Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakijoille tiedoksi: heitän roskin jokaisen hakemuksen, jossa on yhdyssanavirhe

Vierailija
07.10.2017 |

Yhdyssanasäännöt ovat perusasioita ja jokaiselle peruskoulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kielivammaista kirjoittamaan sähköposteja asiakkaille, tai päivittämään nettisivuillamme olevia tuotetietoja.

Eli siis ei näin:

"Yhdys sana säännöt ovat perus asioita ja jokaiselle perus koulussa opetettu. Jokaisen nyt vaan PITÄÄ OSATA NE! En voi laittaa kieli vammaista kirjoittamaan sähkö posteja asiakkaille, tai päivittämään netti sivuillamme olevia tuote tietoja."

Ja se tavuviiva tulee kahden SAMAN vokaalin väliin, esim. linja-auto.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HaistaPPa vittu.

Auts! Osuiko arkaan paikkaan? :DD::DD: Muahaaaha! :DD:DDD:DD

Menisit töihin :DDDddd

Olen kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa suomen, ruotsin, englannin ja saksan arvosanoilla laudatur. Olen itse asiassa toiminut kielenkääntäjänä monia vuosia. Mutta jos työnantaja on tuolla ap:n asenteella liikenteessä, niin eipä paljon edes huvittaisi olla hänen palveluksessaan. Joten, edelleen sitä mieltä että haistaPPa. Ja olen töissä. Ärsyttää vain, kuinka jotkut työnantajat kuvittelevat voivansa olla niin paljon parempia ihmisiä kuin muut. Ette ole.

Ahahhaaahaaha ai että ihan ylioppilaskirjoituksissa? DD:DD:D:D:DD:D:D:D:D:D Johan vitsin murjaisit! :DDD

Jaa, että kielenkääntäjänä? Siis se ammattikunta, jonka palkka poljettiin markettitasolle ja työehdot laitettiin romukoppaan, koska koneet alkavat tehdä homma, ja vuokratekijät siinä sivussa. Onnea, Alepan kassa tienaa about saman verran. Mutta hei ainakin kirjoitit Laudaatyrin ylppäreissä .D:DD:D:D:D:D:D:D:D

Mistä tuollainen viha kääntäjiä kohtaan? En ole se jolle vastasit, mutta ihmettelen. Minä olen kääntäjä, peruspalkka aika tasan 3000 euroa, päälle parit ikälisät ja satunnaiset ylityökorvaukset. Eihän se mikään huippupalkka ole, mutta toimeen tulee ja vähän jää säästöönkin. Sopii muutenkin hyvin tällaiselle pikkulapsiperheen vanhemmalle, kun työ joustaa ja pääsee tarvittaessa viemään lapsia neuvolaan ja fysioterapiaan ja mihin nyt tarvitseekaan. Monella muulla on asiat huonommin. 

Vierailija
62/93 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gå och dra i hand ap!Eller knulla på litet eftersom du är så underbar.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskin vaan.

Vierailija
64/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi laittaa asiakaspalveluun henkilöä, joka käyttää julkisesti sanaa kielivammainen. Kielenkäytön on oltava joka tilanteessa korrektia.

Vierailija
65/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi näin koska en tuollaisen pösilön firmaan haluaisikaan töihin.

Vierailija
66/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksesi vaan: Teen tahallani hakemuksiin muitakin kuin yhdyssanavirheitä, siksi että en joutuisi töihin, ja vielä enemmän töpeksin, jos työkkäriviranomainen on pakottanut karenssin uhalla hakemaan tiettyjä työpaikkoja.

Haluan olla aina lomilla ja pärjään ihan hyvin.

En saa mitään toimeentulotukea mistään.

Vierailija
67/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö yllättyä?

Vierailija
68/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tiedoksesi vaan: Teen tahallani hakemuksiin muitakin kuin yhdyssanavirheitä, siksi että en joutuisi töihin, ja vielä enemmän töpeksin, jos työkkäriviranomainen on pakottanut karenssin uhalla hakemaan tiettyjä työpaikkoja.

Ja silti olet työkkärin listoilla XD

Vierailija
69/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En rekrytoi työkseni, mutta äänestän kyllä lompakollani. Jos kauppias tai palveluntarjoaja ei osaa kunnon suomen kielellä kertoa tuotteesta esitteessä tai verkkosivulla, ei minun luottamukseni herää.

Sama täällä. Myös yrityksen käyttämän mainostoimiston on hyvä osata kielioppisäännöt.

Aikoinaan Express- bussit mainosti lehdessä:

Express-bussit laittoi aikataulut uusiksi! Vaikea laittaa edes omalla autolla paremmaksi!

Johtopäätös: Express-bussien käyttämä mainostoimisto ei osaa kielioppisääntöjä => Express-bussien kuljettajat eivät osaa liikennesääntöjä => Express-busseilla matkustaminen on vaarallista => en käytä Express-busseja.

Vierailija
70/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen samoin. En edes lue loppuun asti hakemusta, jossa on kielioppivirheitä. Minun palkkaamani ihmiset eivät edes tuota tekstiä työkseen. En vain halua palkata ihmistä, joka ei viitsi panostaa edes työhakemukseen.

Vierailija
71/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gå och dra i hand ap!Eller knulla på litet eftersom du är så underbar.

Hoppas att du inte ska skriva mer på svenska eftersom du bara vill säga nåt dumt.

Vierailija
72/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kai ymmärrät, että oikolukuohjelman tai naapurin äikänopen läpikäymä työhakemus ei kerro pätkääkään hakijan yhdyssanataidoista?

Ja että on työpaikkakohtaista, miten paljon työssä pitää oikeakielisyyteen kiinnittää huomiota.

Vaikka olen toimittaja ja äidinkielenopettaja, ja niinmuodoin hyvinkin tietoinen kieliopista, en ole noin fasisti aseteiltani. Voisin heti luetella aika paljonkin ammatteja, joissa kirjallisilla taidoilla on hyvin vähän, jos yhtään merkitystä.

Kai itse ymmärrät, että tässä tapauksessa hän haki nimenomaan henkilöä, jonka pitää työssään osata kirjoittaa oikein; tehdä firman mainoksia ja päivittää nettisivuja. Monia asiakkaita ärsyttää kirjoitusvirheet.

On varmasti töitä, joissa kirjallinen osaaminen ei ole niin merkittävässä asemassa eikä se ole yksi tärkeimmistä  vaatimuksista. Meillä esimies tekee kyllä saman jutun. Meillä oli harjoittelija, joka teki ihan ahkerasti töitä työkaverini poissa ollessa ja olisin jatkanut mielelläni hänen kanssaan mutta pomo sanoi, ettei tule kysymykseen, koska hän kirjoittaa niin huonosti.

Jos hakemus onkin teetetty naapurilla, kyllä se koeaikana selviää ja työsuhteen purkaminen on edessä. Valheella on siis lyhyet jäljet.

Luulen, että useampikin työantaja toimii kuten ap.

Vierailija
73/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.Entäs sitten.On siellä moni muukin; jopa puoliksi "kuolleitakin" sairastavia työkyvyttömiäkin, koska ei ole päästetty työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
74/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä töitä ap tarjoat? olen viisas mutta en osaa kirjoittaa luki häiriön takia. saanko silti töitä? :)

Et varmaankaan saa töitä ap:ltä, jos kerran hän tarvitsee työntekijän mm. päivittämään nettisivuja. Siihen työhön ei varmaankaan voi ottaa lukihäiriöistä ihmistä. Aivan kuten itse en voi kielitaidottomana päästä vaikkapa hotellin respaan töihin. Onneksi on olemassa niin paljon erilaisia töitä ja ammatteja, että jokainen voi löytää omansa.

Vierailija
75/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, kun on pakko olla, että saa edes sen taskurahansa, josta pitää ikävä kyllä veroa maksaa 20 %, jolla ilmeisesti pidetään yllä sun kaltaisiasi ihmettelijöitä:D

Vierailija
76/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi oikoluen puolisoni työhakemukset ennen niiden lähettämistä. Hän on käynyt lukion, minä vain ammattikoulun. Ärsyttää tässäkin ketjussa esiin tulleet amis-huutelut, ei me mitään luolamiehiä olla. Ei ole tosin puolisonikaan, vaikkei lukihäiriönsä takia yhdyssanoja aina hallitsekaan.

Vierailija
77/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HaistaPPa vittu.

Menepä kouluun takaisin, jos noin voimakkaan reaktion aiheutin.

Ap

Voimakasta reaktiotaan sinä täältä tuli hakemaan. Kaikessa epämiellyttävässä persoonassasi.

Ohis

Vierailija
78/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikissa sivistyneissä paikoissa on tajuttu esimerkiksi luki-häiriön merkitys, eikä puhuta alentuvasti ja moukkamaisesti "vammasta", kuten ap tuossa nolaa itsensä. Sen sijaan annetaan yliopiston kirjastossa pidempiä laina-aikoja tai pidempiä aikoja vastata tenttikysymyksiin, mikä on inhimillistä. Sivistyneillä, tasapainoisilla ihmisillä ei ole mitään tarvetta käyttäytyä ap:n tavoin, vaikka ei voisikaan palkata tiettyä ihmistä tiettyyn työhön jonkun ominaisuuden puutteen vuoksi.

Vierailija
79/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitetaan "roskiiin" - ei "roskin".

Vierailija
80/93 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, koska mä teen tahallani niin huonoja hakemuksia ettei mua valita. Haluan nauttia ansiosidonnaiseni rauhassa.