Kesäkerttujen perjantai
Kommentit (25)
Oli mieltä lämmittävää lukea että oli kaivattu, joten kiitos Krisse, Suhmura, Lilli ja Helmis, sekä kaikki muut joiden nimeä en nyt muista..
*tippa linssissä*
Lilli, mulla nousi verenpaineet aika runsaasti tuossa välillä, mutta vauvan syke on silti pysynyt koko ajan samoissa lukemissa. Niin ei ainakaan jokaisessa tapauksessa äitin verenpaine korreloi suoraan sikiön sykkeen kanssa.
Kirjavinkkejä täällä kaivattiin. No itse olen raahannut kirjastosta isot määrät Agatha Christien dekkareita, niitä riittää runsaasti ja erinomaista lukemista jos rikosromaaneista pitää. Sitten kannattaa lukea niitä tyttökavereiden oppaita. Ihan hauskoja ja sieltä löytyy faktaakin joukosta. Lisäksi itse luen kaikenlaista viihdyttävää, Terry Pratchettin kirjat on hauskoja ja sarjakuva-albumeita saa lainata myös aikuiset. Baby blues on eh-do-ton..
Mitäs tässä.
Ensimmäinen koneellinen vaippapyykkiä pyörimässä, pitää käyttöönottopestä ajoissa että ehtii noita vaatteitakin pyykkäämään. Harmi vain, ettei vielä voi kuivatella ulkosalla.
Eilen kävimme tutustumassa synnytyssairaalaan, onko moni jo käynyt? Onneksi oli rento porukka, tuli riittävästi tietoa ja uskalsi kysellä typeriäkin. Ammeessa olisi kiva viettää aikaa ennen ponnistusvaihetta, mutta saa nähdä kuinka käy. Kaikenlaisia muitakin suuria suunnitelmia on, mutta osaan jo sanoa mielessäni että " jos mahdollista" . Eli jos ei kaikki menekään niinkuin toivoo niin ei pety. Haluaisin esimerkiksi mahdollisimman luonnonmukaisen synnytyksen, eli kivunlievitys tarkoittaisi silloin aqua-rakkuloita, ammetta, kaurapusseja, hierontaa jne.. Mutta voi olla että tämä mamma huutaa heti ovelta epiduraalia. Saa nähdä.
Onko teillä synnytys " haaveita" ?
Mrs.Marple & rääpäle, rv 30+6 (enää en muista heti mikä viikko/päivä menossa, pitää aina tarkistaa)
aluksi eilisillan pinon vastailuja:
Vatsa: mullakin eteenpäin, en osaa sanoa eroa edellisiin raskauksiin, musta se on aina ollu samanlainen, paitsi nyt ei ole linea negraa ollenkaan.
Vauvanvaatteista: lotta & linus myy mun mielestä netissä ja Ellos, kannattaa viel mennä googlettamaan vaikka lastenvaatteita, ni sieltä löytyy varmasti. Huuto.net:issä myydään käytettyjä vauvanvaate- paketteja, ja yleensä just pienet vaatteet on kuin uusia, koska niitä käytetään niin vähän aikaa.
Itse ostin Lindexistä sellasen " starttipaketin" , valkoisen, sehän on kevään trendiväri :)
Ummetus: Ei oo onneksi ollut, mun mielestä esim, microlaxeja voi myös käyttää, samoin leseitä esim puuroon, muista juoda paljon!
Lapset ylivilkkaita: Meillä kanssa samaa ilmassa ja penskat hyppii seinille : ? Voipi olla että äidin pinna ei ole tällä hetkellä hirveen pitkä, joten kaikki pienikin riehuminen käy hermoon...samoin tullut ihan tarpeeksi raivottua/käskytettyä/piikiteltyä tuota rakasta puolisoa myös..: ( no onneksi se on sille aikasemmista raskauksista tuttua, ja se toteaa myös lapsille: " älkää välittäkö äiti on nyt väsynyt kun sillä on se vauva mahassa"
Juu näin se viikko on taas vierähtänyt täällä kotosalla, tänään aattelin siivoilla, huomenna tulee kavereita kylään, miehellä joku poikienilta.
Iltapäivällä aattelin mennä käymää stockalla ja vaikka kahvilla, palkitsen itseäni siivouksesta!
hauskaa päivänjatkoa kaikille ja hyvää viikonloppua!
Ohops, olipas eilen pino hurahtanu, jos nyt muistasin jotain...
Lilli: Outoo kyllä jos vaan yks " maanantai-kappale" osunu pakkauksiin, missään ainakaan ei oo ollu puhetta et ois muilleki sattunu. Mut hyvä et saat uuden!
Masun muodosta: Tähän viikkoon asti se on ollu suoraan eteenpäin, mut nyt vaihtelee päivittäin. Eilen oli " lommo" vasemmalla puolella, ja jos oikein tulkitsin nii poikittain oli.... Nyt taas suoraan tossa eessä..
Tytteli: Musta tuntuu et mä haastan riitaa joka asiasta, onneks mies ei lähe mukaan. Ite asiassa me on 7v:n aikana riidelty 2kertaa.. SIIS KUNNOLLA RIIDELTY,ITKETTY JA SOVITTU..Yksin " riitely" on aikas tympeetä, joskus toivon et pamahtas kunnolla... että näin...
Hoxa: Mulle alkaa olla ylivoimasta vieraiden kestitys, en vaan viiti valittaa asiasta, ennenku miehelle vieraiden lähettyä ja sit yleensä seuraava päivä menee pilalle ku kolottaa yms....
Sukraloosia oon iteki miettiny ja jättäny ostamatta vielä, mut eihän ne voi vaihtaa semmoseen makeutusaineeseen mikä ei passais kaikille....?
Anninapa: Ummetusta ei nyt oo ollu, johtuisko puurojen hurjasta syönnistä... Mut esikoisen aikaan jouduin alottamaan jostain rv25 luumujen mättämisen ja duphalacin... Ja välillä ei siltikään toiminu.....
Summersnow: oon ite keksiny miten kuvailis tuntemusta, mut toi se oli, painaa ylöspäin... Närästys ei vaivaa ku iltasin mut sillon niin mahottomana et pakko renniehen turvautua....
Mrs.Marple: Mun synnytyshaave on suinki pitkään ilman mitään apuja, mut niin oli pojanki kohalla ja epiduraaliin päädyin... Ja toiveena ettei tarttis olla käyrissä/makuulla mahottoman kauaa... Haluaisin kävellä/liikkua suinki pitkään, koska viimeks sillon ei tuntunu niin hurjalta...
Sitten omaan (.). Eilen lenkkeiltiin koko perhe ja loppusuoralla jo oltiin niin alko kivistämään niin et piti pysähtyä, poika kävi aina tuuppaamassa takapuolesta vauhtia... Yöllä vaihteeks asennon vaihto tuskaa, ei hyvä ei...
(hih.. Tein " krisset" ja otin eilisen pinon näkyviin, muuten oisin muistanu YHEN puheenaiheen!)
Huomenna pääsen ostoksille ilman miesväkeä ja saas nähä kuinka paljo saan tuhlattua vauvanvaatteisiin. oon koittanu ostella pojalle valmiiks kesää/syksyä ajatellen ettei sitte tarvii....
Juuh... Pyykkikone on pessy jo, tympeetä rueta kumartelemaan ne koneesta........
Suhmura ja Napura 31+1
Ei ollut kukaan laittanut linnkkiä eiliseen pinoon... enkä mä osaa... :(
Nyt mä vähän alan tajuta kaikkia niitä kenellä on ongelmia nukkumisen kanssa. Viime yö oli aika kaamee... lonkkia kolotti ku oli nukkunu hetkenaikaa samalla kyljellä :(
Kävin maanantaina siellä lääkärissä ja kaikki arvot oli loistavat. painoa on tullut nyt sit 8kg. Viime viikolla pohdin sitä täälläkin et miten lääkäri tietää kohdunkaulan tilanteen jos kohdunsuu on kiinteä. Noh enpä muistanut kysyä kun sain niin kovan saarnan siellä. Eli mulla noi supistelut on lisääntynyt ja niitä tulee päivällä joka tunti, on kuulemma liikaa. Kipeitä niistä ei oo ku ehkä joka toinen päivä muutama. Ei oo tehnyt kohdunsuulle mitään et kiintee on. Sit peijakas menin siltä lääkäriltä kysyyn et saisinko lähtee pääsiäisenä ajaan 600km sukulaisiin. No se nauro päin naamaa(!) ja totes et älä ees uneksi. No osasin kyl odottaa kieltävää vastausta mut piti kuitenkin kysyä enkä odottanut ihan tohon tyyliin esitettyy vastausta.
