Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

----MARRASMAMMAT, PERJANTAI!----

07.04.2006 |

Eilen en ehtinyt kirjoittamaan, oli siivouspäivä. Ihana kun koti nyt kunnossa, ei tarvitse heti aamulla ensimmäisenä aatella että pitäis tänään siivota :)

Juu, täällä kans hampaita puskee, oon ostanut kaksikin erilaista purulelua, Klaudio ei vain oikein hokase että niitä voisi jynssätä, aikansa katselee sitten suuhun ja sinne se tipahtaa, no äiti auttaa aina uudestaan mutta onko teillä muilla samanlaisia " ongelmia" .. ? Vai osaako 4-5kk jo pitää purulelua kädessään pidemmän aikaa? No eiköhän se kohta onnistu. On niin ihana kun huomaa pojan kehittyvän joka päivä! Äitinä olo on ihanaa! Tänään kehitys johti siihen että herättiin klo 6 ! Ei olla vissiin koskaan herätty ennen 8.. No mentiinkin aikaisin nukkumaan.

Mitäs luulette, pitäiskö alkaa enemmänkin antamaan jotain kiinteää kun ollaan vaan maisteltu soseita ja illalla annoin n.50ml maissivelliä, ei suostunut enempää juomaan, niin sitten heräilee joka välissä aamuyöllä, en ole katsonut kelloa mutta tuntuu että puolen tunnin välein.. Ja joka kerta täysillä tissin kimppuun.. Nukkuu ensin noin 5h ihan rauhassa. En valita omasta puolestani, kyllä sitä jaksaa laittaa tissin suuhun, mutta tuntus että vauvasta olis kivempi jatkaa rauhassa unia eikä kätistä.

Mulla tänään hammaslääkäri, en onneksi pelkää, eikä kyseessä ole kuin juurihoidon päälle laitettava pysyvä paikka joten ei tunnu miltään kun ei ole eloa hampaassa. Aika on ennen ukkelin päiväunia ja vaunuilla mennään kaksin, saas nähdä millanen konsertto siellä alkaa. Klaudio on ollut aika rauhallinen tyyppi tähän asti mutta nyt on alkanut tempperamentti näkyä aika ajoin :) piilevää tempperamenttia kai? ;)

Hyvää perjantaita kaikille!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavistukseni oli oikeassa, Onni on nyt kipeä :( Kamala huoli pikkuisesta. Kuumeessa on. Kymmeneltä lääkäri, joten lopettelen tähän.

Niin joo, iloisestikin yllätyin tänään. Olin saanut siitä tentistä täydet! Jes.

Nyt pukemaan poikaa ja lasarettiin.

Vierailija
2/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis perjantai ja viikonloppu edessä :) Tosin ei tässä kotona ollessa ole juurikaan eroa onko arki vai viikonloppu, hyvä että aina muistaa mikä päivä on. =D Musta on tullut muutenkin kauheen hajamielinen. Onko muut huomanneet samanlaista?

Noema onnittelut loistavasti menneestä tentistä!! Ja Onnille pikaista paranemista.

Soleil, enpä osaa sanoa oikein ruokailusta. Kai sitä kannattaa maha koittaa vaan mahdollisimman täyteen syöttää ennen nukkumaanmenoa. Jostain muistan lukeneeni että 5 kk tienoilla olisi yksi tiheän imun kausikin. Meillä oon huomannut, että poika heräilee vähän aikaisemmin myös sen takia kun on aamuisin valoisampaa. Mut ei onneksi sentään puolen tunnin välein. No, ei tästä taida mitään apua sulle olla =) Toivotaan että teidän yöunet paranee.

Auringonkukalle kiitokset piristyksestä tuossa joku päivä kun olin vähän alamaissa. Nyt taas vähän parempi mieli. Tuntuu että mielialat vieläkin menee vähän vuoristorataa. Ja välillä väsyttää enempi ja välillä sit vähempi.

Voi että menee hermot välillä kun on just saanut pojan nukkumaan, niin eiköhän kissa ala naukua et pääsis ulos parvekkeelle ja herättää vauvan. Aargh. No ei onneks usein käy niin. Mut tulipahan siitäkin nyt purnattua. :)

Aurinkoa!

Gerda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soleil sulle hiukka kade ku on puhtoinen koti. Itellä toi siivous nimittäin just tänään edessä ja väsyttäis ihan kympillä. Kun joku kotitonttu ois mullakin joka siivois joskus :) Inhoon, kun on vanha talo, niin tuntuu että se sonta jymähtää joka paikkaan paremmin kiinnikin. Sitten ollaan tällainen pitkätukkainen perhe, eli kaikilla muilla pitkä tukka paitsi vauvalla, jolla vasta senttistä vaaleaa haiventa. Niin että sitä hiusta on joka paikassa. Ja vielä kun on pitkäturkkinen koirakin...

No, kyllä se sitten helpottaa, kun on siivonnut. Sais vaan toi kevät nyt vähä edetä että pääsisi koiraa kuistille harjaamaan, niin ei tarttisi sisällä pöllyttää.

Ite en koskaan pääse näkemään sitä LOSTia. Kattoisin mielelläni, kuten myös 24:sta olisi ollut mukava kattoo, mutta aika vaikeeta on kun molemmat lapset hereillä vielä siihen aikaan. Esikoin nukkumavalmistelut just vaiheessa, ja yleensä vauva huutaa isän sylissä kattoen mua syyttävästi, että mix et äiti ota mua jo. Miellä noi illat 20-22 välillä on yleensä pelkkää huutoa ja raivoomista, kun lopulta palaa pinna ihan kaikilta. En ole keksinyt vielä mitään ratkasua asialle. Ongelmat alkaa siinä että mun pitää ottaa esikko suihkuun, koska ukko käy suihkussa vain aamuisin. No ukko pesee ja pukee sillä aikaa vauvan, mutta koettaa just samaan aikaan töllöttää vaikka nyt LOSTia. No sitte yritän ite peseytyä ja kipeellä selällä rasvata kroppaa, ja esikko ramppaa koko ajan hölöttämässä ja kyselemässä tyhmiä. Ei suostu menee sänkyyn ennen kuin joku tulee laittaa unisadun soimaan, ukko ei voi sitä tehdä kun huolehtii vauvasta ja möllöttää sen tv-ruudun ääressä. Kaikki on siis oikeestaa ukon syytä. Se ei viitti viedä esikkoo nukkumaan, koska sillä on vauva, mitä se ei kuitenkaan viitti viihdyttää kun se kerran huutaa, kun on katottava telkkua. Sit mulla palaa päreet. Herttaista perhe-elämää meillä välillä etten sanois :)

Elikkäs suomeksi nauttikaa te, joilla lapset menee ajoissa nukkumaan tai joilla vasta vauva eikä muita. Vaatii jotenkin tota puhtia enemmän kun on kaksi lasta, ja ite jo niin lösähtänyt, ettei muka jaksaisi touhuta.

Tulipas sepustus. Varsinki ku piti tulla vaan sanoo noemalle että tsemmpiä lekuriin. Tuu sit kertoo, mitä Onnille sanoivat. Tuntuu niin kurjalta että noin pienellä kuumetta.

Ja kaikille oikein hyvää viikonloppua! Huomiseksi lupasivat edes vähän auringonpaistetta :)

Vierailija
4/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noeman Onnille pikaista paranemista! On kyllä aina ikävää kun nuo pikkuiset sairastaa...

Gerda: Mullakin menee mielialat välillä aikamoista vuoristorataa (laitetaan hormonien piikkiin ;-). Esim. aamulla olin ihan masentunut ja itkuinen kun poika piti yönkin tissilakkoa ja oon nukkunut itse tosi huonosti kun rinnat oli ihan pakkautuneet ja kipeät, oli vaikeaa löytää hyvää nukkumisasentoa. Kertaalleen piti käydä pumppaamassakin, mutta pitkäksi aikaa ei siitäkään saanut apua. Nyt taas on oikein hyvä ja iloinen fiilis, kun sain pojan tuossa kympin aikaan " narrattua" tissille. Tosin mun piti kävellä ympäri kämppää poika sylissä koko imetyksen ajan, alkoi lopussa jo vähän kädet tärräämään. Pariin otteeseen yritin istahtaa, mutta poika irroitti heti suunsa rinnasta. Ja eiku taas marssimaan. Hullun hommaa mutta mitäpä sitä ei tekisi jotta saisi pojan vatsan täyteen ja itselle helpotusta ns täyteen oloon. ;-)

Munkin olisi tarkoitus tänään vähän siivota. Kunhan poika tuosta herää, leikitään ja jutustellaan hetki, ja sitten laitan pojan rintareppuun ja aletaan yksissä tuumin imuroimaan. :-) Poika viihtyy nykyään repussa kun saa olla kasvot menosuuntaan päin. Aiemmin kun piti vain äidin rintaa tuijottaa, ei viihtynyt repussa kuin nukkuessaan. Kauhean utelias on tämä meidän poju, tykkää kovasti katsella ympärilleen ja mieluiten niin että maisema vaihtuu mahdollisimman paljon. Taitaa kyllä olla aika tyypillistä vauvoille. :-)

Jaahans, nyt pitteis mennä pojan kynsien kimppuun ennen kuin tuo herää. Niiden leikkaaminen ei onnistu muuten kuin pojan nukkuessa, tuo on niin kova huitomaan ja sätkyttelemään. Miten usein te muut leikkaatte vauvan kynnet? Vauvan ollessa hereillä vai nukkuessa? Mä leikkaan sormien kynnet noin kerran viikossa, varpaiden kynnet oon tainnut leikata vain pari kertaa ja niistäkin lähinnä vain isovarpaiden kynnet, ne kasvaa pojalla oudosti yläviistoon.

Kivaa perjantaita kaikille!

Auringonkukka ja poika kahta päivää vaille 5kk

Vierailija
5/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä.

Lääkäri kutsui meidät huoneeseensa nimellä Onni ja sitten kysyi ensimmäisenä, että kenellä täällä on kuumetta. Oli jossain piristeissä tai pireissä, siitä olen sata varma! Sinkoili ympäri huonetta niin, että tavarat lentelivät! Kerroin, että Onni on se, jolla täällä on kuumetta. Siihen lääkäri, nettä " Morjens, hei siis morjens, siis hei kato nyt tota lasta, siis morjens! Siis hei, sut pitäis viedä lastensairaalaan näkemään sairaita lapsia, siis ei tällä ole mitään vikaa. Siis morjens. No kuunnellaan nyt sitten äidin mieliksi hengitysäänet, vai haluaako äiti kuunnella (ojensi tetoskoopin mulle. Kuunteli sitten itse paidan läpi!) Siis kato ota tätä PamolF:ää, älä laita mitään suppoja, ne on ihan leluja. PamolF:ää vaan! Mulla on täällä kaapissa niitä (kaivoi kaappia niin , että tavaroita ja esitteitä lenteli lattialle). Tästä vaan murskaksi tabu ja poskeen (murensi lääkkeen lattialle ja unohti antaa mulle niitä). No joo, mut siis morjes, nyt vaa himaa ja heitä se kuumemittatari seinään. Älä mittaa kuumetta enää" .

Kun kysyin, että voidaanko mennä vauvauintiin sunnuntaina, niin kysyi, että tykkääkö Onni uida, jos tykkää, niin menkää ihmeessä :D Siis ihan pimee tyyppi! Kysyi kaksi kertaa peräkkäin, että minkä ikäinen Onni on ja selitti sitten sen päälle saman tarinan kahteen otteeseen. Niin ja lopuksi sanoi, että eikös tää ollutkin tyttö. Siis mitä hemmettiä??!! Oltiin " vastaanotolla noin 2 minuuttia, Onnia " lääkäri" ei ottanut edes vauvuista pois, saati tehnyt mitään tarkastusta. Koko tuon ajan säntäili ja hoki tota siis morjes juttua. Ihme kummeli lääkäri, ihan kuin jostain piilokamerasta! Lääkäri oli pukeutunut rönttöiseen t-paitaan ja farkkuihin, parta oli ajettu ehkä joskus viime viikonloppuna.

Menin apteekkiin ja kysyin farmaseutilta PamolF:stä. Sanoi, että ei voi vielä antaa, sitten vasta kun vauva on 9 kg. Ostin sitten Panadolin nestemäistä liuosta.

Päätin kotimatkalla, että nyt on aika ottaa se vakuutus.

Vierailija
6/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] ei voi muuta sanoa! Siis huhhu!

Noema, missä asut? Miten voi olla tommosia lääkäreitä? Et kysyny mitä se on vetäny?

Ihme tyyppi....

niin ja onnea kokeen täysistä pisteistä :)

Nyt mentävä suihkuun, vieraita tulossa kohta puoliin.

10kaks

Vierailija
7/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tutkiko se lääkäri edes korvia?

Ei kai alle 5 kk vauvalla ole kuumetta muuten vaan?

VALITA!!!

Ihan kauheeta että meijän pienokaisia kohdellaan tällä tavalla!

Siis noema toi sun kirjoitus oli kirjoitettu hauskasti mutta itse aihe oli kauhea.

Jessus mikä lekuri!

ps. onnea vaan tentistä! Ite en enää opiskele enkä todellakaan edes kykenisi näitten piiperoiden kanssa. Hesarin luku aamulla on jo sinäänsä suoritus. Useinmiten seisten samaan aikaan lennosta aamupalaa syöden ja yhdellä jalalla sitteriä vatkaten, samalla kun juttelee maailmanmenosta esikon kanssa :)

Vierailija
8/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulle Noema osunut varsinainen lekuri. :-( Kuulosti tosiaankin enemmän joltain Kummeli-hahmolta kuin osaavalta ammattilaiselta.

Voin kuvitella että oli varmaan aika epätodellinen fiilis siellä vastaanotolla. Mikä Onnin vointi on? Aiotko käydä yksityisellä?

Vierailija
9/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä nauroin ääneen täällä kun luin tota noeman lääkäritarinaa. :D Siis ei hyvää päivää voiko tommosta oikeesti olla!!? Ei sillä lääkärillä kyllä todellakaan ollut kaikki kotona.

Kävitkö noema terveyskeskuksessa? Tuosta vois jo hyvin soittaa ja valittaakin. Sain sen kuvan ettei lääkäri ees tutkinut kunnolla Onnia, voisit hyvin vaatia uuden ajan toiselle lääkärille. Teillä vaan tulee siinä vähän edestakas ramppaamista.

huh huh. paranemista nyt kuitenkin pikkuiselle.

Vierailija
10/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaks täytyy kyllä kommentoida tota lääkäri juttuu... kyllä niitä kaikkia toheloita päästetäänkin lääkäreiks... mulla oli kans raskauden alussa semmonen lääkäri,että oksat pois.. ihan samannäköinen niinkuin siinä kaakaupurkin kylessä, ja väitti ettei mahassa ole elonmerkkejä... ja pelotteli mut jo kaikin konstein sitten tuli toinen lääkäri vahvistamaan asian,niin ihme ja kumma... se lääkäri sanoi että onhan täällä elämää, niin komeasti pomppailee pieni sydän täällä.. kyllä siinä itku tuli ja kyllä oli lähellä etten tintassu sitä nuorta loppia ottaan. näin jälkikäteen kun sitä ajattelen niin voisinpa käydä kuristaan sen jätkän!!!

jaahas, ja sitten kuulumisia ... olen niin onnellinen, meillä Jade on alkanut nukkumaan koko yöt ... JEEEEEEE.... joko uskallan sanoa hyvästit yö syötölle, niin eihän niitä oo ikinä ollutkaan kun yksi kerta yössä, että oikeestaan aina oon päässy helpolla.

meillä jassukka syö jo aivan kaikkea :) leipää jossa on pieni voi nokare päällä,voi että on hyvvää ja entäs pullan murut ... NAM,NAM...

saunottukkin ollaan jo pitkän aikaa, miedoissa löylyissä.. niin se tyttö istuu äipän sylissä ja porisee... ja lasitiilet jotka on saunan seinässä on tosi kivoja kun ne höyrysryy,niin ihana tehä sormenjälkiä. hahhah...

hampaita meillä ei vielä oo tullu,mutta kuolauksesta päätellen kohta rytisee ja paukkuu...

kuumeessa ja flunssassa oli jade tuossa männä viikolla... mut siitä on toivuttu ja taas on tytön naama kuin naantalin aurinko :)

hyviä päivänjatkoja kaikille...

t.jeo ja jassu

Vierailija
11/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui mikä lääkäri oli osunut noemalle ja Onnille!! Kyllä meinasi silmät pullistua päästä, kun luin tekstiäsi, enkä tiedä itkeäkö vai nauraa..! Jos vaan jaksat, niin valita ihmeessä käynnistä. Nyt on tainnut lääkäri kirjoitella reseptejä itselleen :D Että morjesta vaan...

Tiituliitulle jaksamista iltoihin! Kyllä meilläkin on välillä taistelua ton esikoisen nukkumaankäymisen kanssa. Ja tuohon miehen rooliin....Meillä auttoi se, että alettiin hoitaa esikoisen nukutukset vuoroiltoina. Meillä kun minä olin niistä päävastuussa aikaisemmin ja kertakaikkiaan raskausaikana ei voimat enää riittäneet, niin oli pakko keksiä jotain ratkaisuja.

Voi tätä (olematonta) kevään tuloa! Tuntuu jo surkealle vitsille, kun katselee tuota lumisadetta! Olis niin kiva mennä pihalle ja kävelylle vauva rintarepussa. Iltaisin ei viitsi enää laittaa vaunuihin, kun saattaa sinne nukahtaa ja se vaikuttaa taas yöuniin. Muutenkin neiti käy nukkumaan vasta n. 22.30.

Hyvää viikonlopun alkua kaikille!

Vierailija
12/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä-ihme-lääkäri oli ollut Noemalla ja Onnilla... toihan on nimenomaan kuin jostain sketsistä, eihän ole edes tottakaan että tommosia... Meillä ei vielä minkäänmoisia kokemuksia mistään lääkäreistä, paitsi neuvolan, mutta tuollaista ei kyllä kohdalleen halua!!! Olit kyllä niin hauskasti kirjoittanut, että nauroin oikein kippurassa.

TÄYSIMETYKSESTÄ täällä ainakin eilen puhuttiin. Joelilla ikää 4,5kk ja meillä edelleen tissitellään... noin 3-4 tunnin välein, myös öisin... aika sama syömisrytmi ollut koko ajan. En pidä kiinreiden aloittamisella kiirettä, kun pojan paino kuitenkin nousee ja on tyytyväinen...ehkä sitten jos olis tissillä alvariinsa.

BODYN jatkopalat tuli postitse ja intona heti kokeilin...ihanaa kun ei kinnaa!!! ja toisiaan, kun monissa hihan pituutta vielä riittäisi mutta vartalosta lyhyt, niin avot ja appropoo!! Tämä meille tosi tarpeen. Mies kyllä ihmetteli mikä side täällä housuissa on ;) Aurinkokeleja varten hankimme myös Baby Banzit, Eilen sisällä kokeiltiin ja poika ei ollut moksiskaan. Meitä nauratti, oli jotenkin niin COOL!!!

MATKARATTAISTA en ole ajatellut niitä hankkia, mutta voi kyllä olla kun kesä tulee ja kokee nuo yhdistelmät hankalaksi (painavat ja tilaavievät) niin voipi alkaa tehdä niitä mieli. Ja tietty jos paljon matkustelee ne ovat kyllä kätevät sekä kuljetukset, että lapsen kuljetuksen puolesta...

HELLYYDESTÄ ja seksistä... meillä minä nimenomaan olisin niitä silityksiä ja sanoja vailla... ja mies taas haluaisi sänkytouhuja vaikka joka päivä. Joskus vaan tuntuu siltä, että se toinen ei millään tajua/yritä tajuta mitä päässäni liikkuu. Ettei todellakaan aina ole niin halukas ja sexy olo...muttei siltikään tykkää toisesta yhtään vähemmän--tästä meillä on puhuttu ja paljon!!! Kultainen keskitie molemmille kait löytymässä.

Meillä naurettiin eilen ensimmäistä kertaa itse aiheutetulle jutulle; poju oli repinyt semmosesta pahviaparaatista muovia irti ja se rapisi kovasti aina kun teipit irtoilivat... ja voi että, miten sitä nauratti ;)) ja meitä myös kun sitä kuplivaa hekotusta kuunneltiin... Meidän ammumisille ja höpsöttelyille on naurettu muuten jo kotvan aikaa.

nyt pitää lähteä ulkoilemaan, viikonloppuja kaikille mikäli en koneelle kirjoittamaan ennätä.

Vierailija
13/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto mikä tohtori noemalle ja Onnille sattunu! Siis aivan uskomaton..Kyllä meillekin on lasten lääkärireissuille sattunu kaikenlaisia, mut on ne sentään joka kerta kuiteskin tutkinu. valita tollasesta touhusta!! Onnille pikaista paranemista!!!

Tiituliitu: Kuulosta niin tutulle!! Silloin (harvoin) kun mieskin on kotona lasten nukkumaan menoaikaan niin meillä on tollasta! Kun mä olen yksin niin nukkumaan menot sujuu paljon jouhevammin! Kannattaa aloitella esikoisen iltapalat ja pesut aikasemmin, olet sit " vapaa" kun vauvan nälkä iskee. Mä teen niin et syötän vauvalle puuron ja isommat syö iltapalaa yhtäaikaa. Sit isompien iltapesut ja vauva lattialle esim. ilmakylpyyn. Isommat on sänkyynmeno kunnossa ja vauvalle siinä kohti iltapesut ja yöpuku päälle. Sit vauvan kans iltasatu lukeen isommille ja ne nukkumaan ja viimiseks vauvalle iltamaitoa antaan ja sit senkin saa nostaa sänkyynsä nukkumaan. Aloitan ton kaiken tossa 19.30 aikaan ja yleensä 20.30 koko sakki on nukkumassa..Ja sit alkaa äidin oma aika!

Mä pidän tosi tiukasti kiinni iltatoimien aikataulusta, sillä olen tosi paljon yksin lasten kans ja jos en saa lapsia ajoissa nukkuun, niin mulle ei koskaan jäis aikaa huilata. Ja jos mulla on muutamana iltana viikosssa telkussa joku sarja joka PAKKO nähdä, niin mähän sen myös katon!

Mä tossa pintasiivouksen suoritin aamusta. Huomenna meen lasten kans mummolaan, kun mies painaa töitä koko viikonlopun. Mulla on sitä kauhea ikävä jo, ollaan nukuttu samaan aikaan viimeks viikko sitten:) Se on ollu nyt yöt ajossa ja päivät nukkuu, herättyään lähtee taas:( Tunnen oloni lähes yksinhuoltajaksi pitkästä aikaa...Mies siis kyllä on muuten ihana jne..mutta tekee ihan pirun paljon ja liikaa töitä.

Meidän poika täyttää viikon päästä sunnuntaina 5kk. Annoin tänä aamuna kaurapuuroa jo maistaa ja sehän oli pojan mielestä oikein namia..suu naksui ja lisää vaan pyyteli:) Nyt vaan tarkkaan seurattava tuleeko ihottumaa tai muuta. Viljojen kans käskettiin olla meidän tapauksessa oikein varovaisia.

Mitäs sit vielä..eipä sit kai mitään. Isompien kans pitäis askarrella virpomisoksia tänään...Ehkä mummon kans huomenna saavat ne tehdä:)

Kivaa viikonloppua kaikille!!!

äitykkä ja poikanen

Vierailija
14/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tiennyt, että olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Jälkeenpäin päätin, että nauraa :D Ihan hullu tyyppi. Soitin terveyskeskukseen ja sanoivat, että kyseinen lääkäri on heillä vaan tuuraamassa.

Mulle on ihan sama oliko tuuraamassa vai ei, tuohon terveyskeskukseen en enää lastani läkärille vie. Yksityiselle mennään tästä eteenpäin. Seurailen tilannetta ja jos menee huonommaksi, niin soitan Mehiläiseen. Neuvolaan menen kyllä, neuvo on todella asiallinen ja mukava.

Vierailija
15/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa ihan kummelit mieleen tuosta lääkärijutusta! Olipa hyvin kirjoitettu, eläydyin mukaan... Mutta vakavasti sanottuna voi jösses sentään! Uskomatonta. Toivottavasti paranette eikä tartte enää käydä tuolla hötkyilemässä.

KYNSIEN leikkuuta suoritan kyllä poju sylissäkin tai hoitopöydällä, vaikka rauhallisintahan se on, kun poju nukkuu. Meillä varpaankynsiä leikattu ehkä se kaks kertaa, kerran viikossa vähintään sormenkynnet.

HERÄILYT aamuyöstä tai muutenkin: meillä eilen neuvolassa sanottiin tähän, että noin 5kk ikäiset vauvat alkavat tsekkailla, onko äiti paikalla ja heräilevät siksi. Se on kuulemma se ikä, kun tajuavat olevansa irrallisia olioita eikä yhtä ja samaa äidin kanssa!

MATKARATTAAT kävin sitten ostamassa ahkeran opiskelun ja tutkimuksen jälkeen. Päädyin Graco Aerojoihinkin 129e, norm 179e. Syinä mm. isommat pyörät (messut, muu kuin kauppakeskusmaasto), iso tavarakori johon kamat saa myös lapsen nukkuessa sekä keveys (7,8kg, siis yhtä paljon kuin meidän poju!). Väri oli joku viimevuotinen ja siksi edullinen. Musta/ruskea, ihan rauhallinen. HUH! Urakka ohi.

PITI lisätä vielä niihin mun harrastuksiin, että jumpassa käyn myös ja kerään kirjoja. Ostelen must-kirjat kirjakerhosta, sekä muita kirppikseltä. Välillä ovat kyllä törkeen hintasia, siis kirppis on musta paikka, jossa halutaan eroon kamoista... No, eipä ole pakko ostaa. :)

PASSEISTA: tiesittekö, että nyt saa vielä lapselle 10 vuoden passin? Siis jo näin pienelle! Menossa on ehdotus, joka todnäk tulee syksyllä toteutumaan, että lapsilla pitää olla oma passi (ei siis vanhempien passissa) ja sen saa sitten enää 5 vuodeksi. Selvittelin, tarvitaanko piknik-risteilylle passia. Onneksi sinne kelakortti käy. Mutta tiedoksenne, jos olette reissuihmisiä, että kannattaa nyt sitten hakea se 10 vuoden passi!

Nyt täytyy mennä tiskaamaan ja kirjettä rustaamaan. Kuulkaas, mä päätin, etten jaksa kun imuroida tällä viikolla! Siivotaan sitten Pääsiäisenä paremmin taas. :)

Mukavaa päivää & kipeät parantukoot pian!

Näätä77

Vierailija
16/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä lääkäri. Mutta toivottavasti teillä aletaan parantua nopsaan vaikka tuo lääkäri reissu ei tainnut tosiaan paljon antaa.

Pikaisesti tässä ehdin pinoutua kun Pinja pikku tirsoilla vielä. Olenkin ollut pari päivää netti pimennossa ja voi kurjuus kun ei ole päässyt kuulumisia lukemaan,nyt olen kovasti yrittänyt käydä lukemassa viikon tapahtumia,mutta kaikkea en ole vielä ehtinyt. Ja kummasti on jäänyt aikaa kyllä siivouksille ja muille touhuille kun ei ole voinut koneella istua =D

Meille ei oikeastaan ihmeitä,Pinjalla tosin on silmätulehdus,johon saatiin silmätipat. Onneksi meillä ei ollut sellainen lääkäri kuin Noemalle sattui... vaikka terveyskeskuksessa käytiinkin.

Mutta nyt pitää lopetella,jos vaikka illalla olisi enemmän aikaa kirjoitella!

postanu ja Pinja ens viikolla 5kk

Vierailija
17/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä erikoinen lääkärikokemus, huh huh...

Neuvolassa käytiin tänään ja strategiset mitat on 8060 g ja 66,5 cm ja pipo 43 cm. Saatiin lupa alkaa istua ja ruokailujen ajan saa istua sitten syöttötuolissa. Puuroa aletaan syömään iltaisin ja kaksi peruna-ateriaa päivälle, joista toisessa lihaa.

Taipeeseen on tullut sellainen pieni ihottuma (punainen läiskä), joten jätetään porkkana toistaiseksi ruokavaliosta pois. Toivottavasti ei hirveän allergiseksi tule, ite oon ollut.

Eipä täällä kummempia...

Mintun kanssa kaksistaan ollaan, ukkeli lähti katselemaan kaverin luo Canalilta jääkiekkoa...

Touko ja Minttu

Vierailija
18/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen lääkäritapaus!!! Me ollaan ehitty tavata jo monta lääkäriä pojan kanssa ja ei kyllä tuommosia ole tullut vastaan. Lääkäreitä monenmoisia. Eräs nuori mies lääkäri katsoi korvat kyllä neljä kertaa/korva, että oli ihan varma, että olivat kunnossa. Onnex poika ei oo ollu moksiskaan tutkimuksista. Ja kaikki on kyllä tarkasti pojan tutkineet joka lääkäri käynnillä.

Ja vakuutus on kyllä hyvä olla. Meillä kummallekin lapselle otettu ennen syntymää. Esikoisella ei ole tarvittu, mutta vaavilla kyllä. Pari korvatulehdusta tuli maksaan pari sataa ¿, omavastuun verran (84¿) piti itse maksaa ja vakuutus maksoi loput.

Minkä verran Onnilla kuumetta?

Kynsiä leikkaan noin kerran viikossa. Ja nyt on kyllä alkanu naarmuttaan itteensä het urakalla. Otassa nytkin verinaarmu.

POika nukkunu pari päivää tosi kehnosti. Tosi mini tirsoja päivällä ja yölläkin herää kertoja kertoja monia. Ja taas kääntymiset kiinnostaa. Välillä, kun on jo poikki ja käännän selälleen, niin het vaan täytyy mahalle takas kääntyä.

Meilläkin illat välillä mahdottomia, ylleensä sujuu ihan suht ok. Yksin on kyllä helpompi saada lapset nukkuun. Pyritään, että esikoinen nukkuu viim. 21, mutta yleensä aikasemmin. Minä pesen tytön hampaaat ja hoidan iltapesut. Jompi kumpi lukee iltasadun ja sit peittelyt , hyvänyöntoivotukset ja halit&pusut ja tyttö nukahtaa itse sänkyynsä. Yöllä joskus kömpiii viereen. Ja vauvan laitan sit sen jälkeen. Saa rauhassa tisutella. Ja hänkin nukahtaa itse pinnikseen.

No eipä tällä erää enempää.

Vierailija
19/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Onnilla ole kuin 38,6 kuumetta, päivällä käväisi jo 38 asteessa. Kai sitä on näin ensimmäisen kanssa hysteerinen kaikesta. En ole lapsia ennen hoitanut, joten kaikki on uutta ja ihmellistä :) Annoin pojalle Panadolin nestemäistä ja vetää nyt yöunia omassa punkasaan. Mistähän ihmeestä voi johtua tuollainen kuume, johon ei liity mitään muita oireita? Vähän on enemmän kitinää ollut ja väsymystä jonkin verran, ei muuta.

Mies oli käynyt täyttämässä vakuutuslaput Fenniassa. Kiva, että on sekin hoidettu.

KYNSIEN LEIKUUSTA AURINGONKUKKA KYSELI: Meillä on kanssa paras leikata kun poika nukkuu tai on väsynyt, muuten viuhtoo edes takaisin käsillään, eikä leikkaamisesta tule mitään.

SOLEIL10: Meillä syödään soseita ja kaksi kertaa päivässä, kummallakin kerralla noin pilttipurkillinen. Uskon, että voi alkaa antaa enemmän. Lapsi ilmaisee itse aika hyvin, että kaipaako lisää ruokaa vai ei.

GERDA: Meillä on kanssa sama juttu, että just kun on saanut vauvan takapihalle nukkumaan, niin toinen koirista alkaa steppaamaan siihen malliin, että pissalle on päästävä. Sitten kun päästää ulos, niin alkaa haukkumaan naapuria tms. Ärsyttävää!

TIITULIITU: Me haettiin kaupasta Lostin eka tuotantokausi ja katseltiin niitä sitten aina Onnin nukahdettua. Nykyään saa kaikenlaisia sarjoja kaupoista ostettua, suosittelen!

JEO: Onnea nukutuista öistä! On se vaan ihan eri fiilis aamulla herätä nukutun yön jälkeen. Meillä on kanssa käyty saunassa miedossa lämmössä ja poika tykkää. Onneksi on Jade jo parantunut, kamalaa katsoa vierestä kun oma lapsi on sairaana!

NÄÄTÄ77: Meillä on yhteinen harrastus, siis nuo kirjat! Olen kanssa aivan hurahtanut, hyvä kun en puhu niille ja silittele ;)

POSTANU: Toivottavasti Pinjan silmä paranee pian. Käyttekö vauvauinnissa? Vaikuttaako siihen, siis onko sellainen tulehdus, ettei saa mennä uimaan?

TOUKO79: Wau, saatte siirtyä syöttötuoliin! Toivottavasti mekin pian saadaan " lupa" . Onni on istunut kaukalossa syöttöjen ajan ja alkaa pikku hiljaa kyllästyttää sen kampeaminen ruokapöydälle.

HILDALIINALLE vielä rauhalliset yöt. Toivottavasti pysyy poika unessa, eikä keskity liikaa vehtaamiseen. Siinä kuitenkin äiti aina heräilee ja unesta tulee katkonaista.

Vierailija
20/21 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miulla urakka,huoh,tilasin isoisovanhemmille neidistä valokuvia ja just äsken sain homman vihdoin päätökseen. Elikkäs siis ne kuvat yksitellen laittaa eri pinoihin ja mielellään tietty aikajärjestyksessä. N. 250 valokuvaa siis on tänä iltana kulkenut käsissäni kerran jos toisenkin =D

No nyt sitten alkaa väsy painaa (neiti nukkunut jo 2,5 tuntia yöunia),mutta oli nyt pakko tulla vielä koneen kautta. Meillä on nyt nukuttu jokunen yö oikein hyvin heräten vasta aamuyöllä ensimmäisen kerran tissille,oikein mukavaa (kunhan vaan itse muistaa myös käydä ajoissa nukkumaan...) Ja itse on nukahtanut sänkyyn,unilelu tullut mukaan.

KIINTEITÄ meilläkin syödään 2 kertaa päivässä,tosin reilu ruokalusikallinen kerrallaan.

KYNSIÄ leikataan kerran viikossa vaikka välillä tuntuu että pitää leikata useamminkin. Ja homma tapahtuu yleensä Pinjan ollessa illalla melkein nukahtamaisillaan. Muuten ei tosiaan tuu mitään.

Nyt kun meillä pitää sitä silmätippaa laittaa,on sekin parempi tehdä melkein nukahtaessa,muuten kääntelee päätä ja huitoo käsillä. Ei käydä vauvauinnissa,mutta yleensä (näin muistelisin) uimassa käymistä pitäisi välttää silmätulehduksen aikana. ja kyllä tuo on jo parempaan päin menossa,oli kyllä pahimmillaan todella hurjan näköinen; punoitti,oli turvoksissä ja rähmi valtavasti!!!

Tähän loppui tämän mamman muistikapasiteetti eli en enää muista mitä piti kommentoida. Aika siis painua pehkuihin. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Ei varmaan tule kauheasti pinouduttua,kun ukko lähtee su risteilylle,niin tässä kaikenlaista ohjelmaa...