Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen espoolainen ja pitäisi Vantaalle muuttaa..

Vierailija
02.10.2017 |

Vantaalle muutto olisi tässä elämäntilanteissani kaikin puolin järkevämpää. Ahdistaa. En halua Vantaalle! Missä siellä on jotain hyviä alueita? Mulla on tosi huono kuva Vantaasta se on vaan yks valtava ghetto pk-seudulla. Espoo on paljon parempi kauheeta muuttaa pois Espoosta. En tiedä pystynkö tähän.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossahan on ihania alueita kuten Suvela, Kirstinmäki, Espoon keskus, Tuomarila, Matinkylä, ja kyllä Leppävaarakin on niin valoisa, väljästi rakennettu ja kaunis alue.

Kaikki noista alueista, jotka ovat Espoon "pahimpia", ovat keskimäärin ihan nättiä aluetta; viheralueisiin on panostettu, julkisivuja kunnostetaan ja alueita kehitetään paremmaksi.

Vantaa näyttää ihan yleisesti ottaen pahemmalta kuin nuo.

Vierailija
22/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö tää aloitus on läppä. Mitä espoolaiset oikein kuvittelee "kaupungistaan"? Ihan samanlainen lähiöerämaa se on kuin Vantaa parilla ostoskeskuksellaan. Ja ihan mukavia ghettoja siellä Espoossakin on. Tai ainakaan mä en ollut kovin vaikuttunut käydessäni Olarissa ja Espoon keskuksessa. Ei pitäisi olla mikään häpeä muuttaa Vantaalle, kun miettii millainen Espoo on. Sen nyt ymmärtää, että sellainen joka on asunut aina Helsingin keskustassa pitäisi Vantaata aika plääh alueena, mutta espoolainen halveksimassa Vantaata on ihan silkka vitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa muuta Vantaalle. Ei Vantaa ole ihmisen paikka ollenkaan verrattuna Espooseen. Missään tapauksessa älä muuta. Tiedät itsekin, ettei sinun pidä muuttaa.

Vierailija
24/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakunilan ympäristö on hyvä paikka asua, kaunista luontoa ja suht halvat asunnot.

Vierailija
25/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Espoo ja Vantaa voisi yhdistyä yhdeksi kaupungiksi?

Vierailija
26/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini puhuu espoolaisista maalaisserkuistaan. 😀

Vierailija
27/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa. Itse muutin kaksi vuotta sitten Korson kupeeseen (kyllä, luit aivan oikein) ja minulla on ainoastaan hyvää sanottavaa! Älä pelkää turhaan Vantaalle muuttoa :) saat naurettavan halvalla hienon kämpän rauhalliselta, metsäiseltä alueelta. Espoosta saa samalla hinnalla jonku remppakuntosen läävän jostain soukasta.

Vierailija
28/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne pitäisi muuttaa, Espoo ja Vantaa on vierekkäin, usko tai älä mutta on olemassa ihan oikeita vantaalaisia jotka käy töissä Helsingissä ja Espoossa.

Itse en muuttaisi, töissä voihin hyvin käydä autolla

Vierailija
29/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa. Itse muutin kaksi vuotta sitten Korson kupeeseen (kyllä, luit aivan oikein) ja minulla on ainoastaan hyvää sanottavaa! Älä pelkää turhaan Vantaalle muuttoa :) saat naurettavan halvalla hienon kämpän rauhalliselta, metsäiseltä alueelta. Espoosta saa samalla hinnalla jonku remppakuntosen läävän jostain soukasta.

Soukka ei itseasiassa ole erityisen halpaa aluetta, varsinkaan nyt kun on metro tulossa (sit joskus, ehkä, jos tulee).

Vierailija
30/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkö tää aloitus on läppä. Mitä espoolaiset oikein kuvittelee "kaupungistaan"? Ihan samanlainen lähiöerämaa se on kuin Vantaa parilla ostoskeskuksellaan. Ja ihan mukavia ghettoja siellä Espoossakin on. Tai ainakaan mä en ollut kovin vaikuttunut käydessäni Olarissa ja Espoon keskuksessa. Ei pitäisi olla mikään häpeä muuttaa Vantaalle, kun miettii millainen Espoo on. Sen nyt ymmärtää, että sellainen joka on asunut aina Helsingin keskustassa pitäisi Vantaata aika plääh alueena, mutta espoolainen halveksimassa Vantaata on ihan silkka vitsi.

Koska hengaat espoon slummeissa.

Vierailija
31/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soukka ei itseasiassa ole erityisen halpaa aluetta, varsinkaan nyt kun on metro tulossa (sit joskus, ehkä, jos tulee).

Nimenomaan, juuri tätä tarkoitin, että paskatkin alueet ovat Espoossa kalliita. Vaikka olisivat Kontulaa vastaavia elinympäristöltään.

Vierailija
32/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin, miksi naiset ei ymmärrä taloutta. Jos olisin 25v sitten ostanut asunnon 150.000 vantaalta tai itähelsingistä olisi varallisuus nyt 160.000 euroa. Mutta ensimmäinen oli 150.000 yksiö Ruoholahdesta, joka vaihtui 300.000 kolmioon Westendistä joka vaihtui 200.000 tonttiin ja 300.000 asuntoon Nuottaniemessä, jonka arvo on nyt noin miljoonan. 

Amerikkalainen on tiennut asian jo 1950 luvulta, "location-location-location"

Vierailija
33/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulainen. kirjoitti:

Ei. Todellakaan.

Tämä ajatus ei ole tainnut saada koskaan kovin suurta kannatusta kummassakaan kaupungissa. Vantaa(laiset) suhtautuvat kai myönteisemmin yhdistymiseen kuin espoo(laiset. Espoo(laiset) eivät halua yhdistyä edes Helsingin kanssa. Hassua kyllä, espoolaisilla on näistä kolmesta kaupungista kaikkein suurin "kotikaupunki rakkaus".

Vierailija
34/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulainen. kirjoitti:

Eikö Turun ja Tampereen voisi yhdistää yhdeksi kaupungiksi?

Vierailija
35/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo kasvaa kasvamistaan. Eniten tykkään Espoossa siitä, että siellä on säilytetty mielettömän kauniita luontoalueita ja vehreyttä on paljon. Espoo on monesta paikasta hyvin kaunis. Luonto ja vehreys kukoistaa, kaikkea ei rakenneta täyteen vaan tietyt paikat selvästi pidetään vapaina rakentamisesta.

Vierailija
36/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on yhtä hirveää kuin turkulainen muuttaisi tampereelle. Tai helsinkiläinen turkuun.

Vierailija
37/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulainen. kirjoitti:

Vantaa voisi yhdistyä osaksi Helsinkiä. Espoo pysyy tosta sopasta kaukana. Vantaalle ja Helsingille yhdistyminen muutenkin ilmeisesti ihan ok ajatus ja pahoissa veloissa ovat molemmat. Espoo taas ei missään nimessä halua yhdistyä eikä lainkaan kannatusta espoolaisilta asialle. Granilaiset (Kauniaisissa asuvat siis) puolestaan tiukkoja siitä etteivät yhdisty Espooseen.

Vierailija
38/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin, miksi naiset ei ymmärrä taloutta. Jos olisin 25v sitten ostanut asunnon 150.000 vantaalta tai itähelsingistä olisi varallisuus nyt 160.000 euroa. Mutta ensimmäinen oli 150.000 yksiö Ruoholahdesta, joka vaihtui 300.000 kolmioon Westendistä joka vaihtui 200.000 tonttiin ja 300.000 asuntoon Nuottaniemessä, jonka arvo on nyt noin miljoonan. 

Amerikkalainen on tiennut asian jo 1950 luvulta, "location-location-location"

Ymmärrätkö, minkälaisen asunnon olisit saanut 25 vuotta sitten Itä-Helsingistä 150k:lla? Tiedätkö, mikä sellaisen arvo on tänä päivänä? Jos et, niin tutustu asiaan.

Nyt meni kyllä metsään sepustuksesi... koko pk-seutu sopii mantraan sijainti-sijainti-sijainti.

Vierailija
39/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä keskustelista mieleen pitkästä aikaa nämä radiovitsit :DD

Vierailija
40/68 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on tasan 2 räkälää: Soukan ostarin seutu ja Suvela. Ja no okei ehkä myös vähän Karakalliokin. Ja oikeesti noikaan ei oo edes yhtään pahoja. Paljon on tuollakin tullut pyörittyä ja maine paljon pahempi mitä todellisuus on. Eivät edes ole hääppöisiä paikkoja. Espoon keskus vähän niin ja näin... En mä sinne illalla tai yöllä menisi, mutta päivisin ihan todella normaali turvallinen paikka ja olen aikoinaan jopa asunut siinä lähellä. Ei hääppöinen mesta sekään.

Aikalailla kaikki muu Espoo on hyvää seutua. Paljon hienoja taloja, turvallisia viihtyisiä alueita ympäri Espoota. Paljon tavallisia työssäkäyviä, lapsiperheitä, kivoja omakotitaloalueita runsaasti ja sitä rataa.