Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairasta miten vähän 4500 euron palkasta jää käteen.

Vierailija
01.10.2017 |

Reilut 2500 euroa käteen. 2000 kuussa veroihin, enkä ole edes hyvätuloinen vaan nuori ja opinto/asuntolainallinen.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan kuvittelekaan rikastuvansa normaalilla palkkatyöllä ellei ole ison yrityksen johdossa?

Jos haluaa paljon rahaa, pitää perustaa oma yritys.

Tai muuttaa ulkomaille töihin. Niin moni tekeekin.

Vierailija
42/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkola 56250€ tuloilla perusprosentti 30% ja espoossa 26%. Repikää tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen keskiluokka tuntee katkeruutta verratessaan verotustaan jossakin kehitysmaassa maksettuihin olemattomiin veroihin. Todellisuudessa veroja ei haluttaisi maksaa lainkaan. Tämä ajattelu kumpuaa jostakin 1900-luvun alun agraarisuomesta ja kuten tiedetään porvarit eivät koskaan olisi halunneet hyvinvointivaltiota. Progressiiviinen verotus tunnetaan muuallakin länsimaissa.

Progressiivinen verotus on ihan okei. Suomessa sekin vaan sattuu olemaan poikkeuksellisen jyrkkä jo hyvin tavalliselle 4000-6000 euron tienaajalle. Vertaapa vaikka huviksesi Ruotsin verotukseen vastaavassa tuloluokissa https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-tuloveroprose…

Totta tuo, mutta tuo 5000-6000 ei kyllä enää oli kovinkaan tavallinen.

Tavallisin, eli yleisin palkka on 2500€ brutto, eli jos kaksinkertaisesti sen tienaa, niin ei ole mikään tavallinen, siitä summasta kyllä riittääkin laittaa puolet veroihin.

Vierailija
44/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla jää 1900e palkasta 1300e käteen. Että kyllä mulle kelpais noi teidän tulot ja maksaisin mielelläni verot

Vierailija
45/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tarkistuttanut veroprosentin ja tuolla palkalla pitäisi kyllä jäädä käteen noin 3000 euroa. Käteen jäävää palkkaa pienentää, jos on lounasetu (eli lounassetelit), puhelinetu tai muita verotettavia etuja. Ne on kyllä jokaiselle vapaaehtoista.

Autoetu on aika monella. Mutta sikamaisen paljon lähtee noinkin puenestä summasta pois.

Vierailija
46/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoolaiselle jää noin 5000 euron kuukausituloilla käteen vähän alle 3500 euroa kuussa (jos koko vuoden tulot 62000 euroa, siinä jo vähän yli 5000 ei kuussa.) Veroja ja maksuja ilman vähennyksiä vajaa 34 prosenttia palkasta. Todellisuudessa melkein kaikilla on jotain vähennettävää.

Ap:n luvut ei kuulosta uskottavalta.

Mulla samalla tulolla veroprossa 43.

Ei pidä paikkaansa. Joko sinulla on paljon isommat tulot tai valehtelet. 63000 vuosituloilla veroprosentiksi tulee 37 % ja tässä luvussa on

valtion tulovero, 

keskimääräinen kunnallisvero 19,91 prosenttia,

keskimääräinen kirkollisvero 1,37 prosenttia,

yle-vero, 0,68 % tulojen yhteismäärästä, ei alle 70 euroa, max. 143 euroa

palkansaajan TyEL-maksu 6,15 prosenttia (18-52 v. tai 63-67v.), 

työttömyysvakuutusmaksu 1,6 prosenttia

ja päivärahamaksu 1,58 prosenttia

Vierailija
47/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen bruttopalkka on noin 1800 euroa parempi / kk kuin minun. Mutta tilille miehelle kilahtaa 600 euroa enemmän. Meillä ei ole juurikaan vähennyksiä. (Enkä koe olevani lompakkoloinen sen enempää kuin muutkaan, sillä miehellä menee tuon verran enemmän omiin ruokiin ja harrastuksiin. Omat harrastukseni ovat lähes ilmaisia, mutta miehen harrastukset maksaa ja tämä on kyllä ok.)

