on todella ukkoutuneita ja akkautuneita, mutta minä en ole.
Olen myös valmis lastentekoon, jos nainen sitä haluaisi - ja siis siinä tapauksessa tekemään uhrauksia joita lastenteko vaatisi, kuten muuttamaan johonkin kaupungin ympärillä olevaan pikkukuntaan, säästämään omassa elämässä paljon, korjaamaan ja remppaamaan asioita itse (olen ihan kohtuullinen kädentaidoissa).
Toisaalta, jos nainen olisi vannoutunut lastenvastustaja, niin lapsetonkin elämä minulle kävisi, tosin mitään bailubailu-pintaliitoelämää en halua. Osa sinkkunaisista tuntuu lähinnä haluavan elämältään tärkeissä "piireissä" elämistä.
Kysymys on, että mistä löytäisin tuollaisen noin 30-35v naisen, jonka kanssa unelmat osuisivat yksiin, ja joka ei vaatisi vaatimasta päästyään? En ole viimevuosina edes jaksanut yrittää etsiä naisia, koska naisten vaatimukset ovat vaikuttaneet niin naurettavilta. Minulla on hyvin vähän vaatimuksia esim. naisen ulkonäölle, tärkeämpänä pidän yhdessä viihtymistä. Olen kuitenkin huomannut, että naiset riippumatta omasta ulkonäöstään, elämäntilanteestaan ja luonteestaan etsivät edelleen päälle kolmekymppisenäkin niitä samoja huippumiehiä, joita kaikki naiset haluavat.
Sinulla on rajuja vaatimuksia naisystävälle: hänen on oltava sinua jopa 7 vuotta nuorempi.
Kuka nippanappa 30-vuotias nainen haluaisi itselleen melkein 4-kymppisen papan miesystäväksi?
Siis yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjältä, Ukrainasta tai Valko-Venäjältä voisi löytyä naisia, jotka eivät vaadi mahdottomia. Tuolla naisia on aika paljon enemmän kuin miehiä, miespula on tosiasia.
Niin on ja tätä olen useammankin kerran palstamiehille suositellut. Jos asuu Etelä-Suomessa ja pääsee LuxExpressillä Pietariin, niin ei maksa paljon käydä siellä treffeillä siihen saakka, että parisuhde muuttuu vakavaksi. Muualla Itä-Suomessa on yhtä halpoja tapoja matkustaa, samoin ymmärtääkseni Lapissa.
Venäläiset naiset ovat yleisesti ottaen kauniita, slaavilaiset piirteet ovat kauniimpia kuin meidän savolais-kainuulaiset pottunokkamme. Naiset tykkäävät myös perinteisistä rooleista. Moni palstamies saisi Venäjältä itselleen hyvän naisen ja ihan vilpittömästi kannustan heitä sieltä hakemaan. Itselläni on useita venäläisiä ystävänaisia, mutta juuri em. kulttuurieron takia (roolit parisuhteessa) itse en koe heitä kovinkaan läheisiksi. Mutta monelle suomalaismiehelle sieltä löytyisi puoliso.
t. Feministi
Tarkoitat sovinisti? Olit rustannut palopuheesi alle vahingossa "feministi".
Venäläiset naiset inhoavat kotitöitä, eikä heillä ole geeniä, joka altistaisi miehen palvelemiseen.
Tällaista geeniä ei - vastoin yleistä harhaluuloa - ole myöskään aasialaisilla naisilla.
Tunnen henkilökohtaisesti venäläisiä ja thai- & filippiiniläisiä naisia. Heillä on ihan tavalliset nenät, joillain on inhoamasi pottunenä. Ns. perinteisiä sukupuolirooleja (miehen palveleminen, naisen köyhyys ja alistaminen) eivät hekään voi sietää.
Mies joka ei vaadi liikoja halutessaan kyllä löytää naisen joka ei vaadi liikoja. Niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsirakas kirjoitti:
Jennille se on ollut ok , ei häntä ole pakotettu.Mikäs siinä sitten.
Mutta naiset eivät ole samanlaisia, minullekaan ei kävisi yli 10 v vanhempi mies.
Mieluummin olisin yksin.
Näin se vaan joillakin ( aika useillakin mutta ei kaikilla) naisilla menee.
Itse olen miesten suhteen tyytynyt aina aivan liian paljon itseäni matalampitasoiseen mieheen. Ja pettynyt jokaisen kanssa. Suvun naisilla on enimmäkseen komeita ja hyvin koulutettuja miehiä jotka osaavat käyttäytyä myös naistaan kohtaan.
Jatkossa en tule tyytymään suutaan soitteleviin perusäijiin, ja on aikaa odottaa. Saisin kuulemma kenet vaan, mutta en huoli, eikä oikein ole aikaakaan.
Suomalainen perusmies voi ihan kiittää itseään siitä ettei kelpaa.
Uskoisin myös, että kyse on myös omista asenteista, ei pelkästään naisten esittämistä vaatimuksista. On helppo sanoa, ettei aseta vaatimuksia parisuhteelle ja naiselle ja että on joustava kaikinpuolin. Tosipaikan tullen huomaakin sitten, että kyllä niitä odotuksia vaan kummasti jostain tulee. Esim. ulkonäkö, liikunnallisuus jne.
Minusta se on ihan ok, kaikilla on joitain odotuksia ja vaatimuksia parisuhteelle. Olisin enemmän huolissaan, jossei olisi. Se osoittaisi, että kaikki käy ja on valmis mihin tahansa. Itse en ainakaan haluaisi olla se, joka otetaan kun ei nyt muutakaan satu olemaan, eikä itsearvostukseni voi olla kovin korkealla tasolla, jos siihen suostun. Minulla meni aika monta vuotta ennen kuin sopiva kumppani löytyi. Kyse on kuitenkin loppujen lopuksi siitä, miten hyvin luonteet ja elämänarvot matchaavat. Aika hyvä mittari on se, miltä toisen seurassa tuntuu ja onko sellainen olo, että saa olla oma itsensä. Käytännön asiat järjestyvät sitten jollakin kummallisella tavalla, jos tahtoa löytyy. Lapset, taloudellinen tilanne jne ei todellakaan ole este, hidaste korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjältä, Ukrainasta tai Valko-Venäjältä voisi löytyä naisia, jotka eivät vaadi mahdottomia. Tuolla naisia on aika paljon enemmän kuin miehiä, miespula on tosiasia.
Niin on ja tätä olen useammankin kerran palstamiehille suositellut. Jos asuu Etelä-Suomessa ja pääsee LuxExpressillä Pietariin, niin ei maksa paljon käydä siellä treffeillä siihen saakka, että parisuhde muuttuu vakavaksi. Muualla Itä-Suomessa on yhtä halpoja tapoja matkustaa, samoin ymmärtääkseni Lapissa.
Venäläiset naiset ovat yleisesti ottaen kauniita, slaavilaiset piirteet ovat kauniimpia kuin meidän savolais-kainuulaiset pottunokkamme. Naiset tykkäävät myös perinteisistä rooleista. Moni palstamies saisi Venäjältä itselleen hyvän naisen ja ihan vilpittömästi kannustan heitä sieltä hakemaan. Itselläni on useita venäläisiä ystävänaisia, mutta juuri em. kulttuurieron takia (roolit parisuhteessa) itse en koe heitä kovinkaan läheisiksi. Mutta monelle suomalaismiehelle sieltä löytyisi puoliso.
t. Feministi
Venäläiset naiset inhoavat kotitöitä, eikä heillä ole geeniä, joka altistaisi miehen palvelemiseen.
Tällaista geeniä ei - vastoin yleistä harhaluuloa - ole myöskään aasialaisilla naisilla.
Tunnen henkilökohtaisesti venäläisiä ja thai- & filippiiniläisiä naisia. Heillä on ihan tavalliset nenät, joillain on inhoamasi pottunenä. Ns. perinteisiä sukupuolirooleja (miehen palveleminen, naisen köyhyys ja alistaminen) eivät hekään voi sietää.
Palstamiehet aina hehkuttavat itänaisten ihanuutta, joten eikös heitä sitten kannata kannustaa lähtemään sinne vaimonhakureissuun? Oma kokemus on aina parempi mitä luulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Feministi
Oma käsitykseni venäläisistä naisista perustuu nimenomaan tuntemiini naisiin, joista suurin osa asuu Venäjällä ja on venäläisen miehen kanssa naimisissa. Saan harmaita hiuksia, kun he alkavat minullekin "opettaa", kuinka pitää mies tyytyväisenä ja kuinka kodin hoitaminen on naisen kunniatehtävä jne.
(Tiedän, että Venäjä on iso maa, joten täsmennän, että nyt puhun lähinnä Pietarissa asuvista naisista, toisen heillä monella on juuria muualla venäjällä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Feministi
Tunnen henkilökohtaisesti venäläisiä ja thai- & filippiiniläisiä naisia. Heillä on ihan tavalliset nenät, joillain on inhoamasi pottunenä. Ns. perinteisiä sukupuolirooleja (miehen palveleminen, naisen köyhyys ja alistaminen) eivät hekään voi sietää.Palstamiehet aina hehkuttavat itänaisten ihanuutta, joten eikös heitä sitten kannata kannustaa lähtemään sinne vaimonhakureissuun? Oma kokemus on aina parempi mitä luulo.
Nimenomaan. Venäjällä on huutava pula kunnollisista miehistä, olen ihan tosissani. Siellä yksikään ongelmaton (vars. alko-ongelmaton) mies ei jää naisettomaksi. Eivätkä naiset odota jalat alta vievää rakkautta vaan haluavat parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Feministi
Tunnen henkilökohtaisesti venäläisiä ja thai- & filippiiniläisiä naisia. Heillä on ihan tavalliset nenät, joillain on inhoamasi pottunenä. Ns. perinteisiä sukupuolirooleja (miehen palveleminen, naisen köyhyys ja alistaminen) eivät hekään voi sietää.Oma käsitykseni venäläisistä naisista perustuu nimenomaan tuntemiini naisiin, joista suurin osa asuu Venäjällä ja on venäläisen miehen kanssa naimisissa. Saan harmaita hiuksia, kun he alkavat minullekin "opettaa", kuinka pitää mies tyytyväisenä ja kuinka kodin hoitaminen on naisen kunniatehtävä jne.
(Tiedän, että Venäjä on iso maa, joten täsmennän, että nyt puhun lähinnä Pietarissa asuvista naisista, toisen heillä monella on juuria muualla venäjällä)
Niin, tässäpä se ero juuri onkin: venäläiset naiset haluaa pitää miehensä tyytyväisenä, suomalaiselle naiselle se on vastenmielinen velvoite, hinta jonka parisuhteesta joutuu maksamaan.
Suurin pelko suomalaiselle telaketjufeministille on se, että joutuu "passaamaan" miestään. Kotitöiden on mentävä tasan tarkkaan 50/50, muuten olet sovinistin alistama orja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Feministi
Tunnen henkilökohtaisesti venäläisiä ja thai- & filippiiniläisiä naisia. Heillä on ihan tavalliset nenät, joillain on inhoamasi pottunenä. Ns. perinteisiä sukupuolirooleja (miehen palveleminen, naisen köyhyys ja alistaminen) eivät hekään voi sietää.Oma käsitykseni venäläisistä naisista perustuu nimenomaan tuntemiini naisiin, joista suurin osa asuu Venäjällä ja on venäläisen miehen kanssa naimisissa. Saan harmaita hiuksia, kun he alkavat minullekin "opettaa", kuinka pitää mies tyytyväisenä ja kuinka kodin hoitaminen on naisen kunniatehtävä jne.
Niin, tässäpä se ero juuri onkin: venäläiset naiset haluaa pitää miehensä tyytyväisenä, suomalaiselle naiselle se on vastenmielinen velvoite, hinta jonka parisuhteesta joutuu maksamaan.
Suurin pelko suomalaiselle telaketjufeministille on se, että joutuu "passaamaan" miestään. Kotitöiden on mentävä tasan tarkkaan 50/50, muuten olet sovinistin alistama orja..
En tunnista tuollaista pelkoa ja minun luulisi sentään tietävän aiheesta jotakin, olenhan ollut feministi siitä saakka kun muistaakseni lukiossa siitä ensimmäisen kerran kuulin. Itse hemmottelen miestäni erityisesti ruoalla. Kotityöt hoitaa kumpikin omassa kodissaan, mutta usein autan miesystävääni hänen luonaan. Sen sijaan en pidä häntä kykenemättömänä hoitamaan itse huusholliaan, kuten venäläiset naispuoliset ystävämme tekevät. Heidän mielestään minun pitäisi pitää huolta myös miesystäväni kodin siisteydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Feministi
En tunnista tuollaista pelkoa ja minun luulisi sentään tietävän aiheesta jotakin, olenhan ollut feministi siitä saakka kun muistaakseni lukiossa siitä ensimmäisen kerran kuulin. Itse hemmottelen miestäni erityisesti ruoalla. Kotityöt hoitaa kumpikin omassa kodissaan, mutta usein autan miesystävääni hänen luonaan. Sen sijaan en pidä häntä kykenemättömänä hoitamaan itse huusholliaan, kuten venäläiset naispuoliset ystävämme tekevät. Heidän mielestään minun pitäisi pitää huolta myös miesystäväni kodin siisteydestä.
Venäläissyntyisenä kommentoin tähän, että perinteiset sukupuoliroolit ovat voimissaan myös siinä mielessä, että tuntemissani venäläisten parisuhteissa (myös omassani) mies vastaavasti hoitaa ne miesten työt ja tuo tilipussinsa naiselle, joka käyttää sen perheeseen, kotiin ja ilman syyllisyydentuntoa myös itseensä, kohta joka tuntuu olevan monessa suomalaisessa suhteessa se ongelma. Molemmat voittavat, eikä ketään käytetä hyväksi. Nuoremmilla saattaa olla eri järjestely.
Itselle riittää, että mies e ei ravaa baareissa/keikoilla/ulkomailla, eikä ole skeptikko/jeesus uskovainen.
itse pidän tuota lätkä/ fudis/sähly juttuja aikuisella ihmisellä lähinnä kehitysvammana, ellei ole uraa tekemässä jossain amerikassa niillä. Muu on taantumaa leikki-ikäiseksi.