Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen työhaastattelu... ”syöthän lihaa?”

Vierailija
05.10.2017 |

Mitä tuollasta kysytään?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen joku juntti sovinisti mies, jolla on stereotyyppinen käsitys että kasvissyöjät on muutenkin epäilyttäviä ituhippejä ja vihervasemmistolaisia, joita ei heidän firmaan haluta... Itseäni sellainen asenne kyllä saisi välttämään ko. työnantajaa. Tuskin sopisi arvot muutenkaan yhteen.

Vierailija
82/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin asiaton? Multa on kysytty aikanaan, otanko mielummin Koffin vai Olvin oluen. Miksi te olette niin helvetin vanne kireällä kaikesta "asiattomasta"? Tuo kysymys on hauska, keventävä ja oikeastaan aika tärkeäkin. Itse en palkkaisi mitään vegaania, vegetaristikin olisi siinä ja siinä. Kertoo ihmisestä paljon. Palkkaajalla on oikeus haluta tietyn tyyppisiä työntekijöitä. Täytyypä laittaa muistiin, että kysyn ensi kerralla keventävänä kysymyksenä, valitseeko mieluiten naudan mediumina vai kypsänä. Jos alkaa änkyttämään, ettei syö lihaa -> hymyilen herttaisesti ja se on "out" mielessäni. Tähän ikään vaan olen päätynyt siihen, etten halua työpaikalleni yhtään ihmistä, joka vivahtaakaan ituhippeilyyn. En pidä sellaisista, ne ärsyttää ja niiden seurassa katoaa huumorintaju muilta.

"Tietyn tyyppisiä", ihanku kaikki veget ois suu vaahdossa jauhamassa elämäntavoistaan. Ja surullista että joku voi ajatella noin yksinkertaisesti.

Ma taas sanoisin etta inhoan kaikkia fanaatikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on työpaikassa tarjolla jonkinlainen työruokailumahdollisuus, niin saahan sitä kysyä, koska erityisruokavalioista pitäisi ilmoittaa etukäteen. Muuten kasvisruokailijat joutuisi tyytymään pelkkään salaattiin jne. koska ei ole tehty lämmintä kasvisvaihtoehtoa.

Mitä ihmettä? Ei siellä töissä nyt laumana mennä johonkin ruokalaan kuin lapset koulussa. Jokainen saa syödä missä huvittaa. Työpaikkaruokala on *mahdollisuus*, ei pakko. Monet valitsevat syödä omia eväitä tai käydä vaikka lähi-kebabbilassa tai pizzeriassa lounaalla.

Vierailija
84/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veganismin vaarallisuudesta jankkaava valehtelee, dokumentti Forks over Knives itseasiassa todistetaan (ihan tieteellisesti), että veganismi on itseasiassa se terveellisin.

PS. K-vitamiineja tuottaa suolistobakteerit ja muutenkin suollat pelkkää valhetta ilman minkäänlaisia todisteita.

PPS. Itse tuon dokkarin katsottuani harkitsin veganismia, mutta toistaiseksi olen jättänyt vain punaisen lihan pois koska monia vegaanisia proteiininlähteitä en pysty allergioiden takia käyttämään

Väärin.

Älä sekoita K1- ja K2-vitamiineja keskenään. Ne ovat täysin eri asioita.

K1-vitamiinia pystyy elimistö tuottamaan.

K2-vitamiinia sen sijaan elimistö ei tuota, vaan se täytyy saada ravinnosta. Ja tarpeellisia määriä K2-vitamiinia saa vain kypsytetyistä juustoista.

Vegaanit eivät siis saa elinrtärkeää K2-vitamiinia mistään.

Eivätkä myöskään pitkäketjuisia Omega-3-rasvahappoja, joita saa vain kalan rasvasta.

Eivät myöskään B12-vitamiinia, jota saa vain eläinperäisistä ruoista.

Vegaanius on siis erittäin haitallista elimistölle, koska lukuisia elimistön tarvitsemia elintärkeitä aineita ei siitä saa.

Olet pikkuisen väärässä, ei sitä K2:sta saa pelkästään juustosta. Mutta  eläinperäisestä ruuasta, jos ei syö nattoa.

https://safkanet.fi/2015/05/27/tasta-luustoa-vahvistavasta-vitamiinista-lahes-jokaisella-suomalaisnaisella-on-puutosta/

"Eniten K2-vitamiinia sisältävät ruoat

Natto (fermentoidut soijapavut)

Hanhenmaksa ( ja muut maksat)

ruohoa syövistä eläimistä peräisin olevat maitotuotteet ( raaakamaito, voi ja ghee)

raakajuustot ( esim. Gouda ja Brie)

Kanamunan keltuaiset (luomu)

K-vitamiineille ei ole annettu Suomessa saantisuosituksia. Jotta veri hyytyisi normaalisti, on suotavaa saada vähintään 1 mikrogramman painokiloa kohti vuorokaudessa. Tutkimusten mukaan taas luuston normaalia toimintaa varten määrän pitäisi olla 45 mikrogrammaa painokiloa kohden.

On havaittu, että yhä useammalla aikuisella on puutetta K2-vitamiinista. Jopa selvät puutoksen määreet täyttyvät joissain tapauksissa. Silti Suomessa ei tämän ravinteen puutosta juurikaan diagnosoida. K-vitamiini tarve kasvaa antibioottikuurin aikana sekä sappirakon vajaatoiminnasta tai suolisto-ongelmista kärsivillä."

Niin.

Näistä mitään ei syö länsimaalainen vegaani.

Siksi he eivät saa K2-vitamiinia mistään.

Omega 3ta saa camelina-

Ja rypsioljysta, hampun, chian ja pellavan siemenista.dhata ja epaa ei saa kasvissyoja suoraan mistaan.elimisto valmistaa jos valmistaa.arvot voi mittauttaa terv kala-allerginen

Vierailija
85/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä firmassa on vaikka tapana käydä yhdessä ulkona syömässä (kerran kuussa, tms), ja ovat tottuneet porukalla käymään pihviravintolassa? Haastattelija halusi varmistaa että hakija sopii hyvin porukkaan? Onko tuo sitten kelvollinen kysymys tai hylkäyksen peruste, voikin sitten olla ihan eri juttu...

Mutta kysymys oli hyvä, ja minä ainakin laitan sen muistiin. Tälle voi olla jatkossa käyttöä. Tästä siis iso kiitos ap:lle!

Vierailija
86/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meidän osastolla on ainakin hiljainen sääntö ettei mitään vegejä palkata. Ja yrityshän saa valita kenet palkkaa, joten turha valittaa.

Olisiko teillä paikkaa auki, alkoi heti kiinnostamaan? Kyllä me siitä työnkuvasta ja palkasta sopuun päästään, kun porukka on noin mukavan oloista! :-)

Vierailija
87/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa firmassa myös kysytään on hakijassa juutalaista verta ja pyydetään tuomaan sukuselvitys ja sitten pyydetään riisuutumaan alasti.

Vierailija
88/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella puistattavia osa näistä kommentoijista TAAS! En ikinä halua tavata kaltaisianne kiusaajia tosielämässä :( Mikä kumma siinä pimeässä ihmisluonnossa on, että aina pitää jotain vähemmistöä vihata ja kiusata? Antakaa nyt jo olla, aikuisen ihmisen pitää kyllä ymmärtää ettei ruokavaliolla ole mitään tekemistä luonteen kanssa!

Vierailija
89/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin asiaton? Multa on kysytty aikanaan, otanko mielummin Koffin vai Olvin oluen. Miksi te olette niin helvetin vanne kireällä kaikesta "asiattomasta"? Tuo kysymys on hauska, keventävä ja oikeastaan aika tärkeäkin. Itse en palkkaisi mitään vegaania, vegetaristikin olisi siinä ja siinä. Kertoo ihmisestä paljon. Palkkaajalla on oikeus haluta tietyn tyyppisiä työntekijöitä. Täytyypä laittaa muistiin, että kysyn ensi kerralla keventävänä kysymyksenä, valitseeko mieluiten naudan mediumina vai kypsänä. Jos alkaa änkyttämään, ettei syö lihaa -> hymyilen herttaisesti ja se on "out" mielessäni. Tähän ikään vaan olen päätynyt siihen, etten halua työpaikalleni yhtään ihmistä, joka vivahtaakaan ituhippeilyyn. En pidä sellaisista, ne ärsyttää ja niiden seurassa katoaa huumorintaju muilta.

"Tietyn tyyppisiä", ihanku kaikki veget ois suu vaahdossa jauhamassa elämäntavoistaan. Ja surullista että joku voi ajatella noin yksinkertaisesti.

Ma taas sanoisin etta inhoan kaikkia fanaatikkoja.

jatkan. Siis riippumatta siita mita ruokauskontoa tai -nakemysta edustavat.

Vierailija
90/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella puistattavia osa näistä kommentoijista TAAS! En ikinä halua tavata kaltaisianne kiusaajia tosielämässä :( Mikä kumma siinä pimeässä ihmisluonnossa on, että aina pitää jotain vähemmistöä vihata ja kiusata? Antakaa nyt jo olla, aikuisen ihmisen pitää kyllä ymmärtää ettei ruokavaliolla ole mitään tekemistä luonteen kanssa!

Kyllä se vaan osoittaa että jonkun sortin nihilisti mahdollisesti kyseessä.

Kaikki ei onneksi silti face-to-face tuo sitä esille, ainakaan kaiken aikaan.

Vierailija
91/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vaikea ymmärtää, että "työpaikka" voi olla hemmetin pieni tai alkeellinen koppi, jossa ei ehkä olekaan säkkituoleja ja ruoanlämmityspistettä. Ja lähin ruokapaikka voi olla joku Reiskan Rahtariruokala.

Kiitti alapeukuista, yritin vain antaa yhden mahdollisen selityksen.

Vierailija
92/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä firmassa on vaikka tapana käydä yhdessä ulkona syömässä (kerran kuussa, tms), ja ovat tottuneet porukalla käymään pihviravintolassa? Haastattelija halusi varmistaa että hakija sopii hyvin porukkaan? Onko tuo sitten kelvollinen kysymys tai hylkäyksen peruste, voikin sitten olla ihan eri juttu...

Mutta kysymys oli hyvä, ja minä ainakin laitan sen muistiin. Tälle voi olla jatkossa käyttöä. Tästä siis iso kiitos ap:lle!

Eiköhän se ole tärkeämpää, millainen työkokemus ja osaaminen hakijalla on, tällaiset pilipalikysymykset kertovat haastattelijasta jotain... Ei kovin ammattimaista. Palkkaatko työntekijän yritystä vai itseäsi varten.

Vierailija
93/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suvaitsevaisia ei oteta.

Vierailija
94/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sellainen kysyminen on asiatonta mikä ei liity työn tekemiseen. Mikä tässä on muka vaikea ymmärtää?

Hölön pölön. Työnantajalla on täysi oikeus selvittää kysymyksillään millainen persoonallisuus sinulla on. Kuvitteletko, että työnhakijaan pitää suhtautua kuin persoonattomaan robottiin? Ihan turha parkua, että asiatonta.

Vierailija
95/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta haastattelija kysyi joskus: "Jos olisit eläin niin mikä eläin olisit?" Ja hän piti kysymystä haastattelun tärkeimpänä, koska oma toteemieläin kertoo kuulemma paljon ihmisestä. Tämä muurahaiskarhu ei saanut työpaikkaa.

Vierailija
96/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli töissä yrityksessä, jossa annettiin jouluisin joulukinkku lahjaksi jokaiselle työntekijälle.

Jos et halunnut, sait ilmoittaa siitä etukäteen ja kinkut annettiin hyväntekeväisyytenä sossun listan mukaan köyhille lapsiperheille.

Mm äitini oli siellä töissä vähän aikaa ja toinen kinkku annettiin hyväntekeväisyyteen.

Perinne oli ollut vuosikymmeniä.

Sitten tuli kasvissyöjä. Minä haluan sitä tai tätä. Ehkä 5 v myöhemmin johto ilmoitti kun asia on niin monimutkainen, perinteestä luovutaan ja mitään ei tullut tilalle.

Kiitti vaan.

Vierailija
97/100 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole tärkeämpää, millainen työkokemus ja osaaminen hakijalla on, tällaiset pilipalikysymykset kertovat haastattelijasta jotain... Ei kovin ammattimaista. Palkkaatko työntekijän yritystä vai itseäsi varten.

Minä ainakin palkkaa henkilön osaksi tiimiä. Ei näitä hommia yksinään jossain eristyskopissa tehdä, vaan täytyy tulla toimeen muidenkin ihmisten kanssa. Jos, ja painotan sanaa jos, joku ihminen on erityisen voimakkaasti vaikka kasvissyönnin puolestapuhuja, ja kaikki muut eivät niin 'valveutuneita', niin tuossa voi mennä tiimin hyvä fiilis pilalle. Miksi siis ottaa moinen riski, jos tarjolla on paremminkin porukkaan sopivia tarjolla?

Vierailija
98/100 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni tuo ei tosiaan kuulu työhaastatteluun. Mutta minä olenkin ruokavalioltani vegaani. Kukaan työpaikallani ei sitä tiedä eikä luultavasti edes epäile. Työpanokseeni ollaan ihan tyytyväisiä ja eväänikin ovat päällepäin ihan samannäköisiä kuin muidenkin. Ruokavalioni ja sen syyt on minun yksityisasiani ja en halua sitä mainostaa. Ihan turhan tunkeilevaa ja tyhmää kysyä tuollaista. Mistä seuraavaksi pitää työhaastatteluissa alkaa avautumaan. Seksimieltymyksistään? Ja nikottelematta pitää vastata kaikkeen. Joo, jos minulta kysyttäisiin tuollaisia sanoisin vain, että se asia on minun oma asiani ja jos työpaikalla ei hyväksytä sitä, että en ota asiaan kantaa niin sitten se työkään ei ole minua varten.

Ei ole mahdollista, että vegaani pitäisi vegaaniuutensa vain omana asianaan.

Osui ja upposi.

Vierailija
99/100 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin palkkaa henkilön osaksi tiimiä. Ei näitä hommia yksinään jossain eristyskopissa tehdä, vaan täytyy tulla toimeen muidenkin ihmisten kanssa. Jos, ja painotan sanaa jos, joku ihminen on erityisen voimakkaasti vaikka kasvissyönnin puolestapuhuja, ja kaikki muut eivät niin 'valveutuneita', niin tuossa voi mennä tiimin hyvä fiilis pilalle. Miksi siis ottaa moinen riski, jos tarjolla on paremminkin porukkaan sopivia tarjolla?

Sinä et palkkaa ammatiksesi yhtään ketään, jos et ymmärrä, millaiset kysymykset ovat yksiselitteisesti kiellettyjä.

Vierailija
100/100 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meidän osastolla on ainakin hiljainen sääntö ettei mitään vegejä palkata. Ja yrityshän saa valita kenet palkkaa, joten turha valittaa.

Muistutanpa jälleen: kenelläkään ei ole velvollisuutta vastata epäasialliseen kysymykseen rehellisesti vaan valehdella saa niin paljon kuin sielu sietää, eikä siitä voi tulla seuraamuksia. Opiskele vähän asioita ennen kuin esiinnyt rekrytoinnin ammattilaisena.

t. Oikea rekrytoinnin ammattilainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi