Millainen palkka sinulle riittäisi?
Oletetaan, että työ olisi mitä vain sellaista mitä haluat, kuitenkin oikeaa työtä josta joku nykyäänkin maksaa palkkaa. Työpaikka sijaitsisi missä haluat, Suomessa kuitenkin. Ei muita merkittäviä työsuhde-etuja kuin palkka, jonkinasteinen työterveyshoito voisi kyllä olla. Millainen kuukausipalkka kokopäivätyöstä riittäisi? Tai, jos teet mieluummin osapäivätöitä tai tuntipalkkaisena, millainen palkka niistä?
Kommentit (59)
Mä tienaan 3500, mutta nyt kun lapset ovat pieniä, haluan tehdä puolikasta työaikaa ja saan 1750.
yli 3000e nettona kuussa toisi onnen,
Nyt käteen jää n1500€/kk, haluaisin tonnin enempi. Opiskelen kylläkin että kai mä joskus tulevaisuudessa :D
Sain edellisessä paikassa 3500€/kk. Olisin halunnut työpaikan, josta maksetaan 2800€/kk. Valitsin sitten toiseksi parhaan tarjouksen ja saan nyt 4100€/kk.
Ihan tää nykyinen palkka riittäisi. Se vain voisi tulla vähän useammin 😂
nyt saan 5500€ ja sillä pystyy ihan perusjutut hoitamaan. auto on 15v. vanha bemari ja kämppä on 300k arvoinen (puolison kans puoliksi). Euroopan matkoja tulee tehtyä joitain kertoja vuoteen ja joskus kauemmaskin, ravintolassa voi käydä syömässä ja käydä pämppäämässä aina kun haluaa.
Eli oikeastaan tuolla summalla ei mitään kauhean ihmeellistä vielä saisi. Tunnen itseni jopa välillä hiukan köyhäksi..
Jos haluaisi esim. veneen, mökin, hienon auton ja lentää bisneksessä (sekä perustaa perheen), niin sanoisin että pitäisi tienata lähemmäs 10 - 15.000€ kuussa.
Isäni teki pitkän uran "palkkajohtajana" ja saa n. 7000€ eläkettä. Ei hänenkään elämä mitään suurta juhlaa ole, vaan menot täytyy miettiä tarkasti
Ei ainakaan vähemmän kuin mitä nyt saan eli ei alle 4000 /kk. Mieluusti ottaisin "pari saturaista enemmän kuussa käteen" kuin nyt, mutta kyllä tälläkin pärjään. Yhoona vain kaiken "joutuu" maksamaan yksin, elareita ei tule (koska viikko-viikko-systeemi) joten ei tällä palkalla kauheasti juhlita, tarpeeliisen voi ostaa ja kaupassa ei tarvitse senttejä laskea, mutta kalliit ulkomaan matkat saa unohtaa. Reissut on kaikki tarkkaan laskettuja budjettimatkoja.
Nyt saan 3 700 euroa/kk. Mutta tilini tyhjenee koko ajan. Pitäisi saada vähintään 4000 euroa/kk, jotta talouteni pysyisi tasapainossa. HEEEEELP-me.
Kolme lasta, omistusasunto, jossa lyhennys 800 eur/kk ja yhtiövastike 400 eur/kk.
Tämä yhtälö ei vain toimi!!!!!!
Päivätyöstä 2500e/kk niin olen tyytyväinen.
1500e kuussa riittäisi jos työ olisi mieluisaa, siistiä sisätyötä ja mulle maksettais bussilippu.
Mutta koska tuollaista unelmatyötä ei ole löytynyt niin olen sitten työttömänä.
Mä olisin ehkä tyytyväinen 10 000€/kk bruttona. Sekin kyllä menisi kaikki helposti
Minä en halua sanoa summaa omalta osaltani, mutta mielestäni tuntipalkan pitäisi kaikilla olla väh. 15 euroa.
Jos tosiaan työ on just sellaista, mitä haluankin niin 2800 € / kk riittää hyvin.
Jos taas työssä ei ole etenemismahdollisuuksia, ei haasteita ja se on puuduttavaa liukuhihnatyötä jossa hoksottimilla ei ole käyttöä, olisi se totaalsita ajan ja energianhukkaa. Silloin lähdetään liikkeelle noin 3800 € / kk.
Tonni netto riittäisi kaikkeen välttämättömään ja olisi ok jos saisin tehdä oman alani työtä. Siitä ylöspäin kaikki on plussaa.
2000 brutto, nykyisessä työssäni tienaan enemmän, mutta en pidä/viihdy työssäni. Ei se raha aina ratkaise.
Minä tienaan nyt n. 4000€/kk. Nettopalkka on 2600€. Kymmenen vuotta sitten olisin ollut varma, että tällaisella palkalla pärjää hyvin. Kummasti ne menot ovat kuitenkin palkan kasvun myötä kasvaneet. Luulen, että tonni lisää nettopalkkaani olisi riittävä. Sitten voisi jäädä säästöönkin jotain.
Nettona 3000-3500 €/kk olis super. Nyt käteen jää 2100 ja kyllä vituttaa.
Jaaha eli vakavissaan annettuja vastauksia ei kovin monta tule.
Olisi kai pitänyt kysyä, minkä palkan pitää muille suomalaisille riittää aloituksessa annetuin ehdoin.
No siis tienaan nyt 2500e/kk päivätyönä ja tämä kyllä riittää minulle todella hyvin. Jos haluaisin enemmän rahaa, voisin hakeutua vuorotöihin, mutta kun en tarvitse!