Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IIIK, nyt mä oon kyllä todella huono äiti.

Vierailija
06.04.2006 |

Olimme lapsen kanssa kaupassa ja lapsi rupesi kassajonossa huutamaan että haluaa karkkia. Sanoin että ei osteta. Lapsi jatkaa huutamista täyttä kurkkua. Sanoin lapselle, että jos ei rauhoitu, menee autoon istumaan. Ei rauhoittunut. Lähdin sitten taluttamaan lasta pois kaupasta. Vedin kärryt pois jonosta sivuummalle ja lähdimme.

Sain todella pahoja katseita muilta ihmisiltä.

Kun sain lapsen vietyä autoon, lähdin maksamaan ostoksia!!!

Mitä mieltä? Teinkö oikein vai en?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten on mietittävä tarkemmin millä asioilla uhkailee...

Vierailija
2/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne mammat aina jaksaa pahalla katsoa. En itse ikinä välitä, sillä minähän lapseni kasvatan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoksi äidiksi vasta olisivatkin katsoneet jos olisit antanut lapsen vain huutaa tai olisit käynyt hakemassa sitä karkkia sen jälkeen kun ei lopettanut huutamista

Vierailija
4/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut siis oikeasti tekevät niin eivätkä jätä muksuja siihen huutamaan... Hyvä ap!!!!

T: Kaupan täti, joka on nähnyt jos jonkinmoista....

Vierailija
5/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan olisi voinut keksiä mitä vaan vaarallista autossa ja miksi tehdä autosta rankaisupaikka?

Et ole huono, mutta hieman ajattelematon.

Vierailija
6/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna huutaa ihan rauhassa. Maksa ostoksesi ja käyttäydy itse niin kuin kaupassa käyttäydytään. Eli ei lähdetä kesken kaiken pois.

Vierailija
7/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minä mietin kanssaihmisiäkin jonkun verran, että annan heidän tehdä ostoksensa rauhassa ja kassatätien tehdä rauhassa työtään.

ap

Vierailija
8/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi itkee yksin turvattomana autossa ja pelkää, että hänet on jätetty... Ja turha vedota siihen, että ennen vanhaankin on lapset pärjänneet yksin tai keskenään: miksi sitten on iso sukupolvi tunnevammaisia?

Vierailija
9/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hei, ootteko lapsen/lapsien kanssa koskaan ihan kahdestaan kotona? Mitäs jos sä SIELLÄ kaadut ja lyöt pääs eikä kukaan tajua soitella perään...? Ei hyvää päivää...

Vierailija
10/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos vaikka saa kauheet traumat siitä ja joutuu koko loppuelämän käymään terapias...HUOH!!!!!

Ja kyllä lapsi tietää koska on tehnyt väärin ja koska ei. Ja pakko lapsen on " kärsiä" kun on tehnyt väärin.

Miten muuten oppii erottamaan oikean ja väärän?

ap

Vierailija
11/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapsi itkee yksin turvattomana autossa ja pelkää, että hänet on jätetty... Ja turha vedota siihen, että ennen vanhaankin on lapset pärjänneet yksin tai keskenään: miksi sitten on iso sukupolvi tunnevammaisia?

Oikein teit ap! Itse kasvatan samalla periaatteella, katsokoot muut miten haluavat!

Vierailija
12/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt:

1) Tietenkään lapselle ei anneta tuossa tilanteessa karkkia.

2) Aina välillä on näitä juttuja tilanteista, missä auto on syttynyt palamaan ja lapsi jäänyt sisään. Enpä haluaisi ottaa sitä riskiä.

3) Mä olen ajanut noin 4-vuotiaana meidän auton ojaan, kun mut oli jätetty autoon odottamaan. Samoin on tehnyt kuulemma mieheni.

Eikä suinkaan vähäisimpänä:

4) lapselle tekee ihan hyvää nähdä se tilanne loppuun asti, eli äiti ei anna periksi vaan tekee hommat loppuun ja vasta sitten lähdetään.

Antaa ihmisten katsoa. Kyllä ne on lapsia nähneet ennenkin, ja ihan varmana myös kiukunpuuskia kaupassa!

Vierailija
13/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisin itse tehnyt ihan samoin. Ainakaan minä en onnistu edes kantamaan yhtäaikaa kiukuttelevaa lasta ja montaa kassillista tavasoita autoon.

Voihan lapsi tehdä kotonakin vaikka mitä silläaikaa kun käyn iemässä roskapussin tai aamulehden... Ei kaikkeen voi varautua vaikka kuinka ajattelevainen olisi!

Vierailija
14/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vyöt kauan lasta pidätä, jos sille päälle sattuu...

Vierailija
15/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää myös jätän namit hyllyyn. Piste.

Mutta en tajua miksi lapsi pitää viedä autoon? Mää jonotan, koitan harhauttaa lapsen jutustelemalla ja lapsi auttaa laittamalla ostoksia linjalle.

Oppii ettei saa huutamalla namia, vaan ongelma ratkastaan ihan yhteisvoimin. Kikatellaan, kutitellaan..

Maailmaan mahtuu paljon ääntä, ei kuulu meijän tekniikkaan viedä lasta autoon -" vaikka se olis kuinka lyhyt jono kassalla" - Mää löisin kuitenkin pääni, törmäisin mummooni joka kova jutteleen, joutuisin antaan elvytystä paikalliselle kännikalalle.. Mitä tahansa voi tapahtua " siihen minuuttiin joka vie aikaa" tai vastaavasti auto voi räjähtää, elvyttämääni kännikalaa tullaan hakemaan ja ambulanssi ajautuu autoa päin, lapsi saa turvavyön auki ja lähtee parkkipaikalle..

Ja mää en oo mikään hysteerikko vaan äiti joka opettaa että kaikkea ei saa -tuetaan harmissa-

Vierailija
16/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi ymmärtää sen! Jos ei ymmärrä, niin kyllä siitäkin jotain seuraa!

Kyllä minä opetan lapselle hyvät käytöstavat. Ja kaupassa käyttäytyminen kuuluu niihin

Ja voi olla että auto syttyy kesken ajomatkankin palamaan. Se onkin paljon todennäköisempää kuin se, että syttyy kaupan pihalla!!!

ap

Vierailija
17/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muita ihmisiä tekemässä rauhassa omia ostoksia!

ap

Vierailija
18/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun lapselle on opetettu, että niitä turvavöitä EI AVATA!!!!

Niin, olet varmaan myös opettanut että kaupassa käyttäydytään nätisti.. ;D

Vierailija
19/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sää et saa " KOULUTETTUA" lastasi oleen hiljaa vaan viet sen riehuun ja itkeen autoon ei opeta mitään lapsellesi.. :)

Nro 20 kysyisin että mitä sää otat huomioon turvallisuudesta jos jätät lapsen aina yksin?

23

Vierailija
20/38 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleenkin lapsella on huono päivä ja sun opetuksistas huolimatta avaa ne turvavyöt ja lähtee harhaileen tai ties mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan