Mua ei kiinnosta olla yksin vastuussa lapsistani tai ilman lasten isää lasteni seurassa eikä hoitaa heitä
Miksi tämä on joistakin ihmisistä jopa ahdistavaa? Jos omaa äitiäni ei olisi kiinnostanut olla kansani olisin ollut vain tyytyväinen.
Kommentit (420)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee pahamieli kun ajattelee että jotkut muksut on odotellu sunnuntaina iltaan asti että äiti tulee käymään ja tekee heille spaghettia ja jauhelihakastiketta kun isä ei osaa. No äitillä oli tärkeempää tekemistä koko päivä.
Ei kato se on paljo parempi et on sekoillu kämpässään. Toivotaan ja rukoillaan kaikki iltarukouksessa että lapset ei joudu oleen tän skitson kanssa eikä saa käytettyä spakettia syynä mennäkseen sinne hulluileen.
Tottakai se on parempi että sekoilee yksinään mutta epäilen silti että lapsen järjellä ja tunteella ajateltuna se äiti on aina äiti ja ovat odottanneet hänen vierailuaan. Varmasti jännittää jo valmiiksi millä mielellä se äiti tänään on että kuinka mielinkielin pitäisi osata olla ettei mamma räjähdä käsiin.
Ei niitä jännitä, enkä mä sekoile asunnossani. Katon you tubea kun tiskaan, löytyy ihania vanhoja sarjoja ja neulon ja kokkaan.
ap
Ja ihanaa kun ruokaan saa laittaa paljon valkosipulia ja persiljaa, korianteria ja basilikaa. Ja avocadoa! Lapset ei ansainneet siinäkään mun ruuanlaittoa, että ois pitänyt aina olla niitä "helppoja ruokia". Syökööt niitä nyt isän kanssa sitte!
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja äidille ei rahanmenetys niinkään ollut ongelma, vaan se että saa tuhlata tai ettei lapsi nyt opi, että kaikkea ei saa, tai että ei opi, että syntymäpäivää pitää odottaa. Miestä ei näemmä rassaa jos nää "opit" jää väliin :)
ap
Nii, äites oli oikeessa, lasten isä väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja äidille ei rahanmenetys niinkään ollut ongelma, vaan se että saa tuhlata tai ettei lapsi nyt opi, että kaikkea ei saa, tai että ei opi, että syntymäpäivää pitää odottaa. Miestä ei näemmä rassaa jos nää "opit" jää väliin :)
apNii, äites oli oikeessa, lasten isä väärässä.
Niin no mun ois ollut myös vaikeaa suhtautua tuohon sallivasti.
ap
Mutta mä luulen, että ei ole välttämätöntä oppia, että synttäri on vain kerran vuodessa ja että muulloin ei saa ostaa lahjapaperia ja paketoida nonsensea, kun se on niin kivaa. Tai että sen ehtii oppia myöhemminkin elämässä. Mä luulen, että se ilo, jonka lapsi siitä nyt sai kasvattaa häntä enemmän, kuin mua hyödytti tai kasvatti se, että asioilla on aika tosi tarkat rajat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, mä luulin että te olette kaiken paskan puolella, kuten kivien raijaamosen sisälle ja synttärien leikkimisen lahjapapereilla... koska se on lapsille kivaa?
ap
Nyt vaikka kantaisivat millaista paskaa sisään, vaikka veisivät lehmänläjiä, niin mä en enää ole siellä. Koska en ansainnut rakkautta, mutta se on toinen stoori. Eikä se siis johdu kenestäkään perheessäni, vaan äidistäni, jota miehni ei osannut kylläkään osoittaa väärässä olevaksi, siksi ei mieskään ansaitse rakkautta minulta eikä mutamista muistakaan syistä. Tai siis lähinnä siksi, koska ei ymmärrä mua. Ja siis se on vain ja ainoastaan äitini vika, ehkä vähän isänikin.
ap
Ja aika jännä, että tääkin on väärin, että teen lapselle lepiruokaansa.... 🤔
ap
Onko teillä lapset leikkineet paljon sisälle kannetuilla luonnonmateriaalellea? Millä niistä? Heinillä, sulilla, kiviklä, kaisloilla, mudalla, lehdillä...? Kertokaa!
ap
Siis ilman aikuisen valvontaa, en mä ainakaan jaksa valvoa kun leikkivät sitten niin siksi se oli ei niille kiville. Tietty jos te olette kiinnostuneita leikkimisestä, niin sittenhän se sotkun hallinta on helpompaa, mut mä en oo, todella tylsää, sit tää ois kissa ja... haukotus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, mä luulin että te olette kaiken paskan puolella, kuten kivien raijaamosen sisälle ja synttärien leikkimisen lahjapapereilla... koska se on lapsille kivaa?
ap
Siis et kai sä väitä et tää kivijuttu oli jotenkin se mikä katkaisi kamelin selän????
Joo, ei voi tuoda kiviä kylppäriin tai tuhlata lahjapaperia. Ei missään perheessä.
Ja muissa perheissä laitetaan sellaista ruokaa kuin aikuiset haluaa ja lapset opettelee syömään sitä. Tästä syömistouhusta voi keskustella loputtomasti..
Mut silti, kaikilla perheillä on tälläisiä pikkuongelmia, eikä joka mutsi laputtele siksi ovesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lapset leikkineet paljon sisälle kannetuilla luonnonmateriaalellea? Millä niistä? Heinillä, sulilla, kiviklä, kaisloilla, mudalla, lehdillä...? Kertokaa!
ap
No ei oo ei. Joo ei toisi meilläkään lapset kiviä sisään. Eikä muutakaan.... Mut ei se liity mitenkään sun äitees.
Vierailija kirjoitti:
ap
Eikä oo mut se on väärin jos äidin syy lähteä skitsoon lasten kotiin on joku jauheliha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEikä oo mut se on väärin jos äidin syy lähteä skitsoon lasten kotiin on joku jauheliha.
Mistä sä sellaisen idean sait päähäsi? Tajusitko ollenkaan, miksi olin menossa sinne? Tavallaan kaksi syytä.
ap
Entä sitten? Olet heidät hommannut. Se tarkoittaa, ettei ole väliä huvittaako sinua vastuu heistä vai ei.
Jos ei huvita, anna heidät miehellesi ja palaa teinijuttuihisi huvittumaan. Tai sitten sijoitettaviksi.
Lapsellista ja tahallista lässytystä. Otahan vain nätti niskaperse ote siitä pikkupimusta, jota "ei huvita tai kiinnosta.." Sitä se vanhemmuus nimittäin on.
Kyll on vaikeeta kun pitää kuvitella puolet toisten elämästä, eikä itsekriittisyyttä ole paskaakaan. Vai meen mä oikein jauheliha tekosyynä skitsoomaan kotiin. Juuuh...
ap
Jepjepulis kirjoitti:
Entä sitten? Olet heidät hommannut. Se tarkoittaa, ettei ole väliä huvittaako sinua vastuu heistä vai ei.
Jos ei huvita, anna heidät miehellesi ja palaa teinijuttuihisi huvittumaan. Tai sitten sijoitettaviksi.
Lapsellista ja tahallista lässytystä. Otahan vain nätti niskaperse ote siitä pikkupimusta, jota "ei huvita tai kiinnosta.." Sitä se vanhemmuus nimittäin on.
Minusta tuo on ilkeyttä lapsille. Jos on heidät hankkinut, niin on samantien syytä kohdella kunnioittavammin, kuin noin.
ap
Jepjepulis kirjoitti:
Toihan on siis todella epäkypsää. Pitäisi koittaa selvittää, mikä lapsella on, mitä lapsi haluaa. Toki sitä mitä lapsi haluaa ei voi aina tehdä, eikä ole syytä aina tehdä, mutta siis kun mä oon koittanut kysyä tytöltäni noita niin en saa mitään vastausta...
ap
Ka sitten kun tilanne on se, että minusta vanhempana lasten ei ole syytä saada jatkuvasti mitä he haluavat, niin koin, että miehestä he voivat aina saada, silloinkin kun se syrjii parisuhdettamme tai muuten tekee aikuisille arjesta raskaamman.
ap
En oo ollut yhtään kusipää, enkä voi elää tavallista elämää,,koska ahdistun siitä heti niin valtavasti, koska mun ei ole annettu ansaita rakkautta, saati saada sitä, en ole voinut olla eri mieltä kuin joku muu etc.
ap