Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakijoille tiedoksi: heitän roskin jokaisen hakemuksen, jossa on yhdyssanavirhe

Vierailija
07.10.2017 |

Yhdyssanasäännöt ovat perusasioita ja jokaiselle peruskoulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kielivammaista kirjoittamaan sähköposteja asiakkaille, tai päivittämään nettisivuillamme olevia tuotetietoja.

Eli siis ei näin:

"Yhdys sana säännöt ovat perus asioita ja jokaiselle perus koulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kieli vammaista kirjoittamaan sähkö posteja asiakkaille, tai päivittämään netti sivuillamme olevia tuote tietoja."

Ja se tavuviiva tulee kahden SAMAN vokaalin väliin, esim. linja-auto.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut kirjoitusvirheet ovat otsikosta päätellen ilmeisesti kuitenkin hyväksyttäviä.

Minulla on vankka kokemus sairanhoitajan työstä. Osan pistä ja pikittää. Olen nopea ja helläkätinen.

Sanko työn?

Vierailija
42/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa tässä nyt yhden esimerkin. Olin rekrytoimassa vuosia sitten IT-tukihenkilöä, ja sain paljon hakemuksia. Yksi hakemus antoi todella positiivisen kuvan hakijasta, mutta hakemuksessa oli melko paljon kirjoitusvirheitä. Mietin kauan, hylkäänkö hakijan virheiden takia. Kutsuin hakijan haastatteluun ja palkkasin hänet.

Tuo henkilö on pätevin ihminen, jonka olen tavannut pitkän työurani aikana. Hän kärsi jonkinlaisesta lukihäiriöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työhönottajana hitlerin herkussa (ent. Lidl)?

Vierailija
44/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HaistaPPa vittu.

Auts! Osuiko arkaan paikkaan? :DD::DD: Muahaaaha! :DD:DDD:DD

Menisit töihin :DDDddd

Olen kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa suomen, ruotsin, englannin ja saksan arvosanoilla laudatur. Olen itse asiassa toiminut kielenkääntäjänä monia vuosia. Mutta jos työnantaja on tuolla ap:n asenteella liikenteessä, niin eipä paljon edes huvittaisi olla hänen palveluksessaan. Joten, edelleen sitä mieltä että haistaPPa. Ja olen töissä. Ärsyttää vain, kuinka jotkut työnantajat kuvittelevat voivansa olla niin paljon parempia ihmisiä kuin muut. Ette ole.

Ahahhaaahaaha ai että ihan ylioppilaskirjoituksissa? DD:DD:D:D:DD:D:D:D:D:D Johan vitsin murjaisit! :DDD

Jaa, että kielenkääntäjänä? Siis se ammattikunta, jonka palkka poljettiin markettitasolle ja työehdot laitettiin romukoppaan, koska koneet alkavat tehdä homma, ja vuokratekijät siinä sivussa. Onnea, Alepan kassa tienaa about saman verran. Mutta hei ainakin kirjoitit Laudaatyrin ylppäreissä .D:DD:D:D:D:D:D:D:D

Oletko ap? Eipä lisättävää miksi en haluaisi olla palveluksessasi...

En muuten sanonut, että teen kielenkääntäjän hommaa edelleen. Mutta vaikka tekisinkin, niin sinun kommentistasi päätellen Alepan kassakin on onnellisempi kuin... no tuollainen kuin sinä. Ei tainnut näkyä laudatyyrin laudatyyriä omassa, viimeiseksi jääneessä peruskoulun 8. luokan kevättodistuksessa?

Vierailija
45/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni naisten ongelma on se, etteivät tee tarpeeksi töitä, mm. ylitöitä tekevät poikkeuksetta vain miehet, silti naiset valittavat eniten. Mitä tehdään asialle mimmit? 

No miehet hoitavat lapset. Sillahän siitä selvitään.

Vierailija
46/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai jos työnkuvaan kuuluu kirjallista kommunikointia niin surkea kieliasu ei herätä luottamusta. En ymmärrä miten niin moni on edes päässyt peruskoulun läpi oppimatta ihan perusasioita. Olen itsekin pistänyt hakemuksia syrjään koska kieli on ollut huonoa ja hakemus antanut hakijasta huolimattoman kuvan.

Vierailija
47/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä töitä ap tarjoat? olen viisas mutta en osaa kirjoittaa luki häiriön takia. saanko silti töitä? :)

Vierailija
48/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tulet tänne jeesustelemaan oikeinkirjoituksesta ja kirjoituksesi otsikko on kirjoitettu väärin!

Todella hulvatonta, tämä pelasti päivän!

Vierailija
49/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei heitä mitään muuta kuin oman työtön-työtön-lappunsa Kelaan.

Vierailija
50/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samoin, mutta vien ne roskiksen sijasta silppuriin, josta paperijäte päätyy kierrätykseen. Samoin teen, jos lauseenvastikkeen yhteydessä on käytetty pilkkua, kuten: "Tehdäkseni tuloksellista työtä, olen valmis ponnistelemaan ahkerasti."

Vierailija
51/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehhehhee kirjoitti:

Jaahas, tulet tänne jeesustelemaan oikeinkirjoituksesta ja kirjoituksesi otsikko on kirjoitettu väärin!

Todella hulvatonta, tämä pelasti päivän!

No tälle minäkin täällä huutonauran ja ihmettelen kuin kukaan ottaa ap:tä tosissaan!

Vierailija
52/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran älykäs, että ei tuota ongelmia pärjätä päivärahalla. Haluan töihin, mutta en kenen tahansa alaiseksi.

Vierailija
53/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka samaan malliin vaan.Mulla aikomustakaan mennä töihin pitkään aikaan. Täyttelen hakemuksia vaan silkasta pakosta,koska karenssi...

Vierailija
54/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdyssanasäännöt ovat perusasioita ja jokaiselle peruskoulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kielivammaista kirjoittamaan sähköposteja asiakkaille, tai päivittämään nettisivuillamme olevia tuotetietoja.

Eli siis ei näin:

"Yhdys sana säännöt ovat perus asioita ja jokaiselle perus koulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kieli vammaista kirjoittamaan sähkö posteja asiakkaille, tai päivittämään netti sivuillamme olevia tuote tietoja."

Et ole asemassa, jossa työllistetään ketään. Paitsi valkotakkisia muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
55/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Säälittää nää EVVK-tyypit, kun eivät tajua, että suurta osaa kiinnostaa se, osaako tyyppi kirjoittaa äidinkieltään vai ei ja arvostaako hakemaansa työpaikkaa sen verran, että vaivautuu tarkistuttamaan kielen vielä vamuuden vuoksi jollakin toisellakin.

Roskiin viuhahtaa myös täällä salamana hakemukset, joissa on yksikin alkeellinen kirjoitusvirhe - vaikka olisi kyse vessansiivojan assarin paikasta.

Vierailija
56/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ei näin:

Jos mun firmassani olisi joku sun tapainen rekrytoija, niin sä saisit yhden mahdollisuuden selittää miten tuolla menetelmällä löytyy parhaat työntekijät meidän lafkaan? Jos sä et vakuuttaisi mua, niin potkut tulisi. Suurin osa firman työntekijöistä kun ei tuota mitään tekstiä vaan tekee jotain ihan muuta. Ne eivät myöskään ole mitään hakemuksen kirjoittamisen ammattilaisia vaan jotain ihan muuta. Joten mä en jaksa uskoa, että hakemuksen ja cvn ulkonäön perusteella saadaan valittua parhaita vaihtoehtoja hakijoista. Mutta voihan mä olla väärässä ja rekrytoijalla jotain näyttöä asiasta. Ja tosiaan, jos ei ole, niin se on entinen rekrytoija.

Vierailija
57/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Ainoa oikea tapa. Mikään muu ei tule kysymykseen.

Vierailija
58/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan niin eipä ainakaan mihinkään natsipaikkaan joudu töihin.

Vierailija
59/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, hyvaä tietää.

Vierailija
60/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ei näin:

Minä en haluaisikaan sellaisen henkilön alaiseksi, joka ei osaa edes pilkkusääntöjä.