Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskokaa jo! Lapsiin menee hirveästi rahaa!

Vierailija
29.09.2017 |

Huokailin taas tänään että kuinka hirveästi lapsiin menee rahaa. Tämä olisi hyvä muistaa jokaisen joka niitä lapsia useamman aikoo tehdä. Esim. Tilavampi asunto ja auto jos ei ihan keskustassa asu. Kaverisynttäreitä helposti 2-3 kuukaudessa (tässä kuussa neljät yhdellä lapsella!! jokaiseen 15e lahja ). Kännykkä pitää olla ja siihen liittymä, polkupyörä piti vaihtaa isompaan (ostin torista 60e). Haluaa harrastaa jalkapalloa 55e/kk. En henno kieltääkään koska harrastukset mielestäni tärkeitä.. Kohta täytyy etsiä taas luistimet ja suksipaketit kun jalka kasvaa kohisten ja koulussa hiihdetään ja luistellaan. Taas oli vedenpitävät housut mennyt polvista rikki, laitoin vain paikkaustarraa ensihätiin.. Viime kuussa sairastetiin ja lääkkeisiin meni 50e. Pojalle ruoka maistuu ja syö helposti neljä reissumiestä yhdellä istumalla ja päälliset päälle. On laihahko vaikka syö puolet enemmän kuin minä. Kananuggettipaketti menee heittämällä ja jauhelihapihvejä syö helposti neljä päivälliseksi. Banskuja menee kolme päivässä... Lisäksi olisi kivaa vaikka kerran kuussa tehdä jotain kivaa.. esim. Leffa tai ulkona syöminen tms. Tänä syksynä on ruvdnnut ajelemaan bussilla ja siihen menee noin 15e/kk

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mietin miten pienituloisilla on lapsiin varaa. Meillä keskituloisillakaan ei ole varaa kuin kahteen!

Vierailija
2/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole köyhiä :-) t: Toistaan odottava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo mietin miten pienituloisilla on lapsiin varaa. Meillä keskituloisillakaan ei ole varaa kuin kahteen!

Meillä ei keskituloisina ole varaa edes yhteen, koska emme ole valmiita luopumaan omista harrastuksistamme joihin palaa vuodessa 10000-15000€. Pitäisi perheen nettotulojen olla yhteensä yli 60000, että olisi edes varaa haaveilla lapsista ja säilyttää elintaso nykyisellä tasolla.

Vierailija
4/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sen aina tiennyt, joten en ole sellaista ikinä halunnut. On tietysti muitakin syitä, ei ole mun juttu.

Vierailija
5/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoislapsiin keskimäärin n. 150 000 euroa plus ansionmenetykset vapaiden ajalta.

Jos hankit kaksi lasta, olisit sijoittamalla samat rahat miljonääri ennen eläkeikää.

Itse en sijoita noin paljon vaan nautin mieluummin paremmasta elintasosta, mutta kyllä sitä pahan päivän varallekin jää jotakin, kun on lapseton ja pelaa korttinsa fiksusti. :)

Vierailija
6/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole varaa yhteenkään, vaikka nettotulot ovat viisi tonnia.

Vierailija
7/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoislapsiin keskimäärin n. 150 000 euroa plus ansionmenetykset vapaiden ajalta.

Jos hankit kaksi lasta, olisit sijoittamalla samat rahat miljonääri ennen eläkeikää.

Itse en sijoita noin paljon vaan nautin mieluummin paremmasta elintasosta, mutta kyllä sitä pahan päivän varallekin jää jotakin, kun on lapseton ja pelaa korttinsa fiksusti. :)

Toivotaan, että pankkitilisi tulee pitämään sua kädestä kiinni kun makaat saattohoidossa.

Vierailija
8/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä selität. Kun saa lapsia, etenkin kolmannen, neljännen ja viidennen niin rahahanat aukeaa. Äidit jää kotiin ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista 😇

Vierailija
9/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä päivähoito kahdesta lapsesta on yli 500 euroa kuussa ja ihan keskituloisessa perheessä.

Vierailija
10/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan, että pankkitilisi tulee pitämään sua kädestä kiinni kun makaat saattohoidossa.

No, lapsettomuuden ansiosta minulla tulee ainakin olemaan varaa kunnolliseen saattohoitoon.

Vierailija
11/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on ap täysin pikkuhiluja verrattuna esimerkiksi päivähoitomaksuihin - jo keskituloisilla liki 300 e lapselta - ja tulonmenetyksiin, joita tulee äitiyslomalla ja hoitovapaalla olosta.

Esimerkiksi meillä on kahdesta lapsesta kärsitty tulonmenetyksiä hoitovapaiden osalta liki 80 tuhatta euroa, päälle osittainen hoitovapaa, josta noin 20 tonnia tulonmenetyksiä.

Jokainen voi tietysti valita, onko hoitovapaalla, mutta ainakaan me emme halunneet panna lapsia alle vuoden ikäisinä vauvoina hoitoon, minulla (äidillä) vieläpä on haastava, epäsäännöllinen vuorotyö, joten lapsia olisi nähnyt illalla hereillä vain muutamana päivänä viikossa.

Päivähoitomaksuihin upposi siihen aikaan meiltä kaikkiaan noin 17 tonnia.

Yhteensä siis noista jo 117 tonnia.

Noilla olisi ostanut jo aika kivan kesämökin tai pienen asunnon. Tai kaksi hienoa uutta autoa.

Ei voi siis puhuakaan samana päivänä kuin jostakin synttärilahjoista tai harjoitusmaksuista.

Tai mieti, millainen rahanmeno on nyt lukiolaisista, joille pitää ostaa läppäri ja digikirjat, esikoisen osalta (lukion tokalla) on huvahtanut fyffeä jo liki pari tonnia.

MUTTA. En kadu, minulla on mahtavat lapset. Mieluummin he koska tahansa kuin kaksi hienoa autoa. On meillä nytkin hyvä auto, mihin tarvitsisin kahta lisää...

Vierailija
12/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, lapsettomuuden ansiosta minulla tulee ainakin olemaan varaa kunnolliseen saattohoitoon.

Ohiksena: noinko tosiaan luulet? Varakkana hoitomaksut ovat roimasti korkeammat, se pienituloinen makaa siinä viereisessä huoneessa pienemmillä maksuilla. Katsos kun ne menee tulojen mukaan ;-)

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/asuminen-vanhusten-palvelutalossa-voi-…

Vierailija
13/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että lukion kirjoihin, tietokoneeseen, vanhaipäivään, lakkiaisiin ym kuluu paljon rahaa. Eli kulut lisääntyvät teini-iässä. Amiksessa maksaa asut ja kirjat myös.

Vierailija
14/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvotatteko te muutkin ihmissuhteenne rahassa? Paljonko maksaa aviomies tai äiti?

Vierailija
15/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällä on vaikutusta mihin? Omia valintoja. Vähän sama kuin juoppo sanois että "uskokaa jo viinaan menee hirveästi rahaa".

Vierailija
16/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne kuule tule lapsetkaan, jossei sitten sen pankkitilin toivossa.

Terveisin hoivakodin hoitaja

Vierailija
17/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Silti tuo kuulostaa hyvin suunnitellulta rahan käytöltä, jonka ansiosta näistä lapsiin menevistä kuluista selviää.

Voisihan saman rahan käyttää johonkin turhaa.

On perheitä joissa lapset eivät edes saa tarvitsemiaan asioita kun vanhemmat käyttävät rahansa itseensä, viinaan, huumeisiin.....

Joten elämä on valintoja. Olet valinnut hyvin omasi.

Vierailija
18/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällä on vaikutusta mihin? Omia valintoja. Vähän sama kuin juoppo sanois että "uskokaa jo viinaan menee hirveästi rahaa".

Tää on niin totta. Ja totta helvetissä uskotaan!

Vierailija
19/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneinä vuosikymmeninä, -satoina ja -tuhansina lasten hankinta oli järjellinen ja viisas teko. Lapsia tarvittiin mm. hoitamaan suvun tilaa, peltotöitä ja ja iäkkäitä vanhempiaan.

Nyky Suomessa lasten hankinta ei ole enää järjellä perusteltua. Lapsia hankitaan lähinnä tunteella, hetken huumassa ja vahingossa. Nykyään lasten tekeminen ja kasvattaminen vievät enemmän resursseja kuin tuovat.

Vierailija
20/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne kuule tule lapsetkaan, jossei sitten sen pankkitilin toivossa.

Terveisin hoivakodin hoitaja

Samaa sanoi siskoni joka oli hoitsuna vanhainkodissa - turhan monella vanhuksella ei käynyt kukaan _sukulainen_ katsomassa vaikka jälkikasvuakin oli runsain mitoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan