Miten estää meidän yksityisen mökkitien käyttö?
Eli meillä pieni tie n. 300m mökin pihaan. Tien varteen olemme tehneet pienen parkkipaikan vieraita varten. Nyt marjastajat ja muut käyttää tuots kun menevät metsään.
Kyltti löytyy jo jossa lukee yksityisalue. Pitääkö siihen puomi laittaa? Sellaista ei itsekään jaksaisi availla ja sulkea. Mitä tehdä??
Kommentit (747)
Laittakaa puomi, ei taida muuta vaihtoehtoa olla. Sitten ei kyllä vieraatkaan pääse siihen. Viisainta olisi ollut jättää tekemättä koko "parkkipaikka"
Tuskin muu auttaa kuin puomi. Tutuilla oli vähän samanlainen tilanne. Kerran kun lähtivät kaupungille mökiltä ja lukitsivat portin siksi aikaa (pari tuntia) niin palatessa oli hermostunut marjastaja jumissa :)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin muu auttaa kuin puomi. Tutuilla oli vähän samanlainen tilanne. Kerran kun lähtivät kaupungille mökiltä ja lukitsivat portin siksi aikaa (pari tuntia) niin palatessa oli hermostunut marjastaja jumissa :)
Ei hitsi tää on hyvä :) Siinähän sitä olisi aikaa miettiä mihin tuli se auto jätettyä
Vierailija kirjoitti:
Jos ette ole saaneet siihen yhtään euroa julkista tukea, niin sitten voitte laittaa puomin.
Puomi voitais laittaa, mutta on siitä itšellekin vaivaa. Toisaalta tue aiemmin mainittu ”lukitseminen” voisi hillitä innokkaimpia parkkeeraajia
Me laitettiin puomi. Pidetään sitä kyllä auki kun ollaan mökillä. Silloin taas ne sienestäjät eksyvät meidän tielle. Pari kertaa houkutus on ollut suuri lukita puomi kaupassakäynnin ajaksi, mutta ei olla kehdattu vielä
Ketä oikeasti haittaa auto tien vieressä, mun tie ei herran jumala sentään.
Hienoja ihmisiä olette. Parkkipaikka ei kulu siitä, että satunnainen sienestäjä seisoo paikalla tunnin. Kyllä kyllä, olette itse paikan maksaneet ja omistatte sen ja perkeleen pummit päläpälä, mutta miksi muut eivät voisi saada iloa sellaisesta, mistä teille ei ole mitään haittaa tai kustannusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitsi tää on hyvä :) Siinähän sitä olisi aikaa miettiä mihin tuli se auto jätettyä
Ihan huippu tosiaan, ja marjat käyvät oikein hyvin parkkimaksusta. :) Puomi paikalleen, siihen se loppuu.
Laitat siihen sellaisen liikennemerkin, että pysäköintimaksu 1000 euroa, pysäköimällä hyväksyt ehdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä ei tarvitse paljon tylyttää ennen kuin saavat kostoajatuksia. Puomiin voi ilmestyä toinen lukko tai omanne olla täynnä pikaliimaa.
Ymmärrän houkutuksen, mutta moisella lukitsemisella voi itse syyllistyä johonkin en kyllä tiedä mihin.
Vierailija kirjoitti:
Hienoja ihmisiä olette. Parkkipaikka ei kulu siitä, että satunnainen sienestäjä seisoo paikalla tunnin. Kyllä kyllä, olette itse paikan maksaneet ja omistatte sen ja perkeleen pummit päläpälä, mutta miksi muut eivät voisi saada iloa sellaisesta, mistä teille ei ole mitään haittaa tai kustannusta?
No kun sexpaikka ei heille kuulu. Mites sellainen tilanne että mökiltä ollaan lähdössä pois,mutta tuntematon auto on puomin sisäpuolella. Pitääkö isinä sitten odotella että marjastajat saapuvat että saa puomin lukkoon?
Mä olen maalta kotoisin, meillä noin 50 ha metsää enkä osaa muuta sanoa kuin että olette te sekaisin puomeinenne, ap ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Ketä oikeasti haittaa auto tien vieressä, mun tie ei herran jumala sentään.
Minä varmaan voinkin sitten tulla pysäköimään sinun pihaan tai tielle kun se ei haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Missä menee raja? Mökki on tyhjillään, joten sitä voi käyttää, samoin rantasaunaa, uimapaikkaa, laituria?
Tie on yksityisomistuksessa, miksi sitä pitäisi muille ilmaiseksi tarjota käyttöön? Näitä "perkeleen pummeja" on maailma täysi. Entäs sitten, jos ei jonkun pummin auto käynnistykään? Omistajat odottelevat vieraineen, että joku tulee hinaamaan ja pääsevät omalle paikalleen? Voi v, että vtuttaa tällainen ikuinen hyväksikäyttö.
Jos ei metsään pääse muiden omaisuutta käyttämättä, voi marjat ostaa torilta. Ai mutta joo, siellähän ei voi parkkeerata ilmaiseksi.
Nää marjastajapummit on varmaan just ne vanhemmat, joiden kakarat menee naapurin trampoliiniin, kun naapuri on poissa. Voi juma tätä asennetta.
Vierailija kirjoitti:
On kahdenlaisia ihmisiä: toiset levittävät iloa ja onnea ympärilleen, toiset surkeutta ja negatiivisuutta.
Saman muuten näkee yrittäjissäkin, joita työkseni autan. Osa näkee työntekijät alamaisina, joiden tehtävä on vain kasata onistajalle varallisuutta ja jotka ansaitsevat rangaistuksia ja kuria. Osa motivoituu koko yrittämiseen siitä näkökulmasta, että yritys luo heille itselleen ja työntekijöille sekä heidän perheille toimeentulon ja mielekkään paikan toteuttaa itseään ja kehittää ammattilaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän houkutuksen, mutta moisella lukitsemisella voi itse syyllistyä johonkin en kyllä tiedä mihin.
Ei yhtään mihinkään, omalla maalla omalla yksityistiellä saa aivan vapaasti lukita puominsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mihinkään, omalla maalla omalla yksityistiellä saa aivan vapaasti lukita puominsa.
Ja ainahan voi todeta ettwi huomannut vieraita eikä siellä kellään pitäisi olla asiaa. Kun se marjamiehen fiiatti on viikon siinä jumissa niin oppii varmaan kunnioittamaan yksityisaluetta. Jos lukon rikkovat niin maksumiehiksi joutuu silti
Jos ette ole saaneet siihen yhtään euroa julkista tukea, niin sitten voitte laittaa puomin.