Mies valehteli haluavansa lapsen ja nyt ehdottaa aborttia, en enää tiedä mitä teen!
Jätimme ehkäisyn pois viime talvena. Ja en todellakaan ole painostanut miestä vauvan tekoon. Joskus vaan suututtaa, kun miehen mieli muuttuu yhtä äkkiä asioista ja koskaan tiedä mikä on varmaa ja mikä ei. Tähän sitten mies vetosi, että ei halunnut sanoa ettei ihan vielä haluaisi etten jätä häntä!
Monta kertaa näiden kuukausien aikana olen välillä ottanut puheeksi asian, kysynyt oletko varma että haluat nyt vai siirretäänkö asiaa. Lisäksi kertonut miten kauheaa olisi jos tulisin raskaaksi ja hän ei haluasi lasta. Joten siksi painottanut että asioista pitää keskustella kunnolla enkä tietenkään halua tehdä lasta jos toinenkaan ei vielä halua.
Mutta niin tosiaan, tein viikko sitten positiivisen testin. Eilen mies sitten paljasti että hänestä abortti voisi olla hyvä ja lapsi olisi kiva vaikka vuoden tai kahden päästä. Kuulemma kysymys ei ole siinä että ei halua olla kanssani tai saada lasta kanssani ja haluaa yhteisen elämän.
Olen niin raivona ja olo on todella petetty. Mies siis nähtävästi ajattelee että on ok olla ilman ehkäisyä ja tehdä sitten abortti. Tuntuu että inhoan ja vihaan häntä enkä voi katsoa edes häneen päin. Ymmärrän kyllä että paniikki ja pelko voi tulla kenelle tahansa. Itsekin olin ensin kauhuissani, mutta nyt olen alkanut olla jo ihan innoissaankin kun olen asiaa sulatellut.
Olin ehkä lapsellinen mutten jatkanut enää keskustelua tämän kanssa. Yritin vielä kysyä onko hän aivan varma ettei tämä nyt ole alun paniikkia ja mieli muuttuisi kun näkisi lapsen sitten ultrassa yms. Tämä tuli ihan kun puskista, ennen tätä keskustelua mies näytti taloa ja ehdotteli jos myisimme nykyisen talon ja ostaisimme tuon isomman.
Vissiin tosissaan luuli että teen mitä tahansa hänen takiaan, sanoin sitten etten halua pakottaa häntä isäksi ja minulle ei jää vaihtoehdoiksi sitten varmaan kun erota hänestä ja pitää lapsi yksin. Ja sanoin että jos keskeytyksen päätyisimme ilman järkevää syytä suhteemme on myös puoleltani ohi.
Tulipas pitkä ja Sekava teksti, itku silmässä tätä kirjoitan ja voin todella huonosti ja olen kamalan stressaantunut. Onko muille käynyt näin?? Toivon että ilkeät kommentit jätätte pois, olen jo tarpeeksi rikki muutenkin.
Herranen aika, ei kyse ole siitä, että muuttaa mielensä lomamatkan suhteen vaan haluaa keskeyttää suunnitellun raskauden. Kyseessä on pikkaisen eri mittaluokan asia. Et voi olla noin yksinkertainen.