Onko sulla sellaista tuttua 30-40v miestä joka olisi ihan hyvä mies, mutta sinkku?
Esim veli, poika, kaveri, työkaveri. Ihan kuka tahansa kenet vain tunnet ja joka olisi ihan kunnollinen kun vain löytäisi jonkun? Ajattelin vain, että onko sellaisia miehiä olemassakaan kun tuntuvat olevan kadonneet.
Kommentit (1617)
Miksi aloittaja mitä ilmeisemmin olettaa, että kaikki haluavat parisuhteen?
Yksi poikaystäväni työkaveri on tällainen. Olen tutustunut häneen poikaystäväni kautta ja on kyllä hyvä tyyppi. Muistaakseni 32v, pitkä ja ihan ok näköinen, huumorintaju kohdallaan, harrastaa liikuntaa jne. Erosi pitkäaikaisesta kihlatustaan kolmekymppisenä, koska ns. kasvoivat erilleen. Nyt on sinkku, varmaan ottaa aikansa pitkästä suhteesta toipuminen ja toisaalta hän varmaan ihan haluaakin olla sinkkuna jonkin aikaa, eikä edes etsi mitään vakavaa heti.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ja vieläpä useita. Muutin miehen luo muutaman tuhannen ihmisen kylään Itä-Suomeen.
Miehen kaveripiirissä on kymmeniä hyviä miehiä, osalla niistä menestyviä yristyksiä, maatiloja, tai vähintään töissä. Eivät juo ja rellestä. Olen siinä käsityksessä että monikin haluais tai ovat halunneet perhettä, naiset vaan puuttuvat. Osa vielä yrittää, osa ei.
Omasta miehestäkin heijastuu vieläkin jonkin näkönen katkeruus aikasemmasta nettideittailustaan. Kuulemma paljon on raapustettu viestiä kuuroille korville. Kiroo sitä kun nuoruuden paino vain duunia ja rakensi menestyvän yrityksen eikä hommannut naista tai muuttanut kaupunkiin
Itse olen ihan ilonen siitä, muuten emme olisi tavanneet.
Itselläni on pahamieli muiden miesten puolesta kun ole ymmärtänyt miten vaikea on miesten täällä tavata nainen.
Missä päin Itä-Suomea?
Ei ole, jokaisessa on jokin hyvä syy.
Yksi on nörtti joka on niin ujo, että vaikuttaa vihamieliseltä. Asuu vanhempien kotona 37 vuotiaana, ja vähän alkaa kehittyä naisvihaakin, kun ei koskaan ole ollut ketään naista.
Toinenkin "sankari" asuu vanhempien talon yläkerrassa, takana useampi ostomorsian, mutta naiset lähtevät kun saavat omat luvat Suomeen.
Kolmas ihan epärealistinen, naisen pitää olla tohtori, nuori ja kaunis, rikas ja halukas jäämään kotiin hoitamaan lapsia. Mies on pieni ja hintelä amk. Deittaillut epätoivoisesti jo 10 v, sen ihannenainen ei ole tästä maailmasta.
Mun veli on 32-v, vakituisessa työssä + tienaa mukavasti, oma talo melkein velaton, komea, hoikka, hyvin kasvatettu :D Viihtyy paljon yksinään, sellainen jalat maassa -tyyppi :) Kavereita on jonkin verran.
Joten ap, toivoa on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim veli, poika, kaveri, työkaveri. Ihan kuka tahansa kenet vain tunnet ja joka olisi ihan kunnollinen kun vain löytäisi jonkun? Ajattelin vain, että onko sellaisia miehiä olemassakaan kun tuntuvat olevan kadonneet.
Kyllä sellaisia hyviä miehiä on mutta he ovat pariutuneet 20-30 vuotiaina hyvien naisten kanssa kuten kaikki lapsuuden kaverini pk seudulla. Hyvät miehet eivät eroa joten siitäkään ei ole apua. Maaseudulta voi vielä löytää jos kokemattomuus parisuhdetaidoissa ei haittaa. Jos nyt ajattelet itsekin niin hyvät ja aikaansavat miehet kyllä järjestävät itsensä naimisiin ja hankkivat sen perheet eivätkä jää roikkumaan tinderiin. Eivät he autoakaan jätä ostamatta sen takia ettei rahat riitä ferrariin vaan ottavat sen toyotan että saavat jonkun kelvollisen menopelin alle.
Sinulla ei taida olla paljon elämänkokemusta. Oma kokemukseni on, että tällaiset kunnolliset miehet ja naiset eroavat siinä kuin kaikki muutkin. Buumi alkaa tuossa neljänkympin kieppeillä ja jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Monilla on viiskymppsinä jo kolmas avioliitto menossa.
En tiedä mistä päättelit elämänkokemukseni määrän. Mutta kokemukseni on ns parempien perheiden kasvateista jollainen itsekin alkujaan olen. Joukossamme erot ovat harvinaisia, 40-50 vuotiailla. Tunnen yhden eronneen pariskunnan. Ehkäpä kotitausta, varallisuus ja asema saavat ihmiset pitämään tiukemmin yhtä ja kiinni perheistään.
Kylläpä ainakin omassa tuttavapiirissä johon kuuluu pääosin akateemisia ja hyvätuloisia ihmisiä,erot ovat tosi yleisiä. Juurikin tuossa 40-50-vuotiaana moni lääkäri,opettaja,tutkija,asiantuntijatyössä oleva on eronnut.
Uskon, että tässäkin on sukupuolieroja, vaikka perusteluna mulla on vain subjektiiviset havaintoni. Olen töissä eräässä asiantuntijaorganisaatiossa, jossa sukupuolijakauma menee melko lailla 50/50. Kuitenkin suurin osa naisista ovat eronneet tai menneet uudelleennaimisiin, kun vastaavasti miehistä suurin osa elää onnellisesti ensimmäisessä avioliitossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellaisia hyviä miehiä on mutta he ovat pariutuneet 20-30 vuotiaina hyvien naisten kanssa kuten kaikki lapsuuden kaverini pk seudulla. Hyvät miehet eivät eroa joten siitäkään ei ole apua. Maaseudulta voi vielä löytää jos kokemattomuus parisuhdetaidoissa ei haittaa. Jos nyt ajattelet itsekin niin hyvät ja aikaansavat miehet kyllä järjestävät itsensä naimisiin ja hankkivat sen perheet eivätkä jää roikkumaan tinderiin. Eivät he autoakaan jätä ostamatta sen takia ettei rahat riitä ferrariin vaan ottavat sen toyotan että saavat jonkun kelvollisen menopelin alle.
Sinulla ei taida olla paljon elämänkokemusta. Oma kokemukseni on, että tällaiset kunnolliset miehet ja naiset eroavat siinä kuin kaikki muutkin. Buumi alkaa tuossa neljänkympin kieppeillä ja jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Monilla on viiskymppsinä jo kolmas avioliitto menossa.
En tiedä mistä päättelit elämänkokemukseni määrän. Mutta kokemukseni on ns parempien perheiden kasvateista jollainen itsekin alkujaan olen. Joukossamme erot ovat harvinaisia, 40-50 vuotiailla. Tunnen yhden eronneen pariskunnan. Ehkäpä kotitausta, varallisuus ja asema saavat ihmiset pitämään tiukemmin yhtä ja kiinni perheistään.
Kylläpä ainakin omassa tuttavapiirissä johon kuuluu pääosin akateemisia ja hyvätuloisia ihmisiä,erot ovat tosi yleisiä. Juurikin tuossa 40-50-vuotiaana moni lääkäri,opettaja,tutkija,asiantuntijatyössä oleva on eronnut.
Uskon, että tässäkin on sukupuolieroja, vaikka perusteluna mulla on vain subjektiiviset havaintoni. Olen töissä eräässä asiantuntijaorganisaatiossa, jossa sukupuolijakauma menee melko lailla 50/50. Kuitenkin suurin osa naisista ovat eronneet tai menneet uudelleennaimisiin, kun vastaavasti miehistä suurin osa elää onnellisesti ensimmäisessä avioliitossaan.
Jossainhan ne näiden naisten (tod.näk akateemiset ja hyvin toimeen tulevat) ex-kumppanitkin on.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mulla on sellainen kaveri. Tekee kovasti töitä on fiksu, pitkä tumma ja komea. Tuli hoitamaan isänsä yritystä kun papalla alkoi terveys reistata ja samalla opinnot jäivät kesken. Miinuksena on varmaan se että ei hevillä jätä ystäviään naisen takia aiempien kokemusten vuoksi ja yrittäjänä on sidottu elämään pikkupaikkakunnalla. Kavereiden kanssa ollaan toppuuteltu sitä kun tarjolla olisi parikymppisiä naisia tai sitten jotain yh tapauksia.[/quote
Mikä vikana automaattisesti parikymppisis naisis tai yh:issa? En tajua. Itse olin parikymppisenä yrittäjän kanssa, vanhemman, ja hyvin joustin yrityksenkin tarpeiden mukaan. En todellakaan esim.marissut työajoista tai työn tärkeydestä!! Ja ei, en ole yrittäjäperheestä, se on vaan asenteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossainhan ne näiden naisten (tod.näk akateemiset ja hyvin toimeen tulevat) ex-kumppanitkin on.
On, mutta työpaikan asiantuntijamiehille on tyypillistä, että vaimo ei ole akateemisesti koulutettu ja/tai vaimo ei tee asiantuntijatason hommia. Veikkaan, että avioliittot, jossa mies on paremmin toimeentuleva ja korkeammassa (työ)asemassa ovat yleisempiä kuin sellaiset, jossa puolisot ovat keskenään ammattiasemaltaan sekä toimeentuloltaan tasavertaisia.
Mäkin haluisin mukavan miehen mutten lapsia, siis en perhettä, vain me kaksi.
On yksi (luotettava, huumorintajuinen, töissä käyvä ja komea, kunnon kumppani/isä materiaalia) ja hänkin eronnut pitkästä suhteesta kesällä, että tuskin on kauaa vapailla markkinoilla. Sitten on muutama tuttu ketkä on ihan OK (ei mitään löytöjä), mutta perus mukavia ja kunnollisia.
Jos löytyy Tampereen suunnilta, niin kertokaa toki! ;) Alle 35-vuotiaat tosin voi unohtaa, niitä nyt löytyykin vielä järjellisiä. Hehän ovat nuoria.
35+:issa on se ongelma, että monet miehistä ovat kuin vanhoja papparaisia. Eivät huolehdi itsestään, eivät käy juuri missään. Jos käyvätkin, käyvät "vanhojen ihmisten" riennoissa. Ei tässä mitään nuorekasta tarvitse leikkiä, mutta vielä on elämää elettävänä. Tokihan tässä on myös se, että monet ovat joko varattuja tai sitten jotenkin ööh, viallisia, mutta ei tässä nyt voi sanoa itsestäänkään, että olisi parasta A-luokkaa, kun kerran vapaana tässä iässä on. Siinä sitä sitten ollaankin, kun kaksi outoa takkuaa keskenään.
Kun tekee keskustelun jossa mies sanoo ettei löydä naista hän saa ison kasan negatiivista peukkua, mutta...
Kun asian kääntää näin päin niin johan alkaa hyviä miehiä löytymäänkin jos vaikka kuinka.
Harmi vaan että ei näille miehille ole ottajia.
Kuten yksi kirjoittelikin niin kiinnostus naisten etsimiseen loppuu 30 tuntumassa.
Niin myös itsellä. En vaan halua ongelmia enää elämään.
Terv, mies 30v pääkaupunkiseudulta
Vierailija kirjoitti:
Kun tekee keskustelun jossa mies sanoo ettei löydä naista hän saa ison kasan negatiivista peukkua, mutta...
Kun asian kääntää näin päin niin johan alkaa hyviä miehiä löytymäänkin jos vaikka kuinka.
Harmi vaan että ei näille miehille ole ottajia.
Kuten yksi kirjoittelikin niin kiinnostus naisten etsimiseen loppuu 30 tuntumassa.
Niin myös itsellä. En vaan halua ongelmia enää elämään.
Terv, mies 30v pääkaupunkiseudulta
Jep tätä kun lukee ja vertaa omiin kokemuksiin, niin ei tee kauheasti mieli yrittää enää. Paljon parempiakin miehiä on jäänyt sinkuiksi. Teen vaativaa asiantuntijatyötä, mutta se tuntuu helpolta, jos vertaa naisen saamiseen
Toinen 30v mies
Yksi tulee 30-vuotias mies mieleen. Aivan mukavan näköinen, kiva, työssäkäyvä ja omistusasunnossa asuva mies, mutta kamalan ujo. Ujous lienee isoin pulma naisten löytämisessä, muuten on aivan unelmavävyainesta. Varmaan myös matala koulutus ja hieman nörttimäinen pukeutuminen karkottavat naisia.
Osalla miehistä on kriteerit epärealistisen korkealla. Moni tavallinen noin 40- vuotias mies kelpuuttaa vain itseään noin kymmenen vuotta nuoremnan kaunottaren. Mistä moinen epärealismi kumpuaa. Olen ihmetellyt ikisinkun työkaverimiehen naisen etsintää seuratessa.
