Sairasta miten vähän 4500 euron palkasta jää käteen.
Reilut 2500 euroa käteen. 2000 kuussa veroihin, enkä ole edes hyvätuloinen vaan nuori ja opinto/asuntolainallinen.
Kommentit (130)
Kiva kun elätät juoppoja ja pummeja. Lisää veroja, vaatii Li Andersson. Äänestä.
Tälläistä se on kun sairastumisesta palkitaan.
Ei pidä paikkaansa toi mitä väität ap. Veroprosenttisi?
Aivan oikein, verotus tasaa tuloerot. Olemme hyvinvointiyhteiskunta.
Mulla jää saman suuruisesta palkasta käteen aika tarkalleen 3000 euroa. Ei mitään vähennyksiä. Taisit nyt jättää jotain kertomatta, joko saat veronpalautuksia useita tonneja tai saat sit tosi hyvät luontoisedut kuten autoedun, mikä näkyy veroissa.
Minulla jää kylläkin 2800 euroa käteen. Palkka suurin piirtein tuo.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein, verotus tasaa tuloerot. Olemme hyvinvointiyhteiskunta.
Pahoinvointiyhteiskunta, joka verottaa hengiltä.
Ap joko puhuu pölyä tai tahallaan maksaa liikaa veroja jotta saisi palautuksia.
No ei kukaan pakottanut laittamaan veroprosentiksi 50.
Ei kai kukaan kuvittelekaan rikastuvansa normaalilla palkkatyöllä ellei ole ison yrityksen johdossa?
Jos haluaa paljon rahaa, pitää perustaa oma yritys.
Sellaista se on, hyvinvointivaltiossa. Luin joskus jutun, jossa verrattiin suomalaista ja yhdysvaltalaista paperimiestä ja heidän elintasoaan. Amerikkalainen sai vähän parempaa palkkaa, josta jäi verojen jälkeen melko paljon enemmän käteen. Mutta kun se maksoi vakuutukset, lasten koulutuksen jne, ei elintasossa ollut juurikaan eroa.
Tietysti oma valinta, tekeekö lapsia tai mitä rahoillaan tekee.
Minä rikastuisin tuolla palkalla kun kaikki menotkin alle 700 euroa/kk ja kaupungin normaalissa vuokra-asunnossa asustelen eikä vanhemmat maksa mitään.. Omista valinnoista kyse miten rahat käyttää tai missä asustelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan kuvittelekaan rikastuvansa normaalilla palkkatyöllä ellei ole ison yrityksen johdossa?
Ei palkalla rikastu, vaan sijoittamalla se palkka.
Samalla palkalla olen ostanut muutaman sijoitusasunnon. Velkavipu auttamaan ja aina kun vakuudet riittää, ostetaan uusi ottamalla lisää velkaa. Eläkkeeseen mennessä ne on puoliksi maksettu ja tuottavat kivan lisän.
Aika lähelle tuo ap:n antama luku on siitä, mikä summa nettona tilille tipahtaa 4500 euron kk-palkasta. Hieman toki liioiteltu, mutta korkeintaan pari sataa. Ja olen ap:n kanssa samaa mieltä, että suorastaan naurettavaahan tuo on.
Mulla jää 2600 käteen 3900 brutosta ja onneksi saan vielä verottomat elarit ja lapsilisät päälle, että jää edes jotain säästöön...
Yh
Mulla jää 4000 palkasta 2730 käteen ja loppuvuodeksi hain juuri korjatun verokortin ja jää 2810 käteen.
A) muuta pienemmän verotuksen kuntaan,
b) eroa kirkosta ja
c) tarkistuta veroprosenttisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei palkalla rikastu, vaan sijoittamalla se palkka.
Samalla palkalla olen ostanut muutaman sijoitusasunnon. Velkavipu auttamaan ja aina kun vakuudet riittää, ostetaan uusi ottamalla lisää velkaa. Eläkkeeseen mennessä ne on puoliksi maksettu ja tuottavat kivan lisän.
Vain puoliksi maksettu? Paljonkohan mahtaa asuntojen arvo olla silloin kun valtiolla ei ole enää varaa asumistukia (eli kun valtio ei saa lisää velkaa). Samoin remontit tulevat ajan kanssa vastaan myöskin.
Minulla 4900€ palkka, josta jää 2800€ verojen ja sossukulujen jälkeen, eli ihan totta on apn luvut.
Ja 2900 euron palkasta jää 2100. Aika hyvin se progressiivinen verotus tasaa käytettävissä olevia tuloja.