Uskokaa jo! Lapsiin menee hirveästi rahaa!
Huokailin taas tänään että kuinka hirveästi lapsiin menee rahaa. Tämä olisi hyvä muistaa jokaisen joka niitä lapsia useamman aikoo tehdä. Esim. Tilavampi asunto ja auto jos ei ihan keskustassa asu. Kaverisynttäreitä helposti 2-3 kuukaudessa (tässä kuussa neljät yhdellä lapsella!! jokaiseen 15e lahja ). Kännykkä pitää olla ja siihen liittymä, polkupyörä piti vaihtaa isompaan (ostin torista 60e). Haluaa harrastaa jalkapalloa 55e/kk. En henno kieltääkään koska harrastukset mielestäni tärkeitä.. Kohta täytyy etsiä taas luistimet ja suksipaketit kun jalka kasvaa kohisten ja koulussa hiihdetään ja luistellaan. Taas oli vedenpitävät housut mennyt polvista rikki, laitoin vain paikkaustarraa ensihätiin.. Viime kuussa sairastetiin ja lääkkeisiin meni 50e. Pojalle ruoka maistuu ja syö helposti neljä reissumiestä yhdellä istumalla ja päälliset päälle. On laihahko vaikka syö puolet enemmän kuin minä. Kananuggettipaketti menee heittämällä ja jauhelihapihvejä syö helposti neljä päivälliseksi. Banskuja menee kolme päivässä... Lisäksi olisi kivaa vaikka kerran kuussa tehdä jotain kivaa.. esim. Leffa tai ulkona syöminen tms. Tänä syksynä on ruvdnnut ajelemaan bussilla ja siihen menee noin 15e/kk
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menneinä vuosikymmeninä, -satoina ja -tuhansina lasten hankinta oli järjellinen ja viisas teko. Lapsia tarvittiin mm. hoitamaan suvun tilaa, peltotöitä ja ja iäkkäitä vanhempiaan.
Nyky Suomessa lasten hankinta ei ole enää järjellä perusteltua. Lapsia hankitaan lähinnä tunteella, hetken huumassa ja vahingossa. Nykyään lasten tekeminen ja kasvattaminen vievät enemmän resursseja kuin tuovat.
Nyt kannattaa taas muistaa, että sinäkin ilmeisesti toivot eläkkeitä saavasi?! Ei niitä eläkkeitä ole jossakin jo valmiiksi säästössä, kuten näytät kuvittelevan. Lasten hankinta on myös järjellä perusteltua mikäli ymmärrät asian. Lapsettomat ovat tämän päivän riesa! Heidät voitaisiin kategorisoida omaan lokeroon, jolle on sitten vain se minimi hoiva yhteiskunnassa ja tuplahintaan. Lapsettomilla kaikki pyörii oman navan ympärillä. Ei se yhteiskunta sillä tavalla pyöri.
Ok. Tasapuolisuuden nimissä myös lapsilisät tuolloin kaikilta pois, eli vanhemmat maksamaan itse lapsiensa kasvatus. Lisäksi lapsettomille verohelpotuksia siltä osin, ettei lapsettomien tarvitse maksaa veroja lasten varhaiskasvatukseen eikä koulutukseen. :)
Lapsettomat kuitenkin nykyisellään tekevät pisimmät työurat ja maksavat siten eniten veroja, joten ovat tuolla perusteella mielestäni täysin oikeutettuja samaan vanhuuden hoitoon kuin muutkin.
Höps. Lapsettomat ovat tutkimusten mukaan pääosin heikosti koulutettuja, työttömiä ja moni on syrjäytynyt. Ei sellaiset tätä taloutta kuule todellakaan pyöritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menneinä vuosikymmeninä, -satoina ja -tuhansina lasten hankinta oli järjellinen ja viisas teko. Lapsia tarvittiin mm. hoitamaan suvun tilaa, peltotöitä ja ja iäkkäitä vanhempiaan.
Nyky Suomessa lasten hankinta ei ole enää järjellä perusteltua. Lapsia hankitaan lähinnä tunteella, hetken huumassa ja vahingossa. Nykyään lasten tekeminen ja kasvattaminen vievät enemmän resursseja kuin tuovat.
Nyt kannattaa taas muistaa, että sinäkin ilmeisesti toivot eläkkeitä saavasi?! Ei niitä eläkkeitä ole jossakin jo valmiiksi säästössä, kuten näytät kuvittelevan. Lasten hankinta on myös järjellä perusteltua mikäli ymmärrät asian. Lapsettomat ovat tämän päivän riesa! Heidät voitaisiin kategorisoida omaan lokeroon, jolle on sitten vain se minimi hoiva yhteiskunnassa ja tuplahintaan. Lapsettomilla kaikki pyörii oman navan ympärillä. Ei se yhteiskunta sillä tavalla pyöri.
Ok. Tasapuolisuuden nimissä myös lapsilisät tuolloin kaikilta pois, eli vanhemmat maksamaan itse lapsiensa kasvatus. Lisäksi lapsettomille verohelpotuksia siltä osin, ettei lapsettomien tarvitse maksaa veroja lasten varhaiskasvatukseen eikä koulutukseen. :)
Lapsettomat kuitenkin nykyisellään tekevät pisimmät työurat ja maksavat siten eniten veroja, joten ovat tuolla perusteella mielestäni täysin oikeutettuja samaan vanhuuden hoitoon kuin muutkin.
Höps. Lapsettomat ovat tutkimusten mukaan pääosin heikosti koulutettuja, työttömiä ja moni on syrjäytynyt. Ei sellaiset tätä taloutta kuule todellakaan pyöritä.
Tämä
Meneehän niihin lapsiin rahaa, ei kai kukaan ole muuta väittänytkään? Mulla menee oikeastaan kaikki mikä asumiskulujen ja ruoan jälkeen jää tavalla tai toisella lapsiin. Ja oikeastaan noi pakolliset menotkin suurimmaksi osaksi. Ilman lapsia asuisin pienemmässä asunnossa enkä luultavasti olis yhtä tarkka ruoan ravintoarvosta. Mutta on se sen arvoista! Jos saisin mahdollisuuden käyttää kaikki rahat itseeni mutta minulla ei olisi lapsiani kieltäytyisin sekuntiakaan miettimättä. Lapset tekee mun elämästä elämisen arvoista ja ilman niitä kaikki muu menettäisi merkityksensä.