Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lainaan/annan tyttärelleni rahat asuntoon, joudunko maksamaan jotain veroa?

Vierailija
02.10.2017 |

Lahjavero tms..? Tyttö on kerännyt omaa rahaa 40 000 euroa asuntoa varten, ja toivoisin, että hän voisi ostaa asunnon ilman lainaa. Itseltäni liikenee asuntoon loppusumma, kiinnostaako asia verottajaa jollain tavalla? Asunto tulee tytölle, en halua sitä edes osaksi nimiini.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten tässä tapauksessa:

Minä ja mies olemme naimisissa. Molemmilla on omat tilit, lisäksi yksi molempien nimissä oleva säästötili.

Meillä on lapsi(Mikko), joka on naimisissa (Minna). Voimmeko lahjoittaa pariskunnalle rahaa näin, ja onko merkitystä miltä tililtä raha siirtyy?

Minä annan Mikolle 4999

Mies antaa Mikolle 4999

Minä annan Minnalle 4999

Mies antaa Minnalle 4999

Näin saadaan siis verottomasti siirrettyä meidä taloudesta lapsen talouteen n. 20 000 e?

Kyllä, juuri noin voitte tehdä. Ja jos Mikolla ja Minnalla olisi lapset Markku ja Mirkku niin myös. Heille molemmille voisi lahjoittaa saman summan.

Vierailija
62/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronkierto on pois meiltä kaikilta. Miettikää vaikka niitä mummoja vaihtamattomissa vaipoissaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh vaan näitä kommentteja. Korotonta lainaa voit antaa vaikka kuinka paljon.

Velkakirja kannattaa tehdä, jossa realistinen takaisinmaksusuunnitelma, ja toimittaa se verottajalle. 60 000€ on kuitenkin niin pieni summa, että tuskin verottajaa kiinnostaisi vaikka et velkakirja edes sinne toimittaisi. Kokemuksesta tiedän, että ei kiinnosta suuremmatkaan summat.

Ja ihan höpölöpöä, että seuraisivat jonkun 500€ liikuttelua tililtä ulos ja takas toisen tilille.

Vierailija
64/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen käsitys verottajasta täällä - tämmöiset jutut nimenomaan kannattaa käydä neuvottelemassa verotoimistossa! Siellä nykyään autetaan ja selvitetään paras ja verovelvolliselle "halvin" vaihtoehto. Itse olen monta omaisuusjärjestelyä käynyt hoitamassa verotoimistossa heidän neuvojensa mukaan ja suosittelen!

Sitä myös ihmettelen kuinka yksikään av-mamma ei ole vielä älähtänyt siitä kuinka vain yksi lapsi saa ap:ltä huomattavan lahjoituksen ja ilmeisesti "ei-ennakkoperintönä", mites ne muut lapset?!?

Vierailija
65/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ben Zyskowits jäi aikoinaan kiinni siitä, että oli "muka " myynyt asunnon vaimolleen. Rahaa ei kuitenkaan käytetty. En muista mitkä oli seuraamukset, pitäis googlata

Muistat väärin. Ben Z:n asuntokaupasta vaimolleen kohistiin, koska epäiltiin, että Ben siirsi sillä tavalla asuntonsa mahdollisten velkojien ulottumattomiin siltä varalta, että hän olisi joutunut korvausvelvolliseksi erään pankin/vakuutusyhtiön konkurssissa. Missään vaiheessa ei kuitenkaan väitetty, että raha ei olisi liikkunut kaupassa. Tätä ei missään vaiheessa tutkittu sen tarkemmin, koska Ben ei loppujen lopuksi joutunut konkurssissa korvausvelvolliseksi.

Vierailija
66/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen käsitys verottajasta täällä - tämmöiset jutut nimenomaan kannattaa käydä neuvottelemassa verotoimistossa! Siellä nykyään autetaan ja selvitetään paras ja verovelvolliselle "halvin" vaihtoehto. Itse olen monta omaisuusjärjestelyä käynyt hoitamassa verotoimistossa heidän neuvojensa mukaan ja suosittelen!

Sitä myös ihmettelen kuinka yksikään av-mamma ei ole vielä älähtänyt siitä kuinka vain yksi lapsi saa ap:ltä huomattavan lahjoituksen ja ilmeisesti "ei-ennakkoperintönä", mites ne muut lapset?!?

No mä en älähtänyt siksi, että itse olen ainoa lapsi. Voihan se aloittajallakin olla näin.

Vierailija
67/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos oikeesti annat sen ennakkoperintönä. Vero menee siitäkin, mutta on ainakin tasapuolista muitakin lapsia ajatellen. Vai ootko niitä äitejä, joilla on 1 suosikkilapsi ja muut on saatanasta?

Vierailija
68/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi, jos lahjoitat 24 900 euroa eli alimman lahjaveron 8 % ylärajaan asti. Veroa menee 1692 euroa.

Sitten teette velkakirja loppusummaan, jota tytär joko maksaa hitaasti tai säädätte jotain aiemmin ehdotettua.

Vierailija
69/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites olisi, jos lahjoitat 24 900 euroa eli alimman lahjaveron 8 % ylärajaan asti. Veroa menee 1692 euroa.

Sitten teette velkakirja loppusummaan, jota tytär joko maksaa hitaasti tai säädätte jotain aiemmin ehdotettua.

Tai mitä jos polttaa takassa 1500 euroa pieninä seteleinä, ja tekee velkakirjan siitä koko summasta? Tulee halvemmaksi ja lämmittääkin enemmän.

Vierailija
70/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lainasin lapselleni 100 000€. Tehtiin viralliset velkakirjat. Korko on 0% ja laina-aika 30 vuotta. Kuukausittain tulee lapselta lyhennys tilissiirtona (277€). Tuollaisen summan helposti kiikuttaa lapselle takaisin käteisenä, koskaa muutenkin maksan pääosin käteisellä (tililtä nostoja noin 2000-3000€ kuukausittain). Eipä voi verottaja mitenkään puuttua.

Verottajaa saattaa kiinnostaa lainan takaisin maksu. Verottajjalle pitää pystyä osoittamaan lyhennykset ja käytännössä tilisiirrot ovat ainoa tapa tähän.

Vierailija
71/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten tässä tapauksessa:

Minä ja mies olemme naimisissa. Molemmilla on omat tilit, lisäksi yksi molempien nimissä oleva säästötili.

Meillä on lapsi(Mikko), joka on naimisissa (Minna). Voimmeko lahjoittaa pariskunnalle rahaa näin, ja onko merkitystä miltä tililtä raha siirtyy?

Minä annan Mikolle 4999

Mies antaa Mikolle 4999

Minä annan Minnalle 4999

Mies antaa Minnalle 4999

Näin saadaan siis verottomasti siirrettyä meidä taloudesta lapsen talouteen n. 20 000 e?

Kyllä voit.

Vierailija
72/72 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin sillain että sinä ostat sen asunnon ja lapses asuu vuokralla, perii sen sitten ajallaan sulta?

maksaa ton 40000€ edestä "vuokria", suoraan suurien rahojen siirto on aina vähän harmaata aluetta jota kannattaa välttää jos pystyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi