Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakijoille tiedoksi: heitän roskin jokaisen hakemuksen, jossa on yhdyssanavirhe

Vierailija
07.10.2017 |

Yhdyssanasäännöt ovat perusasioita ja jokaiselle peruskoulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kielivammaista kirjoittamaan sähköposteja asiakkaille, tai päivittämään nettisivuillamme olevia tuotetietoja.

Eli siis ei näin:

"Yhdys sana säännöt ovat perus asioita ja jokaiselle perus koulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kieli vammaista kirjoittamaan sähkö posteja asiakkaille, tai päivittämään netti sivuillamme olevia tuote tietoja."

Ja se tavuviiva tulee kahden SAMAN vokaalin väliin, esim. linja-auto.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on väsynyt trollaus... Tää tulee ainakin kerran kuussa...382

Vierailija
22/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut kirjoitusvirheet ovat otsikosta päätellen ilmeisesti kuitenkin hyväksyttäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kato kun en ees tulis tollaisen tiukkapipon orjaks, mitä sä tarjoot mulle. Meitsi vaatii 4000 e kuussa, kato ei fyrkat riitä muuten bisseen ja tupakkaan. Aattele, mun pitää duunata Virosta alkot ja tupakat. Saatanan massit ei riitä Mutta tavataan ap hagiksen metrolla. Voit kato haastatella.

Oikeasti, mielestäni eläydyin hyvin Hagiksen Penan rooliin. Oikeasti olen 50+ järjestelmäasiantuntija, nainen.

Näyttelen myös kesäteatterissa.

Vierailija
24/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HaistaPPa vittu.

Auts! Osuiko arkaan paikkaan? :DD::DD: Muahaaaha! :DD:DDD:DD

Menisit töihin :DDDddd

Vierailija
25/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kai ymmärrät, että oikolukuohjelman tai naapurin äikänopen läpikäymä työhakemus ei kerro pätkääkään hakijan yhdyssanataidoista?

Ja että on työpaikkakohtaista, miten paljon työssä pitää oikeakielisyyteen kiinnittää huomiota.

Vaikka olen toimittaja ja äidinkielenopettaja, ja niinmuodoin hyvinkin tietoinen kieliopista, en ole noin fasisti aseteiltani. Voisin heti luetella aika paljonkin ammatteja, joissa kirjallisilla taidoilla on hyvin vähän, jos yhtään merkitystä.

Vierailija
26/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että plösömammalle joku lähettelee työhakemuksia? Väärään osoitteeseenhan ne sitten on alunperinkin mennyt.

Vierailija
27/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että roskin heität. Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
28/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun minulla on korkeakoulu tutkinto, mutta minulla on lukihäiriö. En itse huomaa tekemiäni virheitä. Tekeekö se minusta huonomman hakijan kuin joku muu?

Vierailija
29/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HaistaPPa vittu.

Olen kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa suomen, ruotsin, englannin ja saksan arvosanoilla laudatur. Olen itse asiassa toiminut kielenkääntäjänä monia vuosia. Mutta jos työnantaja on tuolla ap:n asenteella liikenteessä, niin eipä paljon edes huvittaisi olla hänen palveluksessaan. Joten, edelleen sitä mieltä että haistaPPa. Ja olen töissä. Ärsyttää vain, kuinka jotkut työnantajat kuvittelevat voivansa olla niin paljon parempia ihmisiä kuin muut. Ette ole.

Vierailija
30/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin yhden virheen sun otsikosta + kaksi varsinaisesta tekstistäsi (esimerkkisi ulkopuolelta siis).  ;-)

Mut joo, ihan hyvä karsia oikeinkirjoituksen perusteellakin. Kiinnitä kuitenkin huomiota muihinkin asioihin kuin pelkkiin yhdyssanavirheisiin...

Vierailija
31/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdyssanasäännöt ovat perusasioita[tähän kohtaan tulee pilkku] ja jokaiselle peruskoulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kielivammaista kirjoittamaan sähköposteja asiakkaille,[tähän kohtaan ei tule pilkkua] tai päivittämään nettisivuillamme olevia tuotetietoja.

Eli siis ei näin:

"Yhdys sana säännöt ovat perus asioita ja jokaiselle perus koulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kieli vammaista kirjoittamaan sähkö posteja asiakkaille, tai päivittämään netti sivuillamme olevia tuote tietoja."

Ja se tavuviiva[yhdysmerkki, ei tavuviiva] tulee kahden SAMAN vokaalin väliin, esim. linja-auto.

Hyviä huomioita. Lisään vielä yhden:

Väärin: "Jokaisen nyt vaan..."

Oikein: "Jokaisen nyt vain..."

Vierailija
32/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdyssanasäännöt ovat perusasioita[tähän kohtaan tulee pilkku] ja jokaiselle peruskoulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kielivammaista kirjoittamaan sähköposteja asiakkaille,[tähän kohtaan ei tule pilkkua] tai päivittämään nettisivuillamme olevia tuotetietoja.

Eli siis ei näin:

Ja se tavuviiva[yhdysmerkki, ei tavuviiva] tulee kahden SAMAN vokaalin väliin, esim. linja-auto.

Miksi tohoon ekaan kohtaan muka kuuluisi pilkku?

Vierailija
33/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapee, säkö heität roskin...

mä heitän roskiin...

Oot sä vähä saamassa?

Vierailija
34/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kai ymmärrät, että oikolukuohjelman tai naapurin äikänopen läpikäymä työhakemus ei kerro pätkääkään hakijan yhdyssanataidoista?

Ja että on työpaikkakohtaista, miten paljon työssä pitää oikeakielisyyteen kiinnittää huomiota.

Vaikka olen toimittaja ja äidinkielenopettaja, ja niinmuodoin hyvinkin tietoinen kieliopista, en ole noin fasisti aseteiltani. Voisin heti luetella aika paljonkin ammatteja, joissa kirjallisilla taidoilla on hyvin vähän, jos yhtään merkitystä.

Ei toimittaja tai äidinkielenopettaja kirjoita " niinmuodoin".

Vierailija
35/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HaistaPPa vittu.

Olen kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa suomen, ruotsin, englannin ja saksan arvosanoilla laudatur. Olen itse asiassa toiminut kielenkääntäjänä monia vuosia. Mutta jos työnantaja on tuolla ap:n asenteella liikenteessä, niin eipä paljon edes huvittaisi olla hänen palveluksessaan. Joten, edelleen sitä mieltä että haistaPPa. Ja olen töissä. Ärsyttää vain, kuinka jotkut työnantajat kuvittelevat voivansa olla niin paljon parempia ihmisiä kuin muut. Ette ole.

Ahahhaaahaaha ai että ihan ylioppilaskirjoituksissa? DD:DD:D:D:DD:D:D:D:D:D Johan vitsin murjaisit! :DDD

Jaa, että kielenkääntäjänä? Siis se ammattikunta, jonka palkka poljettiin markettitasolle ja työehdot laitettiin romukoppaan, koska koneet alkavat tehdä homma, ja vuokratekijät siinä sivussa. Onnea, Alepan kassa tienaa about saman verran. Mutta hei ainakin kirjoitit Laudaatyrin ylppäreissä .D:DD:D:D:D:D:D:D:D

Vierailija
36/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ei näin:

Miksi tohoon ekaan kohtaan muka kuuluisi pilkku?

Ei siihen kuulukaan. On vain yksi subjekti, "yhdyssanasäännöt". Muuten kyllä vähän kömpelö tapa ilmaista asia, mutta pilkku ei sitä paranna.

Vierailija
37/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimittaja tai äidinkielenopettaja kirjoita " niinmuodoin".

Minunkaan asettini eivät ole fasisteja.

Vierailija
38/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni naisten ongelma on se, etteivät tee tarpeeksi töitä, mm. ylitöitä tekevät poikkeuksetta vain miehet, silti naiset valittavat eniten. Mitä tehdään asialle mimmit? 

Vierailija
39/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän heität

Vierailija
40/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdyssanasäännöt ovat perusasioita ja jokaiselle peruskoulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kielivammaista kirjoittamaan sähköposteja asiakkaille, tai päivittämään nettisivuillamme olevia tuotetietoja.

Eli siis ei näin:

Ja se tavuviiva tulee kahden SAMAN vokaalin väliin, esim. linja-auto.

"Roskiin" -sanassa on kaksi iitä. Päinvastoin kuin otsikossasi.

Tai-sanan eteen ei tule pilkkua.