Miestä ei löydy, teenkö lapsen yksin?
Olen 33-vuotias, ollut sinkkuna jo viitisen vuotta. En vaan löydä miestä, joka oikeasti sytyttäisi ja jonka kanssa haluaisin olla. Yrittänyt olen. Tuntuu nyt vaan näin karusti sanottuna että hyvät miehet on varattu ja jäljellä enää sellaisia jotka ei edes halua sitoutua. Suurin toiveeni ja haaveeni on koko elämäni ollut lapsi, ja tiedän että olisin hyvä äiti. En uskalla kauaa enää odottaa, mitä jos en voikaan sitten enää saada lapsia? Kliseisesti sanottuna tiedän että elämäni tarkoitus on olla äiti.
Olen kymmenisen vuotta jo miettinyt että pakko tehdä lapsi yksin jos ei miestä löydy. Mitä mieltä olette tästä? Tottakai se tulee olemaan rankkaa, mutta en näe muutakaan keinoa enää.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt kahta vaihtoehtoa, joko että isken baarista/tinderistä tms miehen ja harrastan hänen kanssaan seksiä (tarpeen vaatiessa sitten useammankin) tai että pyydän miespuolisia sinkkuystäviäni avuksi. Molemmissa tapauksissa mies saisi osallistua lapsen elämään mikäli haluaisi, pakko ei olisi.
-ap
Älä ainakaan tee kenestäkään isää vastoin tahtoaan, siitä kärsii sekä mies että lapsi.
Isän ei ole pakko osallistua millään lailla
Vaikka ei osallistuisikaan, on tilanne kuitenkin miehelle eri kuin se että lasta ei olisi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ haluan lapsen. MINÄ haluan olla äiti. Minä minä minä minä MINÄ...
Hyvä tästä tulee :D
Ja kun MINÄ olen tehnyt itsekkäästi lapsen MINUN tahtomallani tavalla, MINUN lähtökohdistani, on se YHTEISKUNNAN vika, jos MINUN lapseni on sairas tai jos MINÄ en pääse harrastamaan ja esittämään täydellistä kroppaani muille MINÄ-keskeisille ihmisille, jotka eivät kuitenkaan halua MINUSTA kuitenkaan muuta kuin seksiobkektin, eikä näe MINUA muuta kuin ventovieraan lapsen yh-äitinä.
Hohhoijaa, itselläni on mies ja kaksi lasta, mutta nyt menee jo yli. Eräs ystäväni sai lapsen näin ns ilman miestä ja onnellinen lapsi poika on. Isän mallia saa mm. Ystävän isältä ja sukulaisilta sekä miespuolisilta kavereilta.
Ymmärrä myös se, että kaikki eivät löydä parisuhdetta.
Eiköhän ensin pitäisi mennä terapeutille, joka korjaa sellaisen ihmisen pään, joka ei löydä parisuhdetta ja vasta sitten pohtia, onko sopiva lapsen äidiksi?
KAIKKI EIVÄT VAIN LÖYDÄ PARISUHDETTA, EIVÄTKÄ KAIKKI HALUA TYYTYÄ
Sit pitää vaan todeta oma erinomaisuutensa ja ettei itselle löydy vertaista kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ensin pitäisi mennä terapeutille, joka korjaa sellaisen ihmisen pään, joka ei löydä parisuhdetta ja vasta sitten pohtia, onko sopiva lapsen äidiksi?
Eivätkä kaikki saa lapsia. Sellaista on elämä, sinä pikku höpönassu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun MINÄ olen tehnyt itsekkäästi lapsen MINUN tahtomallani tavalla, MINUN lähtökohdistani, on se YHTEISKUNNAN vika, jos MINUN lapseni on sairas tai jos MINÄ en pääse harrastamaan ja esittämään täydellistä kroppaani muille MINÄ-keskeisille ihmisille, jotka eivät kuitenkaan halua MINUSTA kuitenkaan muuta kuin seksiobkektin, eikä näe MINUA muuta kuin ventovieraan lapsen yh-äitinä.
Hohhoijaa, itselläni on mies ja kaksi lasta, mutta nyt menee jo yli. Eräs ystäväni sai lapsen näin ns ilman miestä ja onnellinen lapsi poika on. Isän mallia saa mm. Ystävän isältä ja sukulaisilta sekä miespuolisilta kavereilta.
Korvaava miehen (tai naisen sen puoleen) malli ei mitenkään korvaa tietoisuutta puuttuvasta ja tuntemattomaksi jääneestä isästä tai äidistä ja omista sukujuurista.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse syntyä isättömään perheeseen.
Ei lapsi tiedä onko ydinperhe vai yhden vanhemman perhe parempi tai huonompi,
Kun hänellä on vain se yksi. Itsellä oli alkoholisti isä ja olisin mieluummin elänyt isättömänä ja onnellisen lapsuuden kun mitä se isän kanssa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkä kaikki saa lapsia. Sellaista on elämä, sinä pikku höpönassu.
Totta, mutta minä sain lapsen ilman parisuhdetta ja olen onnellinen ratkaisuun.
Näkee isällisiä perheitäkin. Maalla on hyviä isäehdokkaita lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit pitää vaan todeta oma erinomaisuutensa ja ettei itselle löydy vertaista kumppania.
Näin olen tehnytkin, lapsen haluan silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvaava miehen (tai naisen sen puoleen) malli ei mitenkään korvaa tietoisuutta puuttuvasta ja tuntemattomaksi jääneestä isästä tai äidistä ja omista sukujuurista.
