Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen työhaastattelu... ”syöthän lihaa?”

Vierailija
05.10.2017 |

Mitä tuollasta kysytään?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko hakemassa leikkeletehtaalle koemaistajaksi? Jos et, kysymys oli asiaton.

Vierailija
2/100 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan työtä hait? Voishan se olla outoo, jos vege ois töissä Atrialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se olisi eduksi. ei söisi ainakaan liukuhihnalta.

Vierailija
4/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keventävä kysymys tai sitten ei haluta ristiriitoja työpaikalle. Siellä on voinut olla fanaattinen vegaani, joka on yrittänyt käännyttää muita ja pitänyt jatkuvasti palopuheita.

Vierailija
5/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko miespomo? Mitä lihaa hän meinasi?

Vierailija
6/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en palkkaisi mitään vegaania, vegetaristikin olisi siinä ja siinä. Kertoo ihmisestä paljon.

Mitäköhän se kertoo sitten? Minä olen ollut vuosia tuottamassa sitä lihaa ihmisten pöytiin ja sen jälkeen ei ole liharuoka maittanut, lopetin lihansyönnin jo eläinten kanssa työskennellessäni. Kertooko tämä aatteellisuudesta ja hippiydestä? Ehkä joo, mutta ainakin perustellusti kun varmasti tiedän lihantuotannon todellisuudesta enemmän kuin valtaosa sekasyöjistä.

Eli siis kyllä se kasvissyöjäkin voi tehdä vaikka mitä työtä, ei se ole mikään peruste. 

Vierailija
7/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeili miten reagoit kysymykseen, tai sitten ihan vain työnkuvaan kuuluvien asiakastapaamisten takia, jossa voi tilanne olla sellainen ettei ruuasta voi nipottaa.

Vierailija
8/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tuo ei tosiaan kuulu työhaastatteluun. Mutta minä olenkin ruokavalioltani vegaani. Kukaan työpaikallani ei sitä tiedä eikä luultavasti edes epäile. Työpanokseeni ollaan ihan tyytyväisiä ja eväänikin ovat päällepäin ihan samannäköisiä kuin muidenkin. Ruokavalioni ja sen syyt on minun yksityisasiani ja en halua sitä mainostaa. Ihan turhan tunkeilevaa ja tyhmää kysyä tuollaista. Mistä seuraavaksi pitää työhaastatteluissa alkaa avautumaan. Seksimieltymyksistään? Ja nikottelematta pitää vastata kaikkeen. Joo, jos minulta kysyttäisiin tuollaisia sanoisin vain, että se asia on minun oma asiani ja jos työpaikalla ei hyväksytä sitä, että en ota asiaan kantaa niin sitten se työkään ei ole minua varten.

Vierailija
9/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin asiaton? Multa on kysytty aikanaan, otanko mielummin Koffin vai Olvin oluen. Miksi te olette niin helvetin vanne kireällä kaikesta "asiattomasta"? Tuo kysymys on hauska, keventävä ja oikeastaan aika tärkeäkin. Itse en palkkaisi mitään vegaania, vegetaristikin olisi siinä ja siinä. Kertoo ihmisestä paljon. Palkkaajalla on oikeus haluta tietyn tyyppisiä työntekijöitä. Täytyypä laittaa muistiin, että kysyn ensi kerralla keventävänä kysymyksenä, valitseeko mieluiten naudan mediumina vai kypsänä. Jos alkaa änkyttämään, ettei syö lihaa -> hymyilen herttaisesti ja se on "out" mielessäni. Tähän ikään vaan olen päätynyt siihen, etten halua työpaikalleni yhtään ihmistä, joka vivahtaakaan ituhippeilyyn. En pidä sellaisista, ne ärsyttää ja niiden seurassa katoaa huumorintaju muilta.

"Tietyn tyyppisiä", ihanku kaikki veget ois suu vaahdossa jauhamassa elämäntavoistaan. Ja surullista että joku voi ajatella noin yksinkertaisesti.

Vierailija
10/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja jos minulle jossain asiakkaan luona ollaan jotain tarjottu niin olen kohteliaasti kieltäytynyt eikä siitäkään mummot ole mieltään pahoittanut kun olen vain sanonut, että valitettavasti ei sovi minulle.  

11

Vierailija
11/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin älähti, mutta mitä sitten. Kun asia ei todellakaan muille kuulu.

Vierailija
12/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin asiaton? Multa on kysytty aikanaan, otanko mielummin Koffin vai Olvin oluen. Miksi te olette niin helvetin vanne kireällä kaikesta "asiattomasta"? Tuo kysymys on hauska, keventävä ja oikeastaan aika tärkeäkin. Itse en palkkaisi mitään vegaania, vegetaristikin olisi siinä ja siinä. Kertoo ihmisestä paljon. Palkkaajalla on oikeus haluta tietyn tyyppisiä työntekijöitä. Täytyypä laittaa muistiin, että kysyn ensi kerralla keventävänä kysymyksenä, valitseeko mieluiten naudan mediumina vai kypsänä. Jos alkaa änkyttämään, ettei syö lihaa -> hymyilen herttaisesti ja se on "out" mielessäni. Tähän ikään vaan olen päätynyt siihen, etten halua työpaikalleni yhtään ihmistä, joka vivahtaakaan ituhippeilyyn. En pidä sellaisista, ne ärsyttää ja niiden seurassa katoaa huumorintaju muilta.

Kaikki sellainen kysyminen on asiatonta mikä ei liity työn tekemiseen. Mikä tässä on muka vaikea ymmärtää?

Vierailija
13/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liittyy jotenkin toimenkuvaan, niin mikäs siinä kusymyksessä. Jos ei liity, niin aika erikoinen kysymys. Esimerkiksi kokkia palkatessa ymmärrän kysymyksen, sillä onhan se mukavaa, että voi maistaa niitä tekeleitään eikä tartte ns. sokkona valmistaa.

Vierailija
14/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi outoa?

Onkohan kaikilla uudenkaupungin autotehtaan työntekijöillä mersut? Tai onko kaikilla edes autoa?

Onko sairaalan työntekijöillä kaikilla sairauksia?

Minusta sinä ole outo kommenttisi kanssa.

Vierailija
15/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja jos minulle jossain asiakkaan luona ollaan jotain tarjottu niin olen kohteliaasti kieltäytynyt eikä siitäkään mummot ole mieltään pahoittanut kun olen vain sanonut, että valitettavasti ei sovi minulle.  

11

Mutta joku sheikki voi vetää herneen nenään, jos nähnen kampepiiraansa ei kelpaa. Myyntitykkien täytyy olla melko sopeutuvia.

Vierailija
16/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi outoa?

Onkohan kaikilla uudenkaupungin autotehtaan työntekijöillä mersut? Tai onko kaikilla edes autoa?

Eikö vegaanit yleensä ole vegaaneja eettisistä syistä?   Olisihan se hemmetin typerää olla töissä lihanjalostajalla ja saada liha bisneksestä siis itsekin palkka, mutta samalla julistaa omaa eettisyyttään olemalla vegaani.  Vähän ristiriitaista.   Voihan vegaani olla töissä vaikka teurastajana, mutta kyllä sitten on turha paheksua lihan syömistä.     Eri asia tietty jos on vegaani ilman mitään aatetta, ihan vain trendin vuoksi..

Vierailija
17/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi outoa?

Eikö vegaanit yleensä ole vegaaneja eettisistä syistä?   Olisihan se hemmetin typerää olla töissä lihanjalostajalla ja saada liha bisneksestä siis itsekin palkka, mutta samalla julistaa omaa eettisyyttään olemalla vegaani.  Vähän ristiriitaista.   Voihan vegaani olla töissä vaikka teurastajana, mutta kyllä sitten on turha paheksua lihan syömistä.     Eri asia tietty jos on vegaani ilman mitään aatetta, ihan vain trendin vuoksi..

Ei kaikki vegaanit ole eettisistä syistä. Aika moni on ekologisista syistä ja minä olen koska proteini ei oikein sovi suolistolleni ja koska olen laiska opettelemaan ruuanlaittoa.

Vierailija
18/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten kysymysten kohdalla olennaista ei ole se, onko vastaus kyllä vai ei, vaan se, miten kysymykseen reagoi. Jos suhtautuu kysymykseen niin, että "tuo on asiaton" tai "tuo on minun yksityisasia" kertoo se ihmisestä paljon. Se antaa kuvan ihmisestä, joka on vähän takakireä ja jonka työtehtävien määrittelyssä tarvitaan suunnilleen juristin apua, että hommat pelaa. Antaa kuvan ihmisestä, joka aamulla vain marssii työpisteelleen, tekee välttämättömän ja kun kello on pykälässä, kävelee ulos. Mitään muuta kommunikaatiota ei tule väliin, koska "mulla on oikeus". Työssä kuitenkin ollaan lähtökohtaisesti 1/3 vuorokaudesta, joten on tärkeää, että työyhteisö toimii, eikä siinä ole yhtä takakireää jöröjukkaa.

Vierailija
19/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että on taas pipo tiukalla ja ammattiloukkaantuminen käynnissä.

Minulta on kysytty vaikka ja mitä, myös asiattomia. Monesti testaavat miten ihminen pärjää paineessa tai ikävässä tilanteessa. Jos ruokavalio ei liity työtehtäviin, oikea vastaus on asiallisesti ja HYMYILLEN: olen erittäin hyvä tehtävissä, joita työnkuvaan kuuluu. Siihen ei varmaankaan liity se, popsinko lounaalla jänistä vai jäniksenruokaa. Tai jotain muuta yhtä kevyttä.

Myös tuo kysymys on kysytty, tosin minun kohdallani meni sanamuoto "Syötkö lihaa?" ja heti perään selitys: "Tilaan joululahjoja työntekijöille ja jos et syö lihaa, otetaan sinulle toinen vaihtoehto". Tämä siis tosiaan haastattelun loppuvaiheilla ja sainkin työpaikan. Ja sen joululahjan.

Asiattomia kysymyksiä ovat mm. "Aiotko tehdä lapsia?", "Tykkäätkö saman sukupuolen edustajista siinä mielessä?" ja "Montako alkoholiannosta käytät viikossa."

Vierailija
20/100 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelussa kysytään aina jotain ihmistä hätkähdyttävää ja katsotaan miten ihminen reagoi. Ihan normaalia psykologiaa. Jos ap on suuttunut tms. kysymyksestä, niin häntä ei luultavasti valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä