Hallitus käynnistää uuden jättihankkeen - työnimenä "perusturvan ja toimeliaisuuden uudistus"
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Avainsana sosiaaliturvassakin on tulevaisuudessa vastikkeellisuus. Oman työpanoksen pitää näkyä jotenkin. Eihän voi olla, että kotona olemalla saa saman rahan kuin käymällä töissä.
No mihin se vastikkeellisuus siinä vaiheessa katoaa kun työssä ollessasi työnantajasi ja sinä maksatte veroja, eläkemaksuja sun muita? Niitäkö ei enää tarvitsekaan maksaa, vaan asia hoidetaan työttömyyden kohdatessa työllä? Tuohan se koko asian ydin mielestäni on! Minä voin kyllä sijoittaa, tai laittaa säästöön palkastani tuon osan, jos sille linjalle lähdetään. Mitenkä sairaat ja eläkeläiset? Pistetäänkö heidät hommiin myös? Tukimekaniikka on täysin sama noissakin tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostun jos pääsen johonkin löytöeläinkotiin pitämään eläimille seuraa. Kukaan muu ei hyödy siitä mitään, vain eläimet. Ja itse eläinrakkaana tykkäisin kyllä.
Entäs jos tahtoo syöttää kaikille elukoille nakin sisässä nitroja, onko sekin ok? Miten tällainen "työllistetty" voitaisiin haarukoida ennen "työllistymistä" ja kuka on vastuussa, kun kyse ei ole työsuhteesta? Mikään vakuutus ei korvaa tempputyöllistetyn tekemiä vahinkoja.
Valtio korvaa näissä tilanteissa sitten. :)
Vierailija kirjoitti:
Avainsana sosiaaliturvassakin on tulevaisuudessa vastikkeellisuus. Oman työpanoksen pitää näkyä jotenkin. Eihän voi olla, että kotona olemalla saa saman rahan kuin käymällä töissä.
Jaa, että 30 vuotisen työurani ja verojenkannon vastikkeeksi tulen pakotetuksi mehiläisvahakynttilöitä askartelemaan? Mietipä vielä hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostun jos pääsen johonkin löytöeläinkotiin pitämään eläimille seuraa. Kukaan muu ei hyödy siitä mitään, vain eläimet. Ja itse eläinrakkaana tykkäisin kyllä.
Entäs jos tahtoo syöttää kaikille elukoille nakin sisässä nitroja, onko sekin ok? Miten tällainen "työllistetty" voitaisiin haarukoida ennen "työllistymistä" ja kuka on vastuussa, kun kyse ei ole työsuhteesta? Mikään vakuutus ei korvaa tempputyöllistetyn tekemiä vahinkoja.
Lohduttaako korvaus kuitenkaan paljon jos nitrotäytteisten nakkien syöjinä onkin vaikka omat lapset.. varmaan ylikansoitettuihin päiväkoteihin innolla määrätään kaikenlaisia tempputyöllistettyjä..
Vierailija kirjoitti:
Voiko sitten olla, että pakkotöissä käymällä ei saa samaa rahaa kuin käymällä töissä? Sekö se on rautaisempaa logiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mitä uhriutumista taas työttömiltä tämä ketju. Hei, jos teiltä ei saa vaatia mitään saamanne täyttä ylläpitoa vastaan, niin menkää töihin hankkimaan rahat elämiseenne. Töissä joku ne teidän tukieuronnekin on tienannut.
Niin on ja se joku on ollut minä itse.
Höpö höpö. Haepa viimeisin palkkalaskelmasi ja katso paljonko maksoit veroa, ja mieti sitten paljonko saat erilaisia tukia löhöilysi mahdollistamiseksi joka kuukausi. Melkoinen epäsuhta maksamissasi ja saamissasi euroissa, maksoit ehkä puolessa vuodessa sen minkä nyt saat kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen töissä tämä porukka on joka puhuu aina että työttömänä saa "saman rahan"?
No on paljon luottotietonsa menettäneitä ja veloissa olevia. Ja käteen jäävä raha se ratkaisee. Ei sillä ole väliä, paljonko on palkka, vaan se mitä siitä jää oikeasti käyttöön. Esim. Jos saan 2000e kuussa. No verot 400e. Vuokra 500e. Ulosotto 400e. Sitten, sähkö, vesi, ynm. 600e jos jää, niin hyvä. Työttömänä 520e, eikä tarvitse maksaa mitään, laskut sossuun/kelaan tai roskiin. Ja ruuat voi hakea leipäjonosta.
Minä VIHAAN hallitusta. Ja minä en ole vuosiin vihannut mitään! Kun olin peruskoulussa ja minua kiusattiin, vihasin itseäni ja kiusaajiani. Sitten kun vuosien päästä lakkasin vihaamasta, huomasin, että viha on todella voimakas tunne. Ja nyt vihaan hallitusta. Vihaan noita porvareita, jotka repivät viimeiset rovot heikkojen ja köyhien selkänahasta! Ja millä oikeudella? Tuo on sairasta! Hallitus kiusaa omaa kansaansa, kuinka sairasta, miten he voivat tehdä näin?!
Olen nuori, joitakin kouluja käynyt, töitä tehnyt aina kun saanut. Olen elänyt köyhyysrajan alapuolella, mutta tullut toimeen säästäväisyydelläni. Tällä hetkellä teen määräaikaista, ihan hyväpalkkaista työtä ja kyllä pelkään, että mitäs sitten tämän jälkeen. Tiedossa on kyllä työpaikka, johon voin palata, mutta siitä maksetaan huonosti ja se on henkisesti todella raskasta.
Minä vihaan sitä, että porvarit ja yrittäjät huutavat, etteivät suomalaiset halua tehdä töitä. Minä tunnen vain yhden työttömän, joka ei töitä haluakaan tehdä, muut ovat aina pyrkineet opiskelemaan uutta tutkintoa tai tekemään mitä tahansa työtä, mutta kun meille ei makseta kunnon palkkaa! Suomessa on kallista asua, ja sitten meidän oma hallitus syyttää meitä laiskoiksi! Minua oikeasti itkettää tämä tilanne. Olen 23-vuotias ja pelkään tulevaisuutta, viimeinenkin toivo häviää siitä, että asiat kääntyisivät paremmaksi. Minä olen toivoton ja vihainen 23-vuotiaana.
Viime sisällissodasta on pian 100 vuotta, ja näkyy herroilta taas unohtuneen, ettei ihminen elä pelkästä pyhästä hengestä.
Miten olisi, otetaanko uusiksi juhlavuoden kunniaksi?
Mites se työttömyysvakuutusmaksu, joka palkasta lähtee joka kuukausi: se nyt loppuu sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle tulee varmaan yllätyksenä, mutta tälläkin hetkellä Suomessa tehdään tuhansia tunteja vapaaehtoistyötä.. Ja tietenkin vahingon aiheuttaja korvaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee sitä korvattavaa, jos tälle linjalle lähdetää. Leikkautan jokaisen moottorivehkeen kiinni, aiheutan vesivahinkoja, imen tietokoneet täyteen viruksia jne. jos tälle linjalle lähdetään.
Seuraavaksi pakko ommella (karenssin uhalla) työkkärin iso logo hihaan näkyville.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta hiljenee aina klo 16 jälkeen. Ei kai kukaan työpaikalla kirjoittele Vauva-palstalle? Töissä käyminen ja työnteko eivät todella ole synonyymejä. Työajan käytön valvontaan tulisi keskittää enemmän resursseja.
Keskitä ihmeessä. 2017 aika monille on yksi lysti miten työaikansa käyttää kunhan työt tulevat valmiiksi ja tehtyä. Kaltaisesi kyttääjät näistä neukkujärjestelmistä juuri unelmoivatkin. Vapaus on monille yllättävän pelottavaa ja kunnon kyttäys on aina poikaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mitä uhriutumista taas työttömiltä tämä ketju. Hei, jos teiltä ei saa vaatia mitään saamanne täyttä ylläpitoa vastaan, niin menkää töihin hankkimaan rahat elämiseenne. Töissä joku ne teidän tukieuronnekin on tienannut.
Niin on ja se joku on ollut minä itse.
Höpö höpö. Haepa viimeisin palkkalaskelmasi ja katso paljonko maksoit veroa, ja mieti sitten paljonko saat erilaisia tukia löhöilysi mahdollistamiseksi joka kuukausi. Melkoinen epäsuhta maksamissasi ja saamissasi euroissa, maksoit ehkä puolessa vuodessa sen minkä nyt saat kuukaudessa.
Saan kuukaudessa tällä hetkellä alle puolet siitä mitä maksan työssä ollessani veroja kuukaudessa. Siis pelkkää tuloveroa. Alvit, bensa, alkoholi, YLE, ajoneuvo yms. verot makselen sitten päälle olin töissä tai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen töissä tämä porukka on joka puhuu aina että työttömänä saa "saman rahan"?
No on paljon luottotietonsa menettäneitä ja veloissa olevia. Ja käteen jäävä raha se ratkaisee. Ei sillä ole väliä, paljonko on palkka, vaan se mitä siitä jää oikeasti käyttöön. Esim. Jos saan 2000e kuussa. No verot 400e. Vuokra 500e. Ulosotto 400e. Sitten, sähkö, vesi, ynm. 600e jos jää, niin hyvä. Työttömänä 520e, eikä tarvitse maksaa mitään, laskut sossuun/kelaan tai roskiin. Ja ruuat voi hakea leipäjonosta.
Jos itse on sössinyt taloutensa ulosottoon asti, niin se on ihan oma moka. Se ei liity tähän keskusteluun. Varmasti haluisit itsekin jotain takaisin, jos ostaisin sinulta auton ja jättäisin maksamatta. Nämä ensin leveää elämää velaksi eläneet ja sitten ulosottoon joutuneet hämmästyttävät ulinoillaan kerta toisensa jälkeen. Onhan se väärin, jos omia velkojaan joutuu makselemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mites se työttömyysvakuutusmaksu, joka palkasta lähtee joka kuukausi: se nyt loppuu sitten?
Tietysti loppuu, jos työttömuusturva ansaitaan tulevaisuudessa tekemällä 20t/viikossa töitä. Ei kai kenellekään tulisi mieleen, että kahteen kertaan saman asian eteen paiskittaisiin hommia.. ;)
Liityin hetki sitten yhden ei-hallituspuokueen jäseneksi. Suosittelen muillekin...
Vierailija kirjoitti:
Viime sisällissodasta on pian 100 vuotta, ja näkyy herroilta taas unohtuneen, ettei ihminen elä pelkästä pyhästä hengestä.
Miten olisi, otetaanko uusiksi juhlavuoden kunniaksi?
Pelkkä yleislakkokin voisi herätellä harhaisimpia päättäjiä.