Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset villasukat on juuri nyt jaloissasi?

Vierailija
03.10.2017 |

Minulla omatekemät Socki Vintage Cottage -tavikset eli joustinta 15 cm ja siitä sitten sukkaosa normaaliin tapaan. Langatkin vielä päättelemättä :) Tuo Socki-lanka on todella mukavaa neuloa, olen ostanut useampaa väriä useamman kerän Adlibriksestä.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeät, ohuehkosta langasta neulotut, joissa on palmikkoa reunoissa. Vaaleankeltaista ja -sinistä vuorotellen.

Vierailija
62/71 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljaat varpaat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä villasukkia ollenkaan. Epämukavalta tuntuva materiaali tuo villa.

Vierailija
64/71 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkavaihdosta saadut keltaiset pitsineulesukat.

Vierailija
65/71 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kierrätyskeskuksen ilmaishuoneesta löydetyt tosi söpöt punaiset pitsineuleesta kudotut villasukat. Siellä paljon kauniita kudottuja käyttämättömiä neuleita. Ilmeisesti lahjaksi saadut tavarat päätyvät sinne.

Vierailija
66/71 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin monivärisestä (sinistä, keltaista ja punaista ainakin) Seitsemästä veljeksestä neulomat ihan tavalliset sukat ilman krumeluureja.

Saako AdLibriksestä lankojakin? En tiennyt lainkaan!

Saa, usein vielä halvemmalla kuin muualta.

Vierailija
67/71 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brrh, onpa paljon 7 Veljestä -langasta neulottuja. Lörpsähtää ja nyppyyntyy alle aikayksikön eikä tunnu kivalta ihoa vasten.

Ihan turhaa parjaamista Novitan langoista, mikään villa-/villasekoitelanka ei pysy kaiken ikää hyvänä jos käytössä, ei se ole nimestä kiinni. 

Ei pysykään, mutta on siinä vissi ero, jonka minä ja monen moni muu on itse käytössä huomannut. Kaikki tällä vuosikymmenellä Novitasta neulomani villasukat ovat lörpsähtäneet muodottomiksi ja nyppyyntyneiksi löllöiksi, ei pysy jalassa eikä muoto palaudu edes pesussa kuten muissa villasukissani. Vanhat Novitan langat olivat paljon laadukkaampia, mutta moneen vuoteen ei ole saanut hyvää. Lisäksi minun ihollani se 7 Veikka ja Nallekin on todella karheaa ja kutisevaa, puikoilla se nitisee ja raapii inhottavasti. Esimerkiksi Regia, Austermann, Fabel, Tukuwool Sock, Louhittaren Luola, Handu, Pirkka-lanka ja moni muu merkki voittaa Novitan tuhat-nolla. Suosittelen lämpimästi tutustumaan näihin merkkeihin, elin itsekin Novita-kuplassa kunnes aloitin työn lankakaupassa.

t. Lankakaupan täti (lainaamasi)

Vierailija
68/71 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinäisistä seiskaveikka-lankakerien jämistä kudotut erittäin kirjavat pitkävartiset sukat. On ruskeaa, pinkkiä, harmaata, mustaa, punaista, keltaista, ruskan oranssia, sinistä... Erilaisina raitoina ja kuvioina. Ihanan pirtsakat.

Vierailija
69/71 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörrösukat!

Vierailija
70/71 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brrh, onpa paljon 7 Veljestä -langasta neulottuja. Lörpsähtää ja nyppyyntyy alle aikayksikön eikä tunnu kivalta ihoa vasten.

Ihan turhaa parjaamista Novitan langoista, mikään villa-/villasekoitelanka ei pysy kaiken ikää hyvänä jos käytössä, ei se ole nimestä kiinni. 

Ja tääkin lörpähtäminen ja miltä tuntuu iholla on ihan neulojasta kiinni. Itsellä tosi tiukka käsiala eikä lörpähdä 7 veljestäkään. Eikä tunnu iholla pahalta myöskään jaloissa.

Vierailija
71/71 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jumalanseläntakana ei ole kaupoissa muuta kuin tuota seiskaveikkaa. Pakko ostaa jos alkaa neulotuttamaan yhtäkkiä eikä muuta lankaa ole edes kotona. Mun koivet on jo niin parkkiintuneet, että ei niitä haittaa vähän karkeampi lanka. Totta tuo että se lörpsähtää ja nyppyyntyy. Sitten kun joskus pari kertaa vuodessa pääsee isolle kirkolle ostoksille, niin sitten ostetaan kaapit täyteen parempaa ja tuodaan naapurille kanssa. Onneksi on verkkokauppoja mistä tilata.

Tällä hetkellä jalassa juurikin seiskaveikasta väkerretyt armeijanvihreät perussukat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi