Mitä sanoisit 14-v lapsellesi jos pyytäisi päästä poikaystävälleen yökylään? Ovat seurustelleet vuoden
Kommentit (266)
Kyllä niin paheksutaan. Samaan aikaan kun zuvaggina toivotetaan toista lastaan odottava Aisha 12-v. Suomeen jonkun keski-ikäisen miehen kanssa. Vaimona.
Annan olla yökylässä kunhan ei ole sunnuntai. Seksi katsos tapahtuu vain sunnuntaine pimeässä sängyssä lähetyssaarnaaja asennossa.
Oli meilläkin yläasteella ja lukiossa pari teiniraskaustapausta. Lähinnä sääliittiin niitä, koska tiesimme, että suhde tuskin kestää ja elämä ohi siinä vaiheessa, kun itse vasta aloiteltiin nuoruuden biletystä.
Vierailija kirjoitti:
Oli meilläkin yläasteella ja lukiossa pari teiniraskaustapausta. Lähinnä sääliittiin niitä, koska tiesimme, että suhde tuskin kestää ja elämä ohi siinä vaiheessa, kun itse vasta aloiteltiin nuoruuden biletystä.
Onneksi abortti on keksitty.
Nuoret löytää panopaikan kuitenkin ilman lupaakin. Pahimmassa tapauksessa alkaavat valehdella missä on yötä jne. Itse arvostaisin rehellisyyttä ja luottaisin omaan tyttäreeni, jos pysyy luottamuksen arvoisena. Ihan näin omasta nuoruudesta muistaen ja edelleen onnellisena omalle äidille kun antoi mennä miten tahdoin. En ole tänä päivänäkään kokeillut huumeita, tupakkaa tai ollut edes humalassa. Seksikumppaneitakaan ei ole kovin montaa ja olen seurustellut nykyisen kanssa siitä kun olin 16v. Ne kaverit jotka eivät saaneet yöpyä poikaystävillään olivat siellä salaa tai panivat vessoissa tms. Se olisi minusta pahempaa kuin pojan kotona paneminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi abortti on keksitty.
Olisivatkin tehneet. Vaan hattarassa elettiin, miten ihqua on saada oma perhe ja kunnan tukema vuokra-asunto. Siitä se aikuisuus ja oma elämä lähtee. Sanomattakin selvää, parin vuoden päästä viimeistään oli mies lähtenyt lätkimään ja nuori yh itki kavereille kohtaloaan ja sitä, ettei ole omaa elämää.
Seksiä voi harrastaa hyvinkin nuorena halutessaan. Lapsen kasvattaminen onkin sitten aivan eri juttu.
Lesbotyttönä oli hauskaa kun vanhemmat eivät päästä pojille yöksi. Että mitäpä tuosta... :D
On sitä saatu kyllä kavereiden kanssa naurut, mitä luovuutta kukin on joutunut käyttämään teiniseksiin. Jollakin muurahaiset mättäällä syöneet pakarat ja toisella auton käsijarru lähtenyt rinteessä pois päältä. Vanhempien autossa.
Ompas täällä paljon fanatismia. Nuoret löytävät keinot ja ei seksi niin paha asia ole, kunhan on vastuullinen. Minulle turhan häpeän luominen nuorelle ei ole yhtä tärkeää, kuin hyvä puhe yhteys.
Saapahan nuoriso oppia, mitä on toisen kuorsaaminen, unissaan töniminen, vessaan herääminen, vuoteessa pyöriminen ja muu perussälä. Sitten voi toivottaa kahvikupin ääressä aamulla onnea, että jos hyvin käy, nukutte parinkymmenen vuoden päästä viimeistään eri makuuhuoneissa.
Tottakai voi mennä yökylään jos olen tavannut pojan ja hän vaikuttaa asialliselta, vielä parempi jos tunnen pojan vanhemmat ja pystyn olemaan yhteydessä heihin. Niin kun joku varmasti jo täällä sanoi, että jos teinit haluaa tosissaan harrastaa seksiä niin kyllä löytävät sille tapahtumalle muunkin paikan kuin koti... tuon ikäisen tekemisiä et voi hallita enää täysin, alkaa olla jo sen ikäinen että rupeaa asioihin löytymään voimakas oma tahto ja mielipiteet. Tärkeämpää on että teinille on neuvottu kuinka ehkäisyä tulee käyttää ja on muutenkin tietoinen sukupuolitauteihin liittyvistä asioista yms, kasvatuksella ehkäistään ne pahimmat vahingot ja on todella tärkeää että vanhempien ja nuoren välillä vallitsee avoimuus jotta nuori voi halutessaan vapaasti kertoa jos seurustelukumppani on esimerkiksi kohdellut häntä huonosti.
Ei tuon ikäisten seurustelu ja yökyläily tarkoita automaattisesti seksiä, oli mullakin 14v poikaystäviä ja tuli nukuttua heidän vieressään, mutta vielä ei pantu koska en ollut valmis siihen... halusin vain sitä läheisyyttä ja vierekkäin nukkuminen tuntui kivalta ajatukselta!
