Seksuaalinen härintä - tyttö otti kuukauden aikana yhteiskuvan kaikista häntä häirinneiden miesten kanssa
Kuvia kertyi yhteensä 24 kuukauden aikana. Mikäs siinä, kun sattuu olemaan noin kaunis. Alkaa tässä vituttaa. Minua ei ole häiritty edes koko elämäni aikana noin montaa kertaa ja olen jo 50v.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201710072200444854_ul.shtml
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enymmärrä mitä seksuaalista ahdistelua on siinä jos joku huutaa kadulla "sweet beautifyl girl!" siis jos ei tule iholle eikä jää roikkumaan, kehuu vaan kauniiksi?
Ovatko nämäkin sinusta ihan viatonta pikku huutelua?
"I know what I would do with you, baby"
*honks at me 3 times with his scooter, approaches from behind and cuts off my way* "God bless, When I see you, all I get is wild thoughts, wild, Wild Thoughts!! Darling" *honks again 3 times*
"weheeee horny girl"
"hmmmm you wanna kiss?"
slowly following me 2 streets shouting "sexy!" and "wanna come in my car?"
...after following me for straight 10 minutes "sexy girl Where you goin'?? Can I come with you ?"
Osa niistä 24:stä oli seksuaalista häirintää, osa ei. Kaikki tilanteet olivat kuitenkin ilmeisesti sellaisia, joista olisi päässyt vain kävelemällä pois. Jos asia on noin pieni ongelma nätille, nuorelle ja tilanteita tarkoituksellisesti etsivälle naiselle Damissa, niin kuinka mitättömästä asiasta puhutaan ihan tavan suominaisen kohdalla?
Hän ei etsinyt tällaisia tilanteita mistä sellaista päättelet? Hänhän kävi ulkona niin kuin meistä kukin, töissä, koulussa, kaupassa jne. Aivan sairasta väittää tuollaista hänhän ei varmaankaan olisi kuvia pistänyt nettiin jos asia ei olisi hänelle jo todella rasittava eli tapahtuu yhtenään eikä saa kävellä rauhassa kun sinne ulos on kuitenkin pakko mennä ja senhän pitäisi olla itsestään selvyys että saa kulkea rauhassa.
Eikö sinusta tilanteet jossa miehet kävelevät perässä 10 minuuttia ja sitten tulevat ehdottelemaan suutelua, seksiä jne. ole sellaisia ettei niistä enää pois kävelemällä selviä. Mitä naisen olisi pitänyt tehdä pienempänä ja heikompana turpaanko olisi pitänyt vetää?
Päättelen sen siitä, että hänellä oli kuukauden ajan projektina kerätä näitä kuvia. Siksi oli tarkoitus saada ni2itä kuvia aikaiseksi, ettei vain tämä ongelma näyttäisi liian pieneltä.
En tiedä varmuudella sanoa olisiko noista päässyt pois kävelemällä, mutta uskon niin. Kukaanhan ei ilmeisesti kuitenkaan käynyt häneen kiinni tai ollut muuten aggressiivinen. Eikä nainen tietenkään olisi aggressiivinen saanut olla itsekään.
Tällä lauseella syyllistät uhria ja kerrot törkeyksien huutajille, että he voivat jatkaa toimintaansa. Oikeinko? Vai olisko niiden huutelijoiden pitänyt alun perin olla huutelematta?
En mä syyllistä uhria vaan sanoin vain arvioni tilanteesta, kun kerran minulta kysyttiin, että mitä naisen olisi pitänyt tehdä. Törkeydet olisi toki pitänyt jättää huutelematta, jos joku sellaisia on huudellut.
Eli kerrataanpa, nuoret naiset joutuvat kohtaamaan epämiellyttäviä seksuaalisia kommentteja, autossa seuraamista, painostavaa ehdottelua, esineellistämistä ym. kulkiessaan matkalla kouluun, töihin, kauppaan, harrastuksiin jne. Esimerkiksi illalla tai jossain syrjemmässä tuollaiset tilanteet voivat oikeasti tuntua tosi uhkaavalta. Jos oikein huonosti käy, uhka voi realisoitua, kuten välillä uutisista luemme.
Nyt kun joku tuo ilmiötä esiin, niin palstamiehen mielestä ongelma tässä on se, että uhri ei vain niele kaikkea kiltisti hys hys ja kävele pois, vaan kehtaa nostaa asian esiin. Ongelma ei siis palstamiehen mukaan huutelijoiden käytöstapojen puutteessa, vaan siinä että uhri "suhtautuu väärin".
Nojoo, oon aina ollut sitä mieltä että nää palstamiehet on varmaan niitä naisviha- ja raiskurigeenejä kantavia jäännösuroksia, joiden keinoksi siirtää geenejään eteenpäin on jäänyt pakkokeinot, ja vaikuttaa sitä että osun oikeaan.
Palstamies varmaan myös huutelee "hei seksikäs, tuu imuttelemaan" tai "kivat kannut" tai "mihin meet, voinko tulla sun kaa kopiohuoneseen ja laittaa oven lukkoon?" työkavereilleen töissä? Jos se kerran on ok käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Noi huutelijamiehet on just sellasia pelkureita. Naisille uskalletaan aukoa ja itseään pienemmille, tai porukalla yhdelle, kun tiedetään, että itsellä on fyysinen valtasuhde- ja etulyöntiasema, eikä toinen voi kuin kiltisti niellä omalle alueelleen tunkemisen.
Eivät nuo äijät taatusti uskaltaisi käydä itseään isommalle kaverille jotain "kiree rotsi kolli, uhh", koska pataan tulis.
Kuvittele sinä mies, että olisit 160cm pitkä hintelä kaveri, ja aina ulkona kulkiessa kaksimetriset karvaiset äijät huutelisivat, seuraisivat, kuolaisivat, laukoisivat "kohteliaisuuksia". Tietäisit, että he voisivat hakata sinut myttyyn koska tahansa tai tehdä mitä huvittaa, lähteä seuraamaan ja pitää kiinni / tehdä mitä vain ilman että voit realistisesti puolustautua. Joten olisi vain pakko ottaa vastaan paska ja "kohteliaisuudet" joita tulee, kiltisti, hiljaa.
Huono vertaus, koska ei naisella ole ollenkaan sellaista väkivallan uhkaa kuin miehellä tuossa tilanteessa. Tämä näky poliisin tilastoista. "Naista ei saa lyödä" on vieläkin normi meidän kulttuurissamme.
Tuo on ollut ihan arkipäivää jo silloin kun itse olin parikymppinen, eli 30 vuotta sitten. Se on ällöttävää ja siitä tulee inhottava, likainen olo. Ihan nätti tyttö olin minäkin, mutta en mikään supermalli. Eikä silloin ollut somea.
Kaikki myötätunto nuorille naisille. Ihanaa olla viisikymppinen kun saa olla jo rauhassa. Tosin spurgut yrittää tulla juttusille ratikkapysäkeillä toisinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin kirjoitti:
Nuo ns. ihailijat ovat rumia ja vanhoja ukkoja suurin osa. Olen erittäin tyytyväinen että he eivät häiritse minua millään lailla.
Tyttö on nuori ja kaunis., Tytön pitäisi oppia miten nuo häiritsijät saa hätyytettyä pois kimpustaan.
Hän voisi esimerkiksi vain jatkaa kävelyä ja olla antamatta ukoille mitään huomiota. Mutta jos tarkoitus on yrittää vääntää itsestään uhria ja paisutella ongelmaa, niin se ei tietenkään ole vaihtoehto.
Jos joku heittää sinua kivellä vaikka kerran viikkoon, kun olet ulkona kävelemässä, niin kuinka monta vuotta menee ennen kuin alat saada siitä tarpeeksi? Onko ratkaisu, että jatkat vaan matkaa etkä ole huomaavinasi?
Nyt ei kuitenkaan ollut fyysisestä vahingoittamisesta kyse, eihän? Sitä ei tarvitse sietää ollenkaan.
Juuri tästä koko Suomen "oikeusvaltiossa" on kyse. Millään henkisellä ei ole väliä koska sitä ei voi mitata rahassa eli sitä ei ole.
Saat ajaa toisen ihmisen tappamaan itsensä, sillä ei väliä koska fyysistä vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua oksettaa tämä ahdistelijoiden puolustelu ja ahdistelun vähättely. Jos ei pysty liikkumaan julkisilla paikoilla kommentoimatta kanssaihmisten ulkonäköä, niin sietää jäädä kotiin.
On huolestuttavaa että joku jättää tuollaisen ahdistelun tuomitsematta ja jopa puolustaa sitä. Naisena tämä vain vahvistaa sitä tunnetta etten halua vieraita miehiä lähellekään tai edes puhuvan minulle. Tajuaako nuo ahdistelijat ja sen puolustajat tekevänsä hallaa kaikille miehille?
Sä voit haluta ihan mitä vaan. Ei ketään kiinnosta.
Kopion tämän jokaiseen ketjuun jossa valitetaan ettei (kauniit) naiset koskaan lähesty :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huutelu muka olisi okei? Minä en todellakaan halua kenenkään tuntemattoman kertovan mulle, miten kaunis ja haluttava oon. Ja mikä oikeus kenelläkään on kommentoida toisen tuntemattoman ihmisen ulkonäköä millään tavalla. Jos minä haluan jonkun ihmisen mielipiteen ulkonäöstäni, minä kysyn sitä. Ihan sama, vaikka joku kulkisi alusvaatteissaan ulkona, ei hän ole kenenkään arvosteltavana. Mikä tässä on niin vaikeeta ymmärtää?
Kyllä sellainen oikeus nyt vain sattuu olemaan. Sananvapaus.
Ja siksikö sä koet, että sä voit huudella muille ihmisille mitä haluat? Sä voit arvostella ihan ketä haluat, miten haluat, vaikka kyseiset ihmiset eivät haluais kuulla sitä? "Sananvapaus ei tarkoita sitä, että mitä tahansa saa sanoa. Sananvapauteen kuuluu vastuu. Jokaisen kunnia ja yksityiselämä on turvattu myös perustuslaissa. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin kirjoitti:
Nuo ns. ihailijat ovat rumia ja vanhoja ukkoja suurin osa. Olen erittäin tyytyväinen että he eivät häiritse minua millään lailla.
Tyttö on nuori ja kaunis., Tytön pitäisi oppia miten nuo häiritsijät saa hätyytettyä pois kimpustaan.
Hän voisi esimerkiksi vain jatkaa kävelyä ja olla antamatta ukoille mitään huomiota. Mutta jos tarkoitus on yrittää vääntää itsestään uhria ja paisutella ongelmaa, niin se ei tietenkään ole vaihtoehto.
Jos joku heittää sinua kivellä vaikka kerran viikkoon, kun olet ulkona kävelemässä, niin kuinka monta vuotta menee ennen kuin alat saada siitä tarpeeksi? Onko ratkaisu, että jatkat vaan matkaa etkä ole huomaavinasi?
Nyt ei kuitenkaan ollut fyysisestä vahingoittamisesta kyse, eihän? Sitä ei tarvitse sietää ollenkaan.
Juuri tästä koko Suomen "oikeusvaltiossa" on kyse. Millään henkisellä ei ole väliä koska sitä ei voi mitata rahassa eli sitä ei ole.
Saat ajaa toisen ihmisen tappamaan itsensä, sillä ei väliä koska fyysistä vahinkoa.
Ei tässä nyt ollut siitä kyse, että "millään henkisellä ei ole väliä", vaan että se ei ole sama asia sanoa jotakuta kauniiksi kuin heittää häntä kivellä. Vai oletko eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ollut ihan arkipäivää jo silloin kun itse olin parikymppinen, eli 30 vuotta sitten. Se on ällöttävää ja siitä tulee inhottava, likainen olo. Ihan nätti tyttö olin minäkin, mutta en mikään supermalli. Eikä silloin ollut somea.
Kaikki myötätunto nuorille naisille. Ihanaa olla viisikymppinen kun saa olla jo rauhassa. Tosin spurgut yrittää tulla juttusille ratikkapysäkeillä toisinaan.
Niin. Mutta tyttären kohdalla jatkuu, jos tästä ei nostetä älämölöä. Huippuhyvä tämä hollantilaisen tytön asian esiintuominen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huutelu muka olisi okei? Minä en todellakaan halua kenenkään tuntemattoman kertovan mulle, miten kaunis ja haluttava oon. Ja mikä oikeus kenelläkään on kommentoida toisen tuntemattoman ihmisen ulkonäköä millään tavalla. Jos minä haluan jonkun ihmisen mielipiteen ulkonäöstäni, minä kysyn sitä. Ihan sama, vaikka joku kulkisi alusvaatteissaan ulkona, ei hän ole kenenkään arvosteltavana. Mikä tässä on niin vaikeeta ymmärtää?
Ja siksikö sä koet, että sä voit huudella muille ihmisille mitä haluat? Sä voit arvostella ihan ketä haluat, miten haluat, vaikka kyseiset ihmiset eivät haluais kuulla sitä? "Sananvapaus ei tarkoita sitä, että mitä tahansa saa sanoa. Sananvapauteen kuuluu vastuu. Jokaisen kunnia ja yksityiselämä on turvattu myös perustuslaissa. "
Menet nyt ääripäästä toiseen. Onko sinulle olemassa vain kaksi vaihtoehtoa: joko saa sanoa ihan mitä tahansa tai ei yhtään mitään? Tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa minä pidän kakkapuheena, ja tästä on nyt kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis hyväksyttyä seurata hitaasti autolla toista ja huutaa ikkunasta seksikästä ja tule kyytiin ja mitä nyt ikinä tulee mieleen koska sananvapaus?
Saako siis kuka vain toimia näin? Saa minä siis mennä vaikka joka päivä seuraamaan sitä joka raiskasi minut kun hän kävelee töihin ja huutaa ikkunasta "MARKKU ON RAISKAAJA! "
koska sananvapaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua oksettaa tämä ahdistelijoiden puolustelu ja ahdistelun vähättely. Jos ei pysty liikkumaan julkisilla paikoilla kommentoimatta kanssaihmisten ulkonäköä, niin sietää jäädä kotiin.
On huolestuttavaa että joku jättää tuollaisen ahdistelun tuomitsematta ja jopa puolustaa sitä. Naisena tämä vain vahvistaa sitä tunnetta etten halua vieraita miehiä lähellekään tai edes puhuvan minulle. Tajuaako nuo ahdistelijat ja sen puolustajat tekevänsä hallaa kaikille miehille?
Sä voit haluta ihan mitä vaan. Ei ketään kiinnosta.
Kopion tämän jokaiseen ketjuun jossa valitetaan ettei (kauniit) naiset koskaan lähesty :)
Tee se, niin on sunkin elämällä jokin tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis hyväksyttyä seurata hitaasti autolla toista ja huutaa ikkunasta seksikästä ja tule kyytiin ja mitä nyt ikinä tulee mieleen koska sananvapaus?
Saako siis kuka vain toimia näin? Saa minä siis mennä vaikka joka päivä seuraamaan sitä joka raiskasi minut kun hän kävelee töihin ja huutaa ikkunasta "MARKKU ON RAISKAAJA! "
koska sananvapaus?
Alkuperäinen henkilö väitti, että ei olisi oikeutta sanoa kauniiksi tai kommentoida muutenkaan ulkonäköä millään tavalla. Miksi se on sinusta kiellettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ninenomaan sananvapauteen kuuluu saada arvostella ihmisiä, asioita tai muuta vastaavaa myös loukkaavasti vaikka se jotain satuttaisikin.
Sananvapauden kriminalisoinnilla pyritään kieltämään totuus ja totuuden julki tuleminen, koska nykyinen ”korekti poliittinen ilmapiiri” kaikkine lienneilmiöineen eivät kestä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulispa naisetkin kertomaan meille miehille, että ollaan komeita ja haluttavia.
No minäpä tulen. Uuh, mieleni tekisi tehdä xxx ja yyy sun kanssa, naminami. Olet tosi hottis *kouraisu haaroista*.
Tuntuiko kivalle?
Panisin
t.MiesAi kun kiva :) Olen 54-vuotias ylipainoinen nainen, joka näyttää tasan ikäiseltään. Rinnat on isot ja riippuvat, vatsa roikkuu ja on täynnä raskausarpia ja jaloissa on suonikohjut.
:D Ehkä meidän keski-ikäisten tätien pitääkin alkaa kasvattaa noita pojanjolppeja heidän omilla keinoillaan. Saattaisi oppi ennä nopeastikin perille! :D
Vain keski-ikäisen naisen logiikkaa käyttämällä on nuorten miesten häirintä oikeutettua sillä perusteella, koska keski-ikäiset miehetkin lähentelevät nuoria naisia.
Mutta eihän se ole mitään häirintää. Johan se on tässäkin ketjussa monen miehen sanomana ollut vain viatonta seksiehdottelua tai kehumista. Miksi ihmeessa sama toiminta olisi muka keski-ikäisen naisen tekemänä häirintää? Vai eikö miehet muka kestäkään tätä ehdottelua? Siitähän selviää sillä että kävelee vaan pois, näinhän te itse naisia neuvotte. Eli kestätte nyt vaan sen puumien huutelun ja/tai kävelette pois. Ei ole ongelmaa, ei ollenkaan. Ja muutenkin sehän olis ihan pienen joukon ongelma eli ei ongelma ollenkaan. Marginaalinen ilmiö josta ei tarvi kantaa mitään huolta.
w00t, tuo nainen on mun näköiseni ja ihan sinkkuna oon saanut Suomessa olla vuosikaudet. Omasta mielestäni olen rumilus ja niin myös tuo minua muistuttava nainen. Eikä mun perään kukaan viheltele tai vislaile täällä; kunpa vislaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska sananvapaus?Alkuperäinen henkilö väitti, että ei olisi oikeutta sanoa kauniiksi tai kommentoida muutenkaan ulkonäköä millään tavalla. Miksi se on sinusta kiellettyä?
Jos vaihdan huudon viettelevään "MARKKUUUU TULE KYYTIIN HALUAN KYTPÄÄSI!" onko se sitten parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ninenomaan sananvapauteen kuuluu saada arvostella ihmisiä, asioita tai muuta vastaavaa myös loukkaavasti vaikka se jotain satuttaisikin.
Sananvapauden kriminalisoinnilla pyritään kieltämään totuus ja totuuden julki tuleminen, koska nykyinen ”korekti poliittinen ilmapiiri” kaikkine lienneilmiöineen eivät kestä totuutta.
Oletko ihan pihalla? No ei todellakaan kuulu. Kunnianloukkaus, sanooko mitään? Tai ihan vaan normaalit käytöstavat? Jos alat ahdistella naapurin rouvaa ja huudella sinne orapihlaja-aidan taakse hävyttömyyksiä, niin se ei tasan tarkkaan mene sananvapauden piikkiin. Idiootti. (Tämä oli sananvapautta kyllä, koska se oli totta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulispa naisetkin kertomaan meille miehille, että ollaan komeita ja haluttavia.
No minäpä tulen. Uuh, mieleni tekisi tehdä xxx ja yyy sun kanssa, naminami. Olet tosi hottis *kouraisu haaroista*.
Tuntuiko kivalle?
Panisin
t.MiesAi kun kiva :) Olen 54-vuotias ylipainoinen nainen, joka näyttää tasan ikäiseltään. Rinnat on isot ja riippuvat, vatsa roikkuu ja on täynnä raskausarpia ja jaloissa on suonikohjut.
:D Ehkä meidän keski-ikäisten tätien pitääkin alkaa kasvattaa noita pojanjolppeja heidän omilla keinoillaan. Saattaisi oppi ennä nopeastikin perille! :D
Vain keski-ikäisen naisen logiikkaa käyttämällä on nuorten miesten häirintä oikeutettua sillä perusteella, koska keski-ikäiset miehetkin lähentelevät nuoria naisia.
Mutta eihän se ole mitään häirintää. Johan se on tässäkin ketjussa monen miehen sanomana ollut vain viatonta seksiehdottelua tai kehumista. Miksi ihmeessa sama toiminta olisi muka keski-ikäisen naisen tekemänä häirintää? Vai eikö miehet muka kestäkään tätä ehdottelua? Siitähän selviää sillä että kävelee vaan pois, näinhän te itse naisia neuvotte. Eli kestätte nyt vaan sen puumien huutelun ja/tai kävelette pois. Ei ole ongelmaa, ei ollenkaan. Ja muutenkin sehän olis ihan pienen joukon ongelma eli ei ongelma ollenkaan. Marginaalinen ilmiö josta ei tarvi kantaa mitään huolta.
Mulle käy hyvin, että molempia sukupuolia saa jatkossa ahdistella. :)
Täällä toinen täti, puutun ehdottomasti kun huomaan. Ja ennen kuin joku vääräleuka ehtii kyseenalaistamaan mielipidettäni, niin ilmoitan, että en ole kateellinen nuorten naisten saamasta huomioista. Törkyhuutelua olen saanut useita vuosia itse osakseni nuorena, enkä kaipaa sitä yhtään. Tiedän, että se on ahdistavaa.