Minulla, kaksikymppisellä naisella on "mummonimi" Vaihtaisinko?
Haluasin jonkun hienomman nimen. Nimeni on Anna. Tunnen vain yli 60-vuotiaita Annoja. Mikä olisi hienompi?
Vaihtaisitko itse?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään yli 60-vuotiasta Annaa, mutta monta väliltä 20-40 v. Sosiaalisten piirieni mukaan olet väärässä.
Itse taas tunnen, toisenkin Annan, joka on jo yli 60 vuotias. - Mutta jostain syystä tämä toi mieleeni ajatuksen, että jos haluaisi antaa tai ottaa itselleen nimen, joka on varmasti pian "mummo tai pappa nimi" niin melko vrama tapa on ottaa nyt jokin sellainen, joka on mahdollsimman moderni ja tai uusi. - Ainakin tällaisen nimen ottaminen vaatii taitoa ja varmasti myös tuuria. Tai ehkä oikeammin nimi saa kysymään sen perään, mistä moinen nimi. - Mikä oli aika tai perinne jota haluttiin seurata tai joka haluttiin romuttaa ja, jonka vuoksi on haluttu antaa (tai ottaa) moinen ao. nimi.
Esimerkiksi monet alkujaan vierasperäsiset nimet ja tekemällä tehdyt ja väännetyt nimet vähän särähtävät korvaani ja mennee aikaa ennen kuin niihin tottuu. - Esimerkiksi vaikka nyt sitten nimet Yennica tai Nico tai Adessa ja Ridge ovat varmaan jonkun mielestä ihamia nimiä, jotka toimivat "globaalissa maailmassa" ja olisivat paljon helpommin lausuttavissa kuin suomalaisemmat Niilot ja Pirkot tai Sarit ja Reijot....
Eikös kunnon vanhusninet ole nyt todella in, esim. Tyyne, Toini, Aune, Elsa. Annahan on ihan perusnimi, joka on kaikkina aikoina sopiva. Tylsä nimi se kyllä on, mutta ei missään tapauksessa mummo!
Anna on hieno ajaton nimi vähän kuin Maria. En vaihtaisi.
Minusta Anna on kaunis nimi, en vaihtaisi. Muutenkin täällä kommentoidut nimet on kaikki ok. Itsellä tökkii pahemman kerran Kanelit , Vaniljat, ja sen sellaiset muualta kuin varsinaisista etunimistä valitut, plääääääh. Aina kun vanhemmat haluaa valita "oikein erikoisen" nimen lapselleen, tulee sellainen tunne, että eivät vain itse ole tarpeeksi persoonallisia siirtääkseen kasvatuksessa lapselle riittävästi särmää :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ursula se vasta ruma nimi on.
Varsinkin kun lausuu, kuten englantia puhuva. Öösjula. :)
"Heh." Muiden muassa James Bond seikkaillussa muistaakseni kautta aikain ensimmäisessä Bond -elokovassa Tohtori Eissä (Dr No) - "Bond tytön" roolissa oli Ursula Andressin esittämä Honey Ryder.... Eikä toisn päin. Hivenen hymyilyttää kun näen mielessäni miltä James Bond (alias Sean Connery) olisi näyttänyt kun olisi nimen (Ursula) lausunut... - Toisaalta eipä Ursula Andressin nousemista maailman tähdeksi ja seksisymboliksi hänen etunimesnä haitannut. Mutta jos sveitisläis syntyinen Andress olisi ollut kotoisin Suomesta, niin häntä varmaan olisi kehoitettu muuttamaan nimensä joksikin muuksi, kun on ni-in häpeällistä ja loukkaavaa, kun annetaan ja otetaan nimiä, jotka kuullostavat tai ovat (huonolla)englannilla, tuolla maailman kenties yleisemmällä kielellä lausuttuna hivenen haastavampia, kun mitä ne muualla maailmassa suomalaisista oikein ajattelee, kun kielemme ei ole oikea maailman kieli, jota puhuttaisiin ja ymmärrettäsiin kaikkialla maailmassa, tai edes Ruotsissa.
Luulin että se olisi joku Aune.