IIIK, nyt mä oon kyllä todella huono äiti.
Olimme lapsen kanssa kaupassa ja lapsi rupesi kassajonossa huutamaan että haluaa karkkia. Sanoin että ei osteta. Lapsi jatkaa huutamista täyttä kurkkua. Sanoin lapselle, että jos ei rauhoitu, menee autoon istumaan. Ei rauhoittunut. Lähdin sitten taluttamaan lasta pois kaupasta. Vedin kärryt pois jonosta sivuummalle ja lähdimme.
Sain todella pahoja katseita muilta ihmisiltä.
Kun sain lapsen vietyä autoon, lähdin maksamaan ostoksia!!!
Mitä mieltä? Teinkö oikein vai en?
Kommentit (38)
Älkää te vaan sitten viekö lastanne autoon vaan huudattakaa kaupassa.
Mutta kun pari kertaa on lapsi viety autoon, niin kyllä sen jälkeen tietää miten kaupassa käyttäydytään.
Minä vein nyt autoon rauhoittumaan ja vien vastedes! Tehkää te miten lystäätte!!!
ap
Joka tapauksessa olisin vienyt autoon! Oli mulla tai lapsella hyvä taikka paha päivä!
ap
Omaan huoneeseen tai sitten vaikkapa autoon. Isommille lapsille varmaan ihan ok rangaistus. Mutta pieni kolmevuotias..
Että sulla oli huono päivä ja lasta väsytti. Kysyin vaan miten olisit toiminut kun jaksat.
Ihan siinä missä lamppu putoaa sun päällesi niin sun lapsi on silti sielä autossa yksin. Jos lamppu putoo päällesi ja lapsi on autossa niin se sun lapsi on autossa kunnes joko jäätyy tai kesällä saa lämpöhalvauksen 10 minuutissa.
MIksi pitää ottaa tollasia riskejä? Joku taisikin kirjoittaa että ikinä ei voi kaikkeen varautua niin miksi varautua.. Miksi ei voi suoraan jättää lasta siihen kadulle itkeen ja odottaan että tuleeko auto päin?
23
Ja kyllä ne kassatädit tiesivät että vein lapsen autoon. Kun satun käymään samassa kaupassa joka päivä lapsen kans tai ilman.
Ja vaikka se lamppu putoisikin mun päälle, niin kyllä lapsi sieltä autosta löydettäisiin, kun parkkipaikka sattuu olemaan kaupan oven edessä!
Ja kyllä voi kaikennäköistä muutakin sattua ihan missä ja koska vaan!
Jos kaikkea pelkää, niin eipä saisi edes ulos mennäkkään. tai, kotonakin voit pudota tuolilta ja lyödä päänsä ja lapsi sielläkin yksin.
Kummastakohan paikasta löydettäis lapsi ensimmäiseksi? Kotoa vaiko autosta kaupan edessä?
ap
Oli paha paha päivä JA lasta väsytti. Et lapsella oli paha päivä ja sitä väsytti. Turhaa alat laukomaan et lue tarkemmin, opettele itte kirjottamaan..
Mää en oo koskaan ymmärtäny vanhemmuutta jossa ollaan tollasia kylmiä kaloja et kielletään karkki ja viedään pettynyt lapsi itkeen autoon. Mitä itse tykkäisit tilanteesta jos olisit lapsesi??
Meijän kasvatustapaan kuuluu kiellot ja pettymyksestä selviytyminen. Tollanen ei oo mitenkään kasvattavaa.
23
Joten kaikkien ei tarvitse tehdä kuten sinä!!!! On katsos muitakin tapoja!
ap
Jokainen tuntee oman lapsensa ja kasvattaa sen miten haluaa, muiden mielipiteistä riippumatta, piste!
Mitäs kyselet, jos et kerran eriäviä kommentteja kestä?
Lainaus ap:n viestistä:
Mitä mieltä? Teinkö oikein vai en?
[/quote]
siis hyvä siinä mielessä, että teit mitä uhkasit. Olit looginen kasvattaja. Mutta itse en veisi lasta kaupasta pois vaan maksaisin ostokset ja menisimme sitten huudon saattelemana pois. Jos lähtisin kesken kaupasta pois pelkäisin, etä lapsi oppis siitä, että kunhan vaan huutaa pääsee kaupasta pois. Mä ainakin olisin tsempannut sua siä kaupassa kun olisin nähnyt, että laitat rajoja!