Aika moni muukin lapsi elää ilman toista vanhempaansa. On paljon kuolleita, eronneita, yksinhuoltajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse syntyä isättömään perheeseen.
Ei lapsi tiedä onko ydinperhe vai yhden vanhemman perhe parempi tai huonompi,
Kun hänellä on vain se yksi. Itsellä oli alkoholisti isä ja olisin mieluummin elänyt isättömänä ja onnellisen lapsuuden kun mitä se isän kanssa oli.
Niinpä, mieluummin ei isää lainkaan kuin oikeasti huono isä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti ei. Biologisen isän puuttuminen lapsen kasvuympäristöstä lisää tutkimusten mukaan mielenterveysongelmia ja antisosiaalista käytöstä.
Ehdottomasti kyllä ap tekee lapsen yksin jos sen haluaa. Bioisä on silloin tärkeä jos se on kunnollinen ja rakastava läsnäoleva isä, sellaisia miehiä on hyvin harvassa nykyään. Oma isäni on juoppo joka pilasi lapsuuteni, olisi ollut helpompa ilman sitä. Monella kaverilla sama. Kuulostaa kliseeltä mutta hyvä äiti on paljon parempi kuin isä. Ap on jo sen ikäinen ettei löydä hyvää miestä kun ne on kaikki varattuja ja 50% miehistä ei edes halua lapsia niin apn ei kannata tuhlata enää aikaa miehen etsimiseen. Eikä lapsi tarkoita etteikö miestä voisi löytää myöhemmin jos sellaisen haluaa
Kannattaa lopettaa se keittiöpsykologia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti ei. Biologisen isän puuttuminen lapsen kasvuympäristöstä lisää tutkimusten mukaan mielenterveysongelmia ja antisosiaalista käytöstä.
Ehdottomasti kyllä ap tekee lapsen yksin jos sen haluaa. Bioisä on silloin tärkeä jos se on kunnollinen ja rakastava läsnäoleva isä, sellaisia miehiä on hyvin harvassa nykyään. Oma isäni on juoppo joka pilasi lapsuuteni, olisi ollut helpompa ilman sitä. Monella kaverilla sama. Kuulostaa kliseeltä mutta hyvä äiti on paljon parempi kuin isä. Ap on jo sen ikäinen ettei löydä hyvää miestä kun ne on kaikki varattuja ja 50% miehistä ei edes halua lapsia niin apn ei kannata tuhlata enää aikaa miehen etsimiseen. Eikä lapsi tarkoita etteikö miestä voisi löytää myöhemmin jos sellaisen haluaa
Tämä.
Teet lapsen yksin, mutta mieti kannattaako valita yhdenyönjuttu isäksi.
Jep, anna mennä vaan ennenkuin luonto sulkee sen oven, jos kerran tuo on sellainen asia, jonka tahdot tehdä. Tuo yhdenillanjuttu ei tosin kuulosta kovinkaan hyvältä, mutta ehkä saisit järjestettyä jostain "lahjoituksen"? Tsemppiä joka tapauksessa.
Minusta on jokaisen oma asia, tekeekö lapsen yksin vai parisuhteessa. Ap onnea ja hyvän ratkaisun teet, lapset ovat kyllä olleet
Ehkä parhainta mitä elämässäni on.
Itse mietin samaa asiaa, tosin 37-vuotiaana. Minulle lapsi ei ollut kuitenkaan niin tärkeä asia, että olisin halunnut käyttää paljon rahaa keinohedelmöitykseen, joka ei ehkä olisi koskaan onnistunut. Jos todella haluat lapsen ja sinulla on turvaverkot kunnossa niin, että saat lapsen hoitoon tarvittaessa ym.. En näe mitään syytä, miksi lasta ei voisi yrittää yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko tässä oikeasti kyse syy-seuraussuhteesta, vai siitä, että keskimäärin isättömissä perheissä on myös muita ongelmia? Köyhyyttä, epävakautta, koulutuksen puutetta, ym. Esim. alueet, joilla on paljon isättömiä perheitä, sosiaaliset mallit elämään ei välttämättä ole hirveän kehittäviä... Mutta se ei välttämättä johdu isättömyydestä itsessään, vaan siitä, että sosiaalisilla piireillä ja alueilla, joissa isillä on taipumus päättää häipyä saatettuaan naisen raskaaksi, ei yleisesti ottaen mene hirveän hyvin.
Näillä asioilla ei ole tekemistä sen kanssa, jos vakaat ja hyvät elinolosuhteet tarjoamaan pystyvä nainen päättää tehdä lapsen ilman miehen läsnäoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt kahta vaihtoehtoa, joko että isken baarista/tinderistä tms miehen ja harrastan hänen kanssaan seksiä (tarpeen vaatiessa sitten useammankin) tai että pyydän miespuolisia sinkkuystäviäni avuksi. Molemmissa tapauksissa mies saisi osallistua lapsen elämään mikäli haluaisi, pakko ei olisi.
-ap
Ensimmäinen vaihtoehto olisi miehen kannalta huijausta, mutta toinen kuulostaa hyvältä:)
Vain jos väittää miehelle, että käyttää hormonaalista ehkäisyä/ehkäisyä ei jostain muusta syystä tarvita.
Oman kokemukseni mukaan paljaan "saaminen" ei ole edes vaikeaa, vaan kondomin käyttöä on jopa vaadittava, ja kyseessä ihan normaalijärjellä varustetut, kouluttautuneet miehet. Kyllä nainen halutessaan siemeniä saa.
Ei kaikki eihmiset vain löydä parisuhdetta, Eikä päässä tarvitse sillon olla mitään vikaa.