Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskokaa jo! Lapsiin menee hirveästi rahaa!

Vierailija
29.09.2017 |

Huokailin taas tänään että kuinka hirveästi lapsiin menee rahaa. Tämä olisi hyvä muistaa jokaisen joka niitä lapsia useamman aikoo tehdä. Esim. Tilavampi asunto ja auto jos ei ihan keskustassa asu. Kaverisynttäreitä helposti 2-3 kuukaudessa (tässä kuussa neljät yhdellä lapsella!! jokaiseen 15e lahja ). Kännykkä pitää olla ja siihen liittymä, polkupyörä piti vaihtaa isompaan (ostin torista 60e). Haluaa harrastaa jalkapalloa 55e/kk. En henno kieltääkään koska harrastukset mielestäni tärkeitä.. Kohta täytyy etsiä taas luistimet ja suksipaketit kun jalka kasvaa kohisten ja koulussa hiihdetään ja luistellaan. Taas oli vedenpitävät housut mennyt polvista rikki, laitoin vain paikkaustarraa ensihätiin.. Viime kuussa sairastetiin ja lääkkeisiin meni 50e. Pojalle ruoka maistuu ja syö helposti neljä reissumiestä yhdellä istumalla ja päälliset päälle. On laihahko vaikka syö puolet enemmän kuin minä. Kananuggettipaketti menee heittämällä ja jauhelihapihvejä syö helposti neljä päivälliseksi. Banskuja menee kolme päivässä... Lisäksi olisi kivaa vaikka kerran kuussa tehdä jotain kivaa.. esim. Leffa tai ulkona syöminen tms. Tänä syksynä on ruvdnnut ajelemaan bussilla ja siihen menee noin 15e/kk

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esikoislapsiin keskimäärin n. 150 000 euroa plus ansionmenetykset vapaiden ajalta.

Jos hankit kaksi lasta, olisit sijoittamalla samat rahat miljonääri ennen eläkeikää.

Itse en sijoita noin paljon vaan nautin mieluummin paremmasta elintasosta, mutta kyllä sitä pahan päivän varallekin jää jotakin, kun on lapseton ja pelaa korttinsa fiksusti. :)

Toivotaan, että pankkitilisi tulee pitämään sua kädestä kiinni kun makaat saattohoidossa.

No, lapsettomuuden ansiosta minulla tulee ainakin olemaan varaa kunnolliseen saattohoitoon.

Ohiksena: noinko tosiaan luulet? Varakkana hoitomaksut ovat roimasti korkeammat, se pienituloinen makaa siinä viereisessä huoneessa pienemmillä maksuilla. Katsos kun ne menee tulojen mukaan ;-)

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/asuminen-vanhusten-palvelutalossa-voi-…

Todellako luulet, että noin on vielä muutaman vuosikymmenen kuluttua?

Vierailija
22/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esikoislapsiin keskimäärin n. 150 000 euroa plus ansionmenetykset vapaiden ajalta.

Jos hankit kaksi lasta, olisit sijoittamalla samat rahat miljonääri ennen eläkeikää.

Itse en sijoita noin paljon vaan nautin mieluummin paremmasta elintasosta, mutta kyllä sitä pahan päivän varallekin jää jotakin, kun on lapseton ja pelaa korttinsa fiksusti. :)

Toivotaan, että pankkitilisi tulee pitämään sua kädestä kiinni kun makaat saattohoidossa.

No ei ne kuule tule lapsetkaan, jossei sitten sen pankkitilin toivossa.

Terveisin hoivakodin hoitaja

Samaa sanoi siskoni joka oli hoitsuna vanhainkodissa - turhan monella vanhuksella ei käynyt kukaan _sukulainen_ katsomassa vaikka jälkikasvuakin oli runsain mitoin.

Niin, jos tekee lapsia voi käydä, että ne ei tulekaan katsomaan kun on jo vanha. Jos ei tee, voi olla varma ettei kukaan käy. P.S. Ne kaverit alkaa kuolla ympäriltä jo paljon ennen hoivakoteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa sanoi siskoni joka oli hoitsuna vanhainkodissa - turhan monella vanhuksella ei käynyt kukaan _sukulainen_ katsomassa vaikka jälkikasvuakin oli runsain mitoin.

Niin, jos tekee lapsia voi käydä, että ne ei tulekaan katsomaan kun on jo vanha. Jos ei tee, voi olla varma ettei kukaan käy. P.S. Ne kaverit alkaa kuolla ympäriltä jo paljon ennen hoivakoteja.

Toihan on tosi kauniisti sanottu tahattomasti lapsettomalle. Tapanko saman tien itseni? Nyt olis viel kumppani ni ei tarvis ihan yksin kuolla.

Vierailija
24/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvotatteko te muutkin ihmissuhteenne rahassa? Paljonko maksaa aviomies tai äiti?

hyvin sanottu.

surullisen monella raha menee perheen edelle.

Vierailija
25/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvotatteko te muutkin ihmissuhteenne rahassa? Paljonko maksaa aviomies tai äiti?

Nainen "oheiskuluineen" on kustantanut minulle ainakin 220 kE, ja tästä summasta on jo vähennetty oletetun rivarikolmion hinta ja yksi perusauto, eli ne jotka tarvitsisin jos olisin älynnyt jäädä ikipoikamieheksi.

On siinä "tavaralla" hintaa...

Vierailija
26/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin sanottu.

Mitä surullista siinä on? Että ihmisillä on nykyään mahdollisuus valita?

Individualismi ja mahdollisuus lähes elämäntilanteesta riippumatta täyteen itsenäisyyteen heti täysi-ikäistyttyä, korostavat muita arvoja. 

Itse arvostan perhettä ja perhe-elämää mutta en tuomitse tai surkuttele sitä, etteivät kaikki valitse niin. 

Vierailija
27/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olin yllättynyt miten halvalla oikeasti pääsee kun lapsi tulee, toki omani on vasta 2v mutta kuuntelin kauhulla juttuja miten ekana vuonna menee kymmeniä tuhansia.. No ei mennyt.

Vierailija
28/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde säästää ainakin minun tapauksessani rahaa joka kuukausi, koska vuokra pieneni satasella.

Vierailija
29/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin sanottu.

Ööh. Mulla menee rikkinäinen muoviämpärikin perheen edelle. En nimittäin halua perhettä.

Vierailija
30/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, lapsettomuuden ansiosta minulla tulee ainakin olemaan varaa kunnolliseen saattohoitoon.

Lapsettomat taas täällä räyhäämässä.

Vierailija
31/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mietin miten pienituloisilla on lapsiin varaa. Meillä keskituloisillakaan ei ole varaa kuin kahteen!

Meillä ei ole varaa yhteenkään, vaikka nettotulot ovat viisi tonnia.

Joo ei meilläkään ja nettotulot 10 000/kk.

Vierailija
32/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pysyä nykyisessä työssä eikä ruveta ainakaan tutkijaksi. Vähän on pieni otanta. Vai meinaatko, että koskaan kenenkään lapset ei huolehdi vanhoista vanhemmistaan? Lisäksi kannattaisi verrokkina kertoa, käykö kenenkään pankkitili huolehtimassa kuolevasta omistajastaan.

Lapsia hankkimalla ainakin todennäköisyys siihen, että joku pitää kädestä, kasvaa.

Vierailija
33/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menneinä vuosikymmeninä, -satoina ja -tuhansina lasten hankinta oli järjellinen ja viisas teko. Lapsia tarvittiin mm. hoitamaan suvun tilaa, peltotöitä ja ja iäkkäitä vanhempiaan.

Nyky Suomessa lasten hankinta ei ole enää järjellä perusteltua. Lapsia hankitaan lähinnä tunteella, hetken huumassa ja vahingossa. Nykyään lasten tekeminen ja kasvattaminen vievät enemmän resursseja kuin tuovat.

Nyt kannattaa taas muistaa, että sinäkin ilmeisesti toivot eläkkeitä saavasi?! Ei niitä eläkkeitä ole jossakin jo valmiiksi säästössä, kuten näytät kuvittelevan. Lasten hankinta on myös järjellä perusteltua mikäli ymmärrät asian. Lapsettomat ovat tämän päivän riesa! Heidät voitaisiin kategorisoida omaan lokeroon, jolle on sitten vain se minimi hoiva yhteiskunnassa ja tuplahintaan. Lapsettomilla kaikki pyörii oman navan ympärillä. Ei se yhteiskunta sillä tavalla pyöri.

Vierailija
34/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vanhus ole ollut kiinnostunut lapsistaan tai lapsenlapsistaan, eipä silloin kukaan katsomassa käy. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
35/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin sanottu.

Ööh. Mulla menee rikkinäinen muoviämpärikin perheen edelle. En nimittäin halua perhettä.

Onpa surullista :( Sinulla ei ole siis ollenkaan perhettä? Vai niin huonot välit?

Vierailija
36/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena: noinko tosiaan luulet? Varakkana hoitomaksut ovat roimasti korkeammat, se pienituloinen makaa siinä viereisessä huoneessa pienemmillä maksuilla. Katsos kun ne menee tulojen mukaan ;-)

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/asuminen-vanhusten-palvelutalossa-voi-…

Todellako luulet, että noin on vielä muutaman vuosikymmenen kuluttua?

Ei, se on vielä selvemmin noin. Jos jollakin on varallisuutta, häneltä kynitään kaikki. Siten ja vain siten voidaan vanhustenhoito kustantaa - jokainen joutuu maksamaan varallisuutensa mukaan. Varakkaat ihan saata...sti

Vierailija
37/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Yksi parhaista omalla kohdallani on ollut lapset. Työllä ja toisilla oikeilla valinnoilla minulla on ollut myös varaa heihin siten ettei mistään aineellisesta ole ollut tarvetta tinkiä.

Vierailija
38/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin sanottu.

Onpa surullista :( Sinulla ei ole siis ollenkaan perhettä? Vai niin huonot välit?

Ei ole perhettä, ystäviä on paljonkin. Ei elämäni ole millään lailla surullista. Sosiaalisia suhteita on aivan riittävästi sinkkunakin.

Vierailija
39/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Yksi parhaista omalla kohdallani on ollut lapset. Työllä ja toisilla oikeilla valinnoilla minulla on ollut myös varaa heihin siten ettei mistään aineellisesta ole ollut tarvetta tinkiä.

Minun kohdallani yksi parhaista oli vasektomia.

Vierailija
40/44 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Enemmän kuin sitä vanhuudessa hoitolaitoksessa kädestä pitäjää olen toivonut ja saanut lapsista rakkaita ihmisiä elämääni. Olivat arjessani kotona sen 19+ vuotta, muuttivat opiskelujen myötä omilleen ja nyt ovat kiinteästi arjessani puhelinsoittojen ja säännöllisten käyntien myötä. Ihmisen arvot voi määrittää siitä mihin laittaa aikansa ja rahansa. Varmaan minun arvoissa näkyy perhekeskeisyys, lomamatkat tehtiin lapsille sopiviin paikkoihin, lasten harrastuksiin, vaatteisiin, tietokoneisiin ym löytyi aina rahaa. Mistä tuo oli pois? Ei mistään minulle tärkeästä, olisin ehkä ilman lapsia käynyt vielä useammin ulkomaan lomilla, ostanut jotain kallimpaa kuin nyt, en tiedä.Kun on näin 50+ tyytyväinen valintoihinsa voi olla tyytyväinen elämäänsä yleensäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän