Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette pidä matkustelusta

Vierailija
01.10.2017 |

Miksi ette? Eikö uudet elämykset kiinnosta, vai pelottaako? Ahdistaako kotoa lähteminen?

Kommentit (193)

Vierailija
41/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt mielenkiinnon elämään jos matkustelu ei enään huvita. Kotona on hyvä olla mutta olla pois Suomesta viikon pari kolme tekee hyvää. Itse en oo vielä kyllästynyt elämään enkä matkusteluun.

Vierailija
42/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sellaiset paikat jotka on telkkarista moneen kertaan nähty, kuten NY ja Pariisi, ei kiinnosta.

Oon kyllä reissannut, Intiaan voisin hyvässä seurassa mennä uudestaan.

Mut se on sellaista hotelliasumista, kävelyä, valokuvaamista, ravintolasyömistä, kävelyä, valokuvaamista tai vaihtoehtoisesti rannalla makaamista.

Kaikki ne kuvat löytyy valmiiksi netistä jonkun muun kuvaamina.

Lopuksi odottaa jo että pääsee kotiin.

Nykyään airbnb antaa mahdollisuuden persoonallisempaan asumiseen vaikka niissä jo nähdyissä kaupungeissa. Itse kyllä tykkään kävelystä ja valokuvaamisesta :)

Miksi sinun on avarakatseisena maailmanmatkaajana vaikea käsittää muita ratkaisuja kuin omasi?

Sanoinkos minä niin 😳

No et ihan. Mutta jos alkaa toisen vastaukseen siitä miksei välitä tulkuttaa neuvoja minne nyt ainakin voisi mennä, niin eipä se kovin hyväksyvältä kuulosta. Toki nettikeskustelussa jää eleet ja ilmeet pois ja siksi on erehtymiseen suuri mahdollisuus.

En ole tuo matkaaja, jolle vastasit, mutta täytyy sanoa että ihmettelen tapaasi keskustella.

Kun siinä olet sanonut mielipiteesi, muut olkoon nettikeskustelussa hiljaa, koska kaikki uudet näkökulmat ovat hyväksymättömyyttä.

Ok.

Tämän ketjun otsikko on "te jotka ette pidä matkustelusta", niin tälle tulee ihmisiä jotka pitää matkustelusta kertomaan miten pitävät matkustelusta ja miten muidenkin tulisi pitää matkustelusta. En ole kyllä tuo kenelle vastasit, mutta ymmärrän täysin mitä hän hakee takaa.

Hmmm keskustelu vaatii erilaisia mielipiteitä, mutta en parhaalla tahdollakaan löydä täältä sellaista, että kaikkien tulisi pitää matkustelusta. Saa kai sitä kertoa, miksi itse pitää siitä? Ei se ole mikään käsky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pidän matkustelusta, mutta usein matkustellessani huomaan, että tosi paljon aikaa ja energiaa menee sellaiseen toimintaan, josta ei ole minulle mitään iloa ja mitä voin tehdä kotonakin. Esimerkiksi junassa, metrossa, lentokoneessa istuminen, tavaroiden raahaaminen, käveleminen kadulla, jossa on ihan samanlaisia kauppoja kuin kotikaupungissakin. Tuntuuhan se jotenkin järjettömältä istua lentokoneessa ja junassa toista vuorokautta, että pääsee pariksi tunniksi johonkin museoon. 

Vierailija
44/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kollegan äiti ei halunnut matkustaa. Lapset ostivat silti hänelle lahjaksi etelänmatkan. Mamma istui helteessä viikon parvekkeella ja kutoi pari villapaitaa, ja kotiin tultuaan kertoi, miten tylsää oli ollut ja senhän hän oli tiennyt jo etukäteen. Matkustaminen ei todellakaan ole kaikkien juttu.

Tylsää varmaan kun parvekkeella istuu. Mamma ilmeisesti yksin ja ei uskalla liikkua. Kannattaa mennä sellaiseen paikkaan missä nähtävää. Ei pelkkää Kanariaa.

Vierailija
45/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tiivistettynä näiden vastausten perusteella, matkustelusta eivät tykkää ihmiset, joita stressaa, ahdistaa, väsyttää, ei kiinnosta, olen liian laiska, kolottaa, liian riskialtista, ei rahaa, jne.

Kuulostaa huikean innostavalta, energiaseltä ja kiinnostavalta ihmisryhmältä.

Entä sitten? Miksi pitäisi olla innostava, energinen ja kiinnostava ihminen? Mitä pahaa on laiskuudessa ja köyhyydessä? 

Vierailija
46/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sellaiset paikat jotka on telkkarista moneen kertaan nähty, kuten NY ja Pariisi, ei kiinnosta.

Mut se on sellaista hotelliasumista, kävelyä, valokuvaamista, ravintolasyömistä, kävelyä, valokuvaamista tai vaihtoehtoisesti rannalla makaamista.

Nykyään airbnb antaa mahdollisuuden persoonallisempaan asumiseen vaikka niissä jo nähdyissä kaupungeissa. Itse kyllä tykkään kävelystä ja valokuvaamisesta :)

Miksi sinun on avarakatseisena maailmanmatkaajana vaikea käsittää muita ratkaisuja kuin omasi?

Sanoinkos minä niin 😳

No et ihan. Mutta jos alkaa toisen vastaukseen siitä miksei välitä tulkuttaa neuvoja minne nyt ainakin voisi mennä, niin eipä se kovin hyväksyvältä kuulosta. Toki nettikeskustelussa jää eleet ja ilmeet pois ja siksi on erehtymiseen suuri mahdollisuus.

En ole tuo matkaaja, jolle vastasit, mutta täytyy sanoa että ihmettelen tapaasi keskustella.

Kun siinä olet sanonut mielipiteesi, muut olkoon nettikeskustelussa hiljaa, koska kaikki uudet näkökulmat ovat hyväksymättömyyttä.

Ok.

kiva, kun toit mielipiteesi esiin. En tosiaan toivo, että keskustemu loppuu, mutta en myöskään tajua miksi kysyä mielipidettä jos haluaa vain muuttaa sen.

Vierailija
47/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko sinusta oikeasti sama asia nähdä joku paikka telkkarista ja oikeasti käydä kyseisessä kaupungissa? Ihan mielenkiinnosta kysyn voiko joku oikeasti olla sitä mieltä.

No esimerkiksi jotain eiffelintornia en jaksais tuijotella. Big Ben nätimpi kuvissa kuin livenä.

Nähtävyyksien bongaus ei kiinnosta, voisin ehkä käydä jenkeissä keskilännessä junttikaupungeissa, Siperiassa, Moskovassa, ehkä Andaluciassa, mutta ne paikat jotka kiinnostavat ovat sellaisia jonne ei voi mennä kuten Afganistan, Syyria, Irak jne. En tosiaankaan kuvaisi vapaudenpatsasta faceen vaikka sinne eksyisin. Sou nähty...

Vierailija
48/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinkos minä niin 😳

Ok.

kiva, kun toit mielipiteesi esiin. En tosiaan toivo, että keskustemu loppuu, mutta en myöskään tajua miksi kysyä mielipidettä jos haluaa vain muuttaa sen.

Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ymmärtää, mikä on perusteltu mielipide. Tätä kutsutaan keskusteluksi, ja eiköhän jo jätetä tämä jankkaaminen. Hyväksy sinäkin erilaiset mielipiteet, äläkä pidä niitä hyökkäyksinä itseäsi kohtaan.

Vierailija
49/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinkos minä niin 😳

Ok.

Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ymmärtää, mikä on perusteltu mielipide. Tätä kutsutaan keskusteluksi, ja eiköhän jo jätetä tämä jankkaaminen. Hyväksy sinäkin erilaiset mielipiteet, äläkä pidä niitä hyökkäyksinä itseäsi kohtaan.

Tehdään annetun ohjeen mukaan. Mukavaa sunnuntaita sinulle.

Vierailija
50/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut matkojesi huippuhetki ap?

Vierailija
51/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä lentämisestä enkä ihmisistä, ja matkustellessa niitä täytyy yleensä jaksaa. Matkustan mielelläni pohjoisen erämaihin telttailemaan, en kaipaa kuin luonnon rauhaa.

Vierailija
52/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko sinusta oikeasti sama asia nähdä joku paikka telkkarista ja oikeasti käydä kyseisessä kaupungissa? Ihan mielenkiinnosta kysyn voiko joku oikeasti olla sitä mieltä.

No esimerkiksi jotain eiffelintornia en jaksais tuijotella. Big Ben nätimpi kuvissa kuin livenä.

Nähtävyyksien bongaus ei kiinnosta, voisin ehkä käydä jenkeissä keskilännessä junttikaupungeissa, Siperiassa, Moskovassa, ehkä Andaluciassa, mutta ne paikat jotka kiinnostavat ovat sellaisia jonne ei voi mennä kuten Afganistan, Syyria, Irak jne. En tosiaankaan kuvaisi vapaudenpatsasta faceen vaikka sinne eksyisin. Sou nähty...

mäkään en oinein tajua miksi kuvata jotain nähtävyyttä, joka on somessa 2 miljardia kertaa. Ellei sit satu olemaan joku huippuammattilainen.

Ainiin, sinne omaan instaan tietty huutomerkiks et täällä ollaan, tunneythan paikan.

Vierailija
53/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että niitä kokemattomia elämyksiä on tarjolla vielä omassa asuinkaupungissakin. Muutenkin viihdyn kotosalla, enkä ole mitenkään elämyshakuista sorttia. Ehkä kaksi kertaa on aikuisiällä tullut sellainen olo, että tahtoisin lähteä ulkomaille, mutta se on mennyt äkkiä ohitse. Olen 30+ enkä ole siis koskaan käynyt ulkomailla. Voihan olla, että jos jostakin syystä olisi pakko käydä matkalla, jäisin koukkuun. Ei voi tietää.

Vierailija
54/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mieluista matkaseuraa. Yksin koettuna kaikki tuntuu valjulta ja merkityksettömältä. Yksin liikkuessa ahdistaa epäilys, että onko minun oikeastaan lupa olla täällä?

Vierailija
55/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä lentämisestä enkä ihmisistä, ja matkustellessa niitä täytyy yleensä jaksaa. Matkustan mielelläni pohjoisen erämaihin telttailemaan, en kaipaa kuin luonnon rauhaa.

Ja sehän on oikein mukava tapa matkustaa eikä mitenkään vähäarvoisempi kuin lentäen tehty matka.

Vierailija
56/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mäkään en oinein tajua miksi kuvata jotain nähtävyyttä, joka on somessa 2 miljardia kertaa. Ellei sit satu olemaan joku huippuammattilainen.

Ainiin, sinne omaan instaan tietty huutomerkiks et täällä ollaan, tunneythan paikan.

Muistoksi itselle, että voi helposti palata siihen hetkeen mielessään myöhemmin.

Vierailija
57/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta enää ulkomaille, koska lentämisestä on tehty niin vaikeaa. Inhoan luuhata lentokentillä tuntikausia. Lentokoneet ovat ahtaita kuin sillipurkit. Lennot myöhässä tuntikausia. Lähes aina lennolle on otettu mukaan humalaisia öykkäreitä tai tyyppejä jotka haisevat, levittäytyvät useammalle penkille, juoksevat vähän väliä vessassa, mutta eivät voi vaihtaa ikkunapaikalta käytäväpaikalle. Mieluummin menen mökille.

Vierailija
58/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin paha lentopelko, että en vain kykene nauttimaan itse matkasta. Nuorempana reissasin jonkun verran yksinkin Euroopassa, mutta nyt opiskelujen myötä raha on kortilla ja käytän sen vähäisen rahan mieluummin lemmikkeihini ja laadukkaaseen ruokaan, kuin reissuihin.

Jos ei siis tarvisi lentää (ja olisi joku suht ympäristöystävällinen vaihtoehto tarjolla), niin matkustaisin varmaan ihan mielelläni. Olen aina haaveillut tietyistä kaukokohteista ja paikoista joihin pääsee vain lentämällä, mutta en usko koskaan niihin matkustavani pelkoni takia. Sitten joskus kun on töitä ja rahaa, niin kierrän varmasti Eurooppaa junalla, mutta lentokoneeseen en välttämättä enää halua mennä kuin pakon edessä. Maailmassa on niin paljon muutakin koettavaa ja nähtävää kuin kauas matkustelu.

Vierailija
59/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä en halua matkustaa yksin eikä ole ketään kenen kanssa mennä.

Tykkäisitkö muuten reissata, jos löytyis sopiva kaveri?

No en hulluna reissata, mutta noin kerran vuoteen tehdä viikon tai parin lomamatka ja sitten pari pidennettyä vkonloppua, jotka voisivat toki olla kotimaassakin. Näin toimin joskus aiemmin elämässä.

Lisäbonuksena tällä hetkellä hankaloittaa koira.

Vierailija
60/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Ei ole mieluista matkaseuraa. Yksin koettuna kaikki tuntuu valjulta ja merkityksettömältä. Yksin liikkuessa ahdistaa epäilys, että onko minun oikeastaan lupa olla täällä?

Silloin, kun en ollut arjessa yksin, olisin voinut matkustaa yksinkin välillä. Nyt, kun olen arjessa yksin, en todellakaan kaipaa mennä leikkimään lomaakin yksin. Tuntuu täysin merkityksettömältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä