Mua ei kiinnosta olla yksin vastuussa lapsistani tai ilman lasten isää lasteni seurassa eikä hoitaa heitä
Miksi tämä on joistakin ihmisistä jopa ahdistavaa? Jos omaa äitiäni ei olisi kiinnostanut olla kansani olisin ollut vain tyytyväinen.
Kommentit (420)
Mä en jaksa lukea tätä ketjua mutta kun joissain vastauksissa lukee että ap kiusaa lapsiaan tai kohtelee huonosti niin minkälaisista asioista on oikeasti kyse siis? Voiko olla mahdollista että tässä on joskus sama henkilö ap:na ja vastaamassa. Onko tämä ap edes todellinen henkilö. Miten näihin kivikissan ketjuihin tulee heti niin monia henkilöitä vastaamaan? Olisi mielenkiintoista nähdä ip osoitteet mistä kukin kirjoittaa. Jotenkin tuntuu että tässä on paljon samoja henkilöitä vastaamassa. Anyway outoja juttuja. T. Se neljän lapsen äiti
Eihän ap ilmeisesti edes näe lapsiaan kuin vuoroviikoin tms. Täysi feikkiäiti siis. Lomaa vain koko elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, taas se vaihe, että huudat ja kiroilet kirjoittaessasikin. Ei jaksa kuule tänään tätä settiä.
Toi oli hyvä toi luulo, että narsistin lapsella ois jotain valtaa itseensä ja asioihinsa, siinä taas nähdään muiden ihmisten paskuus narsistien lapsia kohtaan. Ei ole ennen kun saa apua, ja paskoinkohtelijoilta ei sitä apua tule ikinä saamaan. Hävetkää itte sitä.
apVoi että, monella on lapsuuden traumoja ja ihan todella todella pahoja sun huoneen siivoamiseen verrattuna ja silti meistä/ heistä kasvaa ihan kunnollisia ihmisiä--- eikä ainakaan tuollaisia hirviöitä jotka kiusaa lapsiaan ja miehensä henkihieveriin.
Sinä oletkin ehkä saanut kasvattaa itse itseäsi, se on täysin eri asia, kuin että sulla on ensin joku, jolla on valtaa sinuun ja se vie sen sun oman vallan itseesi ja istuttaa oman valtansa sinuun niin, että oma valtasi estyy tai tuhoutuu. Miten sä silloin korjaat ne vauriot, kun ensinnäkin sulla on jo sota päässäsi siitä, onko ne vaurioita, koska se vallan ottanut sanoo totta kai, että se, että hänellä on valta sinusta ei ole vaurio, ja jos koitat siirtää hänet, se on vaurio, kun kuitenkin olet ihan vaurioitunut siitä, ettet saa itse olla vallassa itseesi.
apEi, usko nyt vaan. Maailmassa on ihmisiä joilla on ollut ihan todella pahoja kokemuksia, ihan järkyttäviä tapahtumia.. Ja silti ne on empaattisia ja pystyy huolehtimaan lapsistaan.
Sitten on ne, joilla on todella hyvät edyllytykset elämään, ja niistä tulee hirveitä vittupäitä.
Sä kuulut siihen väliin, kaikki lähtökohtaisesti hyvin, mutta sun mieli on sairas.
Kun normaali ihminen pystyy vielä paranemaan traumoista ja takaiskuista ja käsittelemään ne ja laittamaan sivuun..
Sinä kiusaat lapsiasi ja se on todella sairasta se.
Ei ne ole empaattisia, ne on rasisteja ja muita kohtaan epäluuloa tuntevia, homot, luonnonsuojelijat, ketkä milloinkin on näiden vajaiden hampaissa, he ovat ahdaskatseisia ja vaikka millä tavalla häiriintyneitä. Ne vain kuvittelee olevansa ihmisinä jotain. Tai edes hyviä. Ei ne ole. Ne vois lähettää kantoraketilla avaruuteen.
apEi se niin mene. Kyllä monella on joku asia, minkä turvin voisi sekoilla loputtomasti kuten sinä, mutta ihmiset ei tee niin. Ne jättää menneisyyden taakseen ja rakentaa oman elämänsä.
Mutta se että omia lapsiaan rääkkää, niin se kertoo jo todella sairaasta mielestä.Kyllä he sekoilee tuolla turuilla ja toreilla ja baareissa ja joka paikassa, kuule. Rasisteina ja homofoobikoina ja haukkuvat luonnonsuojelijoita ym. Jatkuvasti täysin huonoa käytöstä ja huonojen käytöstapojen opettamista heidän lapsilleen ja muille tuskana ja taakkana täällä maapallolla olemista heidän puoleltaan.
ap
apSiis sinusta rasisti on pahempi kuin ihminen joka rääkkää lapsensa henkihieveriin jonkun keksityn äitinsä haamunsa takia? Vau.
Minä en rääkkää minun lapsiani, ja rasistit ovat vähintään yhtä vaurioiutuneita ja haitaksi muille kuin minäkin. Erona vaan, ettei he mene terapiaan raisistisuutensa hoitaakseen. Me muut joudumme elämään heidän kanssaan täällä lopun elämäämme, vaikka itse miten kasvaisimme ihmisinä. Heidän ei tarvitse kasvaa. Eikä heillä olisi siihen tottapuhuen resurssejakaan. Siksi heitä pitää ymmärtää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa lukea tätä ketjua mutta kun joissain vastauksissa lukee että ap kiusaa lapsiaan tai kohtelee huonosti niin minkälaisista asioista on oikeasti kyse siis? Voiko olla mahdollista että tässä on joskus sama henkilö ap:na ja vastaamassa. Onko tämä ap edes todellinen henkilö. Miten näihin kivikissan ketjuihin tulee heti niin monia henkilöitä vastaamaan? Olisi mielenkiintoista nähdä ip osoitteet mistä kukin kirjoittaa. Jotenkin tuntuu että tässä on paljon samoja henkilöitä vastaamassa. Anyway outoja juttuja. T. Se neljän lapsen äiti
Toivomme että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtikö sulta mikä puoli jatkamaan niitä hommiaan?
Hienoa olla kosketuksissa oikeaan skitsoon!! Oikeasti, minusta siinä on jotain jännää.
Naurettavaa muutenkin kuvitella, että tämäntasoiset kommentit jotenkin loukkaisivat tai satuttaisivat minua. Noi on sellaisia, joita itsekin lauoin ihmisille joskus sata vuotta sitten, ennen kuin aloin hakea apua.
apMiksi mä sinua haluaisin satuttaa tai loukata? Miksi mulla olisi tarvetta sellaiselle? Ei kun oikeasti, sä oot niin pöpi että tää on tosi mielenkiintoista.
Kyllä sun sekoilua mielellään seuraa, kuin jännittävä kirja. Itse ei tarvi onneksi olla oikeasti mukana, saa vaan ihmetellä.
Tosi harmi vaan jos sulla on oikeasti lapsia.Siis et oikeasti ymmärrä kommenttiasi loukkaavaksi sinänsä? Eli sinuakin saa vaikka pomosi sanoa skitsoksi?
apNo mä en käyttäydy kuin skitso, siinä se ero.. ;)
Ethän sä todellakaan osaa käyttäytyä, jos menet heti sanomaan jollekulle joka käyttäytyy oudosti, että tämä ON outo tai on skitso tai mitään. Ihmisillä voi olla montakin syytä käytökselleen, joista sinä et tiedä mitään, ja on todellakin loukkaavaa mennä nimittelemään heitä sinun omien kuvitelmiesi mukaan. Pomosihan saattaa kuvitella sinusta, että olet skitso, sehän on hänen tulkintansa, eli sen perusteella hänhän sitten saisi sanoa sinulle, että olet skitso, koska se hänestä sille näytti.
apMikä ihmeen mun pomo??:D .. On se hullu..
Joo mut kyllä, sää olet hullu skitso joka ei olisi ikinä saanut tehdä elämässään noin paljon asioita mitä sinä olet tehnyt.
Etkö sä oo töissä? Eikö sulla ole ikinä ollut pomoa, etkä tiedä, mikä se on? Ja sain ne lapsetkin tehdä, hähhäh ja jos he ovat onnellisia elämässään niin mulla on enemmän kuin monilla. Jota ilmankin olisin toki tullut toimeen, jos olisin nähnyt tulevat ongelmat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap ilmeisesti edes näe lapsiaan kuin vuoroviikoin tms. Täysi feikkiäiti siis. Lomaa vain koko elämä.
Toivomme että ei näe..
"Mikä pomo, on se hullu, kun luulee, et mä tiiän mikä joku pomo on, öhö öhö, öhö öhö"
Siis mikä tää on että ap sanoo että pitää taas mennä "sinne" kun isä lähtee harrastamaan eli ap ei asu lasten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa olla kosketuksissa oikeaan skitsoon!! Oikeasti, minusta siinä on jotain jännää.
Naurettavaa muutenkin kuvitella, että tämäntasoiset kommentit jotenkin loukkaisivat tai satuttaisivat minua. Noi on sellaisia, joita itsekin lauoin ihmisille joskus sata vuotta sitten, ennen kuin aloin hakea apua.
apMiksi mä sinua haluaisin satuttaa tai loukata? Miksi mulla olisi tarvetta sellaiselle? Ei kun oikeasti, sä oot niin pöpi että tää on tosi mielenkiintoista.
Kyllä sun sekoilua mielellään seuraa, kuin jännittävä kirja. Itse ei tarvi onneksi olla oikeasti mukana, saa vaan ihmetellä.
Tosi harmi vaan jos sulla on oikeasti lapsia.Siis et oikeasti ymmärrä kommenttiasi loukkaavaksi sinänsä? Eli sinuakin saa vaikka pomosi sanoa skitsoksi?
Ethän sä todellakaan osaa käyttäytyä, jos menet heti sanomaan jollekulle joka käyttäytyy oudosti, että tämä ON outo tai on skitso tai mitään. Ihmisillä voi olla montakin syytä käytökselleen, joista sinä et tiedä mitään, ja on todellakin loukkaavaa mennä nimittelemään heitä sinun omien kuvitelmiesi mukaan. Pomosihan saattaa kuvitella sinusta, että olet skitso, sehän on hänen tulkintansa, eli sen perusteella hänhän sitten saisi sanoa sinulle, että olet skitso, koska se hänestä sille näytti.
Joo mut kyllä, sää olet hullu skitso joka ei olisi ikinä saanut tehdä elämässään noin paljon asioita mitä sinä olet tehnyt.
Etkö sä oo töissä? Eikö sulla ole ikinä ollut pomoa, etkä tiedä, mikä se on? Ja sain ne lapsetkin tehdä, hähhäh ja jos he ovat onnellisia elämässään niin mulla on enemmän kuin monilla. Jota ilmankin olisin toki tullut toimeen, jos olisin nähnyt tulevat ongelmat.
ap
Juu siis sehän on aivan selvä asia ettei sulla pitäisi olla lapsia. Eikä sulla pitäisi olla elämässäsi yhtäkään elävää ihmistä, joka joutuu sinusta kärsimään.
Ja mulla on ihan normaali työpaikka, jossa käyn töissä--- mä en usko että normaaleilla ihmisillä nyt pomon kanssa tulee tilannetta että hän joutuu miettimään onko joku skitso.. Et aika kaukaa haettua, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tää on että ap sanoo että pitää taas mennä "sinne" kun isä lähtee harrastamaan eli ap ei asu lasten kanssa?
Toivomme todella ettei asu enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJuu siis sehän on aivan selvä asia ettei sulla pitäisi olla lapsia. Eikä sulla pitäisi olla elämässäsi yhtäkään elävää ihmistä, joka joutuu sinusta kärsimään.
Ja mulla on ihan normaali työpaikka, jossa käyn töissä--- mä en usko että normaaleilla ihmisillä nyt pomon kanssa tulee tilannetta että hän joutuu miettimään onko joku skitso.. Et aika kaukaa haettua, ei muuta.
Kysymys ei ollutkaan siitä, että se tilanne nyt tulisi sulle eteen, vaan että olisiko ok, jos tulisi. Et tietenkään voinut myöntää, että se olisi sinusta ilmeisesti kuitenkin loukkaavaa, ja että et ilmeisesti ajattelisi, että "ei pomo tuolla mitään pahaa voinut tarkoittaa. Se on vaan seurannut mun käytöstä, ja tullut siihen tulokseen, että oon skitso, mutta siis, ei oo mulle ongelma".
Ehkä sä jostain syystä itse asiassa pelkäätkin, että joku näkisi sun käytöksessä jotain skitsoa? Koska et voisi välttyä ajattelemasta, että niinkun sähän ootkin. Vaikka voisin jopa epäillä, että et varmaan ole, mutta tuo on jokin sinun ei vallassasi oleva vanha uskomus lapsuudestasi. Ja sinä loukkaantuisit, jos joku sanoo sinua skitsoksi. Etkä ajattelisi, että no, höh, mikähän tollakin on?
ap
Ja siis noi alun esimerkit lasten käytöksestä vaan ovat mulle ongelmia, en halua silti vääntää heitä muottiin siksi, että ne on mulle ongelmia.
ap
Minusta on inhottavaa toisaalta, jos lasten ilmaisua tukahdutetaan, koska vanhemmalla on jokin ongelma, ja koska vanhempi ei osaa käsitellä lapsen ilmaisua tai toiveita omista haavoistaan johtuen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJuu siis sehän on aivan selvä asia ettei sulla pitäisi olla lapsia. Eikä sulla pitäisi olla elämässäsi yhtäkään elävää ihmistä, joka joutuu sinusta kärsimään.
Ja mulla on ihan normaali työpaikka, jossa käyn töissä--- mä en usko että normaaleilla ihmisillä nyt pomon kanssa tulee tilannetta että hän joutuu miettimään onko joku skitso.. Et aika kaukaa haettua, ei muuta.Kysymys ei ollutkaan siitä, että se tilanne nyt tulisi sulle eteen, vaan että olisiko ok, jos tulisi. Et tietenkään voinut myöntää, että se olisi sinusta ilmeisesti kuitenkin loukkaavaa, ja että et ilmeisesti ajattelisi, että "ei pomo tuolla mitään pahaa voinut tarkoittaa. Se on vaan seurannut mun käytöstä, ja tullut siihen tulokseen, että oon skitso, mutta siis, ei oo mulle ongelma".
Ehkä sä jostain syystä itse asiassa pelkäätkin, että joku näkisi sun käytöksessä jotain skitsoa? Koska et voisi välttyä ajattelemasta, että niinkun sähän ootkin. Vaikka voisin jopa epäillä, että et varmaan ole, mutta tuo on jokin sinun ei vallassasi oleva vanha uskomus lapsuudestasi. Ja sinä loukkaantuisit, jos joku sanoo sinua skitsoksi. Etkä ajattelisi, että no, höh, mikähän tollakin on?
ap
Siis jos mun pomo tulisi epäilemään mun mielenterveyttä niin enköhän mä vähä säikähtäisi että nyt mulla on jotain tosi hullusti ja tarvii varmaan hakea apua...:D
Juu mut sehän on hullussa ja terveessä se ero, hullu ei tajua olevansa hullu.
Mutta mä en kyllä välttämättä edes tiedä miten toimia oppikirjan mukaan riidassa siitä, että toinennsai ensin jäätelön, enkä minä. Koska se kiukku ei lopu, vaikka sanoisi, että sinä saat sitten ensi kerralla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja siis noi alun esimerkit lasten käytöksestä vaan ovat mulle ongelmia, en halua silti vääntää heitä muottiin siksi, että ne on mulle ongelmia.
ap
Ei kato kun sulla ei ole mitään valmiuksia olla niiden lasten kanssa.
Et vaan ole niiden kanssa, simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla on ihan normaali työpaikka, jossa käyn töissä--- mä en usko että normaaleilla ihmisillä nyt pomon kanssa tulee tilannetta että hän joutuu miettimään onko joku skitso.. Et aika kaukaa haettua, ei muuta.Kysymys ei ollutkaan siitä, että se tilanne nyt tulisi sulle eteen, vaan että olisiko ok, jos tulisi. Et tietenkään voinut myöntää, että se olisi sinusta ilmeisesti kuitenkin loukkaavaa, ja että et ilmeisesti ajattelisi, että "ei pomo tuolla mitään pahaa voinut tarkoittaa. Se on vaan seurannut mun käytöstä, ja tullut siihen tulokseen, että oon skitso, mutta siis, ei oo mulle ongelma".
apSiis jos mun pomo tulisi epäilemään mun mielenterveyttä niin enköhän mä vähä säikähtäisi että nyt mulla on jotain tosi hullusti ja tarvii varmaan hakea apua...:D
Juu mut sehän on hullussa ja terveessä se ero, hullu ei tajua olevansa hullu.
Jaa? No mä en. Kiusaajahan se usein toimii juuri noin. Et siis usko pomon voivan olla kiusaaja? Tai, mistä ylipäätään erotat, onko tarkoitus vain kiusata sinua, ja etkö sen vertaa perustele jatkuvasti tekemisisäsi itsellesi, että jos joku väittää sinun olevan hullu, niin uskot olevasi?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta mä en kyllä välttämättä edes tiedä miten toimia oppikirjan mukaan riidassa siitä, että toinennsai ensin jäätelön, enkä minä. Koska se kiukku ei lopu, vaikka sanoisi, että sinä saat sitten ensi kerralla.
ap
Jäätelöä ensin... No onhan tuossa jo syytä käydä terapiassa, siis sinun... Kyllähän sun lapset pärjää vaikka oletkin vähä heitä rääkännyt-- kun sehän oli jotenkin kuitenkin heidän syynsä.... Kun mami ei ollut saanut jäätelöä ensin...:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEi kato kun sulla ei ole mitään valmiuksia olla niiden lasten kanssa.
Et vaan ole niiden kanssa, simple as that.
Oletettavasti sulla on kykyjä, joita mulla ei ole, minkä avulla toimia, mutta kunhan oivallat, että se ei ole sinun omaa ansiotasi.
ap
Ei, ei sanota. Kenen sinä olet antanut kertoa itsellesi tuollaista? Se on väärin. Sinun pomosiko saa sitten kutsua sinua skitsoksi, jos se hänelle näyttää siltä, että sinä olet? Ei, ei saa. Se on väärin. Sinä olet kiusaaja, et todellakaan joku, joka nyt tietäisi, miten käyttäydytään.
ap