Meillä kun ei meinaa aikuisetkaan saada.
Ei mulla ole tapana itse istua turvaistuimessa... Ja kirjoitin ettei meinaa saada auki, en kirjoittanut etten saa auki. Meillä ainakin on niin tiukat että mun 11-vuotias siskokaan ei saa autettua mun lapsia pois autosta tästä syystä.
miltä tuntuu muista ihmisistä siinä tilanteessa?
Me muut olemme kaupassa töissä tai käymässä pitkän päivän jälkeen asiakkaina. Arvatkaa miltä tuntuu, jos jokainen äiti antaisi lapsen vaan huutaa ja huutaa karkkihyllyn kohdalla? Ja tuosta kutittelusta tuli mieleen, että juuri huomion saamiseksi (kutittelun) lapsi innostuu seuraavallakin kerralla huutamaan.
Mä olen useamman kerran jättänyt ostoksien teon kesken, kun joku äiti on antanut lapsensa huutaa niin että koko kauppa raikuu. Mä olen myyjä ammatiltani ja kestän sen työssäni, mutta pahan päänsäryn aikaan en kestä mitään älyttömyyksiä.
Joo, heikko ja huono ihminen olen kun en kestä elämän ääniä, nii-in. Millaisia ihmisiä te olette, kun teette kasvatustyötä muiden ihmisten hyänolon kustannuksella?
En missään nimessä veisi lasta yksin autoon itkemään. Katsoisin lasta silmiin, sanoisin että jos ei karkin kinuaminen lopu niin ensi kerralla en ota mukaan kauppaan. Jos riehuminen jatkuisi, niin sitten kun oltaisiin kotona niin että isäkin paikalla sanoisin meneväni kauppaan, ja kiertäisin vaikka pienen lenkin yksin. Lapsi siis saisi rangaistuksen (ei pääse kauppaan mukaan), mutta kärsisi sen turvallisesti isän kanssa kotona.
Juuri ap:n kaltaisten asenteiden vuoksi Suomi on tapaturmatilastoissa yksi heikoimmista länsimaista. Tässä tapauksessa lisäksi lapsen itkettäminen yksin autossa on mielestäni väärin.
Ja se lapsen huuto on kaikesta kauheinta. Siis tarkoitan just tota kurkku suorana rääkymistä.
Sen takia otin muut ihmiset huomioon, erityisesti nuo kauppatädit, koska he joutuvat kuuntelemaan tota päivät pitkät.
Ja se ei ole mikään rangaistus että lapsi joutuu olemaan isän kanssa kotona.
Huudattakaa te vaan niitä lapsia kaupassa, mutta sen jälkeen on turha osottaa kassatädiltä hymyä.
ap
Eli ap teki mielestäni edelleenkin oikein, koska ensin uhkasi autoon viemisellä ja lopuksi vei, koska kiukuttelu ei loppunut. Ei niin, että: " -jos et nyt lopeta, et pääse HUOMENNA sinne tai tänne" .
Vierailija:
En missään nimessä veisi lasta yksin autoon itkemään. Katsoisin lasta silmiin, sanoisin että jos ei karkin kinuaminen lopu niin ensi kerralla en ota mukaan kauppaan. Jos riehuminen jatkuisi, niin sitten kun oltaisiin kotona niin että isäkin paikalla sanoisin meneväni kauppaan, ja kiertäisin vaikka pienen lenkin yksin. Lapsi siis saisi rangaistuksen (ei pääse kauppaan mukaan), mutta kärsisi sen turvallisesti isän kanssa kotona.Juuri ap:n kaltaisten asenteiden vuoksi Suomi on tapaturmatilastoissa yksi heikoimmista länsimaista. Tässä tapauksessa lisäksi lapsen itkettäminen yksin autossa on mielestäni väärin.
Oli huono päivä ja lapsi oli väsynyt! :)
Jos sulla olis ollu parempi päivä niin miten olisit käyttäytynyt?
23