Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka ihminen voi olla näin tyhmä?!? :DDDDDDD

Vierailija
06.04.2006 |

Pääkaupunkiseudulla asuva tuttavanainen kertoi käyvänsä Helsingissä harvoin omalla autolla, ja kun käy niin pois halutessaan lähtee seuraamaan jotakin autoa toivoen, että se menis samaan suuntaan kuin missä tuttuni asuu! :DDDDDDTämä nainen pelkää myös ajaa moottoriteillä!?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 4:lle...Itsekään en siis ole uskaltanut ajaa paljoa kortin saatuani (monista eri syistä)..Mutta itselle ainakin se, että vihdoin uskaltaa taas ratin taakse ja ajaa pari kertaa, antaa jo lisää itseluottamusta. Eli minun kohdalla ainakin se itse ajaminen auttaa, että saa sen rutiinin tunnun siihen (ja sitten kun on taas pitkän aikaa ajamatta niin sama juttu edessä)

Ja jos se mies äksyilee siinä pelkääjän paikalla tai muuten, niin mitä jos kävisit ajelemassa yksin? Pieniä lenkkejä, ei kiirettä minnekään eikä keskustassa?

Saanko vielä udella että minne 4 olet eksynyt noilla seurantareissuilla? ;)

Vierailija
2/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tie kehtaanko ees kertoo miten mulle viimesellä kerralla kun autoa oon ajanu niin kävi.....

mut nojoo...

eli Ajoin keskustan liepeillä ja aloin hermoileen jo ihan tosissaan. Siinä meni vaihteetkin sekasin että misä per** se ykkönenkin taas on. Pistinpä sitten valoissa jopa pakin päälle. onneks huomasin ennenkuin kolahti. Sitten aloin seuraan erästä autoa että pääsisin turvallisesti pois keskustasta.. Ja onneks, luojan kiitos se todellakin ajoi pois sieltä keskustasta,mutta... Olin todella keskittynyt siihen edessä olevaan autoon niin paljon etten huomannut yhtään mihin oltiin menossa. Kunnes sitten rupesin kattoon ympärille että hetkinen missäs mä oikeen olen. Täysin vierasta seutua enkä kadun nimiäkään tuntenut. Vedin auton parkkiin ja soiti numerotiedusteluun ja kysäsin että missäs tällänen katu sijaitsee. Olin ajanut sen auton perässä n.30km täysin tuntemattomaan paikkakuntaan. En uskaltanut ajaa autoa sieltä enään pois joten soitto miehelle ja se joutu taksilla tuleen hakeen vaimonsa ja autonsa pois. Oli kuulemma taksi kuski säälinyt miestäni sen verran että otti mittarin pois päältä 10km ennen määrän päätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, tuo oli kyllä hauska! =)=)

t. 5

Vierailija
4/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo 4. En tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Jos on provo niin nauran, jos totta niin itken...

t. se jolla on kokemusta, että pelko katoaa ajamalla

Vierailija
5/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku siis ihan tosissaan tuo on totta. En ole autoa sen jälkeen suostunut ajamaan. Minua ei vain ole tarkoitettu auton rattiin..=( Ja kyllä se on kaikkien turvallisuundenkin kannalta todella hyvä asia etten sitä autoa aja. Ompahan ainakin yksi kahjo pois liikenteestä...=(

4

Vierailija
6/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokee itensä todella epävarmaksi ja ajamisen vaikeaksi tai jopa pelottavaksi. Se on myös vastuuntuntoa. Mielummin tosin ajan tuolla epävarmojen ja vastuudensa tuntevien ihmisten seassa, kuin liian itsevarmojen...

Vierailija
7/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen myös tosi epävarma kuski ja menen paniikkiin jos joudun pois tutulta reitiltä.

Vierailija
8/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen olin nolona ku huomasin

4

Vierailija
9/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse joudun ajamaan töihin helsinkiin joka päivä, joten autoiltua tulee paljon, mutta kyllä mullakin joskus käy jossain sokkeloisessa monikaistaisessa risteyksessä niin että en tiedä miten ne kaistat menevät, silloin ei auta muuta ku seurata edessäajavan perävaloja ainakin sen risteyksen läpi, mut aika hauska tuo tuttavasi, mut ymmärrän kyllä hyvin jos helsingissä ajaminen noinkin pelottaa, on se sen verran sokkeloinen paikka ja yksisuuntaisia niin pirusti.

Vierailija
10/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö jonkun sortin paniikkihäiriöstä ajaessa? Tuli vaan mieleen... Mutta siihen on kyllä olemassa apu ;)

Vierailija
11/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolen nauruun : )))

Vierailija
12/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toi ajaminen tekee siitä vain entistä vastenmielisemmän. Mitä enemmän ajan, sitä enemmän tulee vähältä piti -tilanteita, joita kauhistella jälkikäteen. Eli mulla toi sitkeä harjoittelu saa vain päinvastaisia kokemuksia.

Vierailija
13/34 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös jännitän ajamista. Tuleekin ajettua vaan sen mitä on pakko. Varsinkin mäkilähdöt saa pumpun hakkaamaan, ja auto joko sammuu tai sitten auto lähtee renkaat kuopien :). Pitäs vissiin vaan opetella uudelleen ja ajaa enemmän. Mä vaan olen kohdannut kahjoja äijiä, yksin tuli oikein perässä karjumaan mulle, kun joutui jarruttamaan mun takia voimakkaammin.

Vierailija
14/34 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin oli oma auto pihassa koko viikon, mutta töihin meni bussilla, kun ei uskaltanut lähteä ajamaan...

Toisaalta ymmärrän, että paniikki kasvaa, kun pitkään pelkää eikä tartu härkää sarvista. Enkä kyllä itsekään osaisi ajaa Helsingin keskustassa, mutta jos pakko olisi niin yrittäisin ainakin. Aina kai sitä jonnekin päätyy, kun oikein yrittää...

Vierailija
15/34 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen pelkää ajaa ja saa jotain paniikkikohtauksia ratin takana, niin minulle ei todellakaan tule mieleen nauraa!

Ensinnäkin olen tyytyväinen, että hlöt itse ymmärtävät tilanteen vakavuuden ja harjoittelevat ajamista rauhalliseen aikaan tai jättävät ajamatta. He ovat riski muille tiellä liikkujille.

Voi kunpa osaisin jotenkin auttaa teitä pelkääjiä. Kysykää neuvoja, haluaisin niin olla avuksi.

terv. 7 ajoluokkaa ajokortissa + Hgissä ajava

Vierailija
16/34 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensinnäkin olen tyytyväinen, että hlöt itse ymmärtävät tilanteen vakavuuden ja harjoittelevat ajamista rauhalliseen aikaan tai jättävät ajamatta. He ovat riski muille tiellä liikkujille.

Minä olen tämmöinen joka joutuu paniikkiin jos tulee vähänkin outo tilanne. Pää tyhjenee täysin ajatuksista sen suhteen mitä pitäis tehdä. Päästelen vaan eteenpäin, luojan kiitos ei ole sattunut vielä mitään. Johtuen siitä, että ajelen vain varmoja reittejä, jotka osaan kuin omat taskuni.

Vierailija
17/34 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan usein eri kokoisilla autoilla. Varsinkin kun en ole jotain autokokoa ajanut pitkään aikaan ja sää on huono, käytän auton keulaa avuksi tien leveyden arvioimisessa. Olen keskellä kaistaa kun nokan jokin tietty kohta on tietyssä linjassa tien reunaan. Katso autosi etäisyydet ajamalla auto normaalikokoiselle kaksisuuntaiselle tielle hyvin hiljaiseen aikaan, pysähdy ja istu rauhassa ratin takana autostasi merkkejä katsoen.

30

Vierailija
18/34 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruuttaminen suoraan taaksepäin on hankalaa, esim. parkkipaikallasi omaan parkkiin, voit kokeilla osaisitko sen paremmin näin: kun et tiedä kuinka kaukana takaraja on, pysäytä auto, käy katsomassa ja mittaa vaikka kävelyaskelin. Sitten tulet takaisin, mittaat saman verran kävelyaskelia kuskin puoleisen ovenkahvasta taaksepäin ja vetäiset viivan maahan tai jätät jonkun oksan. Menet autoon ja peruutat kunnes ovenkahva on merkin kohdalla.

Mä tein noin usein aiemmin, kunnes opin etäisyydet. Huom, maamerkkejä hyväksikäyttäen muut eivät huomaa tekniikkaasi, se vaan näyttää hassulta kun peruuttaa maahan katsoen. Tällä tavalla oppii vähitellen arvioimaan auton etäisyyksiä, eikä tarvitse maamerkkejä.

30

Vierailija
19/34 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä olen käyttänyt tota kaksiosaisissa autoissa, voikin olla turhaa pelkkää autoa ajaen, en tiedä kun en ole vuosiin käyttänyt niksiä.

Ja merkit kannattaa aina katsoa siten että ei peruuta liikaa!

30

Vierailija
20/34 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun selkeästi ei oo ajokokemusta, niin onko sitä korttia oikeesti tarvinnu?

Ajamaan oppii ajamalla!