Vierailija
48/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä.. miksi näin? T. Oikeasti tietämätön teini

Vierailija
49/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla jää 1900e palkasta 1300e käteen. Että kyllä mulle kelpais noi teidän tulot ja maksaisin mielelläni verot

Onko sullakin 5-6 vuoden yliopistotutkinto taskussa ja työnä asiantuntijatyö jossa tulosvastuu ja tunteja ei lasketa?

Vierailija
50/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomi.

Vierailija
51/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000 palkasta jää nettona noin 2500.

Vierailija
52/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä 10000 euron kuukausipalkasta jää kuin 5000 käteen. Kyllä sillä pärjää mutta tuntuu kuin ruokapöydässä syö pari ylimääräistä suuparia jotka myös vaatetan ja elätän. 

Kuinka vaativaa työtä teette sinä ja ap? Mun palkka on vain vähän alle 2000€ brutto ja käteen jää n. 1500€. Mun työ on hyvin haastava esimiestyö, paljon vastuuta ja stressiä, en tee kauheasti ruumiillista työtä, mutta tulee käveltyä välillä paljon, ei ole pelkkää tietokoneen ääressä istumista. Minä teen 38,45h/viikko, paljonko te?

Jos minä tienaisin noin paljon, pärjäisin tosi hyvin, enkä valittaisi veroista. Minä olen hyötynyt verovaroilla kustannetuista asioista tosi paljon, ja joka päivä hyödyn, puhumattakaan siitä että mulla on kolme lasta, ja mies valtion virkamies. Ei ole miehenkään palkka paljon minun palkkaani isompi vaikka on pitkät vuorot, yövuoro 13h ja päivävuoro 11h, siinä alkaa yli viisikymppisenä ikä painaa, ja työ on vaativaa joskus jopa vaarallista, mutta teitä kaikkia hänkin työllään auttaa, ja tosiaan niistä teidän maksamista veroeuroista hänenkin palkkansa tulee meidän perheen käyttöön, ja osa toki menee kunnalle, ylelle ja kirkolle veroina.

Meiltä molemmilta vietiin osa lomarahoistakin kikyn takia, vietiinkö teiltä? Olette varmaan vientialan yrityksessä töissä kun on noin isot palkat, ja kikyhän yrittää teille petata parempaa menestystä ulkomaankaupassa.

Jos tienaisit noin paljon, sua ottaisi aivoon kun loppujenlopuksi et tienaisi kun verottaja veisi ne.

Sun lomarahat on puolitettu? Siis se ylimääräinen alkka, jonka saat loma-ajan alkan lisäksi? Sehän kompensoitiin veroalella, joten et paljoakaan hävinnyt.

Yksityisellä puolella ei juuri kukaan saa mitään lomarahaa, joten onnea sulle.

Vierailija
53/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkola 56250€ tuloilla perusprosentti 30% ja espoossa 26%. Repikää tuosta.

Kaksinkertainen mun palkkaan verrattuna, joten vallan mainiosti täällä Kokkolassa pärjää vaikka menee vähän enemmän veroja. Minä en kehtaisi noilla tuloilla valittaa yhtään mitään vaikka pesisin vessoja tai kaivaisin ojaa tuon rahan eteen.

Vierailija
54/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa progressiivinen verotus

Vierailija
55/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa progressiivinen verotus

Ja vertaile eri maiden verotusta https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-tuloveroprose…

Vierailija
56/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä 10000 euron kuukausipalkasta jää kuin 5000 käteen. Kyllä sillä pärjää mutta tuntuu kuin ruokapöydässä syö pari ylimääräistä suuparia jotka myös vaatetan ja elätän. 

Kuinka vaativaa työtä teette sinä ja ap? Mun palkka on vain vähän alle 2000€ brutto ja käteen jää n. 1500€. Mun työ on hyvin haastava esimiestyö, paljon vastuuta ja stressiä, en tee kauheasti ruumiillista työtä, mutta tulee käveltyä välillä paljon, ei ole pelkkää tietokoneen ääressä istumista. Minä teen 38,45h/viikko, paljonko te?

Jos minä tienaisin noin paljon, pärjäisin tosi hyvin, enkä valittaisi veroista. Minä olen hyötynyt verovaroilla kustannetuista asioista tosi paljon, ja joka päivä hyödyn, puhumattakaan siitä että mulla on kolme lasta, ja mies valtion virkamies. Ei ole miehenkään palkka paljon minun palkkaani isompi vaikka on pitkät vuorot, yövuoro 13h ja päivävuoro 11h, siinä alkaa yli viisikymppisenä ikä painaa, ja työ on vaativaa joskus jopa vaarallista, mutta teitä kaikkia hänkin työllään auttaa, ja tosiaan niistä teidän maksamista veroeuroista hänenkin palkkansa tulee meidän perheen käyttöön, ja osa toki menee kunnalle, ylelle ja kirkolle veroina.

Meiltä molemmilta vietiin osa lomarahoistakin kikyn takia, vietiinkö teiltä? Olette varmaan vientialan yrityksessä töissä kun on noin isot palkat, ja kikyhän yrittää teille petata parempaa menestystä ulkomaankaupassa.

Jos tienaisit noin paljon, sua ottaisi aivoon kun loppujenlopuksi et tienaisi kun verottaja veisi ne.

Sun lomarahat on puolitettu? Siis se ylimääräinen alkka, jonka saat loma-ajan alkan lisäksi? Sehän kompensoitiin veroalella, joten et paljoakaan hävinnyt.

Yksityisellä puolella ei juuri kukaan saa mitään lomarahaa, joten onnea sulle.

Kyllä mun vanhemmat aina on saaneet lomarahat ja lomaltapaluurahat, duunareita molemmat, nekö on nyt muka jossain välissä lakkautettu? Ei, mua ei ottaisi aivoon yhtäään koska mun ei tarvis laskea rahoja kun kävisin ruokakaupassa ja mulla olis varaa koska vaan ostaa kersoille polkupyörä tai sukset kaupasta. Ei toki mun lomaraha mikään häävi ollutkaan, 5% vuoden tuloista, ja siitä kikyt pois. Ei mulla kyllä veroprosentti ole laskenut viime vuodesta. Kaikki muu on kallistunut, vaikka eläminen täällä on huomattavasti halvempaa asumisen suhteen kuin Helsingissä. Veden hinta ei tänä vuonna noussut, ja nyt sanoivat että laskevat sähkön hintaa ehkä vähän, mutta kaikki muu on noussut.

Vierailija
57/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi jäädä 4900 e palkasta vain 2800 e, saat bruttoa tonnin enemmän kuin minä, mutta nettona vain 200 e enemmän, mulla ei ole edes mitään lainoja eikä vähennyksiä, asun Espoossa enkä kuulu kirkkoon...

Vuosituloni on 64 000€, josta menee 10 000€ kuntaveroihin, 10 000€ sossu yms eläkekuluihin ja 10 000 palkkaverotukseen, palkkavero prosentti on 31.

Vierailija
58/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilut 2500 euroa käteen. 2000 kuussa veroihin, enkä ole edes hyvätuloinen vaan nuori ja opinto/asuntolainallinen.

Jos ei tuolla pärjää, on typerys.

Vierailija
59/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tuolla pärjää, on typerys.

Hyvin näyttää sossuväki pärjäävän

"Vuokran jälkeen tuista jää vain 2800€"

Vierailija
60/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Kyllähän se on käsittämätöntä, että joillakin ihmisillä alkaa palkkansa vuoksi veroprosentti huitelemaan jo viidenkympin tienoilla. On täysin kestämätöntä, että kun osa käy töissä, heitä kuormitetaan koko ajan enemmän ja enemmän, heidän selkänahastaan otetaan koko ajan enemmän ja enemmän, niin sitten toinen osa taas vain hiffailee kotisohvalla päivät pitkät. Onhan siitä lukemattomia tutkimuksia, että suurituloisin osuus, alle 10% työssäkäyvistä maksaa ainakin 70%, ehkä jopa 80% kaikista veroista ja tuohon jos laitetaan vielä toinen, toiseksi suurin 10% mukaan, niin yhdessäpä nuo 20% kustantavatkin käytännössä koko paskan.

Ei voi olla niin, että pieni osa väestöstä raataa itsensä aivan väsyksiin asti ja elättää lähes koko muuta väestöä, mukaanlukien valtavaa pummien joukkoa. Tätä nykymenoa kun katsoo, niin eipä ole ollenkaan ihme, että niin moni parempituloinen nostaa kytkintä Suomesta.