Sitten se meinas et kirjottaa mulle pariviikkoo sairaslomaa ja ku kysyin et eikö riittäis et lyhennän edelleen työpäivää nii siitähän se myrsky nousi, se purki mun niskaan kaikkia yrittäjänaisia kohtaan tuntemansa turhautumisen! Eli nyt mä oon vain itseäni ajatteleva itsekäsihminen (näitä sanoja käytti lääkäri)!
En oo ihan sit totellut tätä lääkäriä ja oli ke ja to töissä 9h ja tietty se kostautu, supistelee, paska olo ja huonot yöunet. Koko viikon oon " myynyt" vaa ei oo:ta enkä oo ottanut yhtään uutta asiakasta et tästä eteenpäin oon sit vaa 4-6h päiväs. Ja nyt lähen suorittaan sen kuuden tunnnin urakan tältä päivältä.
Oli kiva saada taas vähän purkaa suurimpia höyryjä!
Anu rv onkohan nyt 27+6 vai 28? (mä en IKINÄ muista)
EI ollut yö mikään kehuttava. Illalla selkää särki ja jomotti ihan älyttömästi ja en tiennyt mitä tehdä. Jotenkin kummasti sit sain unen päästä kiinni mut sit alkoi lonkkien kivistys joka kesti koko yön. INHOTTAVAA!!! Nyt on semmoinen vaihe että ainoa hyvältä tuntuva asento olisi seisten mutta kun pitäisi levätä...
Pikku2 piti myös melkoista jumppakoulua vähän väliä joten äippä on jokseenkin väsynyt. Onneksi esikoinen on päikkärissä että saa vähän huokaista.
Mun maha on ihan erimallinen ja kokoinen kuin ekalla kerralla. Nyt se on tosi eteenpäin, isompi ja mun mielestä aika alhaallakin. Linea negraa ei ole tällä kertaa näkynyt enkä tiedä milloin se vielä saattaisi ilmaantua. EIkös sekin mukamas ennustanut jotain???
Mä lähden etsimään niitä pieniä vaatteita netistä. Kerron jos löydän jotain järkevää.
Hauskaa päivää kaikille!
T: Hansu-75 rv29+1
no uusi yritys, mitä se linea negran " puuttumattomuus" sitten ennusti? muistaako kukaan! ihan vaan mielenkiinnosta kyselen!
Mullakaan ei ole vielä viivaa, mutta esikoisenkin kanssa tuli vasta 37 viikolla, joten ehtii se vielä tulla. Silloin (muistaakseni) meni koko mahan poikki, eikä kiertänyt navan ympäri, ja poika tuli. Mä en enää muista, miten vanhan kansan mukaan menee tytöllä ja pojalla. Meilläl oli pojalla sama viiva, sehän tulee monesti vauvalleki. Ja pojalla näkyy vieläkin sitä viivaa masussa, eli on nyt 2 v 10kk. Itelläki se kesti kauan aikaa synnytksen jälkeen ennen kuin häipyi. Mulla masu on saman mallinen kuin ekalle, aika lailla eteenpäin. Takaa ei välttämättä edes huomaa et ois raskaana.
Oon huomannut, että mulla on ihan hirveitä kirjoitusvirheitä, lähinnä kirjaimia puuttuu välistä, liekö painan liian nopeasti näppäimiä. Tai sitten kirjaimet vaihtaa tavallaan paikkaa keskenään. Ja syödessä tahtoo ruokaa tippua paidalle (lounaalta lähtiessä kivoja laikkuja paidalla...), onko motoriikkaa niin huonontunut raskauden takia?
nyt täytyy tehdä ihan oikeast töitäki. Huomaan, että ajatukset alkaa olla äippälomalla ja vauvassa...'
sokuri ja edelleen 31+5
Täällä jatketaan sairastelua, nyt taitaa tosiaan tuo tytön räkäisyys viiä mut mukanaan. Koko yön valvoin kun yskitti niin pirusti ja kurkussa alkoi kasvaa kaktus :(
Onneksi alkaa viikonloppu ja saan pitää ukkelin kotona niin saan itse levättyä kanssa hiukan.
Mä en taaskaan muista melkein yhtään noita jutunaiheita, tai ainakin luulen etten muista. Mutta jos yrtsis...
Eli synnytyshaaveena mulla on lähinnä että mä selviän siitä jotenkuten :) Mä olen pelkopolin asiakas esikoista odottaessani ja olen sitä edelleen, vaikka tyttö syntyikin oppikirjan mukaan. Joten toivon vain että kaikki menee hyvin ja ns. suunitellusti.
Ummetuksesta joku kyseli ja itsekin siittä marmatin joku aika sitten. Mulla tuntuu että suoli toimii enää vain yhteen suuntaan, sisäänpäin :( Luumuja en voi syyä, niistä tulee vaan järjettömät ilmavaivat ja kipee maha. Oon kokeillut kuitupuurot, duphalacit, valmarinit yms. Ei mitään tehoo! taidan olla aikamoinen " paskamakki" kun laskettu aika koittaa :)) YÄK!
Muuten te joita närästää niin suosittelen hankkimaan maitohappobakteereita! Mä oon nyt kuukauden ajan joka ilta syönyt kaksi maitohappokapselia viimeisenä ennen maatamenoa ja närästys on enää muisto vain :) Maitohapon pitäisi tehdä hyvää myös masuvauvan suolistolle. Syötin myös aikanaan esikolle vauva-aikana sitä baby-maitohappoa ja meillä ei kärsitty vatsavaivoista.
Siitä linea negrasta... Mä en kyllä siis ees kunnolla tiiä mikä se on, joku viiva vatsassa... Mulla ei tullut esikosta ->tyttö, eikä ole nyt tullut ja poikaa odotetaan. Mua kanssa kiinnostaa mitä sen puuttuminen sitten kokonaan tarkoittaa :)
Vatsan muoto on nyt ihan eri kuin tytteliä ootellessa, silloin levisin ihan tasaiseen joka puolelta ja vasta viimeisillä viikoilla musta näki että oon oikeesti raskaana, enkä vaan läski :) Nyt vatsa kasvaa sievästi eteenpäin ja takaa musta huomaa vain perseen levinneen :)
Jaa aika hyvin taisin kuitenkin muistaa :)
Nyt taidan lähteä hiukan lepäilemään, väsyttää niin kovin! Ja tyttökin nukkuu.
Jaa niin- viime yönä oli mielenkiintoista kun naapurin " hienorouva" päätti tulla tuhannen päissään alaoven lasin läpi kotiin :) Hitsit että säikähdin, täällä ku ei yleensä kuulu mistään mitää ääniä ja sitten yhtäkkiä tuollainen leidi rysähtää lasin läpi... Mahtaa olla muikee olo nyt, kun huoltomies kolkuttelee laskun kanssa ovella...
Hyviä viikonloppuja kaikille jos ei kirjuutella :)
Helmis ja Onsku 29+0
suhmura80:
(hih.. Tein " krisset" ja otin eilisen pinon näkyviin, muuten oisin muistanu YHEN puheenaiheen!)
Suhmura ja Napura 31+1
[color=red]ai että sain makoisat naurut tästä kommentista :)))
oli ihan pakko ukollekkin mennä kertomaan :)))
nyt ruoka kaupassa käymään ja tuun sitten kirjottelemaan paremmalla ajalla...siihen asti...moro!
krisse rv29+6
queen:Lilli: Kerroit kirvelystä. Onko sulla myös niin että tuntuis kun koko ajan ois pissahätä ja sit tulee pari-kolme tippaa ja kirvelee? Mulla on tätä vaivaa edelleen toisinaan ja nyt huomasin et yhdynnän jälkeen pahenee :( Sit on taas päiviä et on ok. Mietin vaan voiskohan se mullakin johtua et vaavi painaa rakkoa?! Ainakin osaltaan...Inhottava vaiva kyllä...
V:just noin mulla on ollut.Ja tänään selvis,että nyytti on TODELLA alhaalla. Mulla kans seksi vaan pahentaa asiaa. Kirvelee ainakin kaks päivää sen jälkeen ihan älyttömästi. Varsinkin silloin jos juo paljon hapanta. Autz! Lääkäri vain sanoi vaivaan,että sille ei voi mitään kauheasti itse tehdä. Pääasiassa vaan voi kärsiä. Mullakin on just otettu kaikki mahdolliset pissitestit ja viljelyt,joten tulehdusta se ei ole.
Mrs.Marple: Kerroit synnärikäynnistä. Mä olin joskus 14.3. muistaakseni synnärillä katsomassa. Meitä oli huikeet 3 paria ruotsinkielisessä ryhmässä. 5 piti tulla mutta ne loput eivät vain tulleet.
Mulla olis kans toiveissa se Amor-allas avautumisvaiheessa,mutta en tiedä saanko edes haaveilla sellasesta kun ei ole ollut normaali raskaus. Toinen olisi sitten että saisin ponnistaa alaspäin,eli jakkara tai joku sellanen. Kivunlievitystä en ole vielä yhtään miettinyt. Mutta mä alan voimaan yleensä kivusta tosi huonosti. Ja saan myös lääkkeistä yleensä kaikki mahdolliset sivuvaikutukset. eli pitää sitten sielä päättää,että kumpi on se pienempi paha.
Odottavaparturi: Mulle kans tuli matkustuskielto :( no olin sen jo kyllä itsekkin päättänyt etten lähde pääsiäisreissuun. Mutta kaiken kukkuraks sain vielä yksin liikkumiskiellonkin,eli en saa lähteä mihinkään yksin ja se ei ole kivaa. Mutta mitäpä sitä ei tekis tämän nyytin eteen ;)
Tervetuloa joukkoon jotka on päässyt maistamaan inholääkärin läksytystä. Mulla on kans sellainen osunut kohdalle ja voin elää vain myötätunnossa mukana. Mä en sitten yhtään ymmärrä tollasta kun pitää olla ilkeä! Aivan niin kuin olis hirveetä olla mukava odottavalle äidille.
No joo kerron toisessa osassa sitten neuvola kuulumiset
Lilli81 32+0
Sielä oli taas se MUKAVA neuvolantäti joka myös kuuntelee mitä on asiaa. Se on tuuraamassa aina välillä mun omaa neuvolantätiä kun se on lomalla. Tämä täti tulee aina kuulemma äippäpkl puolelta joten se tietää enemmän kuin keskiverto neuvolantäti. Ai niin ja olihan sielä mukana vielä pian valmistuva kätilökin. Että sain kyllä pesuteellisen hyvän käynti kerran!
No mutta kuitenkin hemppa oli noussu taas ihan huimasti se oli nyt 125. Mun 2 päivän mustaherukka kuuri taas tepsi! Pitääpä muistaa nyt tankata tästä lähtien aina 2 päivää ennen omaa mustaherukkamehua tai pakastemarjoja.
Verenpaineet oli sitä samaa rataa kuin aina ennenkin 116/70. Elikkäs kuulemma tosi hyvä.
Masun mitta oli pienentynyt. Mutta sen näin itse silmälläkin. Ja siihen olis sitten selityskin tiedossa kun ne vauvan asentoa sielä tutki. Eli nyytti oli pääalaspäin ja kuulemma aivan tosi alhaalla. Siks kuulemma mitta oli niin pieni.Ja sitten hän vielä loikoili vinosti sielä masussa niin niiden oli vaikea löytää sitä mittauskohtaa.
Sydänääniä niiden oli aluksi vaikea löytää. Etsivät kuulemma aivan liian ylhäältä. Sitten kun ne meni tarpeeksi alas niis sieltähän ne löysi kuulemma todella hienot äänet. Kaikki kuulosti normaalilta ja sanoi vielä,että on eläväinen nyytti masussa. Äänet sillä oli 140 luokkaa vähän sen alle ja sen yli. Riippui miten se nyytti sielä ähelsi.
Äidille painoa oli tullut viikossa 800g. Joten kuulemma ihan hyvä! Eka kerta kun ne kirjoitti mun korttiin ton painon lisäyksen.
Ja tosiaan nyytin tarjonta oli RT?. Ne meinasi,että viikolla 34 sen vois vielä ultralla varmistaa. Näin tämä kätilö meinasi. Katsotaan nyt sitten mitä oma kätilö sanoo. Samalla mulle sitten aikaistettiin sitä viimeistä lääkärikäyntiä kun mun tila on se mikä on.
Ai niin ja pississä oli taas valkuaisainetta jonkin verran,mutta ei kuulemma hälyttävästi. Samoiten oli vähän turvotusta nilkoissa ja käsissä.
Eli nämä kaksi olivat sitä mieltä,että nyyttillä taitaa olla kiirus maailmaan. Ensinkin kun hän on näin alhaalla ja toiseksi kun mua tietysti supisteli sielä aika lahjakkaasti. Kätilö-opiskelijakin sai ekaa kertaa kokeilla miltä masu tuntuu kun siinä on supistus. Kuulemma olis tosi hyvä jos pääsisin 35+ viikoille. Ja ennen sitä nyt ei saa sitten mitään ponnistella,kanniskella eikä kauheasti liikuskella pitkiä matkoja,ettei vedet mene liian aikaisin. Kätilö meinasi,että hyvä jos pystyn pinnistelemään sinne lähelle 37 viikkoo,mutta kuulemma on TODELLA epätodennäköistä,että nyytti pysyy matkassa aina sinne +40 viikoille.
Että sellainen neuvolakerta mulla. Mutta yleisesti ottaen mulla oli paljon rauhallisempi olo tämän käynnin jälkeen kuin yleensä. Ja tuli sellainen olo,että ne oikeastikin olivat kiinnostuneita mun tilasta eikä niillä ollut kiirettä ja pystyi kyselemään ihan rauhassa niiltä asioita.
Seuraava kerta on sitten ensi viikolla keskiviikkona. Hänen kantansa oli kuulemma se,että minun pitäisi käydä väh. se 1 kerta viikkoon neuvolassa tarkistamassa tilanne jos olisin hänen vakkari-äitinsä. Katotaan sitten mitä mun oma neuvolantäti sanoo ens viikolla kun se tulee töihin.
Lilli81 32+0
P.S menee myös huuto.netiin etsimään vauvan tavaroita ;)
Joku muukin oli menossa!
Siis mitään varsinaisia kysymyksiä ei vielä tainnut olla näkyvissä..
Joku muukin nukku viimeyön tosi huonosti. Mulla vaikutti kirkas kuu joka paistoi päin naamaa, sillon mä pyörin ja hyörin..ja vauveli oli todella aktiivinen ja niskaa särki (tyyny ihan kasassa). Ja pissalla piti ravata nyt ainakin 4 kertaa. Just mietiskelin sitä, kun ei oo yöllä tarvinu pissalla käydä ja nyt se sitte taas alko ??!!
Oltiin eilen illalla vielä shoppailemassa vähän kotiin verhoja yms. Ja se bauhaus on sellanen kauppa, et mulla aina supistelee siellä ihan sairaasti..Esikoista kun odotin niin bauhaussissa supisteli aina tosi paljon! Kävelymatkat siellä on niin pitkiä..ilmeisesti! Juu no tänään sit vielä lähin shoppailee ompelutarvikkeita. Meinaan ruveta ompelee verhoja ja sitte sellasta sohvapatjan suojusta (kyseessä vanha puusohva). Ruokakaupassa tietty samalla kävin, kun autolla olin liikkeellä.
[color=blue] Onko joku muu kuin minä..niin HIMOSAUNOJA?? [color=black] Mulla oli myös esikoisesta sellanen outo juttu, et piti joka päivä päästä saunaan tai ainakin kuumaan suihkuun. Rentouttaa mua ihanasti. Ja sitte sen jälkeen kauheet rasvaussessiot :)
[color=blue] Ja sitten kertokaahan TERVEELLISIÄ VIIKONLOPPUNAPOSTELU VINKKEJÄ??
Hyvää perjantaita kaikille!! Hanna*
Että itse ostin porkkanoita ja kurkkuja, joita pilkon valmiiksi. Ja 2 dippiä joihin niitä sitte kastelen..Viinirypäleet on tietty toinen mun herkku (kivettömät) niistä tyydyttyy karkkihimo!
Hanna*
Hoxa:[color=blue] Ja sitten kertokaahan TERVEELLISIÄ VIIKONLOPPUNAPOSTELU VINKKEJÄ??
edellisen vinkkejen lisäks vois laittaa,että kukkakaalia on aivan ihana dipata noiden kanssa.
