Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairasta miten vähän 4500 euron palkasta jää käteen.

Vierailija
01.10.2017 |

Reilut 2500 euroa käteen. 2000 kuussa veroihin, enkä ole edes hyvätuloinen vaan nuori ja opinto/asuntolainallinen.

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan kuvittelekaan rikastuvansa normaalilla palkkatyöllä ellei ole ison yrityksen johdossa?

Jos haluaa paljon rahaa, pitää perustaa oma yritys.

Ei palkalla rikastu, vaan sijoittamalla se palkka.

Samalla palkalla olen ostanut muutaman sijoitusasunnon. Velkavipu auttamaan ja aina kun vakuudet riittää, ostetaan uusi ottamalla lisää velkaa. Eläkkeeseen mennessä ne on puoliksi maksettu ja tuottavat kivan lisän.

Noin juuri. Harvalla vain on malttia vaurastua. On paljon kivempaa vaihtaa autoa uudempaan, matkustella ja hurvitella.

Vierailija
22/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tarkistuttanut veroprosentin ja tuolla palkalla pitäisi kyllä jäädä käteen noin 3000 euroa. Käteen jäävää palkkaa pienentää, jos on lounasetu (eli lounassetelit), puhelinetu tai muita verotettavia etuja. Ne on kyllä jokaiselle vapaaehtoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tarkistuttanut veroprosentin ja tuolla palkalla pitäisi kyllä jäädä käteen noin 3000 euroa. Käteen jäävää palkkaa pienentää, jos on lounasetu (eli lounassetelit), puhelinetu tai muita verotettavia etuja. Ne on kyllä jokaiselle vapaaehtoista.

Asuinpaikka voi vaikuttaa viisikin prosenttia verotukseen.

Vierailija
24/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka 4450 ja käteen jäi viime kuussa 2820. Veroprossa on oikein. Palkkaan ei kuulu muuta ylimääräistä kuin puhelinetu.

Vierailija
25/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein, verotus tasaa tuloerot. Olemme hyvinvointiyhteiskunta.

Tässä maassa menee veroista ihan hitosti täysin muihin kohteisiin kuin tulonjakoon ja hyvinvointipalveluihin. Erilaiset ansiosidonnaiset tuet on lähinnä verojen kierrättämistä keskiluokalta takaisin samaiselle keskiluokalle, ja mitä naurettavampiin yritystukiin, tuulivoimatukiin, maataloustukiin ja kuolevien kuntien tekohengitykseen menee älyttömiä summia. Kaikki tuo maksetaan verovaroista ja sitten ihmetellään miksi jengi muuttaa ulkomaille töihin.

Vierailija
26/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen keskiluokka tuntee katkeruutta verratessaan verotustaan jossakin kehitysmaassa maksettuihin olemattomiin veroihin. Todellisuudessa veroja ei haluttaisi maksaa lainkaan. Tämä ajattelu kumpuaa jostakin 1900-luvun alun agraarisuomesta ja kuten tiedetään porvarit eivät koskaan olisi halunneet hyvinvointivaltiota. Progressiiviinen verotus tunnetaan muuallakin länsimaissa.

Vierailija
27/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rahoistasi.

T. Työtön

:D

Vierailija
28/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kirkollisverovelvollisuus

Vierailija
29/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi jäädä 4900 e palkasta vain 2800 e, saat bruttoa tonnin enemmän kuin minä, mutta nettona vain 200 e enemmän, mulla ei ole edes mitään lainoja eikä vähennyksiä, asun Espoossa enkä kuulu kirkkoon...

Vierailija
30/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap joko puhuu pölyä tai tahallaan maksaa liikaa veroja jotta saisi palautuksia.

Ap on vaihtoehtoisten faktojen kanssa liikenteessä.

Vierailija
31/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan kuvittelekaan rikastuvansa normaalilla palkkatyöllä ellei ole ison yrityksen johdossa?

Jos haluaa paljon rahaa, pitää perustaa oma yritys.

Ei palkalla rikastu, vaan sijoittamalla se palkka.

Samalla palkalla olen ostanut muutaman sijoitusasunnon. Velkavipu auttamaan ja aina kun vakuudet riittää, ostetaan uusi ottamalla lisää velkaa. Eläkkeeseen mennessä ne on puoliksi maksettu ja tuottavat kivan lisän.

Vain puoliksi maksettu? Paljonkohan mahtaa asuntojen arvo olla silloin kun valtiolla ei ole enää varaa asumistukia (eli kun valtio ei saa lisää velkaa). Samoin remontit tulevat ajan kanssa vastaan myöskin.

Asuntojen arvo nousee koko ajan, kantakaupungissa Helsingissä ovat. Toki tulevat remontit on huomioitu, ainahan niitä on, ja en vuokraa muille kuin itse palkallaan maksaville. Ensimmäisten parin arvonnousu jo kattanut yhden putkiremontin.

Vierailija
32/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, kun on mukavaa. Ihanaa, että riittää työntekijöitä. Minulle tulee eläke tilille ensi tiistaina, eli kunnalta eläköitynyt. Saan ihan mukavasti. Töitä olen tehnyt 80-luvun alusta.

Vierailija
33/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä 10000 euron kuukausipalkasta jää kuin 5000 käteen. Kyllä sillä pärjää mutta tuntuu kuin ruokapöydässä syö pari ylimääräistä suuparia jotka myös vaatetan ja elätän. 

Vierailija
34/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolaiselle jää noin 5000 euron kuukausituloilla käteen vähän alle 3500 euroa kuussa (jos koko vuoden tulot 62000 euroa, siinä jo vähän yli 5000 ei kuussa.) Veroja ja maksuja ilman vähennyksiä vajaa 34 prosenttia palkasta. Todellisuudessa melkein kaikilla on jotain vähennettävää.

Ap:n luvut ei kuulosta uskottavalta.

Vierailija
35/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen keskiluokka tuntee katkeruutta verratessaan verotustaan jossakin kehitysmaassa maksettuihin olemattomiin veroihin. Todellisuudessa veroja ei haluttaisi maksaa lainkaan. Tämä ajattelu kumpuaa jostakin 1900-luvun alun agraarisuomesta ja kuten tiedetään porvarit eivät koskaan olisi halunneet hyvinvointivaltiota. Progressiiviinen verotus tunnetaan muuallakin länsimaissa.

Progressiivinen verotus on ihan okei. Suomessa sekin vaan sattuu olemaan poikkeuksellisen jyrkkä jo hyvin tavalliselle 4000-6000 euron tienaajalle. Vertaapa vaikka huviksesi Ruotsin verotukseen vastaavassa tuloluokissa https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-tuloveroprose…

Vierailija
36/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää noin 3100€’käteen vastaavasta palkasta. Asun Espooossa ja on vähennyksiä.

Vierailija
37/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoolaiselle jää noin 5000 euron kuukausituloilla käteen vähän alle 3500 euroa kuussa (jos koko vuoden tulot 62000 euroa, siinä jo vähän yli 5000 ei kuussa.) Veroja ja maksuja ilman vähennyksiä vajaa 34 prosenttia palkasta. Todellisuudessa melkein kaikilla on jotain vähennettävää.

Ap:n luvut ei kuulosta uskottavalta.

Mulla samalla tulolla veroprossa 43.

Vierailija
38/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Progressiivinen verotus on ihan okei. Suomessa sekin vaan sattuu olemaan poikkeuksellisen jyrkkä jo hyvin tavalliselle 4000-6000 euron tienaajalle. Vertaapa vaikka huviksesi Ruotsin verotukseen vastaavassa tuloluokissa https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-tuloveroprose…

Totta tuo, mutta tuo 5000-6000 ei kyllä enää oli kovinkaan tavallinen.

Vierailija
39/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta. verratkaa vaikka espoota ja kokkolaa ja paljonko on kunnallisveroäyrien ero...useita tonneja vuodessa.

Vierailija
40/130 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä 10000 euron kuukausipalkasta jää kuin 5000 käteen. Kyllä sillä pärjää mutta tuntuu kuin ruokapöydässä syö pari ylimääräistä suuparia jotka myös vaatetan ja elätän. 

Kuinka vaativaa työtä teette sinä ja ap? Mun palkka on vain vähän alle 2000€ brutto ja käteen jää n. 1500€. Mun työ on hyvin haastava esimiestyö, paljon vastuuta ja stressiä, en tee kauheasti ruumiillista työtä, mutta tulee käveltyä välillä paljon, ei ole pelkkää tietokoneen ääressä istumista. Minä teen 38,45h/viikko, paljonko te?

Jos minä tienaisin noin paljon, pärjäisin tosi hyvin, enkä valittaisi veroista. Minä olen hyötynyt verovaroilla kustannetuista asioista tosi paljon, ja joka päivä hyödyn, puhumattakaan siitä että mulla on kolme lasta, ja mies valtion virkamies. Ei ole miehenkään palkka paljon minun palkkaani isompi vaikka on pitkät vuorot, yövuoro 13h ja päivävuoro 11h, siinä alkaa yli viisikymppisenä ikä painaa, ja työ on vaativaa joskus jopa vaarallista, mutta teitä kaikkia hänkin työllään auttaa, ja tosiaan niistä teidän maksamista veroeuroista hänenkin palkkansa tulee meidän perheen käyttöön, ja osa toki menee kunnalle, ylelle ja kirkolle veroina.

Meiltä molemmilta vietiin osa lomarahoistakin kikyn takia, vietiinkö teiltä? Olette varmaan vientialan yrityksessä töissä kun on noin isot palkat, ja kikyhän yrittää teille petata parempaa menestystä ulkomaankaupassa.