Jos nuori pääsee vapaasti ystävienkin luokse yökylään, niin silloin tulisi päästä myös poikaystävän luo yökylään ja kun pidät avoimet ja hyvät välit nuoreesi eli et ole liian tiukkis, niin nuori voi sillon haluta kutsua myös poikaystävän teidän kotiin yökylään. :)
Jännä homma että tässä nitistään ettei tarvitse antaa periksi joka asiassa. Mitäs, ajatteko lapsenne pois kotoa jos eivät tottele? Siis oikeasti, kun tulee tilanne ettei lapsi tottele, eli on luvattta pois kotoa poikakaverilla, jos ette anna lupaa. "se on sitten viimeinen temppu jos niin tekisi!" Ai miten niinku viimenen? Tapatteko lapsenne sen jälkeen, vai miten se on viimeinen temppu? Jos lapselle sanotaan että jos et nyt heti tule kotiin, niin ei tarvitse sitten tulla enää ikinä. Niin sitten kun hän seuraavana päivänä tulee kotiin, onko lukot vaihdettu niin ettei hän pääse sisälle? Parempi olisi olla, sillä uhkailuthan pitää pystyä toteuttamaan. Vai annatteko 2v arestia, ettei saa mennä kuin kouluun ja olla kotona? Milläs valvotte? Ja mitä jos lapsi ei arestia tottele? Laki kieltää rajoittamasta teinin vapaata liikkumista noin pitkää aikaa. Ja mitä sitten jos hän karkaa? Mitä sitten tehdään? Soitellaanko poliiseja, ja lasuja, ja kun istutaan alas ja keskustellaan, niin te sanotte että annoitte 2v arestia, uhkasitte tappamisella, ja vaihdoitte lukot? Sen jälkeen saatte luultavasti syytteen lapsen heitteillejätöstä.
Se on helppo huudella kun omaa normaalin lapsen, joka luonnostaan pelkää auktoriteettejä. Sitten kun käsissä on vieterilelu, ja liukas saippua jolle mikään ei tahdo mennä kaaliin, ja ollaan OIKEASTI näiden asioiden äärellä, meneekin ihan ensimmäisenä teillä uhoajilla sormi suuhun, kakka housuun, ja itku silmään.
Entäs jos nuoret ovat eri huoneissa. On usein aika järkevää yöpyä toisen tykönä, eikä vetää edes takaisin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä vastauksia ollenkaan. Siis miten yökylä ja seksi ovat synonyymit? Jos sitä haluaisi harrastaa, niin ei siihen nyt herran jestas yökylää tai vanhempien lupia tarvita. Yökylä oli silloin nimenomaan sitä ihanaa yhdessä nukkumista (etenkin kun vanhemmatkin oli kotona silloin), seksiä sai harrastettua muutenkin ihan vapaasti...
Nimenomaan. Ei mulle tullut mieleenkään, että yökylässä olisi harrastettu seksiä, kun poikaystävän äiti oli kotona. (Mun luona ei yökyläilty kun siskoni asui samassa huoneessa.) Silloin makailtiin sylikkäin saman peiton alla ja pussailtiin kunnes nukahdettiin. Seksiä harrastettiin vain kahden kesken. Ja sitä todellakin harrastettiin aina kun oli mahdollisuus, vaikka vanhemmat eivät olisikaan ehkä tykänneet.
Omalle lapselleni toivoisin seksielämän aloittamiseen mieluummin turvallista ja vakituista kumppania kuin jotain tiettyä vähimmäisikärajaa.
Alkoholi, tupakka ja huumeet ovat mielestäni pahoja asioita. Mutta että seksi...?
Seksi tuntuu hyvälle. kirjoitti:
Alkoholi, tupakka ja huumeet ovat mielestäni pahoja asioita. Mutta että seksi...?
Alkoholi, tupakka ja huumeet tuntuu hyvälle.
Tyypit jotka harrastavat seksiä liian aikaisin harrastavat yleensä vähintään kahta ensimmäistä listasi ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Tyypit jotka harrastavat seksiä liian aikaisin harrastavat yleensä vähintään kahta ensimmäistä listasi ainetta.
Mitä noista seksin kieltäminen estää?
Onneksi et ollut minun äiti. Nuoret ovat hyvän aikaa kehittyneet aina vain varhaisemmin. Jokainen päättää toivottavasti itse, milloin on kypsä tositoimiin.
Huvittaa vanhemmat joiden mielestä on järkyttävää antaa seksuaalikasvatusta koulussa joskus ala-asteen loppuluokilla ja yläasteella. Mitä itse tiedettiin noista "kylän polkupyöristä", olisi kannattanut aloittaa ennakoiden jo ensimmäisellä luokalla asteittain. Puhumattakaan pedofiilien uhreista. Mitä se setä oikein haluaa?