Ja sitten voi tietty tehdä porkkanaraasteen ja laittaa anasta sekaan:) Mun ehdoton suosikki!
Mä luulen,kyllä että tulee sorruttua tosin taas voimikropoppareihin. Tätillä oli kaupassa hauskaa kun mä alesta kaappasin 10 pussia voimikropoppareita, en ostanut mitään muuta! Hyi mua :)
Lilli81 32+0
Mulla taas kauhee väsy...En oikeen tiiä mistä johtuu, kun se hemppakin oli ihan ok. Nukuin kyllä viime yön toooosi huonosti. heräilin vähän väliä ja kävin pissalla.
Tänään ei oikeestaan oo mitään erikoista kirjotettavaa. Vaavi liikkuu ihan normaalisti mun mielestä ja hyvä niin. Selkä on taas aika huonossa jamassa ja vähän väliä närästää. Muta kyllä sen vauvan takia kestää!
Jotenkin mieli ihan maassa kun taas satelee räpäskää,höh:(
Muista Lilli ottaa rennosti ja lepäile! Jaksuja vielä muutamaksi viikoksi!
Queen rv32+0 ja neiti 1,3v
muttei muista enää puoliakaan..
Napostelusta, kurkku- ja porkkanasuikaleita vaan! Eipähän lihota. :-)
Synnytyksestä, en viitsi edes kauheasti ajatella, toivon, ettei menis pitkään ja ois yhtä helppo kuin toisesta. Supistusten välit laantui sairaalassa, mut kuitenkin syntyi alle 12vrk lyhyellä ponnistusvaiheella (joka ei tosin ollut kiva). Ja ennenkaikkea toivon, et sais synnyttää (ettei tulis mitään tilannetta, miks leikkaus). No, kaikkein eniten tietty, et vauvallla olis kaikki hyvin!
Jatkan, jos olis vielä jotain muuta, mitä en muistanut...
Summerska
Odottava Parturi, olipas sulla lääkärikäynti. No, hyvähän se on, että huolehtivat ja ovat sopivan äkäisiä, vois olla, et muuten menis sairaslomakehotukset osalla meistä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mut ymmärrän, ei yrittäjänä oo helppo lomia pitää. Ja ajatelkaas nyt kotiäitejäkin, mitäs sairaslomaa se on, kun lapset on kuitenkin hoidettava!
Mrs.Marple, mitä vaippoja oot pessyt, eli mitä aiot käyttää vauvalla? Onko kokemuksia, millaiset systeemit on hyviä?
No, ehkä tässä nyt oli kaikki tältä kertaa.
summerska
Töistä taas kirjoittelen, meillä ei kotikoneella nämä sivut jostain syystä suostu latautumaan. Tulee vain tuo harmaa tausta : 0
Eilen kirjoittelin artikkelia kotosalla. Flunssa vetää voimat iltapäivisin, ja kun on tuo hemppakin alhaalla. Melkein haluttas pyytää sairaslomaa, mutta sillä ei ole oikeastaan merkitystä. Artikkelia kirjoittaisin kotona kuitenkin ja voin tehdä sitä nytkin ilman sairaslomaa. Kotikoneelta vain puuttuu pari ohjelmaa, joita välillä tartten. Ajattelin nyt ilmoittaa etten tee loppuaikana enää muuta, kuin viimeistelen jutun. Pääsisi siitäki eroon...
Eilen nukkumaan mennessä kurkku oli kipeä, nenä tukossa, ja kaikenlisäksi alkoi närästämään, tuntu ettei saan unen päästä kiinni millään...ja sitten vielä katsoin Lostin, seki menee niin kummalliseski, et parempi ois jättää katsomatta, heti jää mieleen pyörimään. Olen muutaman kerran nauhoittanut sen ja katsonut myöhemmin hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa. Mieskin on työreissulla, niin oltiin esikoisen kanssa kahdestaan.
Masuvaavi liikuskelee kovasti, yölläki potki pariin kertaan niin vauhdilla, että itekki ihan heilahdin, kun rentona makasin sängyllä : )
Ninnille tsemppiä suppareitten kanssa! Oli varmaan jotai muutakin kommentoitavaa, mutta palaan asiaan, kun muistuvat mieleen.
sokuri 31+5