Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette pidä matkustelusta

Vierailija
01.10.2017 |

Miksi ette? Eikö uudet elämykset kiinnosta, vai pelottaako? Ahdistaako kotoa lähteminen?

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen kyllä, mutta ei se mitään juhlaa ole ja välillä toivoisin etten olisi mitään lippuja varannutkaan.

Vierailija
22/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sellaiset paikat jotka on telkkarista moneen kertaan nähty, kuten NY ja Pariisi, ei kiinnosta.

Oon kyllä reissannut, Intiaan voisin hyvässä seurassa mennä uudestaan.

Mut se on sellaista hotelliasumista, kävelyä, valokuvaamista, ravintolasyömistä, kävelyä, valokuvaamista tai vaihtoehtoisesti rannalla makaamista.

Kaikki ne kuvat löytyy valmiiksi netistä jonkun muun kuvaamina.

Lopuksi odottaa jo että pääsee kotiin.

Siis onko sinusta oikeasti sama asia nähdä joku paikka telkkarista ja oikeasti käydä kyseisessä kaupungissa? Ihan mielenkiinnosta kysyn voiko joku oikeasti olla sitä mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kollegan äiti ei halunnut matkustaa. Lapset ostivat silti hänelle lahjaksi etelänmatkan. Mamma istui helteessä viikon parvekkeella ja kutoi pari villapaitaa, ja kotiin tultuaan kertoi, miten tylsää oli ollut ja senhän hän oli tiennyt jo etukäteen. Matkustaminen ei todellakaan ole kaikkien juttu.

Vierailija
24/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksi mitään kivaa, mitä voisin muissa maissa tehdä ja olen liian laiska tutkimaan, mitä mielenkiintoista löytäisi. En voi kävellä, koska nilkassa on nivelrikko ja se kipeytyy, jos kävelen päiväkausia. Mikään rantalöhöily: evvk. En usko, että jaksaisin esim. viikkoa kiertää kulttuurikohteita, muutama museo tai vastaava riittää. Ruokakulttuuri kiinnostaa, mutta haluaisinko siitä maksaa nelinumeroisen summan? En.  Enkä pidä lentämisestä, autolla taas on liian pitkäveteistä ja laivalla pääsee suoraan harvaan paikkaan. Olen tyytynyt pikalomiin Tukholmassa ja Tallinnassa. En niissäkään paljon jaksa kävellä. Pitäisi olla jotain mielenkiintoista. Esim. voisin mennä katsomaan taitoluistelun MM-kisoja Milanoon, mutta en taida saada lomaa siihen aikaan. Jonkun tällaisen vastaavan tapahtuman vuoksi voisinkin matkustaa. 

Kiinnostaisiko joku pitkä laivamatka? Hurtigrutten esimerkiksi?

Joo, tuosta olen kyllä haaveillut, mutta tarttee aikaa ja rahaa. Joku karibian risteily voisi olla myös kiva, mutta sinne pitäisi ensin matkustaa. Varmaan sellainen jossain Aasiassa, Etelä-Amerikassa tai Afrikassa vähemmän tunnetuilla alueilla ja metsissä samoilu voisi olla juttuni, mutta en uskalla, en edes ryhmässä.  Liian riskialtista. Metsissä kävely ei käy tuohon jalkaankaan, kun ottaa kunnon kengät, kävelee maltillisesti ja pitää tarpeeksi taukoja. 

Vierailija
25/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon, parin loma pakkaamisineen ja pitkine lentoineen ahtaissa penkeissä luo enemmän stressiä kuin mitä lomamatkasta saa, joten meidän perhe panostaa nykyään kotimaan matkailuun ja mökillä lomailuun. Maailmaa on kierretty tarpeeksi. Enää kiinnostaisi pitkä irtiotto arjesta, esim. pidempi Yhdysvaltojen, Kanadan tai Australian kiertäminen. Muuten ei kannata, lomamatkoista on tullut arkisia. Matka- ja lentoyhtiöt voisivat panostaa enemmän palveluun, nyt joka lisäpalvelusta nyhdetään rahaa. Ennen ne oli itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
26/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siihen liian laiska. Töiden jälkeen väsyttää, käytän vapaat mieluummin palautumiseen. Arvostan sitä, että jääkaappi, vessa, sänky, telkkari ja tietokone ovat lähellä. Ei kiinnosta maksaa siitä, että pääsisi katselemaan jotain maisemia, rakennuksia ja vieraita ihmisiä. Niitä näkee helpommin telkkarin matkailuohjelmista, omasta sängystä käsin. Teen raskasta asiakaspalvelutyötä, joten keskustelen vieraiden ihmisten kanssa jo ihan tarpeeksi. Myös talous asettaa tietysti omat rajoituksensa, mutta ei kiinnosta säästää matkailua varten koska matkailu ei kiinnosta. Siinäpä koko selitys, ole hyvä.

Vierailija
27/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sellaiset paikat jotka on telkkarista moneen kertaan nähty, kuten NY ja Pariisi, ei kiinnosta.

Mut se on sellaista hotelliasumista, kävelyä, valokuvaamista, ravintolasyömistä, kävelyä, valokuvaamista tai vaihtoehtoisesti rannalla makaamista.

Siis onko sinusta oikeasti sama asia nähdä joku paikka telkkarista ja oikeasti käydä kyseisessä kaupungissa? Ihan mielenkiinnosta kysyn voiko joku oikeasti olla sitä mieltä.

Mä olen niin hassu, että musta on tosi ihanaa katsoa jälkeenpäin niitä tuttuja paikkoja leffoista ja bongailla "tuolla me ollaan oltu" 😍

Vierailija
28/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksi mitään kivaa, mitä voisin muissa maissa tehdä ja olen liian laiska tutkimaan, mitä mielenkiintoista löytäisi. En voi kävellä, koska nilkassa on nivelrikko ja se kipeytyy, jos kävelen päiväkausia. Mikään rantalöhöily: evvk. En usko, että jaksaisin esim. viikkoa kiertää kulttuurikohteita, muutama museo tai vastaava riittää. Ruokakulttuuri kiinnostaa, mutta haluaisinko siitä maksaa nelinumeroisen summan? En.  Enkä pidä lentämisestä, autolla taas on liian pitkäveteistä ja laivalla pääsee suoraan harvaan paikkaan. Olen tyytynyt pikalomiin Tukholmassa ja Tallinnassa. En niissäkään paljon jaksa kävellä. Pitäisi olla jotain mielenkiintoista. Esim. voisin mennä katsomaan taitoluistelun MM-kisoja Milanoon, mutta en taida saada lomaa siihen aikaan. Jonkun tällaisen vastaavan tapahtuman vuoksi voisinkin matkustaa. 

Kiinnostaisiko joku pitkä laivamatka? Hurtigrutten esimerkiksi?

Joo, tuosta olen kyllä haaveillut, mutta tarttee aikaa ja rahaa. Joku karibian risteily voisi olla myös kiva, mutta sinne pitäisi ensin matkustaa. Varmaan sellainen jossain Aasiassa, Etelä-Amerikassa tai Afrikassa vähemmän tunnetuilla alueilla ja metsissä samoilu voisi olla juttuni, mutta en uskalla, en edes ryhmässä.  Liian riskialtista. Metsissä kävely ei käy tuohon jalkaankaan, kun ottaa kunnon kengät, kävelee maltillisesti ja pitää tarpeeksi taukoja. 

Oot mun identtinen kaksonen!

Vierailija
29/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan levätä vapaa-ajallani, ladata akkuja jotta jaksan taas työviikon. Matkoilla en pysty lepäämään, vaan stressaannun vain lisää, kun koko ajan pitäisi mennä katsomaan sitä ja tätä. Enkä näe mitään järkeä siinä, että matkustan vaikka Dubaihin lepäämään hotellissa, kun levätä voi kotonakin, ja internetin kautta voi matkustaa "nojatuolissa". Tarvitsen sitä omaa aikaa omassa kodissani, en jossain ulkomailla tai vieraissa paikoissa. Me kaikki nautimme erilaisista asioista. Minä nautin jokaisesta minuutista, jonka saan viettää omassa kodissani.

Vierailija
30/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle matkustaminen on aina stressaavaa. Lisäksi löydän elämyksiä ihan lähimaastostakin, ei tarvitse laittaa hulluna rahaa ja vaivaa ja lentää jonnekkin elämysten äärelle, kun niitä saa ihan kotimaassakin.

Mutta niin, oletan ap:n tarkoittavan ulkomaanmatkailua? Kotimaassa kyllä jonkinverran matkustelen, ulkomaille ehkä maksimissaan kerran viidessä vuodessa, koti-ikävä jo viikossa on sitä luokkaa, että itku meinaa tulla, perheenjäseneni eivät pääse mukaan ulkomaanmatkoille.

Vierailija
31/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tein innokkaasti reppureissuja siellä ja täällä. Sitten asuin pari vuotta ulkomailla, ja takaisin Suomeen muutettuani olen todennut, että nyt pitää välillä katsella kotimaata. Läheltä löytyy paljon nähtävää ja koettavaa.

Vierailija
32/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin hassu, että musta on tosi ihanaa katsoa jälkeenpäin niitä tuttuja paikkoja leffoista ja bongailla "tuolla me ollaan oltu" 😍

Kiva, mutta tässä nyt haluttiin vastauksia niiltä, jotka EIVÄT pidä matkustamisesta.

Huomaa kyllä, että usein se matkustelu on myös statuksen nostatusta, jotain millä leuhkia ja keulia, aina jos sanon, että en pidä matkustamisesta niin johan ryykää ihmiset kilpaa kertomaan missä on käyneet ja miten mukavaa on siellä ollut. Hohhoijjaa.

Vierailija
33/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

26: näin erilaisia ihmiset voi olla. Sinä palaudut olemalla kotona, minusta taas tuntuu, että jos en ole ollut lomalla matkalla, ei ole ollut lomaakaan.

Vierailija
34/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään airbnb antaa mahdollisuuden persoonallisempaan asumiseen vaikka niissä jo nähdyissä kaupungeissa. Itse kyllä tykkään kävelystä ja valokuvaamisesta :)

Miksi sinun on avarakatseisena maailmanmatkaajana vaikea käsittää muita ratkaisuja kuin omasi?

Sanoinkos minä niin 😳

No et ihan. Mutta jos alkaa toisen vastaukseen siitä miksei välitä tulkuttaa neuvoja minne nyt ainakin voisi mennä, niin eipä se kovin hyväksyvältä kuulosta. Toki nettikeskustelussa jää eleet ja ilmeet pois ja siksi on erehtymiseen suuri mahdollisuus.

En ole tuo matkaaja, jolle vastasit, mutta täytyy sanoa että ihmettelen tapaasi keskustella.

Kun siinä olet sanonut mielipiteesi, muut olkoon nettikeskustelussa hiljaa, koska kaikki uudet näkökulmat ovat hyväksymättömyyttä.

Ok.

Vierailija
35/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, mutta tässä nyt haluttiin vastauksia niiltä, jotka EIVÄT pidä matkustamisesta.

Huomaa kyllä, että usein se matkustelu on myös statuksen nostatusta, jotain millä leuhkia ja keulia, aina jos sanon, että en pidä matkustamisesta niin johan ryykää ihmiset kilpaa kertomaan missä on käyneet ja miten mukavaa on siellä ollut. Hohhoijjaa.

Siinä voi olla sellainen tausta, että kun itse saa jotain elämyksiä, niin haluaisi muidenkin saavan yhtä ihania elämyksiä. Siksipä olen raahannut miestäni erinäisiin konsertteihin puoliväkisin... Onneksi hän on sitten jälkikäteen niistä itsekin innostunut.

Vierailija
36/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään airbnb antaa mahdollisuuden persoonallisempaan asumiseen vaikka niissä jo nähdyissä kaupungeissa. Itse kyllä tykkään kävelystä ja valokuvaamisesta :)

Miksi sinun on avarakatseisena maailmanmatkaajana vaikea käsittää muita ratkaisuja kuin omasi?

Sanoinkos minä niin 😳

No et ihan. Mutta jos alkaa toisen vastaukseen siitä miksei välitä tulkuttaa neuvoja minne nyt ainakin voisi mennä, niin eipä se kovin hyväksyvältä kuulosta. Toki nettikeskustelussa jää eleet ja ilmeet pois ja siksi on erehtymiseen suuri mahdollisuus.

En ole tuo matkaaja, jolle vastasit, mutta täytyy sanoa että ihmettelen tapaasi keskustella.

Kun siinä olet sanonut mielipiteesi, muut olkoon nettikeskustelussa hiljaa, koska kaikki uudet näkökulmat ovat hyväksymättömyyttä.

Ok.

Tämän ketjun otsikko on "te jotka ette pidä matkustelusta", niin tälle tulee ihmisiä jotka pitää matkustelusta kertomaan miten pitävät matkustelusta ja miten muidenkin tulisi pitää matkustelusta. En ole kyllä tuo kenelle vastasit, mutta ymmärrän täysin mitä hän hakee takaa.

Vierailija
37/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, sori, että vastasin kommenttiin 😘

Vierailija
38/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelupelkoisen kannattaa kuitenkin tehdä päiväreissuja kotimaassa sekä viikonloppu- ja viikkolomia vuokramökeissä ettei ihan kotihöperöksi tule.

Vierailija
39/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään lentämistä. Paljon. Tosiaan lennosta tulee niin suuri stressi, ettei loma tunnu lomalta. Riittää että näen lentämiseen liittyvän kuvan tai minkä tahansa jutun, olo on heti epämiellyttävä. Joka reissun jälkeen huokaisen helpotuksesta ettei tarvitse taas hetkeen nousta koneeseen. Eli onko tässä tilanteessa käyttää siihen aikaa tai rahaa?

Vierailija
40/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiivistettynä näiden vastausten perusteella, matkustelusta eivät tykkää ihmiset, joita stressaa, ahdistaa, väsyttää, ei kiinnosta, olen liian laiska, kolottaa, liian riskialtista, ei rahaa, jne.

Kuulostaa huikean innostavalta, energiaseltä ja kiinnostavalta ihmisryhmältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi