Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOihmeiden perjantai***

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin jo aamu viideltä, mutta en ole varma oleno vieläkään herännyt kunnolla. Aivot on jotenkin jähmeessä. Onneksi ttein eilen illalla hieman muistiinpanoja viesteistä ja luin äsken viimeisimmät. Pinossa olikin eilen taas vilkasta.

Puuhapetet, LEM ja k.h.p:Onnittelut ultrauutisista!

Peevelille ja Odelle ihanaa lomaviikkoa!

Mintulle jaksuja remontin keskelle ja täytyy todeta, että täällä on toinen suonikohjuinen. Hankin viime viikolla itselleni tukisukistakin jämäkämmät hoitosukat ja niistä on ollut apua.

Pepille tervetuloa mukaan!

Voi että hihitin eilen lukiessani viesteistänne, mitä miehet ovat ostaneet lahjaksi...anteeksi...lihanuija oli kenties paras...

Ode: nauroin vedet silmissä sitä karvat poikittain juttua, se oli kenties yksi parhaista mitä olen kuullut.Se oli aivan loistavasti selitetty juttu miehelle, täytyy käyttää sitä itsekin, kenties ymmärtää vähän paremmin miksi ei hotsita nuo petipuuhat.

Joku kertoi eilen työkavereiden käpälöineen vatsaa...Se on minusta raskaudessa raivostuttavaa, kun äidin vatsasta tulee ihan kuin kaikkien yhteistä omaisuutta. Riittää jokun sinne peräpäähän tuijottaa lääkäri jos toinenkin, opiskeilijoita ja kätilöitä ja terkkareita...Mutta kun esim. minun inhoamani miespuolinen työkaveri alkoi tuttavallisesti hivellä komeaa vatsaani ylittyi minun sietokykyni...Sekin riittää kun kaupassa ventovieraat toteavat vatsani olevan melkoisen kokoinen (ihan kuin olisin niin typerä etten tajua näyttäväni loppuraskaudesta valaalta). Nämä asiat ovat siis tapahtuneet kahdesta viimeisimmästä raskaudesta, tällä kertaa ei vielä ole osakseni koitunut mitään harmillista.

Meillä mies sai eilen kuulla joutuvansa polvileikkaukseen. Se tietää sitten sitä, että kaikki kotityöt jäävät viimeistä pisaraa myöden minulle...Saa nähdä kuinka hyytynyt olen sen rupeaman jälkeen...

Nyt on pakko mennä. Positiivista perjantaita kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 19+3

Vierailija
2/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopa tässä taas odotellaan remontti reiskoja....tällä kertaa olen vaihtanut yöpaidan jo ainakin tarpeeksi aamulla ettei sitten tarvii lähtä kiireellä ettii vaaatteita tuolta ylhäältä.....

ei sen puoleen tänään en edes meinaa olla täällä kotona kun ne on täällä...koska mulla vain menee hermot. ei siis sillä et ne on täällä (tai no sekin)mutta poikia on vaikea pitää yläkerrasta pois.... ja meillä ei alhaalla ole kun keittiö ja olohuone ja isomman pojan huone mikä on vähä sellanen ettei sitä kukaan käytä...paitsi minä kun olen koneella.... kaikki on tuolla ylhäällä...

no joo mutta nyt asiaan... mistä niitä hoitosukkia saa ja onko ne miten mitoitettu ja miten eroavat toisistaan???? Apteekistako???

kevät ei meille näköjään saavu.....:(

pajunkissat ois tänään haettava että ehditään ne vielä koristellakin.....mutta hyviä viikonloppuja, jos en vaikka tänään enää kerkeä koneelle...

minttu 21+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahan koosta ja sen kommentoinnista on kirjoiteltu. Minulle moni töissä on sanonut (nyt kun maha siis vasta juuri alkaa oikeasti näkyä), että onpas iso maha jne. Nyt sitten eilen katsoin neuvolakortista sf-mittauksen jälkeen, että mitta on tismalleen sama kuin esikoisesta tällä viikolla, sekä vielä keskikäyrällä. :)

Eli varmaan monella puolitutulla vaikuttavat mielikuvat, että " onpas iso maha kun on toinen tulossa" , ja moni ei varmaan työkavereistakaan tajua, kuinka pitkällä raskaus itse asiassa jo on. Heillehän asia on hyvinkin uusi, jos ovat vasta huomanneet mahan. Itsellä siis painoa joku 3kg lisää, muuten olen hoikka, sf19 (rv23).

Minua kanssa häiritsee kun kaikki pitävät asianaan kommentoida mahan olemassaoloa. Mutta koskemaan en päästä, tai ainakin seuraava näpelöijä saa näpeille ja kysymyksen, onko tapana kosketella kaikkia vastaantulijoita mahanahkaan...

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Vierailija
4/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään parempi päivä kuin eilen :) johtuisikohan siitä, että on perjantai. Eilen ei enää itkettänyt illalla ja käytiin ostamassa poitsulle eka hieno F1-fillari (rallipyörä pojan mielestä!) yhteistuumin miehen kanssa.. nämä ovat niitä tarpeellisia hankintoja -minun mielestäni. Päästään viikonloppuna harjoittelemaan pyöräilyn alkeita. Poika tuntuu olevan erityisen innostunut etenkin kypärän pitämisestä, liittää pyöräilykypärän jääkiekkoon ja sehän on hienoa se. Ja se pirun telkkari lähti eilen uuden omistajan matkaan sitten.. no se siitä. Kiitos kaikille ymmärtävistä kommenteista!! Tehtiin sopimus miehen kanssa, että jatkossa näistä asioista pyritään päättämään yhdessä, eikä enää yksin.

D-VITAMIINIA ehkä sitten pitäisi kuitenkin ottaa ainakin silloin tällöin muutama tippa vielä.. kummia noi terkkarit ohjeissaan.. ja mä pönttö vielä uskon niihin kyseenalaistamatta.

VIRPOMISTA tiedossa viikonloppuna. Täytyy koristella oksia tänään täälläkin, jotta sunnuntaina poika pääsee ilahduttamaan isovanhempiaan ja minun mummoa, jolle virpomisperinne tuntuu olevan mielettömän tärkeä. Saa nähdä miten antaa meikkailla nassuaan. Viime vuonna onnistui kivasti, mutta nyt voi jo ihmetellä enemmän.

ÄIPPÄRAHAPAPERIT sain eilen vihdoin käsistäni esimiehelleni eli nyt ei voi kuin odotella, että saavat eteenpäin Kelaan asian sitten joskus.. Mielenkiinnolla odotan miten mulle lasketaan toi äippärahan suuruus, kun on noita tuloja ollut kk-palkan lisäksi.. vai lienevätkö laskea vain sen kk-palkan.. nähtäväksi jää. Ja vanhoja lomia joudun pitämään vanhempainrahakauden päälle, väittivät henkilöstöpalveluista, että silloin maksetut vuosilomat eivät vaikuta vanhempainrahaan. Toivottavasti meni nyt oikein. Itse olen aika pihalla vielä tästä systeemistä.

Vitsi mitä lahjoja.. lihanuija.. kyllä ne keksiikin tai sitten se on sitä, että ei nimenomaan keksi ja vaimo on sanonut joskus, että sellainen tarttis ostaa, niin sehän on sitten siinä :)))

Ai niin ja toi MASUN PAIJAILU, mullakin työkaverit alkaneet taputtelemaan ja joka päivä joku käy sorkkimassa. " mä kokeilin onko se kova -on se" . Tai sitten yksi miespuoleinen työkaveri heittää jotain sellasta raskaus/synnytys läppää JOKA PÄIVÄ.. käy työhuoneen ovella ja huutelee, että joko supistelee ja mikä on kohdunsuun tilanne.. Hauskaa jossain määrin, mutta nyt alkaa mennä jo ylitte, joutuuko tätä kuuntelee vielä sen 11 viikkoa...

Kotona saa mies ja poika kyllä kosketella ja tutustua masuun.

Eiliselle synskäsankarille onnittelut!!!!!!!

Hauskaa viikonloppua masunkasvattajat!

Nyt päiväkerhopapruja täyttelee ja sitten vasta virallisten töiden pariin

AuroraM ja erittäin ahkera potkuilija 23+4 (mies tunsi eilen illalla eka kertaa kunnon potkut kädellään, tähän asti tuntenut sellasta pientä vaan)

Vierailija
5/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitosukkia varten otetaan jalasta mitat, jotta sukka on varmasti oikean kokoinen. Sukkia saa sukkahousuina, stay up-sukkina tai polvareina sekä terättäminä versioina. Sukkia saa Instrusta. Yksi pari maksoi 77e, että siitä sitten revimme huumoria...Onneksi niistä on oikeasti apua.

Hoitosukkainen opemamma

Vierailija
6/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan vierähtänyt viikko viimesestä kirjottelusta. Pinoja oon lukenut muutamana päivänä, mut nyt on parin päivän pinot lukematta. Palaan lukemaan niitä tänään myöhemmin ja kommentoimaan myös.

Eilen oli miullakin rakenneultra. Ultran mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa. Tosin kävin vaan heti miettimään, oliko ultra tarpeeksi tarkka ja jos 4d-ultrassa olisikin löytynyt jotain. Joka tapauksessa vauva vastasi viikkoja. Vauvan pituutta lääkäri ei osannut sanoa ja painoa on vasta vajaat 200 g. Mut kai kaikki in sit ok, kun kerran muut mitat viikkoja vastasivat.

Lääkäri ultrasi kauan. Vauva vaan on tosi alhaalla, mikä ihmetyttää itseäni. Milloin se oikein nousee ylemmäs? Onko muilla vastaavaa? Ja eilisessä ultrassa vauva oli raivotilassa. Kyllähän se varmaan vielä asentoa vaihtaa, mut ihan ihmettelin, miten se jo nyt köllöttelee noin päin. Jäi vaivaamaan, kun lääkäri löysi istukasta joitakin nestelokeroita. Sanoi kyllä, että eivät ole vaarallisia, mut onko kukaan kuullut ikinä vastaavasta? Sukupuolesta ei saanut selvää.

Sori nyt tää omasta itsestä höyhöttäminen, mut kommentoin muuta iltapäivällä, kun pääsen töistä.

Perjantain jatkoja kaikille!

babyperhonen, rv 19+5

Vierailija
7/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Ihanaa että on perjantai. Jotenkin niin raskasta käydä töissä. Ei jaksaisi yhtään enää laittautua.

VATSANYMPÄRYS: Mulla nyt 95 cm, ja kaksosia siis odotan. Ja viikkoja kasassa about 21. Olikos täällä muita tuplaodottajia eloisissa?

VAUNUT: Mietityttää joka päivä. Olen ihan ulalla mitkä ostaisimme, vaikka on jo tuo vuoden vanha lapsi. Tarvitsemme siis kaksostenvaunut, johon sitten vielä seisomalauta. Onpa se sitten näky kun " leveä kuljetus" kulkee kaduilla.

KYSSÄRI TARHASTA: Eli te, joilla on jo lapsia, aiotteko jatkaa lastenne päivähoitoa tarhassa vai otatteko kotihoitoon?

NUKKUMINEN: Huonosti. Eli herään about 3 kertaa yössä juomaan, vessaan etc. Ja aamulla sitten on naatti olo. Kauheasti pohdin kaikkia asioita yöllä. Liittynee raskaushormoneihin.

Vierailija
8/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sitä ehtii näemmä aamullakin tänne. Todellisuudessahan tenttikirjat tuossa mua tuijottelee vihaisena, mutta kivempi se on tänne tulla pölisemään.

LIIKKEISTÄ: Musta tuntuu, että mä aina tätä samaa jauhan. Viime viikolla valitin, että vauva potki niin kovaa, että sattui oikein mahaan. No, nyt onkin sitten mennyt monen monta päivää niin, että tuntuu vain satunnaisia liikkeitä ja nekin ovat tosi hiljaisia. Välillä mietin jopa, että soittaisin neuvolaan, mutta kun se kuitenkin liikkuu niin en ole sitten kehdannut soittaa. Ensi keskiviikkonahan mulla on seuraava aika, joten jos sinne sinnittelis tässä. Miten sitä voikin olla niin vauhko? Miten TE MUUT onnistutte olemaan niin lunkeja? Todellisuudessa mä olen jatkuvasti ihan paniikissa, ja mietin mitä kaikkea voi vielä sattua. Alkoi myös mietityttämään se, että näkeekö noissa tavallisissa rakenneultrissa yhtään mitään, kun esim. calatheankin vauvan kystat oli huomattu vasta siis 4d-ultrassa?

En muista, että mainostinko tätä jo, mutta ainakin meillä kunta tarjoaa raskaana oleville tarvittaessa TUKIVÖITÄ. Lainaan siis. Eli jos joku harkitsee ostamista, niin kannattaa esim. neuvolasta tarkistaa, että onko omassa kunnassa samoin. Voi sitten kokeilla vaikka kotona ennen ostamista tai tunnustella, että onko siitä hyötyä vai ei. Mä ajattelin ensin kokeilla tätä suunnattoman mahtavaa ;D palvelua ennen kuin ostan itse.

Opemamman perheelle tsemppiä leikkauksen kanssa.

Oliskohan pitänyt vielä jotain kommentoida? Enpä muista. Palailen, jos tulee mieleen.

Iloista päivänjatkoa toivottelee

Jamssa rv21+6

Vierailija
9/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää vähän latistaa mun perjantaifiiliksiä ja meidän miehen kanssa pitämämme mykkäkoulu myös. Eilen jo yritin murtaa jäätä ja parempaan suuntaan ollaan menossa. Ajatuksena olisi mennä kahdestaan leffaan viikonloppuna, joten ehkäpä pieni kahdenkeskinen aika on juuri sitä mitä kaipaamme.

MAHAN KOSKETTELUSTA JA KOMMENTOINNISTA: Minä olen onneksi säästynyt tuolta koskettelulta ja kommenteilta. Meillä on yksikössämme lähinnä pelkkiä nuoria naisia, eikä heitä juurikaan kiinnosta kasvava mahani tai raskaanaolemiseni muutenkaan. Minuun suhtaudutaan ihan kuten ennenkin :). Onneksi näin! Muissa yksiköissä olevat ovat vasta huomaamassa, että meillä on yksi raskaanaoleva ja uskaliaimmat ovat tulleet jotain kyselemään. Lähinnä ovat ihmetelleet, että olenko tosiaan jo näin pitkällä, kun maha on niin pieni. Minusta tämä on jo ihan kohtuullisen kokoinen. Toinen asia, mikä selvästi näitä lapsettomia kolleegoita ihmetyttää on se, että olen ihan omissa mitoissani (ja käytän tavallisia vaatteita). Yksi sitä ääneen ihmetteli, kun " sulle ei näytä tulleen noita kiloja" . Minä sitten sanoin, ettei se kilojen kerääminen mikään itseisarvo ole, että parempi vain, jos ei tulekaan ylimääräisiä. Ehkä näillä " nuorilla" on jotenkin sellainen käsitys, että raskaanaolevat lihoo muodottomiksi ja menettävät oman kroppansa. Mistä lienee on tuollainen harhakuva tullut??

VIRPOMISESTA: Meinaako kaikkien elomammojen lapset mennä virpomaan sunnuntaina? Minä olen hiukan kahden vaiheilla tuon 3-vuotiaani kanssa. Toisaalta tekisi mieli pukea hänet noidaksi ja käydä parilla naapurilla virpomassa, toisaalta taas pidän häntä hiukan liian nuorena tuohon hommaan. Pojalla itsellään ei varmastikaan olisi mitään käsitystä koko virpomisesta ja kyllä ne oksatkin jäisivät varmaan minun koristeltavaksi. Eli ehkä vasta ensi kevään poika voisi olla sopivamman ikäinen ja voisi mennä ensikertaa virpomaan, pikkuinen vauvasisko mukanaan :).

MIESTEN LAHJAT: Lihanuija oli kyllä päivän paras juttu, nauroin vedet silmissäni :). Minun mieheni on toistaiseksi osannut valita henkilökohtaisia lahjoja esim. koruja, kellon, kauneushoitolalahjakortteja tai sitten jotain elektroniikkaa (mp3-soitin, hiuskiharrin). Hän osaa aika hyvin poimia puheistani ne asiat, joita erityisesti toivon tai tarvitsen. Nyt tosin pelottaa, että mies yllättää mut 30-vuotispäivinäni yleiskoneella, sillä yksi päivä sanoin, että yleiskone ja uusi imuri ovat niitä asioita, jotka haluan kotiin ennen kuin tämä toinen syntyy. Imuri on jo hankittuna, toivottavasti yleiskone ei tule synttärilahjaksi¿ Silloin voisin kyllä vähän hermostua.

ELO22: ensinnäkin kiva, että olet taas palstailemassa. On tänne ilmestynyt toinenkin elokuinen tuplien odottaja - en vain nyt muista nimimerkkiä. Kyselit ESIKOISTEN HOIDOSSA JATKAMISESTA. Minä aion pitää pojan yksityisen perhepäivähoitopaikan ja ajatuksena on, että poika olisi 1-2 päivänä viikossa koko päivän hoidossa. Jos poika saa paikan seurakunnan kerhoon (meillä on aika tiukassa nämä kerhopaikat) sekä haluamani muskaripaikan, saatan sopia niin, että hän on vain yhtenä päivänä viikossa. Jos jää tuo kerhopaikka saamatta, sitten varmaankin sovin kahdesta hoitopäivästä. Toukokuussa nämä asiat varmistuvat, joten sitten lyön lukkoon pojan hoitopäivien määrän.

KATZU2:lle Femedan 4D-ultrasta: minulla on sellainen käsitys, että Bruno on tuolla lääkäriasemalla ainoa, joka tekee 4D-ultrauksia. Ja aika oli kyllä tosi helppo saada. Sain parin viikon varoitusajalla oikein loistavan ilta-ajan.

Nyt töiden pariin.

Pepper (23+1)

Vierailija
10/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemammalle sympatiasäteitä miehen leikkauksen takia....

LIHOMISESTA: Mulla oli yhden sukulaisen kanssa tässä muutama päivä sit keskustelua just tuosta raskauden aikasen kilojen keräämisestä. Hän oli sitä mieltä että pitää vähän rasvakerrosta kasvattaakin että tulee sitten vauvalle maitoa. Minä siihen sitten että siinä tapauksessa ketkään hoikat naiset ei pysty imettämään? Heh.

SISARUSTEN HOITOONVIEMISESTÄ:Meillä nuorin jää kotiin, on tosin vasta 1v7kk kun elovauva syntyy. Keskimmäinen menee eskariin syksyllä. On nyt ollu muuten kotona paitsi 2 kertaa viikossa on ollu srk:n kerhossa klo 13-16. Tosin edellisen äitiysvapaan ajan tuo keskimmäinen oli 2x viikossa 5h päiväkodissa. Kun jäin hoitovapaalle niin vaihdettiin kunnallinen hoito sit tuohon srk:n kerhoon että tuli kuntalisät. MUTTA ekaan kuukauteen vauvan syntymän jälkeen oltiin kaikki kotona, myös tämä tarhaikäinen (koululaisen piti tietysti koulussa käydä ;). No mies ei ihan kuukautta ollu mut poika oli.

Mies laitto äsken sähköpostilla ens viikon Kittilän sääennusteen.. ei ollu mitenkään mieltälämmittävä :( toivottavasti ei pitäis paikkaansa. ODelle vielä että joo, mökkeilemään lähdetään. Saa nähdä miten tuo 15kk ikäinen jaksaa automatkan.

LAHJOISTA: Meillä mies kans ostaa henkilökohtaisia lahjoja. Yks kerta pyysin aamutakkia syntymäpäivälahjaks, osti kuitenkin oopperaliput ja sanoi et sen aamutakin voin käydä ostamassa ihan muutenkin, koki senkin käyttötavaraksi. Mä taas olen ite tosi huono ostamaan lahjoja.. Mies ei koskaan toivo mitään ja mulla on pää tyhjänä aina kun yritän miettiä jotain lahjaa.

Sit ihan OT: Madonnakin se lähtee maailmankiertueelle... Robbie Williamsin lisäks on yks niistä artisteista joita haluaisin kerran elämässäni mennä kattomaan. Mies oli jo aiemmin luvannutkin et lähdetään sit vaikka jonnekin muuhun pohjoismaahan katsomaan Madonnaa kun ei kuitenkaa Suomeen tule. Madonna tekeekin peräti YHDEN keikan pohjoismaihin ja sekin on päivän mun LA:n jälkeen.... Et sinne meni sit se mahdollisuus.

Peeveli rv 21 tasan

Vierailija
11/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokonaan jäänyt tänne kirjoittelu. Olen niin hidas kirjoittamaan että tuntuu ettei koskaan ole tarpeeksi aikaa edes pieneen viestiin. Oliskohan kuitenkin saamattomuutta.. :D Nyt ollaan pojan kanssa kotona, pienellä on kova kuume. Kerkeän hieman olla koneella sillä aikaa kun poika nukkuu.

Oma vointi on ollut suht hyvä. Ihme pakotusta on ollut käsissä ja jaloissa. Jotenkin on vaan ollut kauhean epävarma olo koko raskauden ajan.. Vaikka liikkeet on tuntuneet tuolta rv 15+ asti ja kova touhuaminen on masussa menossa nytkin. Rakenneultra oli kolme viikkoa sitten ja siinä kaikki hyvin. Mulla on toinen rakenneultra ensi keskiviikkona, oman sairauteni takia raskautta seurataan ehkä hieman tarkemmin. Tuo sairaus taitaa olla se epävarmuutta aiheuttava tekijä, vaikka takana on yksi lähes ongelmitta sujunut raskaus ja siitä tuloksena täysin terve poika. :) Taitaa olla niin että tieto lisää tuskaa..

Mulla on mietinnässä tuo pojan päivähoitoasia, kun vaan osaisin päättää. Hän on ihanalla pph:lla hoidossa ja voisi jatkaa siellä puolipäiväisenä. Kaveriseuran kannalta se olisi hyvä juttu, leikkikavereita on muuten tuttavapiirissä todella vähän.

UIMISESTA piti kysyä, millaiset on " suositukset" odottajalle? Milloin vielä saa uida ja milloin sitä ei ehkä suositella? Onko eroa uiko uimahallissa vai järvessä? Esikoista odottaessa en uinut ollenkaan mutta nyt on jo kauan tehnyt mieli polskimaan, ja poikakin siitä varmasti tykkäisi.

tumpe rv 21+6

Vierailija
12/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille " kohtalotovereille" jotka lohdutitte noissa lahja-asioissa, nyt kun luin rikkaharjoista ja lihanuijista niin ehkei se sitten hullumpi se kattila ollutkaan=)

Tosi asiassa laitan paljon ruokaa ja pidän ruoan laitosta, ja mies kovasti kehuu ruokiani eikä halua lähteä ravintolaan syömään kun sanoo saavansa kotona parempaa ruokaa. Eli kai se oli häneltä jonkinlainen osoitus arvostavansa ruoanlaittotaitojani (mistäpä noista miehistä ottaa selvää=/). Kattila oli onneksi samaa sarjaa jota olen halunnut kerätä, ja minulla sattui olemaan iitalan/hackmannin hinnasto kotona josta katsoin tuon kattilan hinnankin. Suositushinta 229¿!!!! Eli olihan se ressukka siihen lahjaan ihan panostanutkin, ja tänä aamuna töistä tullessaan toi vielä oikein hienon kukkakimpunkin.

Mutta jostain syystä minun on nyt kamalan vaikea lopettaa tätä mykkäkoulua ja käyttäytyä normaalisti, johtuisiko sitten hormoneista vai mistä. Mutta kohta viikko on tätä jatkunut. Iltaisin menen oman peiton alle nukkumaan, kun yleensä nukahdan miehen kainaloon, ja hyvä että vaivaudun hyvät yöt ym. sanomaan. Täytyy yrittää nyt vähän relata varmaan itsekin..

Mahan ympäryksestä: en ole mitannut mutta iso on täälläkin=) En ole kyllä vielä yhtiäkään äitiysvaatteita ostanut, minulla on kahdet omat farkut jotka vielä toistaiseksi mahtuvat kun jäävät tuohon vatsan alapuolelle, sitten vaan toppia ja pitkää paitaa päälle..

Pari melko pitkähelmaista toppia olen ostanut ihan tavallisista mallistoista, jotka kuitenkin peittävät masun kivasti ja päällä voi kylmemmällä ilmalla laittaa vaikka lyhyen neuletakin.

Opemammako se oli jonka mies menee polvileikkaukseen (sori jos muistan väärin),voimia jaksaa pyörittää huushollia yksin! Varmasti tulee olemaan rankkaa, mutta toivotaan pikaista paranemista sinne.

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille, itselläni se on vasta ensi viikon torstaina. Hieman jännittää, kun niinkuin täälläkin on todettu, uutiset ei aina olekaa niin hyviä. Uskon ja toivon kuitenkin kaiken olevan kunnossa. Ja toivottavasti Calathea saa tänään myös hyviä uutisia ultrasta.

Varmasti unohdan taas kommentoida puolet siitä mitä piti, mutta jatkan taas töitä ja palailen pitkin päivää lukemaan.

Rtiina ja viuhti 19+2 ja pojat

Vierailija
13/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mieletön olo, kun on perjantai!!! Tekis mieli tuulettaa ja huutaa jippiitä ihan vaan huvikseen tuossa. :D Mulla kun on ollu jotenki matalapainetta koko viikon, ni nyt tuntuu hyvälle, että huomenna saan hieman levätä, kun tuo mies on tuossa huolehtimassa pojista :D

Liikkeistä: aika vähän liikkuu nyt minullakin tuo vauva, vaikka esim. viimeviikolla heitteli kuperkeikkaa alvariinsa...että kai se on semmosta kasvuun liittyvää. Tai niin minä olen sen päätellyt, että silloin kun vauva kasvaa kovasti se nukkuu, elikkäs ei liiku niin palijo, tai jotain... :D

Mielialasta: Oikeesti nyt tuntuu,ettei ihmiselle tarvi kummostakaan sattua, no jo herahtaa kyynel silmään. Toisaalta se on hieman ärsyttävää, kun tuntuu, ettei oikein voi kyläänkään mennä, kun sielläkin saattaa joku pikkuasia alkaa itkettämään.

Miehistä: Juu niilon ne putkiaivot ja niille pitää kaikki asiat rautalangasta vääntää. Tuossa yks päivä olimme ruokailemassa ja sanoin, että laitatko pojalle leipää ja maitoa, jonka jälkeen mies alkoi laulamaan, että " leipää,maitoa,leipää,maitoa" hetken sitä siinä kuunneltuani, kysyin, että mitä kohtaa et asiasta ymmärtänyt, kun mitään ei tapahdu. Mies katsoo minua hölmistyneenä ja kysyy, että mitäs sinä sanoit? *huok* ;D joopajoo

Lahjoista: Yleensä olen saanut ihan järkeviä omanlaisia lahjoja, mikä ehkäpä johtuu siitä, että mies aina kysyy, että mitä haluaisin. Tuleepahan tarpeeseen :)

Ruusuja olen saanut tuosta 1v 10kk pojasta, sekä siitä edellisestä mikä sitten meni kesken, tästä nykyisestä en ole kukan kukkaa saanut, vaikka siitä kerran jopa mainitsin ;D

semmottissii

eri&taateli rv. 21+1

Vierailija
14/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tänään sit oltiin siellä lisätutkimuksissa.

Vauvan koossa ei mitään erikoista, ihan hyvän kokoinen tytteli, Kystat aivoissa voi olla ihan normaaleja, niinkuin täällä joku jo siitä aikasemmin mainitsi, alle 5 mm kystia ei edes tutkita eikä luokitella riskitekijöiksi. Meillä siis kystat 4.1 mm.

Sydäntä ei vieläkään ihan kunnolla saatu katsottua kun neiti olla jäkitti nenä mun selkään päin koko ajan, tunnin ultrsi, eikä suostunut kääntymään. Mutta niin lääkäri meinasi että ei ainakaan näytä siltä että mitään vikaa olisi.

Sanoivat että mitään kohonnutta riskiä kromosomi poikkeavuuksiin eivät näe, mutta jos oman mielen rauhan takia halutaan, voidaan ottaa vielä lapsivesinäyte. Tultiin sit siihen tulokseen että otetaan se, muuten miettisin kuitenkin koko loppu raskauden että mitä jos kuitenkin jotain on. Sen verran pahasti nyt ehdin säikähtää.. Tuloksissa menee 2-4 viikkoa. Ja sit kun tulokset tulee saan vielä uuden ajan ultraan et katotaan uudestaan sitä sydäntä ihan varmuuden vuoksi. Paremmin kuulemma näkyykin sit kun on jo vähän isompi.

Iso kivi tippui siis sydämeltä!! Vielähän on tietenkin mahdollista että löytyykin jotain sit tuossta lapsivesitutkimuksesta, mutta hyvin luottavainen olen että mitään ei ole. Riski on kuitenkin niin olematon.

Tuosta puhuttiin miehen kans että tajuaakohan lääkärit että miten tuollaiset uutiset vaikuttavat odottavaan äitiin??!

Tietenkin on hyvä että kaikki tutkitaan tarkasti mutta kuten nyt meidän tapauksessa selvisi, ettei alunperinkään kuitenkaan niin vakavasta asiasta ollut kyse kun meidän annettiin olettaa, niin olisi ehkä voinut asiat jotenkin toisin meille kertoa. Nyt tuntuu että turhaan oon monta päivää itkenyt ja stressannut. Jos olis enemmän kertonut jo silloin, ei ois tarvinnu niin huolissaan olla.No mutta, pääasia että kaikki hyvin!

Nyt siis jatkan onnellista odotusta ja iloitsen että on tyttö tulossa, enään pikkuriikkinen pelko jossain piileksimässä.. Vieläkin alkaa itkettämään, niin helpottunut oon nyt! Toivottavasti tulokset tulee kahdessa, eikä neljässä viikossa..

Kiitoset kaikille suuresta tuesta asiassa!!!

Ehkä maailman onnellisin Calathea ja typsy 19+4

Vierailija
15/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa huomata et olet itsekin jo paljon huojentuneempi. Eli kyllä taas pelottelivat ihan turhaan siellä aikaisemmassa ultrassa... Tosiaan mäkin mietin et eikö ne yhtään ajattele mitä tuommosista kommenteista seuraa äidin mielenrauhalle.

Mutta vielä kerran suuret onnittelut :)

Vierailija
16/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia Calathea, onneksi olkoon!

Oli joo kyllä tyyli kertoa epäilyistä mutta onneksi menitte tutkimuksiin.Parin viikon päästä sitten loppuvarmennus.Hienoa!

Olin tänään hammaslääkärissä joka on aina henkistä väkivaltaa mulle.Ei onneksi reikiä nytkään ja puhdistus meni kohtuu kivuttomasti. Ja taas voi olla vuoden miettimättä sitä tuskahuussia :)

Toi sää onkyllä niin jostain perältä etten edes viitsi ajatella, hiukan sitä aurinkoa tänne nyt!

Ilta taas menee töissä mutta onneksi loppuu jo ensi viikolla.Pääsen hiukan sisustamaan ja ostoksille, juuri en vaunuja kummenpaa ole vauvalle ostanut, täytyy ryhdistäytyä.Nyt kun tiedetään pojan tulevan on ehkä helpompi niitä vaatteitakin hankkia.

Itselle en ole juuri äityisvaatteita ostellut kun ovat niin kertakaikkisen kamalia, onneksi lomalla ole niin paineita vaatetukselle.

Ja jos illalla joku koskee tänään asiakkaista mahaa niin taatusti huudan ja puren :)

Vierailija
17/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, että saitte hyviä uutisia lisätutkimuksista! Tuskinpa siinä lapsivesinäytteessäkään mitään muuta ilmenee -- mutta kiva tietenkin, että vielä uudestaan voivat ultrata sydämenkin, niin ei tarvitse miettiä sitä asiaa loppuaikaa.

Kyllä tosiaan toivoisi lääkäreiltä hiukan enemmän äidin huomioimista näissä seulonnoissa. Vähän enemmän pitäisi saada tietoa asioista, juuri siitä, että miten vakavasta asiasta oikeastaan on kyse... pienikin " ylivarovaisuus" aiheuttaa ihan liikaa shokkia vanhemmissa! Ja sitten kun tutkitaan lisää ja selviääkin, ettei nyt niin kummoisesta asiasta olekaan kyse, tulee aika omituinen olo.

Toivottavasti teidän kaikkien vielä ultraa odottavien uutiset ovat hyviä, eikä tule näitä hälytyksiä enempää...

peppi 20+3

Vierailija
18/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis heissan...ja onnea Calathea ultran johdosta..... en todellakaan minäkään tajua että ymmärtääkö nuo ultraajat mitä tuollaiset pelottelut tekee odottavalle äidille...en tiedä eipä kai... mä olin ainakin ihan hermona....ja vatsaankin koski aika lailla...ehkä ihan tuon asian takia.... onneksi nyt ohi...niin minulla kun muillakin kellä niitä on löydetty tai mitä tahansa sitten onkin löydetty.

nyt syömään!!!!!

heippa.

Vierailija
19/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut, joka ei ole hirveän pahoillaan vallitsevasta säästä (paitsi lumisateesta) vettä saa tulla nyt hetken kunhan vain lumet sulaisivat ja ilma sitten lämpiäisi!

AIVOT VAUVAVAIHTEELLE¿¿kauhukseni ;) huomaan, että pää on alkanut kääntyä vauvavaihteelle¿.jostain syystä meinaan aina klikkailla lokakuisten pinoon kun siellä viimeksi kirjoittelin. Nyt sitten ihan oikeasti klikkasin ja aloin vain ihmetellä outoja tekstejä ja nimimerkkejä¿.että sillee. Monessa muussakin asiassa olen alkanut olla tosi hajamielinen¿

MAHASTA¿olen onneksi lähes kokonaan välttynyt ylimääräisiltä mahansilittelijöiltä, tuntuisi tosi oudolta ja saattaisi suusta päästä sammakko¿Mahanympärystä en tiedä, mutta eipä nyt suuren suurelta näytä vaikka jo kunnolla töröttää eteenpäin tässä 163 cm vartalossa ;) Ekassa raskaudessa ei edes loppuvaiheessa mennyt 100 cm rikki. Ehkä sen takia kaveri päätti tulla aikaisemmin kun kävi tila ahtaaksi ;)

Peeveli¿mä olen kans ollut aina jonkinasteinen Madonna-fani ja konserttiin olisi tosi kiva päästä joskus. Harmi jos se Pohjoismaakeikka on elokuussa =(

Calathea¿hyviä uutisia, hienoa! Toivotaan, että loputkin tutkimukset tuovat yhtä hyvät uutiset ja saatte mielenrauhan.

LAHJOISTA¿meillä mies on myös huono keksimään lahjoja, yleensä se on CD-levy. Osoittaa rakkautta ja muistamista niin monin muin tavoin, ettei se suuremmin haittaa, vaikka tottakai sitä naisena ehkä toivoisi joskus jotain yllätyksellistä ja henkilökohtaista. Huono shoppailemaan sekä itselle että muille.

ÄP-RAHA¿ketkäs muut siirtyvät suoraan hoitovapaalta äitiyslomalle? Oliko niistä ä-rahoista tullut joku uusi pykälä minkä mukaan lasketaan vai meneekö suoraan niillä 2004 vuoden tuloilla? tai ne 6 viimeitä kuukautta? Jossain olen ollut ymmärtävinäni, että jos seuraava lapsi syntyy alle 3v edellistä niin ÄP-raha on sama?

Mahaa on alkanut vähän kiristellä ja muutenkin tuntuu olevan jo aikalailla tiellä. Perjantaisiivoukseen pitäisi ryhtyä.

Vointeja ja leppoisaa viikonloppua!

petraelena 21 tasan =)

Vierailija
20/25 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että noiden tutkimusten perusteella näytti tilanne normaalilta. Toivotaan, että lapsivesinäyte vahvistaa tuloksen, eikä mitään vakavaa olekaan odotettavissa.

Olen ihan samaa mieltä siitä, että lääkärit tarvitsisivat ainakin jossakin jonkinlaista osaamisensa kehittämistä sen suhteen, kuinka noita mahdollisesti huonoja uutisia asiakkaille välittävät. Ja kun maallikko lukee jotain hyvinkin normaalia lääkärin selostusta tutkimuksesta, saattaa semmoistenkin tulkinnassa säikähtää aika lailla.. Mulle jäi mieleen, kun Calathea kerroit siellä paperissa lukeneen " ASD?" (koska niitä virtauksia ei pystynyt juuri silloin näkemään) ja se miten tulkitsitte sen mahdolliseksi synnynnäiseksi sydänviaksi, jota tuo merkkiyhdistelmä tarkoittaa. Siinäkin on hyvinkin se mahdollisuus, että lukee ASD ja kysymysmerkki vain juuri sen takia, ettei sillä tutkimuksella saatu siitä asiasta täyttä varmuutta, eli onko se juu vai ei. Eikä se tarkoittanut sitä, että mahdollisesti ON ASD ja sen perään kysymysmerkki, kuten ehkä se olisi ulkopuolisena helppo tulkita. Tajusikohan tätä selostusta kukaan :) No, ideana kuitenkin oli se, että lääkäreiden kielessä lyhyesti ilmaistuna jotkut jutut kuulostaa meille maallikoille suoraan jo diagnoosilta siitä sairaudesta, jonka mahdollisuutta on vasta selvitelty. Mullakin on ultralausunnossa joku aika outo kohta, jota ei varmaan pysty tulkitsemaan kuin lääkärit...

Työkiireiden keskeltä

Mii- (rv 23)