Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus käynnistää uuden jättihankkeen - työnimenä "perusturvan ja toimeliaisuuden uudistus"

Kommentit (214)

Vierailija
141/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityin hetki sitten yhden ei-hallituspuokueen jäseneksi. Suosittelen muillekin...

Ja mikäköhän se on? Halliksen PS, joka on suoraan kertonut mitä tuille pitäisi tehdä..

Vierailija
142/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikkia näitä, jotka tämän uudistuksen jälkeen tulevat osallistumaan yhteiskunnalliseen toimintaan, ei lasketa tilastoissa työttömiksi, niin tuleeko Suomen työttömyysaste olemaan siitä eteenpåin 0 %?

No tietenkin, koska silloinhan kaikilla on jotain toimeliaisuutta eli kukaan ei ole vailla työtä. Palkkaa toki on vailla aiempaa useampi mutta mitäs siitä, pääasia että tilastot kaunistui ja kokkarit sai mitä halusi eli entistä enemmän ilmaista työvoimaa. Miksi kukaan ei pistä hallituksessa hanttiin vaan päivittäin tulee näitä uudistuksia joilla rahaa saadaan ohjattua entistä enemmän hyvätuloisten taskuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä VIHAAN hallitusta. Ja minä en ole vuosiin vihannut mitään! Kun olin peruskoulussa ja minua kiusattiin, vihasin itseäni ja kiusaajiani. Sitten kun vuosien päästä lakkasin vihaamasta, huomasin, että viha on todella voimakas tunne. Ja nyt vihaan hallitusta. Vihaan noita porvareita, jotka repivät viimeiset rovot heikkojen ja köyhien selkänahasta! Ja millä oikeudella? Tuo on sairasta! Hallitus kiusaa omaa kansaansa, kuinka sairasta, miten he voivat tehdä näin?!

Olen nuori, joitakin kouluja käynyt, töitä tehnyt aina kun saanut. Olen elänyt köyhyysrajan alapuolella, mutta tullut toimeen säästäväisyydelläni. Tällä hetkellä teen määräaikaista, ihan hyväpalkkaista työtä ja kyllä pelkään, että mitäs sitten tämän jälkeen. Tiedossa on kyllä työpaikka, johon voin palata, mutta siitä maksetaan huonosti ja se on henkisesti todella raskasta.

Minä vihaan sitä, että porvarit ja yrittäjät huutavat, etteivät suomalaiset halua tehdä töitä. Minä tunnen vain yhden työttömän, joka ei töitä haluakaan tehdä, muut ovat aina pyrkineet opiskelemaan uutta tutkintoa tai tekemään mitä tahansa työtä, mutta kun meille ei makseta kunnon palkkaa! Suomessa on kallista asua, ja sitten meidän oma hallitus syyttää meitä laiskoiksi! Minua oikeasti itkettää tämä tilanne. Olen 23-vuotias ja pelkään tulevaisuutta, viimeinenkin toivo häviää siitä, että asiat kääntyisivät paremmaksi. Minä olen toivoton ja vihainen 23-vuotiaana.

Niin samaa mieltä kanssasi! Itse olen työttömänä ja tehnyt lukemattomia hakemuksia ja osallistunut vaikka mille kurssille, mutta töitä ei ole löytynyt. Oman alan hommia löytyy vain parhaimmillaan se pari kuukaudessa mihin voi hakea ja joka kerran vastaukseksi saa saman ettei valinta tällä kertaa kohdistunut sinuun ja hakemuksia tuli +100. Myöskään avoimet hakemukset eivät ole tuottaneet tulosta. Ns. muita hommia olen hakenut lähes joka päivä, mutta näihin muihin hommiin löytyy aina se joku, joka on koulutuksen tai vankan työkokemuksen niihin hommiin saanut. Itsetuntoni on ihan pohjalukemissa ja itken itseni uneen monena yönä kun epätoivo kasvaa niin suureksi. Kaiken lisäksi hallitus kyykyttää meitä työttömiä koko ajan vaan pahemmin. Ainoa toivo on varmaan enää koulutus, mutta en keksi muuta alaa missä pärjäisin ja mistä saisi TÖITÄ. Enää en neljää vuotta opiskele työttömäksi.

t. Epätoivoinen 25.v

Vierailija
144/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikkia näitä, jotka tämän uudistuksen jälkeen tulevat osallistumaan yhteiskunnalliseen toimintaan, ei lasketa tilastoissa työttömiksi, niin tuleeko Suomen työttömyysaste olemaan siitä eteenpåin 0 %?

No tietenkin, koska silloinhan kaikilla on jotain toimeliaisuutta eli kukaan ei ole vailla työtä. Palkkaa toki on vailla aiempaa useampi mutta mitäs siitä, pääasia että tilastot kaunistui ja kokkarit sai mitä halusi eli entistä enemmän ilmaista työvoimaa. Miksi kukaan ei pistä hallituksessa hanttiin vaan päivittäin tulee näitä uudistuksia joilla rahaa saadaan ohjattua entistä enemmän hyvätuloisten taskuun?

Vilkaise ketä siellä hallituksessa on. Kok ja Kepu kaupan päälle 1.5% kannatusta nauttivan eduskuntaryhmän(edellisten apuouolue). Palvelee kaikkien hallituksessa olevien etuja ja siniset tekee mitä niille sanotaan.

Vierailija
145/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hättää, tosta seuraa joutavanpäiväinen mietintö vain ja ei mitään konkretiaa.

Vierailija
146/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://tietokayttoon.fi/documents/10616/3866814/18_2017_Nelj%C3%A4+osal…

Osallistumistuloa voidaan ensin kokeilla sosiaalityön uutena toimintamuotona, ilman työ-

markkinatukeen tehtäviä muutoksia. (Aktivointisuunnitelmassa sovittujen osallistavien toimien

rinnastaminen työllistymistä edistäviksi toimiksi vaatii tosin säädösmuutoksia.)

Ehdotuksen lopustahan se löytyi se koko homman punainen lanka.

Tarkoituksena ei ole ihmisten syrjäytymisen estäminen, eikä ilmaisen tövoiman saaminen yrityksiin, vaan pitkällä tähtäimellä pienentää työttömyyskorvauksia.

Vierailija
147/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset poppakonstit ovat ihan turhia. Kukaan ei näiden avulla palkkatyöhön työllisty.

Hallituksen pitäisi helpottaa työllistämistä. Nyt työntekijän palkkaaminen on yritykselle (varsinkin pienelle) valtava taloudellinen riski. Juuri nyt eräs tuttuni on lopettamassa yritystoiminnan, koska vaikka painaa töitä melkein 24/7, ei käteen jää juuri mitään. Rahat valuvat juokseviin kuluihin, veroihin, työntekijöiden palkkoihin, saikkupalkkoihin ja sijaisiin yms. Tuttuni on burn outin partaalla.

Nyt tähän tulee joku itkemään siitä, miten yrittäjä on riistäjä ja haluaa työntekijän työpanoksen ilmaiseksi. Siitä ei ole kyse, vaan siitä että joku järki ja raja pitäisi olla yrittäjänkin kurittamisella. Kokeile itse alkaa yrittäjäksi, ja katso miten "kannattavaa" ja "helppoa" se tässä maassa on. Ei ihme, etteivät yritykset palkkaa työvoimaa.

Vierailija
148/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä saataisiin aikaiseksi kyllä paljon hyvääkin, puolin jos toisin. Vaan miten sääntö-Suomi joustaa. Mulle tulee mieleen esimerkiksi lasten iltapäiväkerhot. Siinä voisi hyvinkin olla apuna kuten myös ulkoiluttamassa vanhuksia, käymässä lukemassa heille tai käydä kirjastossa lukemassa lapsille jne. Paljon kaikenlaista mielekästä voisi tehdä, mutta kun pitää olla kaikenlaisia passeja ja ajokortteja, vähintään maisterin koulutus.

Vierailija
149/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettas oikeasti mahdollisuus tehdä keikka töitä vaikka sen 300€ ilman paperisotaa niin ei tarttis tämmöisiä työttömien harraste kerhoja järjestää.

Vierailija
150/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus keksii aina uusia nimiä orjatyölle.

Sama tämä ehdotus pomppaa aina uudestaan käsittelylistalle. Varsinkin kun hallituksessa on kokkareet, persut ja keskusta.

Vierailija
151/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakkarit pihalle! Työkkärit tilalle!

Vierailija
152/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättihanke on jessöör, jättihanke on jessöör...!

Vierailija
153/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina luullaan että työttömät ovat laiskoja. minullakin selvisi vasta sairaus joka piinasi vuosia,kohta leikataan. Olen vain yrittänyt sinnitellä. Jos pakotetaan tällaiseen niin saavat sitten oikomisen maksaa minulle koska se vielä pitäisi  tehdädä jotta leukani ei lonksuisi niin voimakkaasti. Purentakisko on jo aikoja sitten tehty,yksityisellä sanottu että pitäisi oikoa. Jatkuvia oireita tekee. Näitä saa sitten sossu maksaa kun työttömät pakotetaan töihin. Kun pitäähän sitä työkuntoinen olla että voi osallistua? Pakottaminen ei voi olla ainoa tapa vaan täsdä pitää sitten ihmisen koko elämä laittaa kuntoon. Minulla on ihan paperillakin toi asiaja laskelmat löytyy mitä maksaisi.

Tiedän muitakin työttömiä joilla on näitä fyysisiä ongelmia. me kaikki siirrytään sitten sosiaalipuolelle.

Vierailija
154/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille työryhmälle voinut rehellistä nimitystä laittaa. Kuinka potkitaan työttömiä ja saadaan mahdollisimman moni karenssiin tai ilmaiseksi töihin. Nuo kun ovat sitä todellisuutta työttömille.

Vierailija
155/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä VIHAAN hallitusta. Ja minä en ole vuosiin vihannut mitään! Kun olin peruskoulussa ja minua kiusattiin, vihasin itseäni ja kiusaajiani. Sitten kun vuosien päästä lakkasin vihaamasta, huomasin, että viha on todella voimakas tunne. Ja nyt vihaan hallitusta. Vihaan noita porvareita, jotka repivät viimeiset rovot heikkojen ja köyhien selkänahasta! Ja millä oikeudella? Tuo on sairasta! Hallitus kiusaa omaa kansaansa, kuinka sairasta, miten he voivat tehdä näin?!

Olen nuori, joitakin kouluja käynyt, töitä tehnyt aina kun saanut. Olen elänyt köyhyysrajan alapuolella, mutta tullut toimeen säästäväisyydelläni. Tällä hetkellä teen määräaikaista, ihan hyväpalkkaista työtä ja kyllä pelkään, että mitäs sitten tämän jälkeen. Tiedossa on kyllä työpaikka, johon voin palata, mutta siitä maksetaan huonosti ja se on henkisesti todella raskasta.

Minä vihaan sitä, että porvarit ja yrittäjät huutavat, etteivät suomalaiset halua tehdä töitä. Minä tunnen vain yhden työttömän, joka ei töitä haluakaan tehdä, muut ovat aina pyrkineet opiskelemaan uutta tutkintoa tai tekemään mitä tahansa työtä, mutta kun meille ei makseta kunnon palkkaa! Suomessa on kallista asua, ja sitten meidän oma hallitus syyttää meitä laiskoiksi! Minua oikeasti itkettää tämä tilanne. Olen 23-vuotias ja pelkään tulevaisuutta, viimeinenkin toivo häviää siitä, että asiat kääntyisivät paremmaksi. Minä olen toivoton ja vihainen 23-vuotiaana.

Niin samaa mieltä kanssasi! Itse olen työttömänä ja tehnyt lukemattomia hakemuksia ja osallistunut vaikka mille kurssille, mutta töitä ei ole löytynyt. Oman alan hommia löytyy vain parhaimmillaan se pari kuukaudessa mihin voi hakea ja joka kerran vastaukseksi saa saman ettei valinta tällä kertaa kohdistunut sinuun ja hakemuksia tuli +100. Myöskään avoimet hakemukset eivät ole tuottaneet tulosta. Ns. muita hommia olen hakenut lähes joka päivä, mutta näihin muihin hommiin löytyy aina se joku, joka on koulutuksen tai vankan työkokemuksen niihin hommiin saanut. Itsetuntoni on ihan pohjalukemissa ja itken itseni uneen monena yönä kun epätoivo kasvaa niin suureksi. Kaiken lisäksi hallitus kyykyttää meitä työttömiä koko ajan vaan pahemmin. Ainoa toivo on varmaan enää koulutus, mutta en keksi muuta alaa missä pärjäisin ja mistä saisi TÖITÄ. Enää en neljää vuotta opiskele työttömäksi.

t. Epätoivoinen 25.v

Alkakaa nuoret tosissanne miettimään muuttoa töiden perässä ulkomaille. Tämä tulee vain pahenemaan ja teille ei tulla aikanaan maksamaan edes eläkkeitä. Ei tänne banaanitasavaltaan kannata jäädä kärvistelemään. Ja kyse ei ole pelkästä taantumasta vaikka sitä onkin helppo käyttää keppihevosena. Ennen vuoden 2008 taantumaa elettiin huimaa nousukautta ja silti palveluja leikattiin kiihtyvällä tahdilla. Kiina ja robotisaatio takaavat sen, että töitä ei tule enää Suomessa riittämään kuin osalle porukasta. Se on lopulta hyvä, kunhan resurssit saadaan jaettua uudelleen muun kuin palkkatyön kautta. Tämän myöntämiseen ja nykyisen järjestelmän romahtamiseen ja sitä seuraavaan totaaliseen rakennemuutokseen menee tekohengittämisen takia niin kauan, että sitä ei kannata alkaa odottamaan. Älkääkä menkö enää tässä vaiheessa hoiva-alalle kouluttautumaan. Suuret ikäluokat ovat pian montussa(onneksi) ja sitten työttömiä on taas enemmän. Joudutte maksamaan edellisen sukupolven sikailut ja velaksi elämiset omienne lisäksi. Miettikää miten te juuri ja juuri pystytte sinnittelemään kädestä suuhun yksiöissänne. Vanhemmille ikäluokille oli ihan normaalia, että ilman kouluja perustöissäkin olleilla oli mahdollisuus omalotitaloon, pariin autoon, kesämökkeihin, harrastuksiin, lomamatkoihin jne. Se aika oli ja meni ja te maksatte laskut. Nuo suuret ikäluokat tuhlasivat sodan kokeneiden sukupolven jälleenrakennuksen tulokset ja kun sekään ei riittänyt, niin tekivät velkaa lastensa ja lastenlastensa niskaan. Nyt kehtaavat ulista huonosta hoidosta. Maatkoot kusisissa vaipoissaan vaikka hautaan saakka.

Vierailija
156/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä saataisiin aikaiseksi kyllä paljon hyvääkin, puolin jos toisin. Vaan miten sääntö-Suomi joustaa. Mulle tulee mieleen esimerkiksi lasten iltapäiväkerhot. Siinä voisi hyvinkin olla apuna kuten myös ulkoiluttamassa vanhuksia, käymässä lukemassa heille tai käydä kirjastossa lukemassa lapsille jne. Paljon kaikenlaista mielekästä voisi tehdä, mutta kun pitää olla kaikenlaisia passeja ja ajokortteja, vähintään maisterin koulutus.

Silloin noihinkaan ei enää palkattaisi oikeita työntekijöitä. Noita hommia voi tehdä ihan palkallisena esimerkiksi iltapäivätoiminnan ohjaajana tai henkilökohtaisena avustajana, eikä ainakaan henkilökohtaisen avustajan hommaan edes aina vaadita koulutusta/kokemusta. 

Vierailija
157/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta hiljenee aina klo 16 jälkeen. Ei kai kukaan työpaikalla kirjoittele Vauva-palstalle? Töissä käyminen ja työnteko eivät todella ole synonyymejä. Työajan käytön valvontaan tulisi keskittää enemmän resursseja.

Keskitä ihmeessä. 2017 aika monille on yksi lysti miten työaikansa käyttää kunhan työt tulevat valmiiksi ja tehtyä. Kaltaisesi kyttääjät näistä neukkujärjestelmistä juuri unelmoivatkin. Vapaus on monille yllättävän pelottavaa ja kunnon kyttäys on aina poikaa..

Ok. Uuden systeemin myötä tulee tekijän markkinat ja kaltaisesi lusmut voivat harrastaa vauva-, ulilauta- yms kaulapartapalstoja omin varoin ja välinein. Työnantaja ei harrastustasi enää maksa.

Vierailija
158/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset poppakonstit ovat ihan turhia. Kukaan ei näiden avulla palkkatyöhön työllisty.

Hallituksen pitäisi helpottaa työllistämistä. Nyt työntekijän palkkaaminen on yritykselle (varsinkin pienelle) valtava taloudellinen riski. Juuri nyt eräs tuttuni on lopettamassa yritystoiminnan, koska vaikka painaa töitä melkein 24/7, ei käteen jää juuri mitään. Rahat valuvat juokseviin kuluihin, veroihin, työntekijöiden palkkoihin, saikkupalkkoihin ja sijaisiin yms. Tuttuni on burn outin partaalla.

Nyt tähän tulee joku itkemään siitä, miten yrittäjä on riistäjä ja haluaa työntekijän työpanoksen ilmaiseksi. Siitä ei ole kyse, vaan siitä että joku järki ja raja pitäisi olla yrittäjänkin kurittamisella. Kokeile itse alkaa yrittäjäksi, ja katso miten "kannattavaa" ja "helppoa" se tässä maassa on. Ei ihme, etteivät yritykset palkkaa työvoimaa.

Montaako pienyrittäjää tässä ketjussa mollataan? Rehellisesti toimiessaan ovat yhtä suossa kuin monet muutkin. Harmi, että monet silti äänestävät Kokoomusta, koska sehän on pienyrittäjämyönteinen puolue.. Heh.

Vierailija
159/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi oikeat työpaikat ja niistä oikea palkka?

Vierailija
160/214 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta hiljenee aina klo 16 jälkeen. Ei kai kukaan työpaikalla kirjoittele Vauva-palstalle? Töissä käyminen ja työnteko eivät todella ole synonyymejä. Työajan käytön valvontaan tulisi keskittää enemmän resursseja.

Keskitä ihmeessä. 2017 aika monille on yksi lysti miten työaikansa käyttää kunhan työt tulevat valmiiksi ja tehtyä. Kaltaisesi kyttääjät näistä neukkujärjestelmistä juuri unelmoivatkin. Vapaus on monille yllättävän pelottavaa ja kunnon kyttäys on aina poikaa..

Ok. Uuden systeemin myötä tulee tekijän markkinat ja kaltaisesi lusmut voivat harrastaa vauva-, ulilauta- yms kaulapartapalstoja omin varoin ja välinein. Työnantaja ei harrastustasi enää maksa.

Nimenomaan TEKIJÄN. Yhtään oikeasti menestyvän yrityksen johtoa ei kiinnosta yhtään, jos joku välillä työpaikalla palstailee. Voisihan hän roikkua av:lla etätyöpäivinä vaikka halutessaan aamusta iltaan. Tai siis voisi, jos ei olisi deadlineja yms. Jos työt tulee tehtyä ja tulokset saavutettua, niin se on yksi hailee. Jossain kolhoositouhuissasi pitää tietysti roikkua selän takana kyttäämässä, koska pakko on ainoa motiivi tehdä hommia. Osaavassa johdossa ja motivoivissa hommissa tuollaisesta ei ole kuin haittaa. Se se on tehokasta esittää tekevänsä vaikkei tekisikään. Mistä ihmeen aloja edes tarkoitat? Sipulinkuorintaa?