Vierailija kirjoitti:
Osalla miehistä on kriteerit epärealistisen korkealla. Moni tavallinen noin 40- vuotias mies kelpuuttaa vain itseään noin kymmenen vuotta nuoremnan kaunottaren. Mistä moinen epärealismi kumpuaa. Olen ihmetellyt ikisinkun työkaverimiehen naisen etsintää seuratessa.
Ei se ole epärealistista. Katsos 40-vuotias mies voi olla vielä komea ja ennen kaikkea rikas.
Naiset tykkää vanhemmista miehistä.
Kyllä älyttömän moni 30-vuotias nainen voisi harkita vanhempaa miestä.
Näin kolmekymppisenä miehenä voin isoilla todisteilla todistaa että kyllä ne on naiset jotka on epärealistisia. Pätee kaikkiin deittisovelluksiin ja kaikkiin maailman naisiin jotka niitä käyttää. Ihan tilastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole epärealistista. Katsos 40-vuotias mies voi olla vielä komea ja ennen kaikkea rikas.
Naiset tykkää vanhemmista miehistä.Kyllä älyttömän moni 30-vuotias nainen voisi harkita vanhempaa miestä.
Näin kolmekymppisenä miehenä voin isoilla todisteilla todistaa että kyllä ne on naiset jotka on epärealistisia. Pätee kaikkiin deittisovelluksiin ja kaikkiin maailman naisiin jotka niitä käyttää. Ihan tilastoa.
Huomaa, että olet kolmekymppinen ja mies. ;)
40-vuotias mies on usein jo kaikkea muuta kuin komea. Siksi toiseksi vanhemmat miehet ovat ihan kivoja, kun on itsellä ikää mittarissa 30 (ketäpä tuo nyt liikauttaa, jos mies on 34), mutta vanhemmat miehet alkavat maistua pahasti puulta, kun on itse 40.
Vaihtoehtoisesti nelikymppinen mies on salilla käyvä sitoutumiskammoinen tyyppi, joka satunnaisesti metsästää nuoria salikizzoja. Yleensä miehen päässä on lähinnä sahanpurua salihuurujen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän harrastuspiireistä yhden, joka vastaa kuvausta. N. 40-v. koodarimies, ilmeisesti ihan hyväpalkkaisessa työssä, omistusasunto, ei lapsia. Pitkähkö, käy salilla, tukka löytyy päästä ja ainakin minun silmääni hän on ihan kivan näköinen. Luonteeltaan hän on älykäs ja perusystävällinen, ei juo, on ei-natiiviksi poikkeuksellisen hyvä englannissa. Löytyy harrastuksia ja ystäviä.
Mikä siis mättää? Hän kärsii ilmeisesti aika voimakkaasta sosiaalisten tilanteiden pelosta, joka estää rennon juttelun kiinnostavien naisten kanssa. Sen sijaan että hän oikeasti tutustuisi naisiin, hän ihastuu etäältä erittäinen intensiivisesti ja alkaa piirittää naista "kaverina". Kun hän tulee torjutuksi, hän siirtyy lähes välittömästi seuraavaan kohteeseen, pahimmillaan samassa kaveriporukassa. On todella sääli, että hänellä on tällainen toimintamalli. Uskon, että sopivalle kumppanille hän olisi oikein hyvä mies.
Mitä käytännössä tarkottaa "piirittää naista kaverina" ja miten se eroaa tutustumisesta?
Hän hakeutuu isossa porukassa koko ajan viereen istumaan tai muuten lähelle huomiota herättävästi. Luontevaa keskustelua hänen kanssaan ei synny, koska hän ei saa sanaa suustaan, paitsi tuskastuneita huokaisuja ja etukäteen mietittyjä onelinereita. Hän pyrkii myös tutustumaan ihastuksen kohteeseen kutsumalla häntä uudestaan ja uudestaan kotiinsa oman kaveriporukkansa illanvieton varjolla, vaikka olisi saanut useamman ei-vastauksen. Toiminnan läpinäkyvyydestä huolimatta hän ei kuitenkaan kerro suoraan olevansa ihastunut, vaan pyrkii minimoimaan torjutuksi tulemisen riskin esittämällä kaveria. Hänen strategiansa on siis tällainen: https://xkcd.com/513/
On kiusallista joutua tuollaisen pommituksen kohteeksi, koska siinä pitäisi torjua ihminen, joka ei varsinaisesti ole tehnyt aloitetta. Tuo olisi ehkä sympaattista toimintaa 15-vuotiaalta, muttei enää nelikymppiseltä mieheltä. On myös suuri turn off, että sama mies on yrittänyt iskeä puolta harrastusporukan naisista tuolla samalla tavalla ennen sinua.