Miestä ei löydy, teenkö lapsen yksin?
Olen 33-vuotias, ollut sinkkuna jo viitisen vuotta. En vaan löydä miestä, joka oikeasti sytyttäisi ja jonka kanssa haluaisin olla. Yrittänyt olen. Tuntuu nyt vaan näin karusti sanottuna että hyvät miehet on varattu ja jäljellä enää sellaisia jotka ei edes halua sitoutua. Suurin toiveeni ja haaveeni on koko elämäni ollut lapsi, ja tiedän että olisin hyvä äiti. En uskalla kauaa enää odottaa, mitä jos en voikaan sitten enää saada lapsia? Kliseisesti sanottuna tiedän että elämäni tarkoitus on olla äiti.
Olen kymmenisen vuotta jo miettinyt että pakko tehdä lapsi yksin jos ei miestä löydy. Mitä mieltä olette tästä? Tottakai se tulee olemaan rankkaa, mutta en näe muutakaan keinoa enää.
Kommentit (85)
Tee vain! Kyllä lapsen kanssa pärjää vaikka yksinkin. Olen kasvanut isättömänä ja eikä minusta mitään rikkinäistä tullut, sitä mitä ei koskaan ole ollut niin sitä ei osaa kaivatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse syntyä isättömään perheeseen.
Tämä. Isättömästä lapsesta voi tulla ihan ok, mutta AINA parempi lähtökohta on molemmat vanhemmat! En ymmärrä naisia jotka tarkoituksella haluavat viedä lapselta tämän. Sama kun tupakoisi raskauden aikana, koska voi lapsesta silti tulla normaali eikä se välttämättä vaikuta. Hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Isättömästä lapsesta voi tulla ihan ok, mutta AINA parempi lähtökohta on molemmat vanhemmat! En ymmärrä naisia jotka tarkoituksella haluavat viedä lapselta tämän. Sama kun tupakoisi raskauden aikana, koska voi lapsesta silti tulla normaali eikä se välttämättä vaikuta. Hyi olkoon.
Ei kyllä todellakaan voi noita verrata toisiinsa, anteeksi nyt vaan! Itse olen naimissa ja neljän lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko naisen oikeus lapseen suurempi kuin lapsen oikeus isään?
Monesti se lapsi on onnellisempi kun se on haluttu ja yksin hankkivat äidit panostavat enemmän lapseen kun ns. Tavan parisuhteessa. Ihan normaaleita insinöörejä ja arkkitehtejä mun kavereista on tullut, vaikk isäänsä eivät koskaan ole nähneet.
Monesti taas ei ole. Vastaa suoraan kysymykseen: Onko naisen oikeus lapseen suurempi kuin lapsen oikeus isään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä todellakaan voi noita verrata toisiinsa, anteeksi nyt vaan! Itse olen naimissa ja neljän lapsen äiti.
Voi tietenkin. Tutkimukset osoittavat jotain, mutta tietoisesti tehdään toisin "koska ehkä meille käy hyvin.." juu ehkä, tai ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Tee vain! Kyllä lapsen kanssa pärjää vaikka yksinkin. Olen kasvanut isättömänä ja eikä minusta mitään rikkinäistä tullut, sitä mitä ei koskaan ole ollut niin sitä ei osaa kaivatakaan.
Jos joku on ajanut autoa kännissä eikä ole koskaan kolaroinut, niin tarkoittaako se sitä, että kännissä ajaminen pitäisi sallia muillekin tai että se olisi ok asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti se lapsi on onnellisempi kun se on haluttu ja yksin hankkivat äidit panostavat enemmän lapseen kun ns. Tavan parisuhteessa. Ihan normaaleita insinöörejä ja arkkitehtejä mun kavereista on tullut, vaikk isäänsä eivät koskaan ole nähneet.
Monesti taas ei ole. Vastaa suoraan kysymykseen: Onko naisen oikeus lapseen suurempi kuin lapsen oikeus isään?
Ei pitäisi olla. Ehdoton ei. Jos haluaa lapsen kannattaa miettiä vaihtoehtoja kuin itsekkään minä minä minä haluan lapsen yksin. Lapsen kannalta tosi julmaa vallankäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa eli nyt yksinhuoltajat ovat oikeastaan parempia äitejä ja ns. Normiperheet pahasta kun ei lapseen edes panosteta :,D minun kokemukseni mukaan ne on ne yyhoiden lapset koko ajan jossain hoidossa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on ajanut autoa kännissä eikä ole koskaan kolaroinut, niin tarkoittaako se sitä, että kännissä ajaminen pitäisi sallia muillekin tai että se olisi ok asia?
Keksitkö useinkin luppoaikanasi näin typeriä vertauksia? Tämä asiahan ei periaatteessa kuulu ulkopuolisille, joten jos ap haluaa lapsen, niin hän myös tekee lapsen. En tajua miten toiset vaaraan saattava toiminta liittyy lapsen yksin tekemiseen? Ei mitenkään,
ÄLÄ KOSKAAN TEE SITÄ ETTÄ HUIJAAT MIEHEN HARRASTAMAAN KANSSASI SEKSIÄ JA SITTEN YHTÄKKIÄ ILMOITAT ETTÄ OHO, TULINPA RASKAAKSI, MAKSA ELARIT TAI ÄLÄ OSALLISTU MIHINKÄÄN. PAHIMMASSA TAPAUKSESSA KÄYTÄT VAIN SIITOSSONNINA ETKÄ KOSKAAN EDES KERRO LAPSESTA VAAN KATOAT. OLE JÄRKEVÄ JA KUNNON NAINEN JA KÄYTÄ VAIKKA KEINOHEDELMÖITYSTÄ.
Tee lapsi homoparin tai jonkun (hetero/homo) sinkkumiehen kanssa? Näin lapsi saisi myös isän.
Hanki vaan lapsi yksin, esimerkiksi hedelmöityshoidolla tai sopimalla sinkkumiehen kanssa. On kuitenkin törkeää huijata ketää vanhemmaksi ja lapsen oikeuksien polkemista hankkitua raskaaksi ulkomailla (puhumattakaan, että vaarallista äidille ja lapselle, tuskin olet ensimmäinen nainen jonka kanssa kortsun käyttö unohtunut...).
Huijataan harrastamaan seksiä... Mitenhän se tapahtuu? Miehet yleisesti ottaen viis veisaavat ehkäisystä. Uskokaa tai älkää, Ukko-kullat, mutta myös teillä on vastuu ja velvollisuus huolehtia ehkäisystä.
Valehtelu on tottakai asia erikseen ja petos sinänsä, mutta kyllä mä niissäkin tapauksissa peräänkuuluttaisin miesten vastuuta omasta elämästään ja terveydestään. Käyttäkää kumia.
Samaa miettinyt, ap. Mulla on jo yksi lapsi ja olen ollut sinkkuna 5 vuotta. En ole löytänyt miestä, ei järkeviä n. 30v miehiä ole vapaana, ainakaan sellaisia jotka haluavat perustaa perheen. Haluaisin kovasti toisen lapsen. Pärjättäisiin kyllä rahallisesti, koska tienaan mukavasti. Isompi asunto kyllä tarvittaisiin.
Huolettaa myös ihmisten reaktiot, jos hankin tietoisesti lapsen yksin. Haluaisin olla samalla viivalla ydinperheellisten kanssa, eikä niin, että ihmiset katsoo nenänvartta pitkin.
Masentavaa. Kaikki muut ympärillä tekevät vauvoja ja itse en voi, kun ei ole miestä. Olen miettinyt, että jos hankin lapsen yksin, teen sen joko hedelmöityshoitojen avulla tai sellaisen miehen kanssa, joka on asiasta tietoinen (esim. homopari). En luultavasti pystyisi siihen, että hommaisin vaan jonkun baaripanon.
Lisään vielä, että käytännössä hoidan esikoisen aivan yksin, hoitanut siitä asti kun hän oli 1-vuotias. Isä on eron jälkeen käynyt tapaamassa lasta noin 2h/kk. Joten oma luottoni siihen, että mies olisi jonkinlainen onni ja autuus, on hyvin heikkoa.
- edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksitkö useinkin luppoaikanasi näin typeriä vertauksia? Tämä asiahan ei periaatteessa kuulu ulkopuolisille, joten jos ap haluaa lapsen, niin hän myös tekee lapsen. En tajua miten toiset vaaraan saattava toiminta liittyy lapsen yksin tekemiseen? Ei mitenkään,
Koska siinä lapsen yksin tekemisessä poljetaan lapsen oikeuksia. Lapsen oikeus kahteen vanhempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai se on parempi, mutta jos isää ei vain löydy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siinä lapsen yksin tekemisessä poljetaan lapsen oikeuksia. Lapsen oikeus kahteen vanhempaan.
Aika monella lapsella ei ole molempia vanhempia.
Jätä mieluummin tekemättä. Sulla kun ei ole mitään tajua siitä kuinka raskasta se tulee olemaan.