Outlander 3. kausi - OFFICIAL
Katsooko kukaan Outlanderia? Kolmannen kauden eka jakso tuli juuri, itse olen odottanut jo kovasti.
Mitä mieltä jaksosta?
Kommentit (107)
Murtagh on hengissä, ainakin toistaiseksi.
Tämä oli paras jakso tähän mennessä.
Surullinen oli tuo Frankin kohtalo. Joku tässä aiemmin sanoi, että Frank muuttuu erityisen ärsyttäväksi toisessa ja kolmannessa jaksossa, no, minun mielestäni ei muuttunut. Hän käyttäytyi mielestäni ihan inhimillisesti, Claire ei päästänyt toista lähelleen, mutta sitten ei olisi saanut olla omaakaan elämää. Taisi Claire lopussa sentään ymmärtää kuinka kohtuuton oli Frankia kohtaan ollut. Harmittaa ettei Tobias Menzies ole enää sarjassa, hän on ollut yksi sarjan kantavia voimia mielestäni.
Voi Frank <3
Itse olisin valinnut Frankin heittämällä Jamien sijasta. Frank oli komea, rakastava aviomies ja isä ja kun muistelee sarjan ensimmäisiä jaksoja, myöskin hyvä ja kekseliäs seksin suhteen ;)
Claire pihtaili ja pilasi koko avioliiton, ITSE ehdotti vapaata avioliittoa ja kun Frank YMMÄRRETTÄVÄSTI haki lämpöä ja rakkautta muualta, Claire heittäytyy marttyyriksi.
No nythän Claire ja Brianna sitten löhtee Englantiin ja sen tapahtumista olikin jo aiemmilla kausilla.
Kaikista parasta uusimmassa jaksossa oli Jamien ja Lordi John Greyn orastava ystävyys. Jamien reaktio Johnin lähestymiseen oli raju, mutta kun ottaa huomioon sen mitä sai kokea Black Jackin "läheisyydessä" niin oliko ihmekään. Toivottavasti John Grey pysyy sarjassa tiiviisti mukana jatkossakin.
Jokohan ensi jaksossa Claire menee kivipaasien läpi? Aikaa on sitten kulunut n. 18 vuotta. Calire on .. viiskymmentä? Hirveät ne sen hiukset muuten, aivan liian pöyhkeät ja kypärämäiset.
Huomaa, ettei hirveästi ole panostettu maskeeraamisella hahmojen ikääntymiseen. Clairella uusi kampaus ja pari harmaata raitaa, Frankillä vaihtui välillä rillit ja Jamielle ei tapahtunut mitään muutosta.
Päästikö se Lord Gray siis Jamien vapaaksi siinä lopussa? Minulta meni se kohta hieman ohi. Jamien vanhenemisesta, minusta nämä aikajanat eivät kulje samaan aikaan, siis Claire on nyt sen 18 vuotta vanhempi, mutta Jamien olemme nähneet vasta n. 10 vuotta vanhempana. Ensin piilotteli metsissä 6 vuotta Cullodenin jälkeen ja tuolla vankilassa muistaakseni sanottiin että oli ollut raudoissa kolme vuotta. Nyt sitten varmaan näytetään miten Jamie elämäänsä järjestelee tästä eteeenpäin ja otetaan kiinni tuota aikaeroa Claireen. En usko että vielä ensi jaksossa Claire pääsee kivien läpi, pitäähän niiden lähteä ensin sinne Skotlantiin Briennen kanssa ym, ehkä tässä tutustutaan vielä Brienneenkin hieman lisää ja äidin ja tyttären hankalaan suhteeseen. Taisi olla enemmän isän tyttö, kun Frank sanoi ettei Brienneä varmaankaan tarvi pakkottaa lähtemään Englantiin.
Sarja on loistava ja koukuttava. Paras sarja sitten dallasin.
Ei Claire lähde vielä seuraavassa jaksossa Skotlantiin. Ensin keskitytään Jamien elämään siellä kartanossa, jonne Grey passitti sen töihin. Seuraava jakso onkin ehkä kauden paras tähän mennessä. Greyn hahmo on erittäin mielenkiintoinen ja näyttelijävalinta onnistunut.
Maskeeraus on tosiaan huonoa, Jamiessa ei näy ikääntyminen mitenkään, ja Clairellakin on vain ne harmaat raidat. 60-luvulla kampaukset oli kyllä tosi kypärämäisiä ja meikit vahvoja, peruukkeja käytettiin yleisesti.
SPOILER MAYBE SPOILER MAYBE
Luulen, että kohtaavat jaksossa A. Malcolm. Tulee Yleltä 8.11.
En ole katsonu pariin viikkoon? Mitä Frankista?
Olen lukenut kaikki ilmestyneet kirjat. Pidän siitä, että tv-sarja noudattaa aika tarkasti kirjan tapahtumia. Ainut asia, mistä en pidä, on se, että Claire polttaa näissä kolmoskauden tapahtumissa. Hän ei polttanut kirjassa, eikä ykkös-tai kakkoskaudella.
Onko todellakin niin, että edes lääkärit eivät vielä 60-luvulla tiedostaneet tupakan vaaroja? Tupakanpoltto ei kuulu kirjan tapahtumiin, eikä millään tavalla anna tv-sarjalle lisäarvoa.
Seuraavassa jaksossa keskitytään enemmän Jamien tapahtumiin, jotta saadaan tuo 20 vuoden aikajana täyteen. Jenkeissä on nyt näytetty 5.jakso, joten eivät ole hirveän paljon Suomea edellä. Siellä on nyt myös 2 viikon tauko, joten onkohan tämä myös syynä Suomen taukoon?
Outo sarja. Miksei siinä rampata edestakas aikojen välillä. Käydä hakemassa lääkkeitä, aseita. .
Vierailija kirjoitti:
Päästikö se Lord Gray siis Jamien vapaaksi siinä lopussa? Minulta meni se kohta hieman ohi. Jamien vanhenemisesta, minusta nämä aikajanat eivät kulje samaan aikaan, siis Claire on nyt sen 18 vuotta vanhempi, mutta Jamien olemme nähneet vasta n. 10 vuotta vanhempana. Ensin piilotteli metsissä 6 vuotta Cullodenin jälkeen ja tuolla vankilassa muistaakseni sanottiin että oli ollut raudoissa kolme vuotta. Nyt sitten varmaan näytetään miten Jamie elämäänsä järjestelee tästä eteeenpäin ja otetaan kiinni tuota aikaeroa Claireen. En usko että vielä ensi jaksossa Claire pääsee kivien läpi, pitäähän niiden lähteä ensin sinne Skotlantiin Briennen kanssa ym, ehkä tässä tutustutaan vielä Brienneenkin hieman lisää ja äidin ja tyttären hankalaan suhteeseen. Taisi olla enemmän isän tyttö, kun Frank sanoi ettei Brienneä varmaankaan tarvi pakkottaa lähtemään Englantiin.
Brianna
Miksi tässä sarjassa on niin paljon homoerotiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Murtagh on hengissä, ainakin toistaiseksi.
Ovat tainneet kuunnella katsojia ja pitävätkin sarjassa mukana. Nyt saa taas toivoa, että jossain vaiheessa kohtaavat jälleen. En muista missä vaiheessa kirjoissa kuoli, olisiko siellä taistelussa kuollut?
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut kaikki ilmestyneet kirjat. Pidän siitä, että tv-sarja noudattaa aika tarkasti kirjan tapahtumia. Ainut asia, mistä en pidä, on se, että Claire polttaa näissä kolmoskauden tapahtumissa. Hän ei polttanut kirjassa, eikä ykkös-tai kakkoskaudella.
Onko todellakin niin, että edes lääkärit eivät vielä 60-luvulla tiedostaneet tupakan vaaroja? Tupakanpoltto ei kuulu kirjan tapahtumiin, eikä millään tavalla anna tv-sarjalle lisäarvoa.
Seuraavassa jaksossa keskitytään enemmän Jamien tapahtumiin, jotta saadaan tuo 20 vuoden aikajana täyteen. Jenkeissä on nyt näytetty 5.jakso, joten eivät ole hirveän paljon Suomea edellä. Siellä on nyt myös 2 viikon tauko, joten onkohan tämä myös syynä Suomen taukoon?
Kaikki poltti 60-luvulla ja suutarin lapsella ei ole kenkiä tunnetusti.
"Cigarette smoke was part of the background of everyday life in the sixties. Most men and women lit up and children as young as ten took up smoking for the first time. Although most people had a vague awareness of the health risk, only a minority gave up smoking."
Miten minä muistan kirjoista että Murtaugh olisi päätynyt Amerikkaan saakka vai sekoitanko nyt toiseen henkilöön? Entä se Clairen lääkärikaveri, Abernaugh mikä lie, oliko hänkin siinä paatissa ainakin kun lähtivät Jamien kanssa kohti Karibiaa ja Jocastan vai kenen timantteja? Taisi olla se toinenkin noita jotenkin tässä kuviossa mukana?
Vierailija kirjoitti:
Miten minä muistan kirjoista että Murtaugh olisi päätynyt Amerikkaan saakka vai sekoitanko nyt toiseen henkilöön? Entä se Clairen lääkärikaveri, Abernaugh mikä lie, oliko hänkin siinä paatissa ainakin kun lähtivät Jamien kanssa kohti Karibiaa ja Jocastan vai kenen timantteja? Taisi olla se toinenkin noita jotenkin tässä kuviossa mukana?
Koitetaan pitää tämä keskustelu pelkästään tv sarjan tapahtumissa, minä en ainakaan ole kirjoja lukenut, enkä halua tietää liikaa tulevista tapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonu pariin viikkoon? Mitä Frankista?
No älkää sitte kertoko. * mököttää*
Seuraava jakso tulee vasta kahden viikon päästä, nouuu..