Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isä pössyttelee

Viihdekäyttäjän kanssa naimisissa
02.10.2017 |

Mitä käy, jos hän jää kiinni? Tuleeko lastensuojeluilmoitus? Hän ei ole päihtyneenä kotona, eikä säilytä kannabista kotona. Käyttää harvoin, ollessaan ns viihteellä. Sinäänsä se ei minua haittaa, vaikka itse olen täysin päihteetön(ei edes saunakaljaa silloin tällöin) mutta hieman mietityttää ja pelottaa mitä käy ja mitä siitä seuraa jos hän jää kiinni. Joudummeko lastensuojelun tutkivan silmän alle? Tuleeko kotietsintää? En tiedä näistä asioista yhtään.

Lapset vaippa-ikäisiä jos sillä on merkitystä!

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ekasta kerrasta ku jää kiinni nii pääsee ns. "sossun asiakkaaks". Toi taas tarkottaa säännöllisiä käyntejä kotona ja mm. seuraavasta kerrasta voi tulla lastensuojeluilmoitus, linnaa tai huostaanotto...

Kannattaa varottaa jäbää ettei kuse hommaa

Vierailija
2/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen verran tiedän että linnaan nyt ei noin vaan lähetä, varsinkaan mistään satunnaisesta viihdekäytöstä. Mutta sitä en tiedä, miten lastensuojelu reagoi, meneekö heille edes tietoa vai mitä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtä jos lapsen isä ei 'pössyytteliskään' , vaan 'pajauttas välillä  tötsyt' ,'vähän pölläyttäis', tai 'henkäilis hieman ohutta yläpilvee'....

Oisko nää sopivia vaihtoehtoja sille iänikuiselle 'pössyyttämiselle'....

Vierailija
4/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 2 0

Vierailija
5/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko jossain maalla? Kaupungeissa ei poliisia kiinnosta, jos et nyt naaman edessä sauhuttele.

Vierailija
6/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan juu pienellä kylällä, niin maalla että kesäsin haisee lehmänpaska jopa kylän keskustassa. (Ihan oikeasti!)

Mutta oisko jollain oikeasti nyt tietoa, mitä siitä kiinnijäämisestä seuraa lähinnä perheen kannalta? Eli minun ja lasten, vaikuttaako se meihin jotenkin?

Ap

Vierailija
7/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdekäyttäjän kanssa naimisissa kirjoitti:

Asutaan juu pienellä kylällä, niin maalla että kesäsin haisee lehmänpaska jopa kylän keskustassa. (Ihan oikeasti!)

Mutta oisko jollain oikeasti nyt tietoa, mitä siitä kiinnijäämisestä seuraa lähinnä perheen kannalta? Eli minun ja lasten, vaikuttaako se meihin jotenkin?

Ap

Ei mitään, jos ei pössyttele kotona lasten läsnäollessa (ja silloinhan sinä olisit todennäköinen syy kiinnijäämiseen). Sakoilla selviää, siis jos joku nimismies tuosta vielä riemastuu.

https://www.minilex.fi/q/huumausaineen-käyttörikos

Vierailija
8/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mitään, jos ei pössyttele kotona lasten läsnäollessa (ja silloinhan sinä olisit todennäköinen syy kiinnijäämiseen). Sakoilla selviää, siis jos joku nimismies tuosta vielä riemastuu.

Korjattu

Vierailija
9/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Korjattu

Eli ei, no, copypaste :)

Vierailija
10/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko näin? Sehän olisi helpotus sitten. Vaikkakin riski kiinnijäämiselle on todella pieni, kun ei taida poliisit muuten vain pysäytellä ja taskuja tutkia niin silti sitä vähän jännittää joka kerta kun tietää mihin mies lähtee ja tekemään mitä. Täytytpä tutkia tuota linkkiä!

Vierailija
11/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Luultavasti poliisit jopa hoitaa asian niin, että sinä et koskaan saa tietää miehesi käyttörikos sakosta, ellei miehesi itse kerro sinulle... muutaman tutun kokemuksella, niin pienestä saa monissa tapauksissa niin suuren riidan, että Poliisikin ymmärtää sen olevan kohtuutonta...

Vierailija
12/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko näin? Sehän olisi helpotus sitten. Vaikkakin riski kiinnijäämiselle on todella pieni, kun ei taida poliisit muuten vain pysäytellä ja taskuja tutkia niin silti sitä vähän jännittää joka kerta kun tietää mihin mies lähtee ja tekemään mitä. Täytytpä tutkia tuota linkkiä!

Joo, ei onneksi olla siinä pisteessä, että satunnaisia kansalaisia pysäytellään ja taskut tyhjennetään. Tämä siis muutenkin kuin kannabiksen vuoksi. Toisenlaisiakin paikkoja on: Singaporen lentokentällä on kyltti, jossa ilmoitetaan lyhyesti, että "huumeiden salakuljettajat teloitetaan." Sikäläisillä Reinikaisilla on eri meininki.

Vierailija
13/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus, mikäli herää huoli lasten hyvinvoinnista. Mulla heräis, jos vanhempi pössyttelisi.

Ekoilla kerroilla voi selvitä sakoilla, siitä rangaistukset vähitellen kovenee kun kiinnijäämiset lisääntyy, todennäköisesti hallussa olevan kaman määrä kasvaa jne.

Vierailija
14/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisilla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus, mikäli herää huoli lasten hyvinvoinnista. Mulla heräis, jos vanhempi pössyttelisi.

Ekoilla kerroilla voi selvitä sakoilla, siitä rangaistukset vähitellen kovenee kun kiinnijäämiset lisääntyy, todennäköisesti hallussa olevan kaman määrä kasvaa jne.

Anteeksi nyt, mutta minkälainen tohelo täytyy olla, että jää toistuvasti kiinni, kun puhutaan satunnaisesta viihdekäyttäjästä eikä ysärivalistuksen katuojanarkkarista?

Vierailija
15/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sätkä usko nyt perkele!

Vierailija
16/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa chillata ja imasta snadit hatsit, puff puff pass... Saatte korkeintaan molemmat pollareilta pamput perskannikoiden väliin.

Vierailija
17/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lähipiiristä tapauksen jossa lapset ovat otettu kiireellisesti huostaan isän käytön vuoksi. Ja sinä äitinä, tiedät tästä! Haloo nainen, ei ole ok! Jos haluat elää pössyttelijän kanssa niin fine, älä anna niiden vaippaikäistesi kasvaa sellaisessa paikassa! Tekisin teidät välittömästi lasun jos olisi enemmän faktaa, kaikki eivät vain ansaitse lapsia. Häpeäisit "äiti".

Vierailija
18/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille huoli lapsesta jos vanhempi pössyttelee viihde mielessä eli mitä kerran/kk(?) Ilman lapsia?

Entäs jos vanhempi juo alkoholia viihde mielessä eli mitä kerran/kk(?) Ilman lapsia?

Minulle ei herää huoli esimerkki käyttö kerroista. Jos olisi lapset läsnä, asia erikseen

Vierailija
19/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta minkälainen tohelo täytyy olla, että jää toistuvasti kiinni, kun puhutaan satunnaisesta viihdekäyttäjästä eikä ysärivalistuksen katuojanarkkarista?

No jopas kolahti :) Fakta on se, että kukaan ei voi etukäteen tietää, kenellä homma pysyy "viihdekäyttönä" ja kenellä ei. Päihderiippuvaisten kanssa teen töitä, enkä ole vielä törmännyt keneenkään, joka olisi päättänyt ryhtyä alkoholi-, huume- tai lääkeriippuvaiseksi. Kyllä se jokaisella alussa sitä kuuluisaa "viihdekäyttöä".

Vierailija
20/121 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen lääkekäyttäjiltä ei sentään oteta lapsia pois, vaikka he käyttävät kannabista ihan joka päivä ja jopa useita grammoja päivässä. Eli siis monisatakertaisesti satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna. Kannabiksen runsaan päivittäiskäytönkään ei siis katsota olevan minkäänlainen riski perheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän