Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat unohtivat oppilaan keskelle maaseutua - joutui kävelemään tuntikaupalla kotiin

Vierailija
28.09.2017 |

Havukosken koulun yhdeksäsluokkalaiset olivat opintoretkellään katsomassa Aleksis Kiven syntymäkotia. Tänne yksi oppilas unohdettiin.

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201709282200424872_u0.shtml?ref=juurinyt_…

Muut oppilaat ovat takuulla tajunneet että yksi puuttuu joukosta, olivat piruuttaan hiljaa.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs se kännykkä nyt oli? Soitto opelle ja hakemaan olisi tultu. Tai sitten tietenkin av-mummojen tapaan soitto suoraan rehtorille. Miksu diginatiivi ei osaa soittaa kännykällä?

Vierailija
2/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs se kännykkä nyt oli? Soitto opelle ja hakemaan olisi tultu. Tai sitten tietenkin av-mummojen tapaan soitto suoraan rehtorille. Miksu diginatiivi ei osaa soittaa kännykällä?

Kännykästä oli loppunut akku. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä niin autiota, että ei tunteihin ole tavannut yhtään ihmistä, jolta olisi voinut pyytää apua?

Vierailija
4/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmaan ehtivät oppilaita haukkumaan, mutta ei sitten yhtään huolehdita. Haistakoon pitkän!

Vierailija
5/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, olet jäänyt murkuksi.

Vierailija
6/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyopettajat.

Wilmaan näpytellään naama ruudussa mutta ympäristön todellisuuden hallinta hakusessa.

Vierailija
7/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oppillaat tulee laskea luokaretkellä  aina ennen retkibussin starttaamista.

Nimenhuuto on käteväksi havaittu syteemi.

Vierailija
8/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyopettajat.

Wilmaan näpytellään naama ruudussa mutta ympäristön todellisuuden hallinta hakusessa.

Luuletko et op et omaksi ilokseen wilmaan näpyttelevät? Niiden on valitettavasti pakko.

Vierailija
9/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh. Poika on todennäköisesti joku täydellinen dille. En ihmettelisi, vaikka on tehnyt tuon tahallaan. On se nyt helvetti, että 15-vuotias ei osaa huolehtia itseään reissuun mukaan ja hups, akkukin loppui sopivasti. Kukaan luokkakaverikaan ei kaivannut? Ei kaivannut, koska homma oli "tiedossa". Te ette usko, kuinka kekseliäitä teinit on ja päälle marttyyreitä...

Joo, olisi pitänyt open huomata, mutta ei tässä mitään raasua 7v. ole metsään jätetty vaan 99% pelleilevä teini muiden teinien avustuksella.

Vierailija
10/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyopettajat.

Luuletko et op et omaksi ilokseen wilmaan näpyttelevät? Niiden on valitettavasti pakko.

Niin onki! Ei sitä kerkee kaikkia yhtäaikaa tekemään, esim laskeen onks kaikki bussissa!

Vierailija
11/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kahdesti löytänyt kadulta hukatun eskarilaisen ja kerran ekaluokkalaisen jonka iltis oli unohtanut.

Ne oppilaat voisi oikeesti laskea! Että lähtiessä ja palatessa olis sama määrä.

Vierailija
12/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh. Poika on todennäköisesti joku täydellinen dille. En ihmettelisi, vaikka on tehnyt tuon tahallaan. On se nyt helvetti, että 15-vuotias ei osaa huolehtia itseään reissuun mukaan ja hups, akkukin loppui sopivasti. Kukaan luokkakaverikaan ei kaivannut? Ei kaivannut, koska homma oli "tiedossa". Te ette usko, kuinka kekseliäitä teinit on ja päälle marttyyreitä...

Joo, olisi pitänyt open huomata, mutta ei tässä mitään raasua 7v. ole metsään jätetty vaan 99% pelleilevä teini muiden teinien avustuksella.

Niin ! Ihan huvikseen hihaansa hihitellen patikoi tuntukausia, kelmi!

Vierailija
13/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ! Ihan huvikseen hihaansa hihitellen patikoi tuntukausia, kelmi!

Ei teinit mieti tempauksiaan loppuun asti. Sepä se. Siksi siitä jaksoikin valittaa ja asia on lehdessä, koska pelleily meni valitettavasti läpi ja päälle sai itse siitä pahan rangaistuksen kävelyn muodossa. Oikeasti teineillä vaan on omat pilansa. Yksi on vedättää opettajia. Mikäs sen kivampi on kuin kiusata ehkä jopa ärsyttävää opettajaa ja "hukata yksi" oppilas? Katsoa, kun ope alkaa etsiä ja munaa itsensä. Sen verran tuon ikäisten sielunmaisemaa 24 vuotta seuranneena tiedän, että en yllättyisi lainkaan, jos kyse on tahallisesta tempusta, jossa on useampi luokkakaveri mukana. Tietysti sitä jälkikäteen on kiva esittää surkeaa jne. Opettajien pitää olla tarkkana, siinä teki opettaja virheen. Mutta onneksi kyse oli tuon ikäisestä, eikä pienestä. Tosin pieniä lasketaankin tarkemmin ja jatkuvasti retkillä. Isommat osaa huolehtia itsestään... jos haluavat.

Vierailija
14/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei poika pysynyt muiden matkassa? Jos kyseessä erityislapsi, niin koulun moka. Miten se akku juuri nyt sattui loppumaan. En ihmettelisi, jos tuollaisten tumpelojonnejen vuoksi retket kielletään, siellä voi joku Jami vaikka eksyä. Opettajille tiedoksi, oppilaat voi myös laskea ennen lähtöä vai pitikö flirttailla bussikuskin, raavaan duunarin kanssa?

Vierailija
15/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon kahdesti löytänyt kadulta hukatun eskarilaisen ja kerran ekaluokkalaisen jonka iltis oli unohtanut.

Nimenhuuto / ryhmän kokoonpanon tarkistus on ihan PERUSJUTTUJA. Mitä helkkarin puupäitä siellä on vastuussa? Ketään ei saa jättää ryhmästä.

Sitten naama kuolassa vaahdotaan pedagokiikasta sun muista vasuista .....

Vierailija
16/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenhuuto / ryhmän kokoonpanon tarkistus on ihan PERUSJUTTUJA. Mitä helkkarin puupäitä siellä on vastuussa? Ketään ei saa jättää ryhmästä.

Sitten naama kuolassa vaahdotaan pedagokiikasta sun muista vasuista .....

Niinpä. Ei oikeesti oo kiva löytää keskeltä Helsinkiä hätääntynyttä 6-7-vuotiasta hortoilemassa.

Vierailija
17/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kyllä käsittää miten se on tuon teinin syy ettei opettajat ole tajunneet yhden puuttuvan matkasta.?

Vierailija
18/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut omien lasteni luokilla vapaaehtoisena valvojana, kun minä olin se vanhempi, jota pidettiin luotettavana ja olin yksinyrittäjä, alalla, missä ei ole suoraa asiakaspalvelua joten pystyin suunnittelemaan aikatauluni itse. Kyllä se oli melkoista showta pitää koko porukka kasassa. Eikä toisen ope koskaan tarkistanut, onko kaikki mukana. Kai luotti, että minä tarkistan ja pidin huolen myös. Toisen ope oli tarkempi, mutta kiitteli  jälkeenpäin, ettei olisi ilman pärjännyt. 

Vierailija
19/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut omien lasteni luokilla vapaaehtoisena valvojana, kun minä olin se vanhempi, jota pidettiin luotettavana ja olin yksinyrittäjä, alalla, missä ei ole suoraa asiakaspalvelua joten pystyin suunnittelemaan aikatauluni itse. Kyllä se oli melkoista showta pitää koko porukka kasassa. Eikä toisen ope koskaan tarkistanut, onko kaikki mukana. Kai luotti, että minä tarkistan ja pidin huolen myös. Toisen ope oli tarkempi, mutta kiitteli  jälkeenpäin, ettei olisi ilman pärjännyt. 

Juu, minäkin olen ollut monta kertaa. Silti niitä lapsia ei vaan saa hukata.

Vierailija
20/112 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäiväkerhossa ohjaajilla oli ihan rasti ruutuun paperi mihin ruksattiin sitä mukaa kun oppilas saapui tai poistui.  Oppilaiden tuli kätellä ohjaaja samalla saapuessaan tai poistuessaan kerhosta.Koksaan ei kukaan ollut "hukassa". Viitsimis- ja vastuullisuuskysymys että homma toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä